Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1194 ggr
Cristine
2015-05-25 16:24

OT. Bättre med gammalt kylskåp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Läs och begrunda.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
Cristine
2015-05-25 16:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

2

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Eliiza
2015-05-25 22:47
#2

Hej! Bra info och bra att den sprids, men ändå inget nytt under solen. Så fort man är uppkopplad mot internet så är hela ens digitala värld till allmänhetens kännedom, iaf för de som har tekniken och viljan att få tag på den, och detta oavsett vilka digitala brandväggar och lösenord du än har. Vissa program i datorerna skickar även upprepat information till bl.a. autonoma organisationer om vad du skriver i text i dina datorfiler och vilka bilder du har etc. etc. Har du en digital TV med internetanslutning? IP-TV? Bredbands-TV? Grattis! Då läcker du även ut vad som händer i realtid i ditt eget privata hem. En mottagare är även en sändare… Med vänlig hälsning, Eliiza

Cristine
2015-05-25 23:13
#3

<Jo tack Eliiza jag vet det , samt 4g   mobilen som Telia  erbjöd mig och en liten ny mätare från <Eon som jag tackade nej till

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

mulac
2015-05-26 12:19
#4

Jag läste någonstans att man kan ladda ur hjärnan också om det är sant vet jag ej men då det börjar bli fullt kan det vara bra!! (eller?) 😃

Cristine
2015-05-26 14:11
#5

Ja en del behöver det nog!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Gahella
2015-05-27 21:32
#6

Ja så ser det ut, sakta men säkert vänjer vi oss vid allt….

Annons:
vallhund
2015-05-27 22:00
#7

……o allt som innehöll ett mikrochipp skulle haverera vid millennieskiftet, eller hur det nu var.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Eliiza
2015-05-29 00:25
#8

Hej igen! Och inte bara det att den elektroniska övervakningen är ett övergrepp och ett grovt intrång hos den privata individen; utan strålning från elektriska landvinningar och mobiltelefoner är, som många här vet, skadlig för människor djur och växter. Även brukande av all tv-skärmsmedia är skadlig på kort och lång sikt. Dessa leder, pga. sina utstrålande svängningar, nämligen den mänskliga hjärnan in i en långsam förtvining och mot fördumning och mot en alltmer märkbar form av demens. Människan drabbas även allteftersom av viktuppgång, motivations- och intresselöshet, aggressivitet och att man alltmer tappar livskraften. Även sinne för empati, ordning, ansvar och logik blir med tiden störda och förstörda. Visserligen så måste man ju, till och från, använda sig av och bruka tv-skärmsmedia, men man måste vara vaksam på att göra det med förstånd, och då balansera upp dessa med motpoler och verkliga ting i livet, såsom att arbeta fysiskt, motionera på lagom nivå, läsa riktiga böcker och tidningar, dvs. i pappersform, vistas ute i naturen; se, njuta och ta in den; och gärna gå omkring barfota samt umgås fysiskt med vänner, nära och kära etc. Och så kan man ju även skaffa sig en RayGuard av det rätta fabrikatet… Med vänlig hälsning, Eliiza

vallhund
2015-05-29 00:33
#9

#8

O du har naturligtvis vetenskapligt utförd forskning som du kan länka till som stöd för dina påståenden?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Eliiza
2015-05-29 09:48
#10

Va?! Säj inte att det finns människor som missat att det t.ex. finns X antal filmer på Youtube som visar hur galna barn, ungdomar och vuxna blir av att de tillbringar stor del av sin tid vid datorer och annan TV-skärmsmedia. o_O :-O Med vänlig hälsning, Eliiza

vallhund
2015-05-29 10:28
#11

När blev Youtube klassad som seriös, vetenskaplig källa till kunskap?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Eliiza
2015-05-31 00:01
#12

Hej igen! Hör och häpna; det finns faktiskt sanningar även på YouTube; allt där är inte fejk; likväl som det finns grova felaktigheter på Wikipedia. Dessutom så är det bara att öppna ögonen och se sig omkring i vår verklighet för att upptäcka dessa fakta om TV-skärmsmedia och elektromagnetisk strålning, eller åtminstone tillräckliga delar av dessa fakta. Ett annat akternativ är att söka på Google efter artiklar på svenska, tyska och engelska om negativa och farliga verkningar från elektroniska media. En av dessa alla källor är www.20minuten.ch, Zürich, Söndag, 19:e Augusti 2012. http://www.20min.ch/schweiz/news/story/12238722 Men det har i Schweiz redan 1994 berättats om de elektromagnetiska vågornas farlighet för människor, djur och natur… /Eliiza

Marr
2015-05-31 07:15
#13

Ja eller hur Eliza!👍

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
Cristine
2015-05-31 08:24
#14

Håller med..och en del tidningar har ju bett om förlåtelse för att de ljugit för oss i många år.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

tarantass
2015-05-31 15:40
#15

Självfallet har Youtube inte alltid fel, men man kan aldrig ta den för gott. Vill man verkligen veta så duger den bara som utgångspunkt för vidare sökning.

Att Wikipedia kan ha fel torde väl vara självklart? En artikel där är inte bättre än de som har skrivit i den.

Tidningar har också ofta fel. Även när de refererar vetenskap brukar de förenkla, av utrymmes- eller försäljningsskäl, och framställer gärna en studie som tyder på ditt eller datt som att "man vet nu".

Vetenskapen kan också ha fel. Vetenskapens grundläggande principer handlar om ödmjukhet inför yttre verklighet och är det bästa vi hittills har kommit på för att gardera oss mot att råka ha fel, och när man ändå har fel är det ofta bara att fortsätta följa dem så rättas felet till så småningom. Men det är inte givet att de täcker hela verkligheten, även i den verklighet de täcker finns det saker kvar att upptäcka, och de som ska tillämpa principerna, liksom de som ska betala forskningen, är människor med samma fel och brister som alla andra. Man kan alltså aldrig räkna med att principerna tillämpas perfekt.

Så ett visst eget omdöme kommer man ju inte ifrån. Men för att ha något att arbeta med måste det kombineras med en grundläggande orientering i ovanstående.

I trådämnet verkar det ju logiskt att det som kommunicerar med nätet också kan kapas via nätet, i fråga om de funktioner som går att komma åt den vägen, men jag är inte datavetare.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Upp till toppen
Annons: