Övrigt

Fy fasen!

2015-03-27 10:46 #0 av: Cristine

En riktig skit!

Tags:

ROCKEFELLER ÄR EN RIKTIG SKIT !

"All we need is the right major crisis and the nation will accept the New World Order" - David Rockefeller

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2015-03-27 11:40 #1 av: mwetterstrand

Felciterat. Följande är korrekt. Sagt i ett tal i FN 1995.

"This present window of opportunity which during a truly peaceful and interdependent world order might be built will not be open for too long. Already there are powerful forces at work that threaten to destroy all of our hopes and efforts"

Anmäl
2015-03-27 13:39 #2 av: Gahella

Det är inte bara han som sagt det precis....

Anmäl
2015-03-27 13:54 #3 av: mwetterstrand

Alex Jones Gapskrattar

Anmäl
2015-03-27 14:00 #4 av: Gahella

Går även att läsa i hans bok....

David Rockefeller's book 'Memoirs' admits secretly conspiring for a NWO

In David Rockefeller's book 'Memoirs' he admits he is part of a secret cabal working to destroy the United States and create a new world order.Here is the direct quote from his book, pg 405:

| Some even believe we [Rockefeller family] are part of a secret cabal working against the best interests of the United States, characterizing my family and me as 'internationalists' and of conspiring with others around the world to build a more integrated global political and economic structure - One World, if you will.If that's the charge, I stand guilty, and I am proud of it |

| David Rockefeller |

| We are grateful to The Washington Post, The New York Times, Time Magazine and other great publications whose directors have attended our meetings and respected their promises of discretion for almost forty years. It would have been impossible for us to develop our plan for the world if we had been subject to the bright lights of publicity during those years. But, the work is now much more sophisticated and prepared to march towards a World Government.The supranational sovereignty of an intellectual elite and world bankers is surely preferable to the national auto-determination practiced in past centuries |

David Rockefeller to Trilateral Commission in 1991 http://opengov.ideascale.com/a/dtd/David-Rockefeller-s-book-Memoirs-admits-secretly-conspiring-for-a-NWO/4007-4049  

Anmäl
2015-03-27 14:05 #5 av: Gahella

Ja nu var det ju inte hans om sa det, utan ett hopklipp av de som sagt det

Anmäl
2015-03-27 14:16 #6 av: mwetterstrand

Tja, inte ens det är ju särskilt trovärdigt.

"Purported remarks at a Bilderberg Group meeting in Baden-Baden, Germany in June 1991, The remarks are said to have been printed in several right-wing French publications shortly thereafter; as quoted in Programming, Pitfalls and Puppy-Dog Tales (1993) by Gyeorgos C. Hatonn, p. 65. Skepticism is in order for the accuracy or attribution of alleged remarks from these exclusive meetings, particularly those which could be manifestations of either satire, sarcasm — or outright fraudulance."

http://en.wikiquote.org/wiki/David_Rockefeller

Anmäl
2015-03-27 14:19 #7 av: Gahella

#6 Är det voffarnas andra lilla bibel förutom wikipedia? Glad

Äh du behöver inte svara, för längre än så här orkar inte jag "prata" med dig....Glad

Anmäl
2015-03-27 14:43 #8 av: mwetterstrand

Är det voffarnas andra lilla bibel förutom wikipedia?

?

Anmäl
2015-03-27 16:59 #9 av: Cristine

Om du tittar på bilden så är det bara huggtänderna som fattas Gahella.

Var det du som pep?

Anmäl
2015-03-27 18:30 #10 av: Gahella

Eller hur Cristine, han ser inte nådig ut precis.

Om det var jag som pep? Eller vem då, när, var hur menar du?

Anmäl
2015-03-27 18:46 #11 av: Marr

Allt Alex Jones informerar oss om hänger jag inte med i...men han har ju lite mer att komma med än Wikipedia och Wetterstrand måste jag säga. Sen så är inte Alex Jones den ende som informerar om denne "familj" och deras snuskiga handlande mot mänskligheten.

Ja Rockefeller är inte bara en stor sketstövel, han är en mördare också!

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2015-03-27 19:11 #12 av: mwetterstrand

Ha ha ha...

Att söka sanning i Alex Jones vedervärdiga korståg är stor humor!

Anmäl
2015-03-27 19:56 #13 av: Marr

Ha ha ha... på dig själv du.Glad

Och hur mycket har du själv lyssnat på vad han säger? Säkert väldigt många timmar, eftersom du vet. Ja jo ja just det, läst på Wikipedia. Vad har du annars att tillföra då? Än och komma här och visa hela garnityret...

Handlade detta om Alex Jones förresten? Nä just det, Rockefeller och hans hjärntvättade anhang var det det handlade om. Du gillar Rockefellers va? Förresten det får du så gärna göra, för jag bryr mig inte.Gäspar

Anmäl
2015-03-27 20:08 #14 av: Marr

Lite till att läsa...

http://jinge.se/allmant/david-rockefeller-i-bilderberggruppen-star-for-dagens-citat.htm

Anmäl
2015-03-27 20:41 #15 av: mwetterstrand

Som jag sade, stor humor här. Wikipedia är förvisso trovärdigt i sammanhanget. Men om du önskar tips på alternativ till Alex Jones verklighetsfrånvridna kanaler kan du väl börja med The Times lättlästa veckomagasin. Washington Post har en bra nivå. NY Times internationella upplaga är ofta riktigt bra.

Hänvisar man till Infowars som källa har man en del att fundera över.

Anmäl
2015-03-27 20:46 #16 av: mwetterstrand

Lästips och lektion i självkännedom påbjuden.

http://www.dn.se/insidan/konspirationsteorier-ska-kritiseras-fast-odmjukt/

Anmäl
2015-03-27 21:03 #17 av: mwetterstrand

F.ö. Rockefeller kan säkert mycket rättvist etiketteras makthungrig girigbuk. Det jag vände mig mot var publicerandet av felaktiga och förvrängda citat.

Anmäl
2015-03-27 22:12 #18 av: Cristine

http://www.usnews.com/opinion/blogs/peter-roff/2014/01/27/the-new-york-times-blows-its-credibility-with-latest-obamacare-editorial

Anmäl
2015-03-27 22:14 #19 av: Cristine

http://www.internationalskeptics.com/forums/showthread.php?t=207034

Anmäl
2015-03-27 22:17 #20 av: Cristine

http://www.internationalskeptics.com/forums/showthread.php?t=207034

Anmäl
2015-03-28 08:50 #21 av: mwetterstrand

Så du menar att kritik från en konservativ journalist (Institute for Liberty, Fox News) borde märkbart påverka anseendet för en institution som vunnit över hundra Pulitzer? Somnar

Självklart finns bias hos alla stora tidningar, men kan man inte se skillnaden på Alex Jones och ex. The New York Times eller Washington Post, så bör man kanske se över sin egen.

Anmäl
2015-03-28 10:46 #22 av: Huygens

Det är lite typiskt skeptiker att angripa personer istället för att ifrågasätta myndigheter och ifrågasätta stora institutioner.

Anmäl
2015-03-28 10:48 #23 av: Gahella

#22 Ja, det är EN av anledningarna att man inte vill diskutera med dem heller

Anmäl
2015-03-28 17:07 #24 av: Cristine

Jag skulle kunna sitta idagaroch lägga in både artiklar och videor, gamla som nya, det är samma falskheter genom åren.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.