Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 2194 ggr
Marr
4/22/15, 11:48 AM

Fler konspirationsteorier som visat sig sanna

Ibland ska vi vara glada för dessa sk. konspirationsteorier. D.v.s att andas om saker tillsammans med andra. Genom utredningar så kan man se att det finns belägg för en hel del av dom. Att vi själva kan tänka och undersöka saker är inte att förakta. Däremot blir jag störd att vi ska tro på allt som serveras oss, för det kan vara precis tvärtom minsann.

http://www.microsofttranslator.com/BV.aspx?ref=IE8Activity&a=http%3A%2F%2Fthemindunleashed.org%2F2014%2F10%2F5-conspiracy-theories-turned-true.html

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
Huygens
4/22/15, 12:54 PM
#1

Finns en konspirationsteori till som visat sej vara sann. Storbritannien medverkade till tortyr av Guantanamofångar och även till flerårig tortyr av andra helt oskyldiga fångar i olika fångläger.

Utrikseminister Jack Straw nekade till att brittisk militiär använde tortyr och kallade påståendena för "konspirationsteorier". Jag skrev om det (och annat) på politik ifokus.

Jag kopierar in inlägget nedan:

==================================================

Brittisk media har alltmer uppmärksammat Storbritanniens roll i CIA-tortyren. När dom första tortyrfrågorna på allvar restes 2005, sa Storbritanniens utrikesminister Jack Straw att tortyranklagelserna var "konspirationsteorier" - "conspiracy theories".

Det handlade alltså om konspirationsteorier enligt den dåvarande brittiska Tony Blair regeringen att brittisk säkerhetstjänst medverkade till att tortera misstänkta terrorister.

.

En fördjup mörkläggning kan vara på gång, då "Storbritanniens Guantanamo" blir allmer besvärlig för Cameronregeringen, den lilla ögruppen Diego Garcia. Ögruppen har inte haft ett enda besök av en journalist på 48 år och ursprungsbefolkningen tillåts bara göra ett kort "världsarvsbesök" per år, omgivet av mycket sekretess.

Diego Garcia hyrs ut till USAs militär sedan 1966 och hyser en stor militärbas. I media har Diego Garcia i stort bara förekommit i samband med försvinnandet av MH370, då militärbasen har en landingsbana lång nog för en Boeing 777. Mediauppmärksamheten kring Diego Garcia fick förnyat bränsle då Sarah Bajc, en vän till försvunne MH370-passageraren Philip Wood, oväntat mottog ett helt svart mobilfoto med EXIF-data som visade geokoordinater till en liten vit byggnad intill landningsbanan på Diego Garcia. Sarah Bajc intervjuades i amerikansk TV, bl a CNN. På 1960- och 1970-talet tvångsevakuerades ursprungsbefolkningen från Diego Garcia under kränkande former, och utgör ett mörk kapitel i brittisk historia.

USAs militär kallar skämtsamt Diego Garcia för "The Footprint of Freedom". Men ögruppen är enligt brittisk press troligen den direkta motsatsen och ett stort antal fångar har antingen hanterats eller temporärt förvarats på ön, som del i CIAs tortyrprogram med Storbritanniens goda minne.

"_Given the weight of evidence proving that Diego Garcia was — at the very least — a key staging post in the U.S. rendition and torture programme, it had been widely expected to feature in the dossier, thus exposing Britain’s involvement beyond doubt.
_

The possibility that Britain might have allowed their home to become a secret torture site is deeply distressing to the displaced people of Diego Garcia"

.

När Blairregeringen konfronterades med uppgifterna rörande omfattande tortyr relaterat till bl a Diego Garcia, kallade utrikesministern anklagelserna för "konspirationsteorier".

"It should indeed. In 2005, the then Foreign Secretary Jack Straw dismissed the notion that we might have been in league with the Americans over rendition — the secret transfer of terrorist prisoners to remote spots for interrogation — as the stuff of ‘conspiracy theories’."

Två år senare sa Tony Blair att Storbritannien aldrig överfört USAs terroristfångar över brittiskt territorium, en uppgift som nu visat sej vara osann. Mycket pinsamt för Blair var att människorättsaktivister lyckades visa att Blair hade ljugit. Resultatet blev att David Miliband som övertagit posten som utrikesminister, tvingades erkänna att Storbritannien visst hade hanterat CIA-fångar från andra länder på brittiskt territorium. Miliband skyllde Blairs och Straws lögner på ett "administrativt fel".

.

Diego Garcia kan ha förvandlats till en labyrint av tortyrbyggnader som mycket liknar CIAs tortyrkomplex på Guantanamo.

"The former UN expert on torture, Manfred Nowak, for example, claims to have ‘credible evidence’ that detainees were imprisoned in one of more than 650 featureless concrete buildings that have turned the base at Diego Garcia into a maze-like mini-city, with cinemas and restaurants, much like Guantanamo Bay."

.

En underlig detalj i DMs artikel är att flera skepp, ett med svenskklingande namn, modifierades och gavs möjliga tortyrkammare (?).

"Also, the USS Stockholm, deployed to Diego Garcia shortly before the War on Terror began, underwent extensive ‘modifications’ in 2004. Did they include a dungeon?"

Brittisk utrikesminister Jack Straws kallade brittisk inblanding i CIA-tortyr för "conspiracy theories". DMs artikeln är lång och innehåller flera referenser till personer med upplevelser som motsäger utrikesministerns förnekelse om brittisk inblanding och brittisk upplåtelse av territorium för CIA-fångtransport. Om man vill kalla den brittiska inblandingen i CIA-tortyr för en konspirationsteori är det i så fall en konspiration mellan USA och Storbritannien.

The Guardian och The Telegraph har publicerat liknande artiklar, med aningen mer tungläst text och saknar DMs överskådligt beskrivande bilder.

Marr
5/10/15, 9:37 AM
Huygens
5/10/15, 11:47 AM
#3

Får lägga till Bridgegate.

"New Jersey’s Senate President Stephen Sweeney (D-Gloucester) rejected Maddow’s conjecture, saying that it was nothing short of a “conspiracy.”"

Dom har ännu inte fallit i ärendet, men DM skrev:

"Wildstein pleaded guilty on one count of conspiracy to misuse the resources of the Port Authority, a federally funded agency, and another charge of 'conspiracy against civil rights.' . . . Baroni and Kelly each face a 9-count indictment including conspiracy and fraud charges. The indictments were filed by the grand jury on April 23 and unsealed Friday."

[::Vera::]
5/10/15, 1:53 PM
#4

Marr och Huygens, tack. Jag visste t ex inte om att "Cloud seeding" existerade. Tänk att människor är villiga att betala så mycket pengar för att få ett molnfritt bröllop. Eller att skidanläggningar betalar för att få snöfall. Det hela känns så absurt att jag måste söka vidare för mer info. #0 Marr jag håller med :) Och att andas om saker tillsammans, reflektera, och det utan fördömande av varann, är skönt och en nödvändighet tror jag. Vi sitter i samma båt och påverkar varann vare sig vi vill eller ej, även om upplevd verklighet är helt unik för varje själ. Vi behöver varann och ett samarbete - inte motarbeta var och ens synsätt. Tror jag. Varje människa har ansvar för att granska information och frihet att välja sin egna övertygelse. Jag har många gånger lämnat ifrån mig ansvaret genom att blint lita på andra. Har insett att "jag själv" lätt försvinner i en kollektiv massa i mina svagare perioder.

Gahella
5/10/15, 9:20 PM
#5

Tack ska ni ha för denna nätta lilla samling, men tyvärr ser vi hur det upprepar sig. Tänker på bla vacciner som testas på människor både i Afrika och i Indien ännu i våra dagar

Marr
6/16/15, 10:39 AM
#6

10 till som bl.a  "foliehattarna" funderat över…i synnerhet det här med mindcontrol…

https://www.youtube.com/watch?v=o-TFz6teM3M

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
Marr
8/5/15, 9:22 AM
#7

Mera om mind Control och nummer 4 tror jag det var…får mig att tänka på 9/11…

https://www.youtube.com/watch?v=58mhPaUL3Uc

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Upp till toppen
Annons: