E.T. / Utomjordiska raser

Försvunna Personer - David Paulides

2015-04-25 19:37 #0 av: Huygens

Detta ämne handlar kanske inte riktigt om ETs, då ET på engelska står för Extra Terrestrial, dvs utomjordisk, utan ämnet handlar snarast om IDs, där ID på engelska står för Inter Dimensional, dvs interdimensionella varelser.

En ID är en varelse som kan flytta sej mellan vår fysiska värld och något annat slags värld, som vi inte kan nå på något enkelt sätt. En ID uppehåller sej på jorden eller i jordens närhet. IDn flyttar sej sedan in och ut ur våran värld. När en ID är utanför vår fysiska verklighet kan vi inte längre observera en ID.

Möjlig IDs är tomtar, yetis (snömannen), Loch Ness-djuret, älvor, chupacabra, den sk moth man osv. T ex kan observationerna av yetis och avsaknaden av spillning, DNA, päls mm, förklaras med att en yeti drar sej undan och gömmer sej i en värld utanför våran fysiskt synliga värld.

.

Författaren och polisen David Paulides började för många år sedan att intressera sej för varför så många amerikaner och kanadensare mystiskt hade försvunnit i nordamerikanska skogar och nationalparker.

Till en början letade Paulides enbart ur ett rent polisiärt perspektiv. Han noterade att andra poliser tröttnade på att försöka hitta svar på försvinnandena och han fick fortsätta leta på egen hand.

Paulides gjorde då en aningen överraskande upptäckt.

Han kunde inte få tag på något rikstäckande arkiv över försvunna personer, vilket gjorde hans undersökningar mycket svårare, då han inte kunde hitta mönster i försvinnanden som annars kunde avslöja brottslingar eller kidnappare.

Nästa överraskande upptäckt.

Ingen av dom stora nationalparkerna hade egna arkiv över försvunna personer eller listor och kartor över vart personer försvunnit.

.

Efter mycket letande fann Paulides att vissa polismyndigheter kanske hade arkiv, men dom hittade alltid på ursäkter att inte visa honom sina arkiv.

Paulides noterade även att när dom försvunna personerna hittades, fanns det en uppsjö med konstigheter som aldrig förklarades. I många fall när den försvunne personen hittades, kunde aldrig dödsorsak fastställas, trots att hela kroppen hittats.

I väldigt många fall saknade den försvunna personen sina skor.

Även sökteamen som letade efter dom försvunna personerna uppvisade konstiga beteenden eller letade på fel sätt. Ibland i sådan grad att man kan fundera på om sökteamen utsatts för mind control eller arbetar för myndigheternas ljusskygga agendor.

.

Men mest konstigt av allt, var platserna som en del försvunna personer återfanns på. I vissa fall var det handikappade personer som hade svårigheter att gå, men som kunde återfinnas åtskilliga mil bort på avlägsna bergstoppar. Ibland var personen vid liv, men kunde inte förklara vad som hänt.

Ganska ofta hittades den försvunne personen på en plats som redan genomsökt, eller t o m på en gångstig där många människor passerat under flera dagar.

.

Mycket av konstigheterna kring försvinnandena och myndigheternas motvillighet med att hjälpa Paulides få klarhet i omfattning och mönster kring försvinnanden,  gjorde att Paulides började misstänka att något annat än vanliga brott eller att personerna gått vilse, var i görning.

Bl a fick han flera rapporter på konstiga "björnar" eller underliga stora djur som inte kunde identifieras med motsvarande vanliga djur i trakten.

En fundering är om det kan röra sej om djur som är ID. Djuren eller varelserna kan röra sej mellan olika dimensioner, där vår fysiska verklighet är en dimension dom kan vistas i.

.

En del personer återfinns i välbehållet skick, men dessa personer kan inte förklara vad som hänt dom eller hur dom försvann och sedan återfanns.

Varför personer försvinner och ibland hittas avlidna under märkliga omständigheter eller har tappat minnet kring omständigheter av deras försvinnande, saknar tyvärr förklaring. Paulides har undersökt mer än 1400 personförsvinnanden med ungefär samma underliga omständigheter.

Viss information kan hittas om man söker på missing people, missing persons.

Väldigt ofta verkar även media medverka till mörkläggningen kring försvinnandena. Det är ofta en del skriverier i 5-6 dagar, men sedan slutar vidare information komma ut.

En lång men bra intervju med David Paulides finns här.

Anmäl
2015-05-01 23:09 #1 av: Huygens

En lite intressant analys av Patterson Gimlins film av en bigfoot/sasquatch. Tydligen hade hon en muskelskada, ett muskelbråck på höger lår.

Anmäl
2015-05-02 11:26 #2 av: Huygens

DN om en försvunnen baby i USA. David Icke har ju nämnt vid något tillfälle att det har försvunnit 100 000-tals barn i USA och att myndigheterna mörkar vad som händer.

Anmäl
2015-05-02 11:57 #3 av: micki78

Ja det här var ju verkligen intressant, kollade 30 min på den långa intervjun och hade aldrig hört talas om det här förut.  Skumt att de få människor som hittas levande inte mins någonting om vad de varit, eller vad som hänt. Eller att en man på kryckor och skadat ben hittas flera hundra meter bort.

Tack för videon, ska kolla på hela lite senare idag:)

Anmäl
2015-06-21 00:04 #4 av: Huygens

45 min lång intervju med Kewaunee Lapseritis som träffat och prata med Sasquatch. Han nämner att Sasquatchfolket tycker att mänskligheten är galen som förstör planeten. Sasquatchfolket bestämmer därför om och på vilka villlkor dom vill träffa enskilda människor om dom alls vill träffas och prata med någon.

Anmäl
2015-06-21 08:29 #5 av: [kajmal"]1

mitt möte med en almas

Anmäl
2015-11-10 14:37 #6 av: Huygens

Ett mycket suddigt foto taget på en Sasquatch eller Yeti i Sussex, England.

Anmäl
2015-12-06 16:28 #7 av: Huygens

Fundering på om en osynlig Bigfoot skymmer ett rådjur på ett foto.

Anmäl
2015-12-06 20:50 #8 av: m2studio

#0 av: Huygensmycket bra inlägg tack. jag kommer att skriva en bit i samma banor för dig också.

Anmäl
2016-04-18 16:46 #9 av: Huygens

Carl Robert Disch, forskare på sydpolen försvann under mystiska omständigheter., 1965-05-08, video (10 min).

Disch gick ut från en forskningsstation och skulle bara gå över den öppna ytan 2 km, till nästa byggnad. Men han kom aldrig fram. Sökgruppen kunde följa hans fotspår i snön 6 km. Fotspåren var målmedvetna, som om Disch visste exakt var han skulle gå.

Flera sökgrupper rapporterade att dom senare så lysande svävande föremål och ibland hördes långa underliga ljud.

Anmäl
2016-08-15 21:53 #10 av: Huygens

Coast to Coast har ett långt program om Bigfoot och Sasquatch. Den andra hälften av programmet är bäst, då folk berättar om möten med Bigfoot som brölat och kastat saker omkring sej. Det är också intressant med amerikaner som ringer in och berättar om Bigfoot som kommit om natten på deras ägor ute på landet.

Ibland försvinner spåren mitt på ett fält. Bigfoot kan "magkrypa" på tår och fingrar och på så sätt röra sej utan att synas i mörker.

Jim King och Tim Baker har undersökt Bigfoot i mer än 40 år.

Anmäl
2016-10-07 11:47 #11 av: Huygens

En kamera som var monterad för att övervaka två örnungar i ett fågelbo, lyckades filma en underlig varelse på marken. Varelsen ser ut som en ung gorilla eller björn med långa armar.

Platsen är Michigan USA, så det kan också vara en Bigfoot.

Anmäl
2016-10-07 11:58 #12 av: m2studio

Wow vilken bild. Tack Huygens. 

Det var inte björn faktiskt.

Angående länken på nummer 10, fungerar ej.

Tack

Anmäl
2016-10-07 16:09 #13 av: Farwuq

Jag lyssnar ganska ofta till Coast to Coast och där sade de att det fanns ofta en gemensam nämnare blad de som försvunnit, nämligen att de var av tyskt/germanskt ursprung.

"Jag hörde inte om de sade German eller Germanic."

Corruptissima re publica plurimae leges.
Värd för Astrologi & Psykologi iFokus.
Medarb. Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2016-10-09 14:25 #14 av: Ghosthunter

Ja, det är intressant. Jag tror det finns en hel del portar till andra dimensioner som dessa som försvinner råkar ha oturen att stiga in igenom och vissa av dom kanske råkar kom ut ur en annan port och vissa kommer aldrig tillbaka.

Jag läste om en familj som gick ut på gården för att välkomna några bekanta som kom på besök. Plötsligt efter bara några steg, så uppgav fadern i familjen ett hjärtskärande skrik och bara försvann i tomma luften. Han kom aldrig mera tillbaka.  Han tog några steg och poff.....så fanns han inte mera!

**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**

"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"

"Världen skulle må bra med lite mer Värmland"

Anmäl
2016-10-09 19:40 #15 av: Farwuq

Fy...
Liknade saker har jag hört tidigare, redan i mina unga år.
Märkligt nog är det - som jag se - oftast i USA.
Funderar

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2016-10-11 10:15 #16 av: vinden är min mor

Väldigt intressant detta!

Detta får mig att tänka på många fall från förr som berättat  om " bergtagna människor" här i norden  som försvann spårlöst .

Ibland återvände de förvirrade efter flera år och hade inte en aning om var de befunnit sig.

SolMörker är bara brist på ljusSol

Anmäl
2016-10-11 12:06 #17 av: Farwuq

Ja, det är inget som är nytt under solen.
Det talas om detta i den klassiska Wagneroperan Tannhäuser.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2017-02-04 11:31 #18 av: Huygens

En sk dokumentär ska göras, men det är svårt att veta hur allvarlig den är och hur mycket som är TV-show. Men tydligen sägs det finnas en jaktgrupp som är ute efter att skjuta Bigfoot.

Frågan är vad den stackars Bigfoot gjort för att bli jagad på detta vis. Det hade varit bättre om jägarna bara tog med sej kameror istället.

Anmäl
2017-02-04 15:35 #19 av: Ghosthunter

Precis, inte ska de väl skjuta BigfootLedsen

**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**

"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"

"Världen skulle må bra med lite mer Värmland"

Anmäl
2017-03-04 14:02 #20 av: Huygens

Två systrar som varit försvunna i 36 år påstås nu ha dykt upp igen. Det är två kanadensiska systrar, Anna och Kym Hakze som påstås ha flyttat till USA och familjen har inte hört av systrarna.

Nu hävdar USA-polis att systrarna hittats och bott i USA större delen av tiden. Den ena systern har blivit författare och har skrivit böcker. Systrarna säger att dom inte visste att dom var eftersökta och har valt att inte höra av sej till familjen under alla åren.

Det mystiska är dock att brodern inte fått träffa systrarna då polisen inte vill uppge var systrarna bor.

Anmäl
2017-03-06 13:32 #21 av: Farwuq

Mycket snurrigt, om nu inte systrarna bett om att slippa se brodern.
Jag antar att han är enda syskonet till dem och att föräldrarna är döda.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2017-03-07 00:34 #22 av: Huygens

Ja, fadern gick bort tidigt och modern för några år sedan.

Anmäl
2017-03-09 12:18 #23 av: Farwuq

De vill nog bryta banden, man vet inte vad som hänt bakom kulisserna.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2017-04-05 13:49 #24 av: Huygens

Paulides har i en färsk föreläsning sagt att stadsmiljön i Manchester i Storbritannien är ett av dom nya områden där många människor försvinner och sedan återfinns på underliga platser utan skor och med andra svårförklarade omständigheter.

Det kan då vara notervärt att DailyMail kört ett antal artiklar om droganvändande av Spice i Manchester. Jag får känslan av att myndigheterna vill dölja något genom att skylla på missbrukare. Ett flertal artiklar visar bilder där Spicemissbrukare står stilla i stela positioner, likt statyer.

.

Ett exempel på försvinnande är Tanaz Fanibanda som lämnade Midland Hotel 2017-03-16 mitt på dagen i centrala Manchester. Det är nästan ofattbart att endast hotellets övervakningskamera dokumenterade hennes lämnande, då hela centrala Manchester är belamrat med övervakningskameror i alla möjliga postitioner och vinklar i innerstaden.

Anmäl
2017-08-04 18:46 #25 av: Huygens

Mystiskt försvinnande med human mutilation i Mojave-öknen i juli 2013, Ryan Singleton. (YT/Outer Light, 2017-08-03, 33 min) och DM, 2017-05-25

Organstöld eller ID-varelser?

Anmäl
2017-08-17 18:34 #26 av: Huygens

Konstigt försvinnande i Alabama, en kvinna, Lisa Theris, var borta i terrängen i 25 dagar. Officiellt påstående är att två män kanske kidnappade henne, fast hon minns inte.

En mening antyder att hon var blind, fast jag vet inte... Det är en underlig historia.  Hon är kraftigt insektbiten. DM

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.