Kosmiska energier/frekvenser

Mystisk kraft rycker i vår galax

2015-04-02 20:21 #0 av: Gahella

En mystisk kraft suger åt sig vår galax och kan vara på väg att förändra universum.

Problemet är bara att ingen vet varför.

• Tidigare i år presenterade ett forskarlag på University of Hawaii en karta över vår del av universum. Den visar att vår galax Vintergatan är en del av ett gigantiskt kluster av galaxer.

Klustret går under namnet Laniakea och består av mer än 100 000 galaxer och sträcker över en yta på 500 miljoner ljusår. Klustret är mycket större än vad forskare tidigare ens har kunnat föreställa sig.

I den del av Laniakea vi tillhör finns en mystisk kraft som påverkar allt runt omkring. Kraften går under namnet "The Great Attractor". Vi kallar den GA i resten av texten.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20565023.ab

Anmäl
2015-04-02 20:54 #1 av: Farwuq

Skumt.

Funderar

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

V:  för Astrologi M:  för Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland

Anmäl
2015-04-02 21:00 #2 av: Gahella

...och fantastiskt Stjärnor

Anmäl
2015-04-02 22:31 #3 av: [kajmal"]1

det är den kosmologiska konstanten.

Anmäl
2015-04-03 06:38 #4 av: Marr

The Great Attractor mycket starkare än ett svart hål. Universum är under ständig förändring. Tur är det då att allt är så stort till nära oändlighet. Annars hade vi kanske blivit ordentligt påverkade. Tänk vad mycket det finns kvar att upptäcka.

Mycket intressant det här.Glad

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2015-04-03 09:37 #5 av: Gahella

Ja dessa teorier sätter igång både tankar, fantasin och det gränslösa i mig och säkert i er med SolStjärnorRegnbåge

Anmäl
2015-04-16 11:31 #6 av: [::Vera::]

Jag får svindel när jag tänker på universum i termer som storlek och hastighet. Det går inte heller att greppa överhuvudtaget (!) att, om det stämmer, GA är Laniakeas kärna, en koncentration av materia 400milj ljusår i storlek. Hittade denna med:

http://www.dailygalaxy.com/my_weblog/2009/03/mystery-of-the.html

#5 Gahella, det är exakt vad det gör... sätter igång tankar och fantasi. Och att det inte finns några gränser på vad som är möjligt. Häftigt! Glad

Anmäl
2015-04-16 16:21 #7 av: Gahella

#6 Härligt Vera Glad

Jag får också svindel, särskilt när jag även tänker Micro-kosmos. Önskar jag kunde formulera det i några fantastiska formler som vissa matematiker har förmåga till, då kanske jag kunde få en viss förståelse för dess omfattning Skämtar

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.