Vetenskap

Stora doser Uran och Aluminium i regnvattnet

2015-05-30 11:15 #0 av: Gahella

Den svenska "Föreningen Ren Luft" har utfört prover på regnvatten i södra Sverige och analysen var alarmerande. Anmärkningsvärda doser Uran och Aluminium har påträffats i regnvattnet. Nu måste detta tas upp till beslutsfattarposition i samhället och debatteras ute i folkhemmen omedelbart eftersom gränsvärdet är 0!

http://www.nyhetsverket.se/nyhet/24453/Uran-och-Aluminium-i-Sveriges-regnvatten 

Anmäl
2015-05-30 12:19 #1 av: Marr

Sedär ja! Bra att detta blivit gjort. Undrar vad detta kommer sig av? Kan det måhända ha en viss orsak från dessa chemtrails?

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2015-05-30 12:44 #2 av: Gahella

Jag är rädd för det Marr, samtidigt får vi den forskning vi behöver för att räta ut alla frågetecken om de finns eller ej.

Anmäl
2015-05-30 12:51 #3 av: Marr

Jo men visst finns dom, inte har så många människor hallucinationer världen runt. Forskningsgrupper på dessa chemtrails hade heller inte varit anledning till att skapas om inte dessa sjuka moln ökat mer och mer. Vad sen än makthavarna säger. Dom är ju livrädda vad det verkar.

Ja mycket bra man nu tar tag i det. För vad det än beror på så måste det åtgärdas och hitta källan/källorna till förgiftningarna. 

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2015-05-30 15:47 #4 av: Gahella

Jo de finns i mina ögon med, jag tänkte mer på dem som envisas tro att det är contrails

https://chemtrailsisverige.wordpress.com/

Anmäl
2015-06-05 17:00 #5 av: Joppo

Värt att notera är att aluminium finns naturligt i väldigt stora mängder i jordskorpan . Det är faktiskt det tredje vanligaste grundämnet efter syre och kisel. Därför förefaller det rimligt att regnvatten skulle kunna innehålla denna metall. Speciellt om man tänker sig att regnvattnet samlats upp från marken eller blivit kontaminerat med jorddamm eller nåt sånt. Uran finns för övrigt också naturligt i den svenska berggrunden  i relativt höga mängder.

En undran: Vad menar ni syftet skulle vara med att medelst flygplan bespruta Jorden med uran? 

Anmäl
2015-06-11 14:51 #6 av: mulac

Kanske det är billigare att spruta jämt med kärnavfall från flygplan än att bevara i berggrunden.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.