Planeter, Galaxer & Solsystem

Finns det något belägg för detta?

2015-04-29 14:07 #0 av: mulac

Det berättas om en asteroid / meteor som skall komma mellan den 15 till 28 september 2015!

Jag läste någonstans om att grupp vetenskapsmän /kvinnor som skall samlas ???

http://www.disclose.tv/news/confirmed25_mile_wide_comet_headed_toward_earth_with_chilling_hellish_mystery_sounds_and_screams/117304

Anmäl
2015-04-29 14:08 #1 av: mulac

Se denna video!

Anmäl
2015-04-29 20:36 #2 av: Marr

Nu när jag läser det här så vimlar det av klipp på tuben om detta. Ja vad ska man tro? Jag tror jorden består, men det kanske nu all världens oligarker ska gå ner i tunnlarna och de underjordiska städer dom byggt?Funderar 

Där kan dom stanna och jag stannar på ytan i vilket fall som helst. Jag lär inte få någon inbjudan att följa med heller kan jag tro.

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2015-04-29 22:06 #3 av: Cristine

Vi har ju mycket plats i universum om det är dit vi ska,

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2015-04-30 09:42 #4 av: mulac

Kanske det är en så kallad "false flag"  för att skrämma oss!

Anmäl
2015-04-30 10:32 #5 av: [::Vera::]

Nog är det väl så att mycket information sprids för att göra oss rädda. Rädsla är ett vapen som har hindrat mig att se klart, jag får problem att följa min intuition och hindrar de goda energierna och goda intentioner och handlingar. Rädsla har fått mig att fokusera enbart på rädslan för att bli rädd, sårbar och att det ska göra ont. Människor blir passiva och tar på sig skygglappar. Det är ett perfekt knep för de som vill kontrollera och gynna lidandet, och de vet ju självklart det eftersom de själva står rädslan närmast och vet vad den gör med oss människor.

Jag tror inte det blir så som det sägs ovan. Men jag vet inte. Är dock inte alls rädd :)

Anmäl
2015-04-30 11:09 #6 av: Huygens

Det är väldigt mystiskt att ingen, absolut ingen av journalisterna frågar efter en exakt definition av "climate chaos".

Anmäl
2015-04-30 11:15 #7 av: [::Vera::]

Jag tror inte att det finns några journalister på plats helt enkelt :)

Anmäl
2015-04-30 11:30 #8 av: mulac

Jag är inte rädd heller men det finns vissa paralleller med olika katastrof filmer ex. 2012 osv. Det finns flera videos i länken ovan som ger olika intryck!

Tanken svindlar ifall detta skulle vara riktigt och vi står framför en stor förändring hur vi lever idag, jag kan förstå att paniken skulle frodas om detta blev "officiellt"  så frågan är hur skulle "jag"  leva idag, jobba, åka på semester .. jag menar det vardagliga livet.  Man kanske prioriterar annorlunda ??

Anmäl
2015-04-30 12:33 #9 av: [::Vera::]

Mulac
Jag har inte kollat de andra länkarna än. Håller med att det kan svindla. Jag försöker inte dras in katastroftankarnas energi. Men hursomhelst så tror jag att en stor förändring kommer att ske. När - ingen aning. Hur - vet inte. Det kan mycket väl vara till det positiva - om man nu vill värdera förändringar.
Jag har oavsett hur, om eller när, börjat försöka prioritera annorlunda och göra andra val. Åtminstone något mindre egoistiska val hittills ;). Uppmärksammar även t ex mer hur jag är mot/tänker om mig själv, tränar självmedvetenhet och avslöjar mig själv inför mig själv, konsekvenser av mina tankar och handlingar. Ser konsekvenser av mina medmänniskors tankar och handlingar tydligare.
Det är inte enkelt pga en lång tids tillvänjning, rädslor och annat som man matas med dagligen. Försöker vara uppmärksam här och nu. Försöker göra mig fri från materialistiskt tänkande. Känner större tacksamhet och mår mycket bättre nu än innan...
Kanske tack vare de här klippen, media, religioner, grupper, varelser, människor, som försöker elda på rädslan och trycka ner de goda :)

Anmäl
2015-05-02 21:44 #10 av: mulac

Jag håller med vad du skrev Vera, på något sätt så är det spännande tider vi lever i det är nya upptäckter hela tiden och många människor har öppnat sig på ett trevligt sätt.

Anmäl
2015-05-02 21:58 #11 av: Marr

Ja mycket bra uttryckt Vera. Sen så håller jag med om att det luktar lite "false flag" av det här som du säger Mulac...man vill gärna ha människans uppmärksamhet på att vi ska tro på allt...så är vi desto mer medgörliga och "gör som vi är tillsagda".

Människor har ju börjat "gräva ner sig" och bunkra upp i Usa. t.ex. Det blir vad det blir och oroar inte mig heller. Hellre meteroitnedfall än krig. Fast ändå undrar jag  om inte jorden får "lite hjälp" av våra hjälpare där ute...Blinkar

Anmäl
2015-05-02 22:22 #12 av: Cristine

Jag har inte den minsta tillstymmelse till oro heller och som du säger Marr så blir det som det blir och våra vänner där ute har visat mer än en gång att de är måna om oss.

Anmäl
2015-05-03 01:27 #13 av: m2studio

#12 av: Cristine

Kan du tala om vilka gånger fick vi hjälp ut av dem "vännerna" ?

Tacksam att inte jag läsa blind.

Anmäl
2015-05-04 02:33 #14 av: [postmortum91]

fast det här var väl ett påhittat scenario som vetenskapsmän/kvinnor ska sitta tillsammans och försöka lösa inför framtida risker. Det är alltså inte på riktigt utan man utmanar oss inför vad som mycket väl skulle kunna komma.

-Postnatal

Anmäl
2015-05-05 08:50 #15 av: VSK

Jag har laddat kamerans batteri samt formaterat minneskortet. Tummen upp

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2015-05-05 09:01 #16 av: Marr

Hehehe Vsk du lär väl få ladda batteriet flera gånger innan september?Skämtar

Anmäl
2015-05-05 09:02 #17 av: VSK

Vissel vissel Lyssnar på musik

Röker

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2015-05-05 09:15 #18 av: mulac

Man vet inte vad man skall säga snart utan det är vansinne som mycket på vår jord, jag tycker mig märkt en ökning av aktiviteter där uppe så kanske det är snart slut på vår "lekstuga" här nere!!  Om inte allt är ett hologram som jag läste någonstans?! Nörd

Anmäl
2015-05-06 18:18 #19 av: maria-svensson

Sett en del om detta och där en del menar att ordet climate chaos inte har med jordens klimat att göra, utan är ett kod ord över att befolkningen håller på att vakna upp ur törnrosa sömnen och ser/förstår alla dom lögner vi matats med från historien och födsel.
Vilket vore en katastrof för makthavarna om befolkningen/slavarna helt plötsligt fick ett medvetande, ett eget tänkande och börjar att bli smarta. Då går det inte längre att styra befolkningen med propaganda och rädsla, och dom tappar sin makt och ett liv som kungar som inte behöver följa några lagar.

Vilket är det enda dom är rädda för, att förlora sin makt. Och frågan är, undrar om dom inte redan har gjort det, för folk vaknar upp i en rasande fart nu.

Den som satt på toppen och var deras chef och ägare över allt hav och land, påven kunde inte fullfölja sitt ämbete utan avgick, det är första gången i världshistorien en påve valt att avgå, som brukar sitta kvar tills döden inträffar, så frågan är, har påven den allsmäktige tappat sin kontakt med sin chef, mycket tyder på det och hans lärjungar vet inte längre vad dom ska göra, för dom har inte längre någon som ser in i framtiden och vägleder dom.. Och dom börjar göra misstag, stora misstag, som befolkningen börjar att se och förstå

Anmäl
2015-05-06 21:58 #20 av: _Fisken

Jag ska sätta in i google kalender datumet 28 sept 2015 så ska vi se om det stämmer. Jag har hört så mycket domedagsprofetior i mina dagar så de står mig upp i halsen. Någon gång kanske nån slumpartat lyckas pricka rätt men fram tills dess...

Anmäl
2015-05-07 11:37 #21 av: micki78

Har inte ens hört talas om det här. Däremot finns en stor komet/meteor som cirkulerar i bana mot jorden. Den beräknas komma hit fredag den 13 april 2029. På en skala från 1-10 (att den ska träffa jorden) ligger den på en 4a.  Den kommer vara  närmare än vår närmaste satellit finns. Det tycker jag är lite obehagligt. Såg ett program om det på Discovery channel här om kvällen.

Anmäl
2015-05-07 12:00 #22 av: mulac

Först kommer det ryska rymdskrotet möjligtvis någonstans i indiska oceanen men det är bara en chans på biljonen att man träffas! Oberörd

Anmäl
2015-05-07 23:07 #23 av: kena10

#21 Hur stor är den kometen? Hur stor skada förväntas den göra om den slår ner i t ex en stad?

Anmäl
2015-05-07 23:39 #24 av: Cristine

#13 Alla gånger de tagit ner missiler, de förstöörde hela vapenarsenalen för kim jong samma har de gjort flera ggr i usa och andra länder, de har förstört haarpanläggningar och jagar cheemtrailplanen

De hhar sina vakande cigarrer runtom ivärlden och de styrande vet om det

Anmäl
2015-05-07 23:42 #25 av: Cristine

http://ufosightingshotspot.blogspot.se/2014/03/aliens-keep-watchful-eye-on.html

De har kontroll på vad som görs

http://www.ufosightingsdaily.com/2014/12/ufo-shoots-red-beam-at-earth-seen-on.html

Anmäl
2015-05-07 23:50 #26 av: Cristine

http://www.ufosightingsdaily.com/2014/06/ufo-shoots-past-falcon-9-experimental.html

De har styrt bort kometer från jorden och förintat dem innan de  nåt jorden.... ryssland.

Anmäl
2015-05-08 18:51 #27 av: maria-svensson

Denna var intressant bland många som jag sett nu, frågan är om det inte kommer att hända något den 24 september, men är det ett nytt false flag som kommer att påverka hela planeten eftersom illuminati korten även visar detta datumet och även i filmer, eller är det ett event som inte ens illuminati kan styra över, eftersom man säger att det för 2 år sedan kom in 5 föremål i vårat solsystem men som stannade av. Det strider mot all logik. Ska fortsätta söka inom detta området, för det var intressant.
http://youtu.be/YYjQvG0QLMQ

Detta är lika snuskigt men så uppenbart, att 9-11 var ett false flag är nog dom flesta medvetna om idag och bör inte komma som någon shock, men att det visas så tydligt i många filmer att det var planerat sedan lång tid tillbaka, är det nog inte lika många som vet, första gången var faktiskt när man hade byggt wtc klart, så visade man datumet när det skulle rivas, den 9-11 men inget årtal

Här i filmen tillbaka till framtiden är det idag så uppenbart vilket budskap man ville framföra, man visar datum, rivningen av wtc, tom uppbyggnaden av freedomtower

http://youtu.be/ZpjXQLny1Fw

Anmäl
2015-05-09 05:37 #28 av: maria-svensson

Sett en del nu och ett fåtal filmer visar asteroider, men dom flesta hitintills leder till cern LHC där man har hittat guds partikel och skapat antimateria i mängder där 1 gram antimateria motsvarar 4 kärnvapenbomber som man släppte över Hiroshima Japan.
Det man tydligen ska göra nu är att med Cern öppna en dimensions port till andra dimensioner och vad illuminati vill släppa in till våran dimension kan man ju spekulera över.
Hur som helst så kommer här en länk i 4 delar som visar filmer med detta datumet i september 2015 som hör ihop med det dom pratade om 500 dagar climate chaos.. Får mig att tänka på Bush uttalande order out of chaos.

http://youtu.be/jCoGDTi9RvI

Anmäl
2015-05-09 15:11 #29 av: micki78

Den är 320 meter bred. Rätt stor alltså. Den skulle förstöra en hel stad, eller orsaka enorma tsunami om den träffade havet. Ja läste att den skulle åka förbi jorden med en rätt liten marginal. Vi kommer att kunna se den på himlen när den åker förbi. Bifogar en bild på hur nära den kommer vara.

Anmäl
2015-05-09 16:41 #30 av: Cristine

Kanske den vänder på jorden av vinddraget och vi kommer till Kinas lägeSkrattar

Anmäl
2015-05-10 09:42 #31 av: Marr

Oj det är nära & den är stor, Mickie...

Hihihi Cristine, får jorden i spinn...

Anmäl
2015-05-10 10:45 #32 av: Cristine

Eller så kanske vi kastas ut i en annan bana.

Anmäl
2015-05-10 18:56 #33 av: maria-svensson

#32 nja, solens magnetfält släpper nog inte sitt grepp om jorden så lätt

Anmäl
2015-05-10 20:08 #34 av: Cristine

SkrattarMen det är klart att vi drar den med oss... vi kan ju inte vara utan sol.

Allvarligt talat nu så tror jag att gatorna de drog runt jorden ocg solen för två år sedan är till för något som detta.

Anmäl
2015-05-11 18:49 #35 av: maria-svensson

Kan inte riktigt släppa detta med climate kaos, letar efter trådar och pusselbitar överallt.. Kan det vara en stor ekonomisk kris som menas med climate kaos som orsakas av något, ett eller flera event. Tittar man tillbaka på ekonomin så har det varit krascher vart 7:e år, senast var 2008, 2001, 1994, 1987 osv, och nästa blir isåfall 2015. Och om det händer, är det ett event som skapats för att våra blickar bara ska se på ekonomin, medans något annat mycket större händer, kanske något med cern och varför har cern LHC shiva och 666 som logo?

I denna musikvideon så visar man shiva i början av dansen, vad handlar detta om, vad betyder budskapet?
http://youtu.be/H0Lt9yUf-VY

Anmäl
2015-05-15 17:08 #36 av: maria-svensson

Något är planerat och illuminati verkar ha bråttomt med något fuffens, har dom börjat inse att dom förlorar själar för var dag som folk vaknar upp till sanningen? Illuminati tillber sin gud som var en gång den största och ljusaste solen saturnus och det var tydligen inte så länge sedan den var en sol och man har hittat ännu en ring runt Saturnus som från jorden sett är lika bred som 2 månar.
Saturnus avger 2.5 ggr så mycket energi som den tar emot och var av allt att dömma tidigare en sol med namnet lucifer, satan.

Här är fler filmklipp med mycket symbolik för den som har ögonen med sig, den 23 september är judarnas tideräkning när planeten går in i mörker höst vinter
Och finns bl.a. Inom Världsbanken.

http://youtu.be/x1RFVxozg0k

http://youtu.be/RSrp_ttyoVE

http://youtu.be/kjs0nIUiWkA

Anmäl
2015-05-15 19:43 #37 av: Marr

Maria-svensson jag håller med dig i detta med cern. Har varit på gång flera gånger att ta upp detta och höra vad ni ser på saken...

Dessvärre har min lediga tid försvunnit än mer pg a oförutsedda händelser. Är glad du tar upp det. Tummen upp

Cern upptar mina tankar mer och mer och blir lite småstressad när jag inte hinner med att närvara alls mycket nu. Vill lära mig mer om cern.Nörd

Anmäl
2015-05-16 00:27 #38 av: maria-svensson

Ja detta med cern är stort, har varit inne på detta området i tid och otid sedan några år, och nu först på senare tid har jag börjat förstå delar av detta. Det är som att vakna upp på nytt igen, första uppvaknandet man hade och förstår idag om bankeliten, blodslinjer, illuminati, mindcontrol via media och "gowernment" false flag, mm. Så är detta med cern uppvaknande 2.0

Man har skapat antimateria sedan LHC byggdes i mitten på 50 talet och var en fortsatt forskning på kärnklyvning atombomber,neutronbomber och där hittade man motpolen till elektronen "positronen"som cirkulerar runt atomen i all materia, likt vårat solsystem, fast det är större men principen är desamma. Antimateria och är extremt kraftfull, där man säger att 1 gram motsvarar en energimängd av 4 Hiroshima bomber och kan man framställa positroner från det periodiska systemet, så kan man välja vilken eller vilka typer av materia man vill förinta, om man använder det som ett vapen.

Är övertygad att det var bl.a. Vad man använde vid wtc där det mesta av stål, betong och annan materia sönderdelades till nanostoft förutom papper.

Man har även hittat det man letade efter "gudspartikel" eller higgsboson som är det "klister" energi som håller ihop atomer och elektroner som skapar materia och allt som existerar.
Men tro inte att man nu slutar där och nöjer sig med detta, utan nu fortsätter man och ökar nu effekten på Partikelsnurran till det dubbla mot för tidigare, för att enligt vad dom forskare som håller på med detta har sagt och som jag själv sett, men sparade inte dom klippen för jag förstod inte vid den tidpunkten vad det handlade om,
men man försöker iallafall att skapa en dimmentions port till andra universum för att kunna se in i framtiden, hämta fallna gudar, försöka skapa nya svarta hål likt som existerar i centrum i alla galaxer som innehåller ett nytt universum med galaxer.
Dom leker med andra ord gudar. Babels torn var vad jag nu förstår var en partikelaccelerator, men som blev förintad av högre makter.

Men detta är enormt stort att ta in och försöka förstå, men superhäftigt när man väl börjar förstå det.
Finns en del att se om detta, men man får leta, ca 21 min in i detta videoklippet så får man se en gammal bild på en dimentionsport som man har hittat, så denna planeten har haft grym teknologi tidigare, och illuminati är vansinniga för dom kan inte resa härifrån, för deras stora stargate sol Saturnus fungerar inte längre.

http://youtu.be/-R_fg1ek6zU

Anmäl
2015-05-16 01:15 #39 av: [::Vera::]

#38 Intressant, tack :) Känns dock just nu som hjärnan snart kommer att sprängas av all ny information som dyker upp. Behöver bestämt en paus ;).

Anmäl
2015-05-16 07:42 #40 av: Cristine

Otäckt att få ska kunna leka gudar och bestämma över miljontals liv. Finns det inga som kan få stopp på vansinnet?

Anmäl
2015-05-16 17:51 #41 av: maria-svensson

#40 problemet är att dom som styr Europa idag, har haft makten i minst 5000 år och kallas för fenicier, dom tog över Rom och ligger bakom katolska kyrkan som ligger bakom skapandet av bankerna, man hittar dom även i blodslinjer i alla kungahus, Storbritanniens kungahus för 3200 år sedan och kallas för blått blod och dom håller fortfarande sitt blod rent.

Dom är fruktansvärt smarta, i strategi men helt utan empati. Dom har ingen förmåga att uppfinna saker, och måste därför vänta tills människor med andra blodtyper " färger" som har förmågan att drömma, som är uppfinningsrik hittar på något typ tesla så tar dom med makt över uppfinningen. Och makt kan vara pengar eller våld eller med lögner.

Så hur ska man kunna stoppa detta.. Lär känna fienden. Är man inte medveten om vem som styr eller med vilka man har att göra med, så kan man inte göra något. Men det är där uppvaknandet kommer in i bilden och kunskapen och medvetandet kommer med det. Många får helt plötsligt aha.. Det är så det fungerar och det går upp ett ljus.

Men vi får väl hoppas att dom gör ett misstag och öppnar upp någon portal till något som livnär sig på makt och rädsla, som utplånar dom för evigt.

Anmäl
2015-05-16 19:16 #42 av: Huygens

en parentes i sammanhanget. Det eng. ordet bloodline kan översättas till släktled, släktskap, familjesläkt, genetiskt arv osv. Exakt varför engelsktalande använder ordet bloodline istället för family kan bero på att då en enskild person går över i en annan familj, finns det inget bra engelskt ord som direkt anger släktskap i meningen genetiskt arv.

Anmäl
2015-05-16 19:21 #43 av: maria-svensson

Här är en kort intervju med Jordan maxwell och lite om våran historia, lägger in korta filmer så det blir mera som en trailer, tycker man det är intressant, så får man söka mera information efter samma spår.

http://youtu.be/6XKKBX89Esw

The saturn matrix. Saturn cube illuminati symbolism in media & corporate logos

http://youtu.be/D8OYm0RBZfA

Anmäl
2015-05-17 02:13 #44 av: tarantass

Det finns alltid risk att vi får en rymdsten i huvudet, eller strax ovanför. Går inte att hålla reda på allt det gruset. Se på Ryssland häromåret.

Så tyvärr är det väl inget konstigt att det finns folk som (ofta med hjälp av bristande allmänbildning) gör mer av det än vad det är.

Eller av annat de hittar. 2012 var det Mayakalendern. Ända sedan Jesus dog har det varit hans återkomst.

Anmäl
2015-05-17 05:26 #45 av: maria-svensson

Man kan tydligen använda en partikelaccelerator inom många områden, Man kan uppenbarligen påverka jordens magnetfält med cern.

http://youtu.be/UzKiJ-IiNTI

vilket får mig att tänka på 9-11 igen, för när dom sk flygplanen som inte existerade träffade tornen så försvagades jordens magnetfält och blev inte normalt förrän byggnad 7 rasade.

Anmäl
2015-06-03 21:14 #46 av: maria-svensson

Portaler eller maskhål har man upptäckt existerar i jordens magnetfält "van allenbältet som öppnar och stänger dagligen beroende på strålning från solen. Problemet är att man vet inte var och när dom uppstår, men kan man med cern styra jordens magnetfält så kan man garanterat förutspå och veta exakt vart dom befinner sig.

http://youtu.be/y3_vW5yrNek

Negativ energi eller med ett annat ord antimateria så kan man stabilisera maskhål/portaler, något som man producerat vid cern sedan 1955 och kan tydligen användas inom flera områden, inte bara till vapen och energi

http://youtu.be/c7wdPGFW4W0

En partikelaccelerator kan uppenbart användas till mycket, för närvarande så existerar det ca 25.000 st partikelacceleratorer i världen och Kina håller eller har byggt världens största accelerator, men befolkningen vet knappt att dom existerar och än mindre vad dom fyller för funktion.

Hela Europa fick gå ihop för att bygga cern och USA hade planer på att bygga en partikelaccelerator som var dubbelt så stor som cern, men grundlades då ekonomin inte tillät detta.

Som vapen är antimateria fruktansvärt kraftfullt, som jämförelse så kan man ta atombomben i Hiroshima som var på ca 4.2-4.5 kn men det aktiva ämnet bestod av 60 kilo uran. Samma energimängd innehåller 1 gram antimateria.

Anmäl
2015-06-04 08:42 #47 av: mulac

Det finns så ofantligt mycket information och teorier.

Det verkar vara människan som är farligast för oss själva för hur lång tid tar det innan vi är borta ifall det skapas antimateria?

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.