Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 9437 ggr
Cristine
6/1/15, 5:10 AM

Uj snackis 11

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Samma tråd med ny bild.🙂

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
[VSK]
6/1/15, 7:52 AM
#1

Morrn morrn landet runt.

Regn och skitväder idag igen.

Cristine
6/1/15, 7:57 AM
#2

#1 Vilka glada nyheter!😮

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Marr
6/1/15, 7:59 AM
#3

Gomorron på er!👋

Ja här har det öst ner regn sen i går kväll. Nu börjar det spricka upp och man kan se blå himmel mellan molnen. Underbart! Igår blåste det så man nästan småsprang när vinden tog tag i ändan.😃

Åhhh nu kommer solen!!☀️

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[VSK]
6/1/15, 8:10 AM
#4

ha ha ja det är inge vidare nyheter, men väl så sanna.

Cristine
6/17/15, 7:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#5

Go´morron alla!

Orörd blå himmel(det tackar man för) och på väg till 11 graders strecket.

Grönt och skönt ute!

Hoppas ni får en fin dag!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Gahella
6/17/15, 8:22 AM
#6

Tack detsamma Cristine 🌺 Och jag önskar också er alla en skön dag var ni än befinner er 🌺

Själv ska jag jobba heldag så ser min onsdag ut.

Ha det gott allihopa ☀️

Annons:
[Hukanson]
6/17/15, 9:59 AM
#7

Prognosen säger 15 grader varmt och lätt regn hela midsommarhelgen…vilken smakstart på sommaren…😎😡😍 men vore kriminellt att klaga hur det än blir…tycker ändå att det är superskönt med all grönskan och fåglarna som är så högljudda. Har någon receptet på den perfekta midsommarfestmenyn?

Cristine
6/17/15, 10:09 AM
#8

Den riktiga Paellan äter man i Valencia,.Jag har prövat på den över hela Spanien men ingenstans smakar den som i Valencia, mycket beror också på vattnet.

Paella för 20 pers

½l olivolja

1 kyckling

1kg skinkstek

1 paket torsk

1påse musslor

2 skopor räkor

3 calamares

halv påse haricot vert

eller ärtskidor

2röda paprikor

4 påsar Saffran

6 liter buljong

1kg ris

6 citroner

Slå saffrans påsarna i buljongen, tärna kycklingen som den är i lagomt stora bitar 

samt steken och torsken.

Salta och peppra och stek upp så det blir brynt

tillsätt nu torsken och bryn lätt samt haricot vert och en av de remsade paprikorna 

Slå nu på riset och stek,när det är lite brynt så slå på buljong och koka.s

Skala nu räkorna  men lämna  hälften oskalade, och  häll ned dem  och de rensade och uppskurna i ringar Calamares ungefär 7-8 min före riset är färdigt,slå nu i resten av buljongen och rör inte mer i fatet. 

Nu kan du lägga ovanpå de klädda räkorna musslorna och den andra strimlade paprikan i fint mönster, låt koka klart, smaka om riset är färdigt.

Ta av från elden och lägg ovanpå ett galler, t. ex det från ugnen och lägg en dagstidning över. Låt stå och vila i 10 minuter….. klyfta medans citronerna  och lägg ut på paellans kanter.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Huygens
6/17/15, 3:04 PM
#9

Hehe, det fick mej att bli hungrig. :)

Tur att jag var ute precis och hann med mina ärenden, för nu spöregnar det. Fast jag gillar regn, utom när jag tältar. :)

[Hukanson]
6/17/15, 4:29 PM
#10

Inser att jag aldrig ätit en riktig paella…ser fram mot den kulinariska festen! Här lyser en varm sol över blå himmel men i horisonten mullrar åskan…hursomhelst så är midsommar början på sommaren och semestrarna.

Cristine
6/20/15, 8:16 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#11

Gomorron på er…svårt att kliva upp? Rör taket på sig..eller är det sängen?Passa på att vakna nu medans solen är framme, jag gissar at den inte får vara det så länge. Det seglar en fågel i ensamt majestät ovanför min trädgård så idag äl jag glad att mina älskade katter gått hädan

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Marr
6/20/15, 9:01 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Gomorron Cristine & alla!

Nä det var som vanligt denna morgon. Sov till 5. Ja man kan faktiskt skymta blå himmel bakom molnen idag. Ikväll ska vi få sol om det stämmer & "brorsan" vill att vi ska lägga ekan i sjön och tuffa runt med elmotorn. Får väl se sen.

Gårdagens kväll blev jättefin så vi spelade krocket efter maten. Sen satt vi bara och lyssnade på tystnaden, det blåste inte ens.

Nyss inkommen efter morgonpromenad med doggen och 2 av kissarna i sällskap. Det var fortfarande tyst och lugnt ute och inte så många hade vaknat. Nu börjar det röra på sig i huset.

Ja vi ser Örnen flyga över här med mellan varven. Fast mina katter har klarat sig. Jag tror dom mest bara passerar här men några km bort kan man se dom segla runt där dom verkar ha ett rede. Det är 2 som blivit 3 såg vi häromdagen.

En god fortsättning på helgen med en önskan att vi får se mera sol nu!

Sommaräng utanför vårat…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[VSK]
6/20/15, 9:07 AM
#13

Morrn morrn alla aliens 😃

Annons:
Magi-cat
6/20/15, 11:39 AM
#14

Goddagens! 🌺 Ännu en dag med lite sol mellan molnen.

Vilken vacker sommaräng, Marr!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Hukanson]
6/20/15, 5:02 PM
#15

Vilken fröjd och lycka…hela himlen blå och solen ler varm med hela ängsblommornas skönhet och det fläktar litet bris. En helt underbar morgon blir en vacker dag som blir litet skirt molnig på eftermiddagen. Inte ett stellarskepp så långt ögat når…inga varelser i skogsbrynet…inga orber på lekplatsen. Bara midsommar 2015. Skönt.

Cristine
6/20/15, 8:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Jag har blivit  dålig på att sia på sistonde, varmt och skönt har vi haft det de 7 timmar vi hållt på i trädgården, för första ggn har vi kunnat vara ute i kortärmat. Härlig bild  Marr

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
6/28/15, 8:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Nu äntligen börjar värmen kännas av…16½ grad redan bådar gott.

Nu ska jag först och främst fika. sedan ska jag ut i solen och leva livet.

En stor kram till er alla och särskilt stor till Katten.🤗

Njut av dagen.🌺                   

Min trädodling!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Magi-cat
6/28/15, 9:04 AM
#18

Söta Cristine! ❤️🤗

Vilka fina träd!

Kram till er alla och ha en skön sommar! 🌺☀️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[Seth]
6/28/15, 5:21 PM
#19

Det är ett trevligt forum här men måste gå. Ha en bra sommar. Tack och hej!

[VSK]
6/28/15, 6:12 PM
#20

👋

Annons:
Gahella
6/28/15, 9:13 PM
#21

Tråkigt att Seth försvann så snabbt, jag gillade det lilla jag hann se

Önskar också en skön sommar och hoppas solen håller i sig nu och framöver ☀️

[vikinga ängel]
6/28/15, 9:44 PM
#22

Vilka vakta bilder, får mig att vilja rita igen. Kanske ska jag ta och göra det.

Cristine
6/28/15, 10:20 PM
#23

#19 Så tråkigt Seth!

#22 Gör det och visa dem sedan!🙂

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Marr
6/29/15, 6:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Hej på er!👋

Idag regnar det igen fast det är varmt ute, men bättre väder väntas framåt dagen. Hoppas ni andra får känna av sommaren också för denna vecka ska den börja säger dom.☀️

Det var roligt att höra att du gillar vårt forum Seth & jag hoppas du kommer tillbaka.🙂

Vikinga ängel jag ser klamrar runt ditt namn…😕hoppas du dyker upp igen, vill gärna se dina bilder jag med och fortsätta läsa dina inlägg…🙂

Har mycket att läsa igen då jag varit på vift några dagar. Skönt att ha morgnarna då man kan ta det lugnt några timmar och sitta här & ha det trevligt. Önskar er alla en bra dag!🌺

En bild till från vår trolska lilla insjö här i trakten, där vi tyst kan glida runt i liten eka med elsnurra och landstiger små djurfria öar där vovven kan springa lös.👍

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Farwuq
6/29/15, 7:17 AM
#25

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Marr
6/29/15, 7:27 AM
#26

Wow Draken!😃

Då får man ha en ishink på huvet i helgen om man bor i Lund…😉

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Farwuq
6/29/15, 9:06 AM
#27

🥵😃

#26 Mata in din egen ort så får du se hur det blir hos dig.

👍

Här är ett exempel för Skara:

http://www.vackertvader.se/skara/10d/yr-smhi

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Marr
6/29/15, 9:24 AM
#28

Tack Farwuk!😎

Skara är min närmaste stad, 17 km söderut. Min "by" var inte med. Har sparat länken på favoriter, den har ju 10 dygnsprognos, det har inte http://www.yr.no/sted/Sverige/

Man kan ju inte klaga över Skaraprognosen heller minsann. Kanske man vågar bada i sjön framöver? Jag som vågade vinterbada en gång, fast bara en gång.🥶

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Tarotstollan
6/29/15, 9:54 PM
#29

#28. Hej Marr! Kul att träffas och bra att ni kom hem ordentligt men var tog ni vägen igår? Jag letade men hittade ingen av er!
I går i Borås tidningen var det bild på din kompis och Kajsa! 👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Marr
6/30/15, 5:55 AM
#30

Hallå Stollan!

Ja det var jättetrevligt att träffas. Det blev inget på söndagen för Kajsas matte trodde det skulle ösregna i Borås bara för att det gjorde det i Göteborg. Fast sanningen är nog lite att hon är bortskämd med att vinna allt med sina hundar och det gjorde hon inte med kajsa.😉 Sigge, Strindbergs son blev dock BIS 2 på söndan. Det var hon den långa mörka damen i beige kläder som sålde mjuka bollar med päls till Shiborna som har Sigge. Det var roligt tycker jag, ingen dålig titel det.

Hon hade bestämt sig under tiden jag var nere i duschen och skulle logga in för att meddela dig det. Då hade adaptern till laptopen gått sönder och datorn utan ström. Fick åka in till Sävedalen och köpa en universal på hemvägen. Hade båda bilarna proppfulla med grejer från hennes stuga så vi hade ju att göra ändå, utan utställning.

Det är tradition för henne att åka dit varje år så kanske ses vi om ett år igen om inte innan. Nu vill hon ha med mig till Tvååker om 14 dar, men hinner nog inte med det då jag har mycket med pappas hus.

Önskar du har en bra ryggdag. Nästa år tar jag med en extra stol med ryggstöd till dig så du kan sitta med oss. Det är så lätt att ha i bilen. Kram på dig!🌺

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Cristine
6/30/15, 9:08 PM
#31

#18 Tack katten! Hade skrivit förut men det fastnade inte.🤗

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Tarotstollan
6/30/15, 9:33 PM
#32

#30. Ja, det kom en liten skur som varade i ca 10 min vid 11 tiden, sen var det uppehåll men mulet hela tiden och vid stora finalen så sken solen.
Jag pratade med Sigges matte om hon sett er men det hade hon ju inte.
Snällt att tänka på mig med stolen men det behöver du inte, jag springer runt hela fältet flera gånger för jag vill titta på så många hundar som det bara går. Får ju passa på när det bara är en enda utställning om året som jag kan titta på. 🙂
Ryggen är som den är, värre med bröstmuskeln p. g av att jag hade ramlat innan som jag sa och dessuton nu har gått och burit på en tung ryggsäck i 2 dagar! Tänkte ju inte på att det skulle påverka den muskeln!
Kan tala om att det är värre  smärta i den nu, än det var då men men det går väl över så småningom när den läkt ordentligt och jag vilat!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Marr
7/1/15, 6:44 AM
#33

#32 Ajajaj ja bära ryggsäck är nog inte bra. Va rädd om dig nu och bär på minsta möjliga. Kajsas matte blev jättenyfiken på tidningen och undrade om du inte kunde fota sidan och sätta in den till mig på vår snackistråd, sen jag skickar den till henne…hihihihi.😃 Hon hälsar så gott. Krya på dig!🌺

God morgon på er allihopa!☀️

Solen skiner, det är nästan vindstilla. Det är 19,2 grader i norrfönstret just nu. Det verkar vara sommar!😮😃

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

m2studio
7/1/15, 9:03 AM
#34

Hej alla vänner, idag sol 100% och jag längtade efter det eftersom håller på att renovering av husets ute sidan och altan. 

SKÖNT.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Annons:
Farwuq
7/1/15, 5:08 PM
#35

Sol, träning och kolonijobb. 24°C.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Tarotstollan
7/1/15, 8:21 PM
#36

#33. Tyvärr kan jag inte fota något då jag inte har några sådana apparater. Jag har inte tidningen själv och sen har BT någon kod så det går inte att läsa tidningen på nätet om man inte prenumererar. Det enda jag an göra är att försöka få tag i en tidning och klippa ut sidan och skicka den till dig men det kan ta lite tid för jag måste kolla om folk har tidningen kvar.
Det var bara en liten bild på henne och Kajsa och så stod deras namn under och någon kommentar och förberedelser för utställningen.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Cristine
7/1/15, 8:48 PM
#37

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Marr
7/2/15, 6:12 AM
#38

Tarotstollan det behöver du inte! Hon skojade mest. Vår blaska från min födelsestad är likadan. Man behöver vara prenumerant för att kunna läsa den på nätet.🙂

Wow Cristine som här. Denna vecka slutar med 30 grader i vårt område. Igår var det 28. 5 mil norr om Skara där pappa har sitt hus. Det var badare nere i viken i går. Det blir nog ett dopp snart för mig med, fast inte än. Jag gillar Farwuks prognoskarta från smhi också.😃

http://www.vackertvader.se/skara/10d/yr-smhi

Just det ja kom på att jag behöver åka och köpa ett nytt fästinghalsband till doggen innan jag åker ut till pappas. Fästingarna är väl det som är det sämsta med sommaren. Innan jag klipper gräs äter jag smörgås med rejält med rå vitlök på. Fästingarna blir helt förvirrade och rusar runt eller står med bena rätt ut och ramlar av. Hahahaha….😈

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Gahella
7/2/15, 9:39 AM
#39

Marr, fästinghalsbanden är jättegiftiga!

Köp B-vitaminer, gärna öljäst till honom istället, det är mycket effektivare och hälsosammare än det där.

Cristine
7/2/15, 9:46 AM
#40

Håller med Gahella…inget fästingband.😮

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Tarotstollan
7/2/15, 7:38 PM
#41

Spreja vitlöksvatten på honom istället.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Marr
7/3/15, 8:44 AM
#42

Jag har köpt apotekets giftiga halsband tidigare. Ett eller 2 var sommar för han blir ett monster när han får en fästing. Detta halsband ska tas av när det regnar eller om han är vid sjön, för det är ej bra för fiskarna i vattnet. Så hemskt giftigt ja.😕

 "Ada" använder Bärnstenshalsband, men det har jag inte haft råd att köpa. Bärnstenen ger en statisk elektricitet i pälsen så att fästingarna ej trivs, fast då får det ej vara fuktigt ute. Det ska hänga lätt över pälsen så att det glider omkring vid rörelse.🙂

Hade ett recept på egetgöramedel man sprayar på Tarotstollan, men det har jag tappat bort. Ska testa B-vitamin/Öljäst Gahella, åker in till Hälsokost på vägen. Bara han inte blir jättehungrig av det, han har lite lätt att lägga på sig. Har ej köpt halsbandet än & avvaktar med det.🙂

Nu kom jag på vad jag har i skåpet!☝️ En  halv burk FIXODIDA tabletter mot fästingar och parasiter. Den fick jag ju av "Ada" för några månader sedan.. Den gick ut i april men ska testa detta med början idag.👍

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Tarotstollan
7/3/15, 7:31 PM
#43

#42. Hittade denna sidan, kanske något liknande du haft innan.
http://metrobloggen.se/wikipedia/hemmagjort_fastingmedel/

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Marr
7/4/15, 5:46 AM
#44

Ja Tarotstollan!👍

Den med Rosmarin & Timjan är det. Fast i det receptet jag hade var det ingen vitlök i. Vet att vitlök är effektivt så det är ju inte alls dumt.

Tack för du tog fram det åt mig Stollan!🌺

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Cristine
7/4/15, 7:11 PM
#45

Jag kommer ihåg att jag gjorde en röra till grannens hästar mot broms , mygg och fästingar och det var libbsticka, tagetes, allium, vitlökoch vinäger som jag mosade med minipimer och hade i varmt vatten ( lite varmare än fingervarmt) som  fick stå och dra någon timme.😃

Om det funkade?

Medans de var nybesprutade var det lungt, sedan vet jag inte för jag var aldrig dit och  tittade men grannarna tyckte de klarat sig bra från bromsens äggläggning.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Marr
7/5/15, 4:44 AM
#46

När jag hade häst använde vi Hjorthornsolja. Duttade på runt de mest angripna platserna. Fast det luktar hemskt starkt och hela jag stank av den där oljan. Sen kom de där gifterna. Av det lade man en rand utmed ryggraden på hästen. Fick en flaska gratis av en från ett läkemedelsbolag som var hemskt dyr. Ett "flugpannband" är snällt och skonar deras ögon åtminstone.

Bromsarna är hemska och biter hårt. Blinningarna skär upp en lucka av huden. Vad är minipimer Cristine? Tänk att hela naturen är full av motmedel egentligen och ändå så har vi så mycket giftiga bekämpningsmedel…Hade gärna testat dina "antibitmixturer" Cristine… 

Gomorron på er förresten!👋

Hoppas ni sovit gott. Det har jag efter en gårdagens arbetsinsats. För varmt för att släpa "skrot" egentligen, men det måste ju göras. Det verkar bli nästan lika varmt idag, fast kanske lite mer moln. Nu ska jag gå en liten promenad i soluppgången. Nästan 17 grader varmt, ganska svalt med andra ord. Senare i förmiddag är det dags att "spotta i nävarna" igen och fortsätta röja. Ha det så gott denna söndag!

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Marr
7/8/15, 8:22 AM
#47

God morgon på er alla Ujare!🙂

Har ni fint väder? Inte här, regnar och står i. Som vanligt försvinner jag nu igen och ska fortsätta arbetet hemma hos far. Skulle hellre sitta här och kika runt men så är det, det måste göras. Tiden går så fort. Idag är det 2 månader och en dag sen pappa gick  över.

Önskar er alla en bra dag!🌺

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Huygens
7/8/15, 1:34 PM
#48

Tack, det är inte så otroligt varmt idag som i söndags. Jag är glad för den värme som kommit. Det var ett rejält regn i natt när jag steg upp.

Undra hur UFOna gör i regn. Blir dom osynliga eller droppar det ljudligt på utsidan?

Annons:
Farwuq
7/8/15, 1:37 PM
#49

Tjutande blåst och regnskurar, lite åska i luften. 18°C.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Cristine
8/3/15, 3:00 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

.😂en lång tråd med nästan bara väder och en sommar som aldrig kom

i varje fall inte hit till oss och Igår hade vi åska på eftermiddagen…en smäll sen var det över och för det tog jag mig in.Kämpar Nu fick alla utlänningar vatten på sin kvarn men jag tror de som bor här har  pratat lika mycket om det. Iaf de jag känner.

Dotter rusade och stängde av allt och där satt vi och väntade. När vi tittade ut efter 10min var alla åskmoln borta.

Nu lovas det iaf finväder hela veckan!Skrattar

Ha en bra dag!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Marr
8/3/15, 8:18 AM
#51

Ja väder är nästan lika intressant som det utomjordiska!😃

Det har varit den kallaste sommaren på länge. Sover alltid för öppet fönster och vaknar av att man fryser och får leta efter täcket. Denna sommaren har man inte svettats så hemskt mycket kan man säga…

Nu kommer tydligen värmen igen denna veckan och ska även bli åska här med. Springa runt och dra ur sladdar till teve dator etc innan man lämnar hemmet…är ju inte hemma mycket nu och hinner tyvärr inte med att vara så aktiv jag skulle vilja här på Uj.

Nyponrosor är så fina! Såg en liten vit buske i diket och tänkte fota den. Nästa gång jag gick förbi med kameran hade dom klippt dikena.

Nu önskar jag att vi alla får njuta ett par veckor minst i augusti till lite sommarväder. Ha det gott alla!🌺

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Tarotstollan
8/3/15, 10:49 PM
#52

Ja här har solen härskat idag, ovanligt med denna värmen!☀️ Tyvärr gör de hastiga värmeomslagen att jag får ont i huvudet!😕

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Cristine
8/6/15, 2:16 AM
#53

Gomorron mitt i natta!

Nu ska jag ut i köket, berättar senare vad jag gjort🌺

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Marr
8/6/15, 6:55 AM
#54

Gomorron!☀️

Har du bakat mitt i natta nu igen Cristine?😃

Jag har sovit som en stock igen fast lyckades hålla mig vaken och meditera klockan 22. Sen sov jag som en stock med drömmar igen. Nu börjar jag bli nyfiken på vad jag drömmer om hela tiden. Full rulle hela natten…så vaknar jag och då ställer jag mig upp direkt. Allt är som bortblåst. Hehehehe.

Det verkar som vi får en riktig sommardag i dag med. I natt har det ej regnat. Sitter och väntar på att veterinären ska öppna. Har ej klippt ner Kaijsa katt än för det har varit så mycket  med allt och så har det varit kallt också. Nu ska det ske för annars blir pälsen för kort i vinter.

Ha en bra dag alla!🌺

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Cristine
9/3/15, 5:46 PM
#55

Det känns som att allting stannat upp i i en darrande och påtaglig tidskapsel, allting känns så overkligt, det är som man väntar på något, på en del som fattas ur min kropp men som jag nu ska få tillbaka, känslan av sällskap som jag inte ser är också den väldigt påtaglig. Vad ska hända nu?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
Marr
9/3/15, 6:01 PM
#56

Oj då Cristine! Jo men det ligger något i atmosfären likt åska. Känner mig halvdomnad och det kan nog bero på vädret för min egen del. Sen har jag tänkt på omslag av årstiden. Hinner knappt känna efter för det är full rulle här hemma och iFokusbesök bara på snabben.

Fast när det gäller dig så undrar när du säger det här… vad för slags besök du ska få nu? Inomhus eller utomhus? Har du laddat kameran?

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Cristine
9/3/15, 6:41 PM
#57

Vet ej något om besöket Marr och jag har inte längre någon kamera;

En i balkonglådan och den andra trasig, visserligen har jag paddan men det går bara att fota på dagen. och videokameran har kamera men ingen sladd

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Marr
9/3/15, 7:09 PM
#58

Aj aj ja det kommer jag i håg nu…😕

Går det inte beställa en sådan sladd via nätet? Genom artikelnummer eller ngt, borde finnas på kameran ngnstans? Det är ju synd att den inte går att använda bara för det. I synnerhet med de besök ni får emellanåt.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Cristine
9/3/15, 8:15 PM
#59

Jo en sladd kan sonen köpa till mig men jag är säker på att medans  så händer allt…,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,allt!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Marr
9/4/15, 6:53 AM
#60

Ja du jag tänker att hade jag haft kamera vid de här åren då de var så långt ner och hölls på gärdena runt där jag bodde. När "globen" kommer åkande. Eller när h*n var på taket den gröngule lille Greyen. Så hade de inte visat sig så. Nu är dom högt där uppe bara och jag står där med lille kameran och känner mig dum. Aktiviteten har minskat betydligt sen jag flyttade också.

Jag tror inte att dom vill att jag ska fota dom ärligt talat hehehehe. Det verkar inte dina besökare ha några problem med. Hoppas att den där sladden går att finna någonstans.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Cristine
9/4/15, 9:41 AM
#61

Den är lätt att få tag på bara någon ska till Birsta. Naturligtvis så såg jag orber med blotta ögat i natt i hallen när jag skulle på toa.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Marr
9/4/15, 11:26 AM
#62

Ja se där Cristine!😃

Äntligen fredag säger nog många nu. Jag bryr mig inte så mycket om vad det är för dag. Samma sak har det varit det sista med röj av pappas hus. Jag längtar tills det blir klart. Återigen en dag jag försvinner i väg med släpkärra och arbetsvilliga vänner, sen är helgen bokad också med fortsatt arbete.

Solen skiner och 16 grader varmt här. Önskar Er andra en lika fin höstdag!🌺

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
Cristine
9/4/15, 11:42 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#63

18 här och en sol jag måste ut till medans den är framme

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Gahella
9/4/15, 5:28 PM
#64

Jag känner också av det Cristine. Och jag funderar mycket som ska hända längre fram i september och nu går vi tydligen in i Year of Lucifer, och på vilket sätt vi ska bli upplysta på blir intressant att se. 

Här finns mycket att läsa om vad som händer i september, tänker även på vad Martin Armstrongs pi-siffror pekar på nu. Sedan får man väl ta allt med en viss distans då allt har två sidor och att vi kan påverka mer än vi tror.

http://atam.org/year-of-lucifer-anno-lucis/

Cristine
9/4/15, 5:54 PM
#65

Jag  skrev upp mina frågor och läste dem högt  fick svar när jag sov min siesta.

De flesta nyheter stämmer inte i Tv ..tidningarnas journalistern är köpta, de försöker vispa upp masshysteri.

 Folk vaknar mer och mer men känner sig motarbetade, men när massorna bestämmer sig kan inget stoppa dem och de onda flyr. Deras plan går inte riktigt i lås, atmosfären rör sig i virvlar på grund av alla starka viljor som shockar och sänder ut vågor i etern , ni känner det i era kroppar

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Gahella
9/4/15, 7:43 PM
#66

Fint svar du fick Cristine och det är min uppfattning också. 

Och jag har bett om att vi inte får mer turbulens än det vi behöver för att bli medvetna om alternativen till lögner och kaos.

[Hukanson]
9/4/15, 8:10 PM
#67

Min uppfattning också att vi går in i en tid av upplysning för Lucifer och att det är en dagordning som väcker människor till förståelse om vad sanning egentligen är för det som är ljus är inte lögn utan sanningens andliga natur. Vi fortsätter att följa Mästaren i alla fall. Först blev han Kristus, sen blev han Jesus och nu är han Lord Sananda…och vi kan inte annat än frälsas till att följa med i uppstigandet.

Cristine
9/4/15, 8:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#68

Aylan är nyckelordet till en gir på världsordningen

Konstiga saker  hände/händer på himlen, jag tittar ut och läser Usa, men innaan jag fått till luckan på kameran för att kunna fota så borras aet lite, sedan kommer mer bokstäver men brer ut sig.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
9/4/15, 9:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#69

Sedan blev det så här och ett stort hål blev till med flera ringar och i mitten en besökare,vet inte än om han kom med …måste titta igenom alla bilder

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
[VSK]
9/4/15, 9:14 PM
#70

Väldigt märkligt.. 😮

Cristine
9/4/15, 9:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#71

.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Evisen
9/4/15, 9:58 PM
#72

Vilka häftiga moln! Inte vanligt att se dem i det där formatet…

Cristine
9/4/15, 10:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#73

och figurer

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
9/10/15, 5:38 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#74

Gick och lade mej kvart i 5…kl 5 ringer dotterns klocka som brukar stå  på halv åtta, måste ta mig dit för att stäng av.

Hur ska jag kunna somna nu?

Känner en  närvaro och fotar runt i rummet,något mörkt i hörnet, kan det vara kameran tro? Gillar inte mörka figurer.

Då blir det plötsligt rosa och sedan normalt

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Marr
9/10/15, 5:57 AM
#75

Men oj! Har du märkt något mer efter det? Har du något "besök" där hemma nu? Det där rosa gillar jag, är säkert bra eftersom det mörka gick över till detta.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Cristine
9/10/15, 9:04 AM
#76

Nej inget mer…jo jag tyckte det blev väldigt varmt i rummet.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
Gahella
9/10/15, 10:58 AM
#77

Rosa har jag läst är den Universella kärlekens färg, så kanske kom de och hjälpte er transformera detta mörker?

Marr
9/13/15, 12:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#78

Hallå på er!👋

Hoppas ni alla har det bra trots höstens intåg. Inget rosa här när man vaknade, grått och mulet och ganska passande för ska tvätta altanfönster. Detta grå verkar blåsa bort nu och mer och mer blått kommer fram med en å annan solstråle. Tidningspapper att eftergnugga med så ordnar det sig.👍

Ville bara säga hej för är så dåligt aktiv men snart, snart kanske det finns mer tid igen. Ha en skön söndag alla & önskar ni har möjlighet vara ute i fint väder idag, det sista av "sommaren"!☀️

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[Hukanson]
9/13/15, 5:35 PM
#79

Härliga bilder från skogsbrynet, Marr. Jo nu kommer vi inte undan längre…det känns riktigt kallt ibland och höstens gula löv börjar dominera. Undrar om det Rosa Folket känner årstidskänslor? De ska ju vara den senaste utvecklingsnivån i evolutionen…de lever nog av bits bara. Den stora energivågen kulminerar och avtar med september månad och världsfredsdagen (heter den så?) sen är det väl inget annat än jul och nyår och nästa kometpassage i januari. Öh jovisst nobelpriset kanske blir en folkfest i år också.

Huygens
9/30/15, 11:17 PM
#80

Det är fortfarande september och jag kunde gå ute, utan jacka idag. Kunde gå en bit i alla fall. I morgon är det oktober. Undra om hösten startar då?

[VSK]
9/30/15, 11:20 PM
#81

Hoppas inte hösten startar imorgon.

Farwuq
10/1/15, 6:21 AM
#82

Hej, välkomna till oktober och hösten.

👋

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[VSK]
10/1/15, 7:23 AM
#83

Hej svejs.. 👋

Annons:
Marr
10/1/15, 7:43 AM
#84

Hej hej på er & Tack Draken!🌺

Ja det är varmt och skönt nu igen sen några dagar Huygens, 11 grader i natt och nu 12. Det får gärna vara så till december för min del med Vsk. Har fortfarande att göra men går framåtebax mellan dator och göromål för nu hålls jag mest hemomkring.

Om ni känner för att vakna till så dra upp volymen och lyssna till Heavy Jojk och titta på det vackra bilderna. Denna låten gillade Cristine och vill tillägna den till henne & Er andra.🤗

Önskar att vi alla får en dag som vi vill ha den även om Cristine inte är med och skriver längre så, är hon med oss i anden.❤️

https://www.youtube.com/watch?v=PEuzx0Lz5RE

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Huygens
10/7/15, 4:12 PM
#85

Ha-ha, jag måste berätta det här för det såg så roligt ut idag.

Nära där jag bor finns det små rönnbärsträd. Ett av träden är nog inte mer än 3 m högt och smockfullt med orangeröda rönnbär. Det var många björktrastar som flög fram och tillbaka mellan rönnbärsträden och åt rönnbär.

Vid ett tillfälle satt det 11 björktrastar i det lilla rönnbärsträdet framför mej. Och dom drog loss och svalde rönnbär efter rönnbär, som är så sura. Ryck, tugg-tugg, svälj och så upprepades det.

Björktrastarna åt rönnbär som om bären skulle vara slut imorgon.

.

Det måste vara som en människa som sväljer ett antal golfbollsstora sura bär.

Visserligen är det endast en del björktrastar som flyger söderut under vintern. Dom flesta stannar nog i Sverige. Men jag undrar om dom björtrastar som verkade äter motsvarande sin egen kroppsvikt i rönnbär, kan ha ätit upp sej för att flyga söderut?

Dom måste vara helt proppmätta nu.

Marr
10/7/15, 4:29 PM
#86

Kanske bäst dom kackar lite innan dom ger sig iväg söderut i så fall.😉 Antagligen är dom som bäst nu de sura bären för en Trast. Det är kul att sitta och titta när fåglarna håller på med sina göromål på dagarna.

Har ett Rönnbärsträd på andra sidan huset och där ser jag dom hålla på, fast då måste jag gå ut på balkongen. Där jag sitter med datorn har jag Skatornas område. Dom brukar ha dragkamp med kissarnas sorkrester. Sen gömmer dom det dom inte orkar äta. Kråkorna är smartare dom gömmer det längre bort eller flyttar på maten om det är andra runt omkring.

Snart är det dags att börja mata dom igen. Skatorna får katt & hundmat i vinter å makaroner. Här sitter sparvarna med lång hals nu och kikar in på mig genom fönstret, ser för roliga ut. Dom får lite havregryn med kli i så länge.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[GunillaSF]
10/10/15, 4:42 PM
#87

#74 ….. )Jaa du Cristine, jag kan inte låta bli att fundera på vad du kände. Kan det ha varit det vi brukar kalla "förbud"?! (Inte att blanda ihop med ordet förbjuda) Ett förbud är som att känna på sig vad som komma skall. Kan det ha varit en ängel som hälsade på hos dig?

Marr
10/10/15, 6:19 PM
#88

Åh ja vad jag funderar mycket jag med nu Gunilla när jag läser bakåt i gamla trådar. Det här ännu ett exempel, som får en att fundera lite extra.🌈

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Huygens
10/17/15, 9:54 PM
#89

För att undvika störa någons tråd, jag tror att personer som skapar ett konto, skriver ett inlägg och sedan tar bort kontot, kan vara väldigt unga personer. Ville bara säga. :)

[VSK]
10/17/15, 10:37 PM
#90

#89

Så kan det nog ligga till..

Annons:
Marr
10/18/15, 1:02 PM
#91

Hej på er Ujare!🎈

Hoppas ni alla har en ljus och solig höstdag. Här har dimman lättat och blå himmel stark sol. Är glad när ni  medlemmar & andra med läser och bidrar med saker för här är det fullt upp för oss i "personalen". Vi önskar det ska bli bättre snart.🙂

Jag bidrar med ett litet klipp från Italien…äkta eller ej men👍man vaknar till lite…

https://www.youtube.com/watch?v=OT__dbq_zYI

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[VSK]
10/18/15, 1:04 PM
#92

Tack Marr. Hoppas din dag blir bra den med.  Och japp så blir det bättre igen. 🙂

Marr
11/18/15, 8:52 AM
#93

Hej på er!

Det var ett tag sedan vi skrev i denna tråd skapad av Cristine. Det sista från henne i denna tråd var den 10/9. Som Gunilla säger i #87 om inlägg #74 så tänker jag även på det Cristine säger i #55 15 dagar innan hon gick över.🌈

Så är då sommaren över och det borde ju vara vinter. Fast är rätt nöjd att slippa snön så här långt. Har inte ens satt på vinterdäcken på pappas bil som jag har kvar än efter hans bortgång i maj. Nu är +1.1 så dom får nog åka på i helgen.

Vi har nu då gjort vår ändring av Sajtvärd som var oundvikligt. Försöker mig på det här nu då och med god hjälp ska det nog gå bra. Vi ska ej göra stora ändringar men lite blir det för att sajten ska hålla riktning. Viss omläggning av kategorier och sådant. Fast det kommer som det kommer och idag har Medarbetare & jag en fullspäckad dag med privata göromål.

Sedan ska vi presentera ett par nya Medarbetare som jag är så glad över att vi fått deras medgivande till, ja nya medlemmar är det ej utan ni känner dom. Önskar jag hinner med det i morgon senast. Hoppas ni alla har överseende med att det går lite långsamt. Har nyss fått sajtvärdskapet & måste nog erkänna att jag har hjärtat i halsgropen. Hade aldrig väntat mig att det skulle bli så här. Fast jag lovar göra mitt bästa jag bara kan…älskade Cristine & kära medlemmar!❤️🌺

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Magi-cat
11/18/15, 9:35 AM
#94

❤️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Gahella
11/18/15, 6:15 PM
#95

❤️

white lady
11/19/15, 12:15 AM
#96

Marr <3 är oerhört tacksam för att du plockar fram trådar eftersom jag inte varit så aktiv här på sajten. Ska erkänna att jag går in och tankar här,och fasen vet varför kortet och Cristines kommentarer berör så. Ja det gör ni alla.Tack

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Marr
11/30/15, 8:55 AM
#97

Hej på er Uj medlemmar!👋

Hoppas ni klarat er från Gorm. Här var jag ute halv 4 för att köra mor så hon skulle kunna ta sig till Skellefteå. 1 dm snö så jag körde fast med 2 bilar och kämpade och slet. Den bil som fått vinterdäck med dubb var sämst den fick jag gräva & lyfta upp, lägga filtar framför för att kunna ta oss framåt på vägen. 3 timmar senare var jag på väg hem igen.

Som ni alla kan se så har vi lite träda här & det beror på att vi gamla Medarbetare har allt för mycket att stå i. Detta ska väl ta slut någon gång & vi ska kunna få lite fart på sajten igen.

Jag behöver mycket hjälp och har lite extra koncentrationsproblem pga lite väl mycket stress. Sajtvärdbytet hade kunnat vänta lite på sig men vi kunde inte vänta längre.  Nu är det som det är och beklagar att vi inte kommit igång ordentligt. Det är mycket mitt fel. Hoppas & önskar att ni har överseende med mig, då jag fortfarande har allt för mycket att göra men försöker med snabba intittar flera gånger om dagen.

Nu ska jag iväg igen på viktiga ärenden & snart ska väl allt vara klart med  de juridiska göromålen också jag har att hållas med efter pappas bortgång.

Tack för att ni har tålamod!🌺

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
[VSK]
11/30/15, 8:59 AM
#98

God morgon Marr. Fy tusan vilken morgon du haft. Det började snöa här igår kväll, men det var inte mkt som kom, som tur är.

Japp, vi kommer igång sen när vi har lite mindre att göra och det mesta lagt sig. Många som har fullt upp nu mm. Så inte känna nån skuld nu inte. 

Ta det lugnt i halkan och stressa långsamt.

Magi-cat
11/30/15, 9:01 AM
#99

Ta det nu lugnt både här och i trafiken! 🙂❤️


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Gahella
12/1/15, 11:00 AM
#100

Kära Marr, vad jobbigt, så lova mig att ta det lugn nu och det på alla fronter ❤️ för vi sitter inte i båten… 🙂

Vi har ju ett liv utanför sajten också, och ämnena är begränsade, om man säger så, så det får ta den tid det tar 🌺

Marr
12/1/15, 1:11 PM
#101

Tack kära ni!🌺🙂

Har åter en tuff dag idag & jag lovar att ta det lugnt så mycket jag kan, trots det Gahella.❤️

Vovven och jag har åtminstone fått en underbar vinterpromenad i solsken med snötackta gärden & hustak. En underbar vinterdag där ute!☀️

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Upp till toppen
Annons: