Vetenskap

Orgonenergi - Wilhelm Reich

2015-04-12 22:14 #0 av: Huygens

Dr Wilhelm Reich föddes i nuvarande Ukraina 1897 (dåvarande Österrike-Ungern).

Wilhelm Reich tog läkarexamen och studerade hos Sigmund Freud. Wilhelm Reich upptäckte något han kallade bioner, livsenheter i celler. Såsmåningom insåg Reich att bionerna i sin tur använde sej av något som Reich kom att kalla orgonenergi, eller ibland bara orgon.

Reich flyttade till Norge, där hans vetenskapliga kunnande och nymodigheter föll i dålig jord. 1938 publicerade Reich sina fynd kring blått lysande bioner och även röda bioner. Den norska forskareliten hotade indirekt Reich med utvisning genom att motsätta sej att Reich visum förlängdes. Reich lyckades sedan resa till USA innan Nazi-Tyskland invaderade Norge.

Väl i USA började Reich utveckla sina undersökningar kring orgon, orgonfält och orgonenergier. 1947 startade en politisk tidning en mångårig personförföljelse av Reich och hans orgonforskning.

Reich tillverkade vad han kallade orgonackumulatorer som botade olika sjukdomar om man satt inne i orgonackumulatorn en halvtimme om dagen. En orgonackumulator ser ut ungefär som en telefonhytt med stängd dörr och väggar ner till golvet.

.

Reich fick på 1950-talet en liten mängd radioaktivt radium av USAs atomenergiorgan. Det visade sej att när Reich lät orgonenergi flöda över det radioaktiva radiumet skapades en väldigt farlig typ av negativ orgonenergi som Reich kallade DOR.

Tyvärr skapade det en svår slitning inom Reich forskningsgrupp. Alla laboratoriummössen dog av DOR och samtliga i laboratoriumpersonalen blev sjuka och ville avbryta forskningen med DOR.

Stenar av vanlig granit smulade sönder oförklarligt och en del andra underliga fenomen hade nog relation till DOR.

Reich insåg att det var DOR som orsakde torka i USAs mellanvästern. DOR måste därför ersättas med frisk orgonenergi. Det finns en episod där en jordbrukare lovar Reich en stor summa pengar om Reich kunde skapa regn inom en dag. Reich använder sin orgon molnskapare och jordbrukaren betalar Reich.

Molnskaparen finns beskriven i denna dokumentär om Reich.

.

1954 ansåg en frontorganisation till USAs militär; FDA (Food and Drug Organization) att Reich orgonforskning var olaglig.

Runt denna tid började även cigarrformade UFOn dyka upp på himlen över Reich stora forskningsanläggning Orgonon i Maine. Reich kunde observera hur dom cigarrformade UFOna spred svarta stråk av DOR över området, så att hans forskning troligen påverkades negativt.

FDA beslutade via domstol 1956 att samtliga kvarvarande orogonackumulatorer förstördes och alla Wilhelm Reich böcker, dokument och anteckningar brändes i ett enormt bokbål av FDA.

Minst 6 ton av Reich forskningsdokumentation förstördes av USAs FDA i bokbålet.

.

Wilhelm Reich dömdes sedan till 2 års fängelse på lösa och oklara grunder. Kort innan Reich skulle släppas fri i förtid för gott uppförande, blev Reich mördad av FBI eller CIA.

Den officiella dödsorsaken till Reich död uppgavs vara hjärtinfarkt. Dock utfördes aldrig någon obduktion, så ingen vet varför Wilhelm Reich dog. Ingen vet heller varför myndigheterna angav dösorsaken till hjärtinfarkt.

1958 blev även Wilhelm Reich närmaste man mördad av FBI eller CIA, forskaren Dr. Michael Silvert. Även Silvert hade dömts till fängelse och mördades några månader efter att han släpptes ur fängelset. Den officiella dödsorsaken var självmord.

.

Det finns böcker som Reich (och andra) skrivit om orgon och man kan hitta några av dom på nätet. Dock vet jag inte om dom innehåller beskrivningar på hur man upptäcker eller skapar orgon.

Det finns dom som anser att orgon kan motverka chemtrails. Det finns dessutom en del hemmagjorda små plastprylar som folk tillverkar med härdplast, som kallas orgoniter. Man ska tydligen placera orgoniterna i marken runt mobiltelemaster för att morverka negativa energier. Om det funkar vet jag inte och jag är inte säker på att orgoniterna bygger på samma principer som Reich orgonackumulator.

Anmäl
2015-04-13 22:36 #1 av: Cristine

Det var en intressant historia som endast  de utomboende tycks veta sanningen om

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2015-04-14 02:11 #2 av: Sanyara

Spännande, Huygens.
Det här har jag aldrig hört om tidigare.
Varken Reich eller de tillverkade orgoniterna.
Kollade några Youtube filmer om dem men vet inte vad jag ska tro.

Det fanns för många år sedan några violetta plattor med någon speciell sorts energi som jag har glömt vad den kallades.
Både jag och katten kände tydligt av den i alla fall så något verksamt var det.

Enda sättet att ta reda på det är kanske att testa själv (orgoniterna).

Så det kanske ligger något idet här också.

Anmäl
2015-04-16 10:36 #3 av: Marr

Ja det låter hemskt spännande det här. Har inte heller hört talas om dessa orgoniter innan. Intressant!

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.