Annons:
Etikettupplevelser
Läst 1914 ggr
lyrah
4/20/15, 2:40 PM

psykvården

, Var för ett tag sedan och träffade en psykolog pga av att jag har svårigheter med diverse saker i att fungera i tex arbete! frågorna hon ställde var om jag någon gång upplevt att någon konspirerar, förföljer eller är efter mig. Om jag någon gång sett saker som ingen annan ser och vad exakt d var jag hade sett. Och om jag haft intresse för sk annorlunda saker och om intresset för det fortfarande kvarstog! Hon frågade oxå om jag upplevt samband med tex med tv och det jag tänker eller samband med andra saker som har med mina tankar att göra! Shit låter som dessa frågor är framtagna för att kolla vem som har förmågor ut över d vanliga, och för att dom ska kunna hålla koll på vem som har det och hur mycket! Ok han vet och har sett för mycket släng in han på psyket och förklara han som skitsad, ha ha eller?

Annons:
Snuttefia
4/20/15, 2:44 PM
#1

Hm… Jag är ingen psykolog men vissa av frågorna stämmer in på skizofrini… Kan inte stava det nej..

M.V.H Snuttefia

Galenidjur
4/20/15, 2:54 PM
#2

nu är inte jag en psykolog, men det låter som att att hon försökte undersöka om du har schizofreni. Detta då symptom på schizofreni bland annat innebär att man känner sig förföljd/övervakad, att man tror att folk konspirerar mot en , att man ser diverse övernaturliga varelser, att man tror sig ha övernaturliga krafter etc.

Skriver inte detta för att vara respektlös och säger inte heller att du har det. ville bara påpeka att det nog var det spåret hon var inne på (det låter så utifrån de frågor du säger att hon ställde).  :)

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Gahella
4/20/15, 10:07 PM
#3

Usch vilka obehagliga frågor tycker jag, för jag känner ju dig ganska väl så jag undrar också över dessa frågor.

hannaj98
4/20/15, 10:23 PM
#4

Brukar inte vara inne på denna sidan men såg detta inlägg. 
Jag har fått samma frågor flera gånger, de är för att kolla om man har eventuellt schizofreni, psykos, eller så kan det vara vanligt ibland att man ser saker vid "vanlig" depression. Så alltså inte så konstig fråga egentligen :)

lyrah
4/20/15, 11:45 PM
#5

om jag nu skulle se saker va typ vara nån form av medium eller dylikt då skulle jag klassas som skitsad?

[VSK]
4/21/15, 11:46 AM
#6

#5

Tyvärr så tror jag många icke mediala människor eller människor som aldrig ser nåt paranormalt, tror man har en skruv lös enbart för att man är medial och har sett saker som den här sajten handlar om.

Annons:
white lady
4/21/15, 12:07 PM
#7

Men herregud, finns det psykologer som planterar sånt hos människor, tvivel och förföljesemani. Byt psykolog genast Lyrah.!!!

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Marr
4/21/15, 4:37 PM
#8

Aldrig någonsin har jag varit med om att träffa en psykolog som ställer sådana frågor! Det kanske är något modernt skit? Däremot ville dom veta hur pass självmordsbenägen jag var, eftersom min väninna dog i den bilolycka vi var med om tillsammans och jag skadade både huvud och nacke.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[Hukanson]
4/22/15, 1:33 PM
#9

En psykolog odlar främst sina egna intressen inom området psykologi och beteendevetenskap. Det kan vara mycket värdefullt att prata med en psykolog. Till exempel om vad som är ens eget och vad som är objektiva fakta i det man upplever. Om man däremot går till en psykiatriker och uppriktigt förmedlar information om sina upplevelser kan det ofta resultera i att psykiatrikern till sist stämplar "sjukdom" i rapport till försäkringskassan och sen måste den nya "patienten" genomgå olika "behandlingar" oftast med  "neuroleptika" dvs starka droger.

Det finns många människor i samhället och det finns osynliga andliga väsen/medvetanden. Det är inte helt otroligt att man kan uppleva dessa som obehagligt närgångna, förföljande. Att de konspirerar och övervakar en. Kanske man anar dess närvaro, kanske man ser något av dem…Det är inte helt otroligt. Det kan finnas anledning att känna att det är helt ok att prata om sådana fenomen med en annan, varför inte en psykolog om den har ett öppet sinne för det andliga. För det är först och främst ett andligt fenomen…eller hur?

Calcifer
4/22/15, 10:52 PM
#10

Jag har fått de frågorna när jag sökt hjälp för depression då det kan finnas tendenser till schizofreni och då bör det utredas så det kan behandlas. Det som frågades om är vanliga frågor att ställa till någon där man kan misstänka att det finns tendenser till schizofreni.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

JonasDuregard
4/28/15, 6:19 PM
#11

Jag noterar en ganska föraktfull inställning till psykisk sjukdom i den här tråden. Man har inte "en skruv lös" för att man har schizofreni!

Och nej, det är inte så enkelt som att om man svarar ja på någon av frågorna så avfärdas allt man säger som vanföreställningar. Men det finns folk som till exempel lider av paranoia, och det vore fel om psykologer inte utredde det.

[Hukanson]
4/28/15, 6:57 PM
#12

Nä man har inte en lös skruv för att man passar in i en diagnos av något slag .. tror jag…men det finns faktiskt biokemiskt orienterade psykiatriker som faktiskt anser att det är något organiskt fel på "biosoppan" i nervsystemet. Det fattas eller är för mycket av ex "signalsubstanser". Om man hamnar i en sådan diagnos kan det bli jobbigt.

Marr
4/29/15, 7:10 AM
#13

Tycker inte att man ska förakta psykisk sjukdom över huvud taget och jag uppfattar det inte så heller i denna tråd. Man kan ha en del att lära där kanske? Tvärtom kanske man ska lyssna mer på de som har diagnoser? Allting är inte alltid fel som kommer ur.

Däremot kan ju man ev behöva hjälp när banorna tar sin egna tilltrasslade vägar, som Hukanson säger. När livet krånglar till sig när man har en diagnos och man blir begränsad när man ska leva det, då skulle jag vara tacksam för hjälp så min vardag blir lättare att klara av.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
[LoveUnite]1
4/29/15, 9:39 PM
#14

Jag kan dela med mig att dessa frågor är väldigt viktiga, men hur de är ställde som du skrev var verkligen direkt, oftast brukar de ju diskutera och på något sätt komma in på de diskussionerna.

Men en som har extrem schizzo de snackar om det som det vore normalt.

Har en i släkten jag är ganska säker på har schizzo, h#n är hos psykolog och varit på sjukhus, tror nog h#n är på mediciner nu för h#n har lugnat sig med sina rantar.

Enlig h#n är h#n förfäljd av myndigheter runt om i världen, de spårar h#n med chip och kan komma in i huvudet och kontrollera tankarna, ser allt h#n gör och tänker, de snor ideer osv från henne/honom osv osv osv… 

Och denna personen pratar öppet om det, så…. man är nog verkligen inte själv medveten om att man är sjuk när det är så pass.

Enligt min släkting är alla sjuka förutom personen själv.

[Hukanson]
4/30/15, 2:07 PM
#15

Dessa ideer har sitt ursprung i verkligheten i så måtto att ex amerikanska fängelser har börjat chippa interner för övervakning och utbildade agenter har så vältrimmade sinnesförmågor att de med lätthet uppfattar interners tankar om de försöker planera rymning eller gömma undan något. Men det schizziga är ju att …vad har det med denna svenne att göra? Det är troligt att sk psykodynamiska försvarsmekanismer träder in och spelar huvudrollen här. Personen vill skydda sig från förändring genom att attackera något han upplever är "fel".

Upp till toppen
Annons: