Vetenskap

Jordens "sång" kan göra dig sjuk

2015-04-18 07:11 #0 av: Marr

Man har i årtionden kunnat höra dessa "hummande" som verkar komma från havets botten. Människor har blött näsblod och blivit galna av ljudet. I synnerhet i England kan man höra det här.

Denna artikel från Aftonbladet verkar inte ha någon fil på ljudet, intressant vore det att höra hur detta ljud kan vara så pass hörbart att människor blir vansinniga av det.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20646151.ab

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2015-04-18 08:08 #1 av: Marr

En annan länk om hummanden. Här kan man höra det mystiska "Juliafenomenet".

https://missmagicgirl.wordpress.com/2011/03/18/har-du-hort-det-mystiska-hummandet/

Anmäl
2015-04-18 10:00 #2 av: Mysan_

Hur kan det göra en sjuk? Förskräckt

Detta låter som musik: https://www.youtube.com/watch?v=9M3Rpy3tv50

Anmäl
2015-04-20 17:29 #3 av: Eliiza

Alla levande organismer ger ifrån sig ljud, och på detta ljud kan man höra hur organismen/väsenet mår. Både vår planet Jorden och vattnet ger alltså ifrån sig ljud därefter eftersom dessa är levande väsen. I nuläget så berättar dessa ljud att varken vår planet eller dess vatten mår bra.

Så, kanske så är det därför, att planet och vatten inte mår bra, som gör att dessa ljud kan vara påfrestande att lyssna på. Men just detta är bara mina egna funderingar...

Med vänlig hälsning,
Eliiza

Anmäl
2015-04-21 07:37 #4 av: Marr

Jo men det låter logiskt Eliza, för hade jordens sång gjort oss sjuka innan så hade väl detta kommit fram tidigare?

Tänker på ett program jag såg för hemskt många år sedan, att allt levande har en vibration. Dessa vibrationer kan tonsättas. Där det klingar falskt kan man se att t.ex. ett träd är sjukt...Att haven inte mår bra det vet vi ju.Gråter

Anmäl
2015-04-21 11:55 #5 av: Eliiza

Jo, visst stämmer det Marr. Allt levande har en vibration; en svängning, en frekvens; och den går att läsa av och tyda. Lite OT, men t.ex. människor som inte står ut med varandra har ofta väldigt olika, och icke-harmonierande, svängningar.

Med vänlig hälsning,
Eliiza

Anmäl
2015-04-21 13:14 #6 av: [::Vera::]

Intressant tråd. Min uppfattning är att allt, inte bara levande organismer, är energi i någon form. Därför vibrerar även t ex en sten med en viss frekvens. Alltså kan även stenar sjunga ;:). Människans öra uppfattar dock bara ett visst frekvensområde. Meningen med att det är så skulle vara intressant att veta. Tror dock att frekvensomfånget där vi hör vibrationer varierar mycket mellan människor.

Det finns väl aldrig någon total tystnad? Undrar hur det skulle upplevas.

...Det kanske är så att det inte är meningen att vi ska höra allt just för att vi kan bli sjuka av ljudet/vibrationen. Människan är inte utvecklad för det, och kanske därför det blir en påfrestning..?

Anmäl
2018-01-27 08:12 #8 av: Huygens

Frågan är om den ohälsosamma "sången" är skapad av varelser som inte ens är människor eller av militär säkerhetstjänst?

Som motsats verkar Schumannresonansen, som är jordens egenfrekvens, hålla oss friska (inlägg).

Anmäl
2018-01-30 20:25 #9 av: Hukanson

Att leva med tre dimensionella ögons perceptioner i en tre dimensionell värld är att uppfatta allt man ser som solid verklighet - men när den dagen kommer då människan fylls med så mycket energi att hon börjar skönja ett skimmer av en fyr dimensionell verklighet då kommer förståelsen att alltings sanning är en andlighet som vibrerar och har en kraft och makt som kan förflytta berg. Om det finns sånger i naturen så kommer de från den andlighet som gömmer sig bakom 3D slöjan. Vi är andar och allt annat också. Det borde vara och kommer att bli - vår vetenskapliga sanning en dag. 

Oneness can not be divided.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.