Frågor inom ämnet söker svar

4U 9525 - störtad Airbus 320

2015-03-25 13:34 #0 av: Huygens

Ännu en mystisk olycka med ett stort flygplan har inträffat. Vi har haft MH370 och QZ8501 samt MH17. Jag tänkte först att det kan inte vara ännu en konstig händelse, men så började jag titta på bilderna och läste rapporteringen.

Det är något som inte stämmer.

.

4U 9525 störtade igår 2014-03-24 över Franska Alperna. 4U 9525 var precis som QZ8501 av typen Airbus 320-200.

4U 9525 tappde höjd över en period av 8 minuter innan planet slog emot bergssluttningen. Det konstiga är att enligt den officiella historien kom ingen nödsignal kom från piloterna, även om en tidig rapport från oberoende flygövervakare påstår att det kom en kort nödsignal från piloterna innan kraschen.

När man tittar på bilderna från bergssidan ser man ingen nedslagskrater i den svarta sanden/jorden/berget. Det kan förstås vara hårt svart berg och därför syns inte någon krater.

Man kan heller inte se ett mer fullständigt flygplansvrak vilket jag tycker är konstigt. Det saknas dessutom större föremål på bilderna som dom 6 ton tunga motorerna och det saknas tydliga delar som stjärtparti och inre stålstrukturer på bilderna.

En av dom få större delarna av planet som syns tydligt på fotot är den lilla del av 4U 9525 som visar den tyska flaggan och planets registreringsnummer B- AIPX.

.

Enligt artikeln förstod flygledningen snart att något var fel då 4U 9525 tappade höjd. Flygledningen fick inte radiokontakt med planet kort efter att planet började tappa höjd.

Ett vittnesmål är konstigt. Strax efter kraschen syntes flera jetflygplan flyga över kraschsajten.

"This morning I heard a massive thud and soon after saw several jets fly over."

.

Kan fransk militär ha uppmärksammat att 4U 9525 hade problem? Mirage stridsflygplan kan ha följt efter 4U 9525. Följande sa ett vittne:

"Witnesses have told how they saw and heard the final moments of the doomed Germanwings flight before it plunged into a mountain in the French Alps. Yves Aubin told MailOnline: 'I saw the plane out of the corner of my eye and I heard the sound of an aircraft passing low overhead. The next minute there was a terrible noise.'

'At first, I thought it was a landslide, an avalanche, we have a lot of them here. A few minutes after that, I saw two military jets fly overhead, Mirage fighters. I thought it was not normal.'
"

.

Officiella funderingar i nuläget är om piloterna kan ha blivit förgiftade av farliga gaser i planet.

Planet hade en hastighet av 880 km/h på en höjd av 11,6 km. På lägre höjder kan planet inte flyga med den hastigheten då det finns risk för vingbrott pga det större luftmoståndet. På 2,1 km höjd hade planet en hastighet av 695 km/h.

.

Notera att artiklarna är från Daily Mail, som ofta kan ändra innehållet och ofta förminskar bildstorleken när artiklarna blivit några veckor gamla.

Anmäl
2015-03-25 13:54 #1 av: Huygens

Hmm...

Det finns påståenden att dom svarta/orange lådorna redan analyserats. Kan analysen verkligen ha gått så fort?

Jag blir också mycket fundersam när jag ser hur sönderslagna dom svarta lådorna är. Lådorna ska normalt sett sitta längst bak i planet i ett stötabsorberande rack i stjärtpartiet och lådorna förväntas klara sej även vid en fullständig frontalkrock med ett berg i högsta hastighet.

Dom här orange/svarta lådorna ser väldigt trasiga ut.

Lådorna ser konstiga ut, ungefär som lådorna utsatts för våldsam behandling, slitage och skador över längre tid och sedan har någon torkat av utsidorna.

Anmäl
2015-03-25 14:23 #2 av: Magi-cat

Ja, precis som om de störtat in i en bergvägg, vilket de också gjort.

(Påminn mig om att aldrig åka Airbus...Tystad)

Anmäl
2015-03-25 15:42 #3 av: Magi-cat

En chat med en flygsäkerhetsexpert om olyckan:

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/chatt-med-flygexperten-hans-kjall_4435299.svd

Anmäl
2015-03-25 21:39 #4 av: Cristine

Hörde på tv att det var flera personer inne i Cockpitt

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2015-03-26 12:51 #5 av: Huygens

Följande artikel är lite oklar, men det verkar som om det fanns möjlighet att sända SMS från planet medan det flög på hög höjd. Jag är förbryllad att ingen sände något SMS att det var problem med flygningen.

Och ju mer jag ser på fotona kan jag inte fatta att det saknas flygmotorer samt det mesta av stjärtpartiet, landningsställ, sätesgrupper, flygplanskropp och -vingar. Det saknas helt enkelt för mycket material från 4U 9525.

Marken ser visserligen väldigt mörk ut, svart i vissa delar, som om den kan vara bränd, men materialet från flygplanet på marken är inte speciellt bränt ut. Det hela ser snarast ut som om någon slängt ut skräp på klippsluttningen, med vissa pliktskyldiga delar som ska föreställa att vara flygplansväggar med fönster synliga. Jag har sett ett landningshjul på marken, som verkade vara relativt intakt, kanske t o m fortfarande trycksatt.

Det jag heller inte gillar är att flygnumret 4U 9525 verkar kunna bilda siffrorna 77 77, dvs dubbla 77:or, Illuminatinummer.

Anmäl
2015-03-26 16:45 #6 av: Huygens

Andrepilotens facebooksida har raderats någon gång dom två sista dagarna, kanske efter att planet kraschade.

raderats

.

Det förbryllar mej att ingen annan i flygbesättningen försökte kontakta flygledningen med andra delar av flygplanets kommunikationsutrustning än den utrustning som fanns i cockpiten.

radiotystnad

.

En bergsguide noterar att det finns inget som tyder på en flygplanskrasch av en Airbus 320:

"A mountain guide who got near the crash site said he was unable to make out recognisable body parts. 'It's incredible. An Airbus is enormous. When you arrive and there's nothing there...'"

Det finns inget där...

inget där

.

Dom flesta passagerarna verkar ha "förångats".

"Officials spoke of a crash scene of 'horror', saying: 'The biggest body parts we identified are no bigger than a briefcase.' Another official said: 'There were 150 people on board but we have identified less than 14. The others seem to have been vapourised.'"

Dom övriga verkar ha förångats, gått upp i rök, vapourised...

Precis som stålbalkarna i byggnaderna vid falskflaggan 911, vapourised - stålbalkarna hade förångats av hettan från bränderna.

vapourised

.

En märkligt fundering i artikeln är att vargar kan dyka upp och äta dom omkomna. Jag trodde att varg i centraleuropa i stort sett var utrotad i slutet av 1800-talet.

"Fears that wolves could prey on the remains of the victims of the crash swept the French internet and websites yesterday amid claims that police were positioned through the night to guard against attack."

Men det ger myndigheterna något att skylla på, i frågan om bristen av omkomna.

vargar

.

Ytterliggare ett underligt myndighetspåstående. Andrepiloten påstås andas normalt under den sista biten av färden, ljudet spelades in av den ena svarta lådan.

"French prosecutor Brice Robin said Lubitz 'voluntarily' refused to open the door and his breathing was normal throughout the final minutes of the flight. 'His breath was not of somebody who was struggling. He never said a single word. It was total silence in the cockpit for the ten past minutes. Nothing.'"

Så det var både tyst, men det gick ändå att höra andrepiloten andas? Problemet som jag ser det, är att om någon andas normalt hörs det inte alls på den typen av ljudinspelning.

inte alls

Anmäl
2015-03-26 17:00 #7 av: VSK

En tragisk olycka med en massa offer. 

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2015-03-26 18:35 #8 av: Magi-cat

Fruktansvärda anklagelser mot andrepiloten, att han medvetet skulle kraschat planet. Ledsen Han kan ju ha blivit hastigt sjuk!

#6 Jag vet inte vad du menar? Det blir småsmulor av ett plan som kraschar i  full fart mot en bergsvägg. Med hjälp av DNA försöker man identifiera omkomna.

#7 Verkligen! Gråter

Anmäl
2015-03-26 18:36 #9 av: maria-svensson

Kan man ha använt samma vapen som vid 9-11, för ett flygplan förångas inte vid en krash, det är ju uppenbart att den teknologin existerar när största delen av 2 torn och mycket av dom 5 andra byggnaderna blev till nanostoft

Anmäl
2015-03-26 18:38 #10 av: Magi-cat

Men snälla nån....flygolyckor sker faktiskt!!Ledsen Tragiskt nog.

Anmäl
2015-03-26 18:55 #11 av: maria-svensson

Förstår inte en sak, hur kan man identifiera någon med dna.. Står där namn och person nr, måste man inte ha något att jämföra mot, eller finns alla i någon dna bank. Någon som vet

Anmäl
2015-03-26 18:59 #12 av: Magi-cat

Ofta används tandkort från tandläkare. Om det inte är möjligt, DNA.

Här står ganska bra:

"För att fastställa den omkomnas dna behövs ett dna-prov från en nära anhörig. Provet tas på saliv från munnen med en tops."

https://polisen.se/Om-polisen/Sa-arbetar-Polisen/Identifiering-av-offer/

Anmäl
2015-03-26 19:06 #13 av: maria-svensson

#12 Okey. Tack

Anmäl
2015-03-26 21:22 #14 av: Huygens

#8 Det är inte småsmulorna storlek jag pratar om. Det är inte storleken.

Ej storlek.

Det är bristen på material jag avser.

Om du tittar nog på bilderna där ett flygplan påstås kraschat finns det inte material som motsvarar ett flygplan som kraschat. Jag trodde först att det fanns mer material än vad som faktiskt finns på bilderna, men när jag tittade noggrannare såg jag att mycket av det "vita pappret" faktiskt var vita eller ljusa stenar, inte papper eller isoleringsmaterial från flygplanet.

.

Det finns inte nog med material på kraschsajten för att motsvara mer än 2-3 % av en Airbus 320.

Flygplanet som ska finnas i småsmulor på bilderna finns helt enkelt inte på bilderna. Jag vet inte hur jag ska säga det tydligare, men materialet finns inte. Området på kraschsajten är ca 400 x 400 m stor, dvs 4 acres. En acre är ca 4000 m2.

"Helicopter search operations resumed at first light this morning in near-freezing conditions for debris and bodies - including those of British nationals - that have been scattered over four acres of inaccessible terrain."

.

Jag vet inte om jag kan direktlänka till en Daily Mailbild, men bilden över kraschområdet finns här. Om bildlänken inte funkar finns bilden i följande artikel ganska långt ner, med följande text under bilden: "This photograph of the remote area of the French Alps where the plane crashed reveals the scale of the site that will be searched"

Fotot är taget samma dag ganska kort efter att flygplanet försvann. Du kan se hur mycket det ryker från marken i vänster del av bild, där det förmodas att planet kraschade och brann.

.

Resterna av flygplanet finns helt enklet inte på kraschsajten. Inte ens 10 % av planet finns där, kanske så lite som bara 1 % av vad som borde finnas.

Det finns i stort sett inga omkomna på platsen, inga flygsäten eller flygsätesgrupper, inga landningsställ, inga motorer, inga ordentliga rester efter vingar, ingen ordentlig rest efter stjärtpartiet.

Det finns i stort sett ingenting på kraschsajten.

Inget kraschat flygplan i alla fall.

.

I stort sett alla delar som är gjorda av stål saknas. Bl a är landningsställen och dom 6 ton tunga flygmotorerna gjorda av stål. Delar av ramverken för sätesgrupper är ibland gjorda av stål eller relativt robusta helgjutna delar av aluminium. Men ståldelarna finns inte ens som småsmulor. Jag har sett ett hjul med intakt däck.

Och själva jetmotorerna klarar sej nästan alltid i hela stycken, men jag kan inte ens se delar av flygmotorernas turbindelar på fotona.

Jag tror inte att 4U 9525 finns på kraschsajten.

Inte ens i småsmulor.

.

Det är något annat som kraschat på platsen. Kanske en liten drönare i plast och aluminium med lite plast och papper som bagage.

Det är alltför lite material på kraschsajten för att motsvara en enorm Airbus 320.

Frågan är var den riktiga 4U 9525 befinner sej? Om flygplanet lämnat Spanien och sedan flugit ut över Medelhavet kan en Airbus 320 byta plats med en liten drönare som övertar transpondersignalen och sedan kraschar in i en otillgänglig del av franska alperna.

NATO kan sedan via amerikanska satelliter ha dirigerat 4U 9525 till Libyen där NATO-IS trupper tagit över planet.

Kapningen av flygplanet kan ha gjorts med programvara hackad av NSA eller GCHQ, som gör att piloterna tappar all kontroll över planet, som NATO sedan flyger till en specifik destination i den Libyska öknen.

Anmäl
2015-03-26 21:31 #15 av: Magi-cat

#14 Vad kan övertyga dig om att det är en olycka?

Skulle inte kompetent räddnings- och haveripersonal som finns på plats reagera om det vore så konstigt som du säger??

Olustigt för de anhörigas skull att spekulera så där...

Anmäl
2015-03-26 21:41 #16 av: VSK

Nu är jag inte så på det här för jag har inte följt det hela mer än något jag kanske sett då och då i "vitögat" på tv-apparaten.

Jag vet inte om de kunnat se hastigheten på flygplanet men ett flygplan som kommer i kanske 900 km/t rakt in i ett stenhårt berg får allt att pulvriseras. Det är som att sätta en kraftig bomb i planet. Det blir inget kvar.

Har ni inte sett där de krocktestar en bil i 900 km/t eller vad det var med hjälp av raketmotor. Det blir absolut ingenting kvar. Ingenting. Bara damm i princip.

Det stämmer att flygplansmototorer klarar oerhörda krafter och är nästan oförskämt intakta vid krascher, men då sker oftast krascherna på normalt sett och inte rakt in i ett berg.

Sedan snappade jag upp en sak jag tyckte var lite konstig, men jag brydde mig inte om det då en hemsk olycka har hänt. Om jag fattat rätt så kraschade planet i ett bergigt område högt upp?  

Visst var det att nån sa att folk skickat sms när planet befunnit sig på låg höjd?

Om ett plan flyger över höga berg på låg höjd så är det snarare tvärsom att sms-signaler hamnar i radioskugga pga bergstopparna mm generellt sätt. Det finns ju chans att master setat på vissa berg eller att radiovågorna studsat på nåt sätt.

Vad jag kan förstå så är det en pilot som låst den andra ute och kraschat planet med flit. I mina ögon sett så är inte det här nåt annat än en hemsk terroristhandling. 

Hoppas att anhöriga mm blir professionellt omhändertagna och får den hjälp de behöver och det så länge de behöver den hjälpen.

Vad jag tycker om terroristen lämpar sig inte på ett offentlig forum.

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2015-03-26 21:45 #17 av: Magi-cat

#16 Bra förklaring!

Det där med SMS är inte verifierat.

Passagerarna tycks inte ha blivit medvetna om den förestående kraschen förrän alldeles på slutet. Alltid lite tröst i det hemska. 

Anmäl
2015-03-26 21:55 #18 av: VSK

Jag är totalt off egentligen då jag bara vet att det skett nåt väldigt tragiskt.. Det där med SMS är ju svårt.. Skickar man sms utan teckning så försöker telefon i snitt skicka i 24 timmar innan meddelandet avbryts. Och nånstans kanske radiosignaler kommit fram genom att de studsat mot bergsväggarna. En telefon som inte har kontakt ökar uteffekten till max sändareffekt. 

Jag hoppas verkligen att döden kom snabbt så ingen hann reagera, men chansen är ju rätt stor att vissa sett vad som komma skall och började skrika av skräck.. Stackars människor.. 

Jag hittade klippet.. Det är 800 km/t. Jag tror inte jag behöver kommentera vilka krafter det är. 

Anmäl
2015-03-26 23:00 #19 av: Huygens

#18 Bilen verkar ha slagits sönder, men flera delar återfinns ju. Allt glas och hårdplast är splittrat förstås. Min bedömning är att 20-30 % av bilen faktiskt kan återfinnas på videons beskurna bilder, även om Mythbusters inte visar hela området. Minst två bildäck syns. 20-30 % bil är mer än dom 2 % flygplan jag ser på fotot ovan. En Airbus 320, 4U 9525 i 695 km/h (officiell hastighet) har dessutom 8 ggr längre deformationszon än bilen.

Bilen krockades mot en stålsläde i 1040 km/h (650 miles/h), vilket ger 2,2 ggr så hög rörelseenergi/viktenhet som vad flygplanet hade. Jag vill även påpeka att bilen, förutom att krossas av stålsläden, även slogs sönder bakut, mot en stål- och betongvägg bakom bilen. En mer realistisk jämförelse hade varit att inte ha någon vägg bakom bilen för att undvika "dubbeleffekt" av kollision. Jag kan inte förstå hur stålplåten bakom bilen lyckades vika sej dubbel mot betongväggen.

Vi kan även se på Mythbustersvideon att all sten och sand slungas iväg bakåt. Någon sådan motsvarande islagskrater finns inte efter 4U 9525.

Avsaknaden av krater är ytterligare ett bevis att någon Airbus 320 aldrig slagit i dom franska Alperna vid den angivna kraschsajten för 4U 9525.

Var är kratern?

finns inte

Anmäl
2015-03-26 23:22 #20 av: VSK

Njae nu visste jag att det skulle kommande kommentar om resterna av bilen. Man kan inte jämföra en bil, svetsad i mjuk metall med ett flygplan. En flygplanskropp splittras sönder totalt. Ungefär som en spegel som går sönder. Det är ungefär som att kasta ett ägg i väggen. Blir bara smulor av skalet. 

Dessutom så kan jag lova att flygplanets träff mot berget var mer än nospartiet. Skrovligheten från berget rev sönder det som inte exploderade av tryckvågen. 

Jag tror inte du är medveten vilka förödande krafter det blir. Ingenting håller för detta. Enda undantagen möjligtvis motorer och landningsställ/hjul beroende träffbild och material. Då menar jag att några identifierbara fragment kanske kanske borde finnas nånstans.

Av flygplanskroppen med innehåll blir det bara småsmulor kvar.

När G-krafterna blir för höga så pulvriseras det mesta. 

Anmäl
2015-03-27 00:20 #21 av: Huygens

Här finns ett antal bilder som visar att sluttningen inte består av berg utan av svart jord.

Var är kratern efter nedslaget i denna bild?

Edit: Här finns en annan bild över området som heller inte visar spår efter en hel Airbus 320.

Anmäl
2015-03-27 06:12 #22 av: VSK

Om det är nån halvmeter jord ovanpå berg har nog ingen roll. Snarare är det då som så att mkt då ligger begravt under jord som glidit tillbaka över vissa vrakdelar då det är ganska sluttande där. Gällandes mittenlänken så tycker jag det syns ganska bra vart största kraften tog mark.

Men nog om detta för min del. Jag kan gilla konspirationsteorier, men när det gäller tragiska händelser så brukar jag låta sånt vara. Respekt för alla offer och anhöriga. 

Anmäl
2015-03-27 07:51 #23 av: Magi-cat

Exceptionellt ovanlig och fruktansvärd händelse, antingen den utpekade andrepiloten är skyldig som det sägs (eller bara blev akut sjuk) och så många liv utraderades.

Men att någon helt absurt verklighetsfrämmande konspiration ligger bakom, nej.

Vapenhandeln har i fridens namn andra vägar, t.o.m. lagliga.

Anmäl
2015-03-27 08:06 #24 av: VSK

De har ju visat stora delar från planet nu på morgonens nyheter, men eftersom jag hade ljudlöst på så vet jag inte om det är delar de grävt fram eller inte.

Oavsett vad, så hoppas jag flygplanstillverkarna tar fram nåt "idiotsäkert" system där markkontrollen kan ta 100% över ett flygplan och som inte går att koppla ur inifrån planet.

Markkontrollen kan ju ta över och landa plan i kat 1 eller va det heter om jag förstått saken rätt. Borde då isf inte vara svårt att stänga av alla kommandon från cockpiten. 

Anmäl
2015-03-27 08:11 #25 av: Magi-cat

#24 Teknik kan också gå snett. För min personliga del vill jag hellre ha en äkta människa vid spakarna, även en som vid behov kan koppla ur tekniken och tänka mänskligt. Det inträffade är så extremt att det finns saker man kan och bör var mycket mer rädd för.

Anmäl
2015-03-27 08:20 #26 av: VSK

Teknik kan gå åt helsike så klart.. nu menar jag inte man ska ta bort piloterna, utan att man kan kopplar ur de vid liknande situationer eller flygplanskapningar.. ja om tid finns att hinna reagera och agera då förstås.

Tex så kan kontrollen samverka med radar på planet och när radar varnar (i god tid) så måste markkontrollen agera blixtsnabbt. God tid kan vara en viss höjd, stor förändring på hastighet samt närmande av mål, luftburna som markbundna.

Enklare lösning är beväpnade vakter på planet, men det skyddar ju inte om vakterna är korrumperade eller får hjärnsläpp. 

Men kan man bygga självbromsande och självparkerande bilar idag, så borde det inte vara hopplöst svårt att vidareutveckla tankar och ideér för att försöka minimera riskerna med dödlig utgång och flygplan.

Kanske bara en naiv tanke från min sida, men jag tycker inte det är en orimlig lösning.

Anmäl
2015-03-27 08:21 #27 av: Magi-cat

Som jag förstått det är inte automatisk landning möjlig i dagsläget. 

Vissa flygplan och flygplatser kan göra det men inte utan pilotens aktiva medgivande och förarbete.

Anmäl
2015-03-27 08:24 #28 av: VSK

aha okej... 

sist jag flög så vinkade jag på bröderna Wright när vi mötte de Skrattar

Anmäl
2015-03-27 08:54 #29 av: Magi-cat

SkämtarNever give up...

Anmäl
2015-03-27 08:54 #30 av: VSK

Tummen upp

Anmäl
2015-03-27 09:06 #31 av: Huygens

#15 Du kan försöka övertyga mej att det inte saknas 98 % av en Airbus 320. Du kan börja med bilderna i #21. Även om vi glömmer bort stjärtpartiet, landningsställen, sätesgrupperna och omkomna är det enorma problem.

Det borde finnas massvis av bitar av isoleringsmaterial på bergssluttningen. Det borde finnas massvis med bitar av aluminium. Men det finns inte tillräckligt med material för att utgöra en Airbus 320. Faktum är att det saknas rätt mycket.

Typ 98 % av ett flygplanet saknas.

.

Och även åklagaren fortsätter prata om att det går att höra hur Lubitz andas nornalt. Om han verkligen andades normalt, borde det inte höras alls.

Eller är han en "stönare"?

Lubnitz kanske är en sådan där telefonflåsare så att det alltid låter ljudligt när han andas. Ibland för man höra utdrag från svarta lådan inneifrån cockpit i TV-dokumentärer.

Ljudkvaliteten på dom inspelningarna är alltför låg för att man ska kunna höra någon "andas normalt". Faktum är att det brusar och låter av annat på dessa svarta lådaninspelningar. Hur är det möjligt att höra att Lubitz andas normalt?

.

Media jobbar för högtryck med att framställa Lubitz som en psykotisk, iskall, stönare.

"But most terrifying of all - the voice recording recovered from the crash site revealed how his breathing was perfectly normal when he 'deliberately' crashed the jet."

Lubitz hade dessutom lurat alla psyktester, den perfekte psycho. Han var helt normal ända in i bergväggen.

"The pilot had passed all his tests, all his medical exams,’ he said. ‘He was 100 per cent fit to fly without any restrictions."

När börjar media skriva att han blev "radikaliserad" under sin pilotutbildning? Och hur kommer det sej att nästan all media visar ett foto av Lubitz när han sitter framför Golden Gate bron i USA? Är han inte tysk?

.

Läser slutet av denna artikel om Lubitz. En massa foton visas på massmördare. Vad har dom alla gemensamt? Jo, att det finns funderingar på att dom utsatts för MKULTRA mind control. och att det rör sej om myndigheternas falskflaggor; Sandy Hook, Viriginia Tech, Columbine High mm.

"...he had suffered ‘burnout’ and depression during his pilot training."

Jag tror hela historien med 4U 9525 döljer en enorm myndighetslögn.

Bergssluttningen

Anmäl
2015-03-27 09:33 #32 av: VSK

Alltså, man kan ju aldrig veta till 100% vad som sker i världen. Så är det ju. jag vet inte vart nedslagsplatsen är belägen men väldigt många länder har radar som täcker väldigt stora delar av sina omgivande grannars länder. 

Skulle det visa sig att nåt inte stämmer så tycker man ju iaf att nåt borde komma fram. Men som sagt så vet jag inte mer än det som man får till sig via media. 

Jag vet vilka destruktiva krafter det blir när ett tungt plan med tunt skal till kropp träffar stenhårt material i höga hastigheter blir. Har sett en del dokumentärer genom åren. Visst, ena kraschen är aldrig den andra lik.

Jag är beredd att hålla med dig om att det bör finnas rester kvar av motorer och annats motståndskraftigt, det gör jag, men jag tror de ligger under sand och jord.

Det starkaste i en flygplanskropp är ringen runt vingarna ( i lflygplanskroppen) samt stjärtpartiet. Utöver det landningsställ och hjul. Starkast motståndskraft har motorerna.

Som sagt så håller jag med dig i mkt gällandes material mm, men tror som sagt att det mesta av de stora delarna ligger begravda. De visade iaf ett hjul på tv. Hjulet låg ovanpå mark.

Anmäl
2015-03-27 10:10 #33 av: Huygens

#32 Men materialet kan ha slängts ut som en hög sopor. Jag ser ingen krasch.

Jag ser också två hjul med däck som verkar relativt intakta, men hjulen kan ha slängts ut från en helikopter. Båda hjulen är små, så det kan vara frontnoshjulen, vilket i så fall är märkligt då dom hjulen sitter längst fram och borde förstörts.

hjul nummer ett
hjul nummer två (möjligen finns ett hjul till neråt höger)

.

Och jag har letat efter säten.

Flygplan har en massa flygsäten som är relativt robusta i sega plastmaterial, aluminium och ofta med en stålram för att ge stadga. Men jag ser inget som liknar ett enda säte.

Var är sätena?

Det finns nu rätt mycket foton på nätet med räddningspersonal så man får en uppfattning om vrakdelarnas storlek och jag ser enstaka bitar som kan komma från en flygplanskropp. Jag ser delar av aluminiumväggar med flygplansfönster, men jag ser inga säten.

Har du hittat en enda bild med ett enda säte?

.

Magi-cat, hur ska du övertyga mej?

Jag säger att Kejsaren har inga kläder. Hur övertygar du mej att den nakne Kejsaren har kläder? Pekar du på hans "genomskinliga" kappa, hans "genomskinliga" skjorta, hans "genomskinliga" byxor?

Kejsaren har inga kläder.

.

Kraschsajten har inte tillräckligt med vrakrester efter en hel Airbus 320.

98 % av vrakdelarna saknas. Och var är dom omkomna?

.

Det här är precis som en falskflagga där myndigheternas psykopater inom säkerhetstjänsten glömt att slänga ut några trasiga flygsäten över kraschsajten.

Exakt vad kan du göra för att övertyga mej att myndigheterna inte tagit några få delar från en utrangerad Airbus, krossat delarna och sedan gödslat ut delarna över bergssluttningen.

Lägg även märke till att det finns "dalsänkor" formade av regnvatten där bråte ansamlats. Tycker du inte att det borde synas delar av åtminstone ett säte i en sådan "dalgång"?

Varför finns det inte ett enda säte på något av fotona från kraschsajten?

Var är flygsätena?

Anmäl
2015-03-27 10:14 #34 av: VSK

jag har inte letat efter saker, utan jag ahr bara tagit upp det jag snappat upp.

för min del så är det en hemsk massdöd som har skett. hade det bara varit en enda människa i planet (pilot) så hade jag kanske hakat på. 

Anmäl
2015-03-27 12:07 #35 av: Huygens

#34 Om du inte letar efter saker, om du tror på vad myndigheterna säger och om du refererar till Mythbusters på tveksamma grunder, hur ska du då veta vad som hänt 4U 9525?

.

Har turnumret 4U 9525 någon betydelse? Numret verkar skrivas med ett mellanrum mellan U:et och 9:an. Frimurarna gillar symmetrier, så jag lägger till ett mellanrum mellan första 5:an och 2:an ->

4U 95 25

Jag noterar att bokstaven U är 21:a bokstaven i alfabetet och stoppar in siffran 21 i flygturnumret ->

421 95 25

.

Jag drar mej till minnes den franska fd finansministern, Illuminatifrontfiguren och IMF-chefen Christine Lagardes tal. Hon säger vid ett tillfälle "two times seven". Jag har funderat många gånger på vad hon menar.

Låt oss addera siffrorna i dom mellanslagsseparerade grupper ->

421 95 25 -> 4+2+1 9+5 2+5 -> 7 14 7

Dvs vi kan omvandla:

4U 95 25 -> 7 14 7

.

Om vi sedan tolkar 14 som 7 två gånger blir det 7+7 och stoppar in det i uttrycket ovan 7 7+7 7. Vi stryker sedan mellanslagen och får 77+77.

Siffran 77 dyker upp i olika sammanhang. AA 77 som kraschade in i Pentagon, falskflaggan i London 2005 på datumet 7/7 -> 77. Anders Behring Breivik påstods dödat 77 personer. Det tog 77 minuter att skicka rikslarm efter Breivik osv.

Och nu har vi fått 77+77 efter en omvandling av 4U 9525.

Kan Lagardes tal varit ett sätt att mer eller mindre öppet meddela sina anhängare att 4U 9525 skulle försvinna i en falskflagga?

4U 9525  -> 77 77

.

Jag betraktar 4U 9525 som försvunnet på liknande sätt som MH370.

Anmäl
2015-03-27 12:49 #36 av: Huygens

Det verkar som det är dags för myndigheterna att stapla lögnerna på varandra.

Tidigare har media berättat att andrepiloten Andreas Lubitz passerat genom alla psyktester utan problem. Han klarade sej med 100 % gott resultat. Låt mej repetera vad jag skrev tidigare:

.

Lubitz hade dessutom lurat alla psyktester, den perfekte psycho. Han var helt normal ända in i bergväggen.

"The pilot had passed all his tests, all his medical exams,’ he said. ‘He was 100 per cent fit to fly without any restrictions."

.

Nu ändras det påståendet och media skriver att Lubitz stod under psykiatrisk vård.

"Das bedeutet im Klartext, Lubitz musste sich demnach regelmäßig der Kontrolle durch einen Arzt unterziehen."

Lubitz mentala tillstånd var markerat med SIC, som betyder att han måste regelmässigt gå till en hjärnskrynklare. Det är t o m så att markeringen SIC även stod på Lubitz pilotlicens, skojar inte.

"Der „SIC“-Vermerk findet sich auch in der Piloten-Lizenz von Andreas Lubitz wieder."

.

Det verkar ganska klart var Lubitz kunnat utsättas för mental kontroll - någonstans inom mentalvården. Påminn mej om att inte flyga med flygplan där piloterna har fått sina pilotlicenser markerade med SIC.

Fast som sagt var, det finns inte tillräckligt med rester efter en Airbus 320 på den sk kraschsajten, så 4U 9525 kan befinna sej någon helt annanstans.

Anmäl
2015-03-27 14:13 #38 av: VSK

Jag varken letar efter saker eller tror på myndigheter/media till 100%. Jag sade bara det jag tagit till mig av det lilla jag tagit del av det media erbjudit. 

Det jag har sagt och står för är att det mesta kan förintas bara krafterna är stora nog. 

Jag kan gilla viss sorts konspirationsteorier medans jag kan ogilla andra. 

Anmäl
2015-03-27 15:21 #39 av: Magi-cat

#33 Har vi säkert fått se bilder av exakt hela haveriområdet? Hur kan du säga att 98 % saknas? Hur vet du det?

Vid krascher på plana och jämna ytor och relativt låga farter hamnar godset på ungefärligen ett ställe. Kraschat i hög fart mot en alptopp och det är inte särskilt intakt det som bli kvar. Det blir småsmulor.

(I brist på egna kunskaper frågade jag en kunnig vän.)

Anmäl
2015-03-27 15:33 #40 av: Huygens

#39 Det är en bedömning. Som jag sa, i början trodde jag att alla dom gråvita föremålen var papper, isoleringsmaterial eller bitar av plast. När jag tittade närmare såg jag att det mesta var gråvit sten.

Ja, du har nämnt småsmulorna, jag har ingen större invändning mot det.

Det är inte det som jag invänder mot.

Anmäl
2015-03-27 16:03 #41 av: Magi-cat

#40 Du säger att 98 % saknas. Hur vet du det?

Är personalen på plats helt inkompetent?

Anmäl
2015-03-27 17:28 #42 av: Huygens

Vad det är för personal vet jag ej.

Ska jag göra en överslagsräkning på bilder jag sett med antagande att flygplanet väger 55 ton med last vid krasch (exkluderat bränslet som brunnit upp) får jag följande:

Det finns ett antal större plåtsycken i aluminium på marken. Det står räddningspersonal brevid plåten eller så har dom satt ut röda vimplar och gula plasttrianglar, så man kan bedöma storleken och vad plåten väger. Jag tror att dom största bitarna kan väga över 300 kg och dom mindre under 50 kg.

Ett exempel är två personer som puttar på detta kanske 300 kg tunga stycke. Stycket ser ut att vara dubbelväggigt och kanske är del av en vinge?

Det finns inte så många sådana större stycken och tillsammans kanske plåtstyckena väger 2 - 2,5 ton?

Jag har nog sett tre hjul som kan väga en del, väldigt lite av landningsställen syns till, omkomna finns i stort sett inte, vilket ger en vikt av kanske 800 kg? Inga säten syns till. Inga motorer syns på det jag sett.

Sen finns det en del mindre bråte som kan vara kläder och flagor av metall, knappast mer än 500 kg till. Ganska lite bagage i form av koffertar och ryggsäckar syns. Markområdet är påfallande öppet utan särskilt mycket vegetation.

.

Totalt sett väger det synliga materialet mer än 2 % men mindre än 10 % av planets antagna vikt på 55 ton. Min ursprungliga bedömningen på 98 % var lite hårddragen. Jag får ändra det till att 90 % av planet saknas.

Jag skrev förut att motorerna kunde väga 6 ton, men även här får jag ändra mej. Planet är mindre än en Boeing 757, så kanske 4 ton är rimligt?

Anmäl
2015-03-27 17:30 #43 av: Magi-cat

Det var väl då f-t väl att de inte visar bilder på omkomna! Arg

Anmäl
2015-03-27 17:59 #44 av: ufojägaren

Huygens

Här har du en bild på ditt saknade stjärtparti tillsammans med hjul från ett av de bakre landningsställen: http://assets.nydailynews.com/polopoly_fs/1.2163539.1427398489!/img/httpImage/image.jpg_gen/derivatives/gallery_1200/wreckage-germanwings-flight-9525.jpg

Vad tror du finns under den gula och via plasten på de här bilderna? Är bergsguiderna med i din konspiration också eller har man spridit ut delar från människor över hela området så det ska verka realistiskt för de som har fått den tunga uppgiften att ta hand om olycksplatsen?

http://assets.nydailynews.com/polopoly_fs/1.2163531.1427398488!/img/httpImage/image.jpg_gen/derivatives/gallery_1200/rescue-workers-recover-bodies-victims-crash-site.jpg

http://assets.nydailynews.com/polopoly_fs/1.2163543.1427398489!/img/httpImage/image.jpg_gen/derivatives/gallery_1200/rescue-workers-recover-bodies-victims-crash-site.jpg

http://assets.nydailynews.com/polopoly_fs/1.2163536.1427398488!/img/httpImage/image.jpg_gen/derivatives/gallery_1200/body-recovered-crash-site.jpg

http://assets.nydailynews.com/polopoly_fs/1.2163538.1427398489!/img/httpImage/image.jpg_gen/derivatives/gallery_1200/rescue-workers-crash-site.jpg

http://assets.nydailynews.com/polopoly_fs/1.2163533.1427398488!/img/httpImage/image.jpg_gen/derivatives/gallery_1200/investigators-work-debris.jpg

Anmäl
2015-03-27 18:08 #45 av: Huygens

#43 Nja, kanske inte bara det. Räddningspersonalen sa ju vid något tillfälle att dom inte hittade särskilt mycket av dom omkomna. Jag har nämnt det tidigare. Detta kan ha ändrats såklart.

Tycker du inte att det är konstigt att det saknas delar från säten på bilderna?

Andrepiloten köpte två nya bilar, varav han gav den ena till sin flickvän. Låter inte riktigt som en deprimerad självmordskandidat, om nu planet alls kraschat.

Hela historien med att andrepiloten var psykiskt sjuk och mentalt instabil låter för fantastisk.

.

Edit: #44 Det är bl a dom fotona jag tittat på och baserat min bedömning på.

Anmäl
2015-03-27 21:21 #46 av: Huygens

Frågan är om det här är en Twin Peakshistoria eller en skruvad falskflagga.

Det finns indikationer att planet inte kraschat och myndigheterna gör vad dom kan för att använda Lubitz som en Oswald.

Tydligen hade två psykläkare bedömt att Lubitz var alltför psykiskt sjuk för att pilota ett flygplan. Två olika oberoende läkare dessutom, hur det nu är möjligt. Vad gör läkarna med en mentalpatient som anses inte kunna fatta rätt beslut rörande sina egna göranden?

Jo, läkarna ger honom i uppgift att informera sin arbetsgivare om sin sjukskrivning.

Ja.

.

Inte läkarna.

Utan Lubitz själv fick ansvara för att meddela sin arbetsgivare att han inte var vid sina fulla fem och inte kunde utföra sitt jobb. En läkare skyller nu allt på Lubitz och kallar Lubitz agerande att återgå till sitt jobb för kriminellt.

Trovärdigt eller kännetecknet på en falskflagga?

.

Jag får också lite Columbine High-vibbar. Den stackars Lubitz hade mobbats och kallats Tomat-Andy av sina "vänner".

Kolla på fotot i artikeln. Det var det första fotot nästan alla tidningar visade av Lubitz. Vad är det för bro Lubitz sitter framför? Golden Gatebron, självmordsbron. Subliminal programmering.

.

Och ni vet den där yxan som förstepiloten påstods försökt hugga upp dörren till cockpiten med, enligt vissa tyska tidningar. Den yxan fanns inne i cockpiten, ej tillgänglig för förstepiloten.

.

* Har 4U 9525 alls kraschat?
* Om 4U 9525 kraschat, är Lubitz syndabocken?
* Om 4U 9525 inte kraschats av Lubitz, hur har planet då kraschats?
* Om 4U 9525 inte kraschat, var är flygplanet och passagerarna då?

Anmäl
2015-03-27 22:07 #47 av: VSK

Jo, jag tror tyvärr planet har kraschat och det på den plats de visat i media. 

Anmäl
2015-03-28 07:48 #48 av: Magi-cat

#46 Var flygplanet är? I småsmulor i Alperna efter en krasch i hög hastighet.

Var passagerarna är? Fråga de som i detta nu jobbar med den föga avundsvärda uppgiften att identifiera vad som återstår!

Däremot tycker jag att man varit alldeles för snabb med att utnämna andrepiloten till syndabock i ett så tidigt skede av utredningen! Det kan trots allt finnas andra förklaringar, lika osannolika, men ändå.

Anmäl
2015-03-28 09:53 #49 av: Huygens

(OBS! Filmspoiler alert. Filmplot beskriven nedan. OBS!)

.

Den påstådda kraschen av 4U 9525 känns som en enda stor psy-op för att sprida skräck.

Nu tvingar europeiska flygchefer British Airways att alltid ha en extra person med sej i cockpitet, men det kan öka terroristerna. Så genom att öka säkerheten kommer vi att få ökad terrorism.

Om det inte är Orwellskt dubbeltänk i bästa amerikanska psy-op-anda så vet jag inte vad är. Manipulation via mediala metoder. Till slut måste vi ha militära elitsoldater ombord på alla flyg. Då blir vi helt säkra. Ända tills en elitsoldat blir tokig.

Fler terrorister genom att öka säkerheten, kan det bli mer Moment 22?

.

Och mer media.

Argentina släppte en film i höstas i Spanien och Tyskland, start och destination för 4U 9525. Filmen heter Wild Tales och är redan Oscarsnominerad. Filmen handlar om en pilot med mentala problem som begår självmord genom att krascha flygplanet och döda alla ombord. Piloten låser in sej i cockpitet. Skräckslagna passagerare försöker slå in dörren till cockpiten, på samma sätt som förstepiloten sägs ha försökt bryta upp dörren på 4U 9525.

Är det bara en tillfällighet att filmen släpps i Storbritannien just nu?

subliminal

.

Nu säger räddningspersonalen i klartext att dom har inte hittat en enda omkommen. Endast 400 bitar har hittats.

Det låter otroligt, därför att på andra flygkrascher hittar man alltid omkomna och kan identifiera dom på deras ID-kort eller pass som dom bär på sej. Men i det här fallet är bitarna så små att det inte längre rör sej om någon som kan bära ett ID-kort på sej. DNA-analys kommer att användas.

.

Den påhittade historien om hur förstepiloten försökte hugga upp dörren till cockpit med en yxa kom från den tyska tidningen Bild.

Var meningen att vi skulle känna psycho-vibbar i bästa Shiningstil?

Är det en psy-op eller en falskflagga?

.

Frågan är om ens Andreas Lubitz existerar. Jag kan inte se att en hel Airbus 320 kraschat på den avsedda bergssluttningen, så jag börjar tvivla på vem Lubitz kan vara.

Han framställs som mer och mer psykotisk. Nu skriver tidningarna att han planerade en handling så hemsk (?) att hans namn skulle kommas ihåg för all framtid.

"‘One day I will do something that will change the whole system, and then all will know my name and remember it.’"

Det här passar inte in på en vanlig deprimerad människa. Och allt prat om att han var utbränd, vad kom utbrändheten av?

Lite för många frågor.

.

Kraschsajten saknar mer än 90 % av det material som behövs för att utgöra en Airbus 320. Det mesta av landningsställen saknas, enstaka hjul kan ses. Motorerna saknas helt. Flygsäten saknas helt. Väldigt lite av flygkroppen och vingar finns på platsen. Det mesta av stjärtpartiet saknas. Det mesta av dom omkomna saknas och relativt lite koffertar syns bland allt bråte.

Och som sagt var, det finns ingen nedslagskrater efter 4U 9525.

Det är känt att Frankrikes flyg har ett antal stora militärhelikoptrar med hög lyftkapacitet. Dessa helikoptrar kan ha dumpat materialet över området för att få det att se ut som en kraschsajt. Resten är otäck teater.

.

Frågan är var planet och dom ombordvarande finns idag?

.

Anmäl
2015-03-28 10:36 #50 av: Gahella

"Flygbolag mörklägger livsfarligt giftproblem"

Flygkapten Niels Gomer slutade flyga efter att han blev förlamad i cockpit

”Aerotoxic Syndrome” är det inofficiella namnet som används för att beskriva de symtom som misstänks kunna uppstå efter inandning av kabinluft som innehåller rester av smörjoljor. Enligt föreningen Aerotoxic Association angriper gifterna det centrala nervsystemet som styr alla viktiga organ i kroppen. De neurologiska symtomen kan vara många och varierande, allt från andningssvårigheter till muskelryckningar och förlamningar. Det kan handla om såväl övergående som bestående besvär. Källa: aerotoxic.org 

SKÅNE. Fyra kilometer från marken blev flygkapten Niels Gomer tillfälligt förlamad vid en flygning mellan Bromma och Sturup. 

- Även andrepiloten blev utslagen. Vi var sekunder ifrån att störta med 73 personer ombord. Jag kunde knappt röra mig. Räddningen var att jag kunde få på mig syrgasmasken. Några sekunder till och jag hade inte kunnat lyfta armen. Då hade vi störtat ner i havet, säger flygkapten Niels Gomer i Helsingborg.

Incidenten inträffade den 12 november 1999 med ett plan av modellen BAe 146 från Braathens Malmö Aviation.

Förorenad kabinluft

Enligt rapporten från Statens Haverikommission var orsaken att förarna tillfälligt påverkades av "sannolikt förorenad kabinluft".

- Problemet är inte åtgärdat. Det betyder att det är lika farligt att flyga nu som då.

http://lokaltidningen.se/flygbolag-morklagger-livsfarligt-http://nicmosis.as.arizona.edu:8000/ECLIPSE_WEB/TSE2015/A320_DOCUMENTS/A320_Operating_Manual_PDF_N_FCOM_RJA_TF_N_EU__20130329_DSC_25.pdfgiftproblem-/20120118/artikler/120119799

Anmäl
2015-03-28 10:40 #51 av: Magi-cat

#50 O fasen...Förskräckt

Anmäl
2015-03-28 10:48 #52 av: Huygens

#50 Konstigt att inte flygplanen för länge sedan fått gaslarm eller syrebristlarm. Men det kanske är för att i så fall kommer larmen slå på hela tiden pga giftiga bränslen, chemtrailämnen och avgaser?

Anmäl
2015-03-28 10:50 #53 av: Gahella

#51 Och om det är så, och att detta fortsätter att mörkläggas är ju fler liv i ständig fara.

Anmäl
2015-03-28 10:55 #54 av: Magi-cat

Varför säger inte Pilotfacket något? Eller gör de det?

Anmäl
2015-03-28 10:55 #55 av: Marr

Sen så börjar man skylla på hans depression! Hur många är inte deprimerade i dagens läge? Det osar illa det här!Nörd

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2015-03-28 10:58 #56 av: Magi-cat

Ledsen

Anmäl
2015-03-29 11:26 #57 av: Gahella

Eller så blir det uppmärksammat på hur farliga många av dessa piller egentligen är men som även där har mörkats hur illa det kan gå.

Anmäl
2015-03-29 12:14 #58 av: Marr

Ja det har jag också tänkt på Gahella...Funderar

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2015-03-29 13:05 #59 av: Huygens

Jag har dammsugit nätet för att hitta foton på dom två jetmotorerna från 4U 9525. Jag har inte hittat motorerna. Även dom ganska stora landningsställen i stål verkar nästan helt saknas, jag har bara sett fästena på hjulen till landningsställen.

Men själva dom stora stålkonstruktionerna som är avsedda att bära flygplanetsvikt finns inte att se.

Och räddningsteamet har inte hittat en enda kropp i något sånär ett stycke, inte ens ett kvarts stycke, så dom omkomna måste identifieras med DNA-test. Ingen kommer heller tillåtas se dom sönderslagna resterna av offren, den officiella förklaringen är att det är för chockerande.

Och...

Andrepiloten har dom redan hittat med DNA.

Det gick snabbt. Hur kunde det gå till? Alla andra omkomna är ju så sönderslagna. Hur har dom kunnat identifiera piloten som borde varit slagen i små små bitar när hela planet kraschar in i honom bakifrån mot klippväggen i 695 km/h?

Hur kan dom alls hitta något av piloten Lubitz?

Hur är det möjligt efter en sådan krasch? Hela försvinnandet av 4U 9525 är en enda stor falskflagga där skulden ska läggas på Lubitz.

Och var har dom hittat Lubitz? Det saknas ju nedslagskrater efter planet. Det finns inte ett enda tydligt märke efter att ett flygplan kraschat.

Psy-op

Anmäl
2015-03-29 13:14 #60 av: Magi-cat

#59 Fråga någon expert, någon som har vana vid haveriutredningar. Det blir ju annars vilda spekulationer rakt ut i luften när man inte har tillgång till allt material. 

Är det sant att man redan identifierat andrepiloten verkar det ju lite konstigt.

Anmäl
2015-03-29 13:32 #61 av: Gahella

Ja det är mycket som är skumt, och alltid när det talas om en ensam galning drar jag öronen åt mig.

Och OM han nu är oskyldig, så tänker jag på hans eftermäle och hans anhöriga som belastat i detta och då är det inte bara alla ekonomiska skadestånd de tydligen ska stå för.

Anmäl
2015-03-29 13:39 #62 av: Magi-cat

#61 Fruktansvärt, vilken börda i så fall! Ledsen

Anmäl
2015-03-29 14:02 #63 av: Huygens

Om jag lyssnat på etablerade myndighetsexperter hade jag aldrig kunnat sammanställa "Fejkades Apollomånlandningarna?"

Flygbolaget ger redan nu varje familj nästan en halv miljon kronor i skadestånd för varje omkommen, som om flygplansförsvinnandet var flygbolagets fel. Eller försöker flygbolaget köpa dom anhörigas tystnad?

Handlar det om att flytta fokus från att 4U 9525 faktiskt saknas, till att spela upp ett skådespel där flygbolaget tar på sej offerkoftan?

Vi har flera kritiska flygplanshändelser dom sista två åren. Ett nummer som kan dyka upp härnäst är 8016.

Anmäl
2015-03-29 14:03 #64 av: Magi-cat

#63 Hur skulle en Airbus kunna försvinna menar du?

Anmäl
2015-03-29 14:21 #65 av: Huygens

Jag nämnde det på slutet av #14 och vi har sett det hända under falskflaggan 911.

Dessutom har det förekommit vid andra tillfällen, t ex MH370 och det planerades 1962 av Pentagon genom Operation Northwoods... Hoppsan, någon har raderat informationen på Wikipedia, men den äldre versionen finns här.

Terrorplanen, punkt 8 i Operation Northwoods:

"8. It is possible to create an incident which will demonstrate convincingly that a Cuban aircraft has attacked and shot down a chartered civil airliner en route from the United States to Jamaica, Guatemala, Panama, or Venezuela. The destination would be chosen only to cause the flight plan route to cross Cuba. The passengers could be a group of college students off on a holiday or any grouping of persons with a common interest to support chartering a non-scheduled flight.

An aircraft at Eglin AFB would be painted and numbered as an exact duplicate for a civil registered aircraft belonging to a CIA proprietary organization in the Miami area. At a designated time the duplicate would be substituted for the actual civil aircraft and would be loaded with the selected passengers, all boarded under carefully prepared aliases. The actual registered aircraft would be converted to a drone.

Take off times of the drone aircraft and the actual aircraft will be scheduled to allow a rendezvous south of Florida. From the rendezvous point the passenger-carrying aircraft will descend to minimum altitude and go directly into an auxiliary field at Eglin AFB where arrangements will have been made to evacuate the passengers and return the aircraft to its original status. The drone aircraft meanwhile will continue to fly the filed flight plan. When over Cuba the drone will begin transmitting on the international distress frequency a "MAY DAY" message stating he is under attack by Cuban MIG aircraft. The transmission will be interrupted by destruction of the aircraft which will be triggered by radio signal. This will allow ICAO radio stations in the Western Hemisphere to tell the United States what has happened to the aircraft instead of the United States trying to "sell" the incident.
""

.

(Eglin AFB = Eglin Air Force Base)

Anmäl
2015-03-30 08:46 #66 av: Magi-cat

Lite mer lågmält tänkvärt om stigma och piloten, från Huffington Post:

http://www.huffingtonpost.co.uk/alastair-campbell/andreas-lubitz-would-we-be-blaming-cancer_b_6961386.html?utm_hp_ref=uk

Anmäl
2015-03-30 09:31 #67 av: Cristine

"Öppna den jävla dörren!" Det var bland de sista orden som kaptenen på Germanwingsplanet skrek samtidigt som han desperat försökte ta sig in till Andreas Lubitz i cockpit.

DNA-spår från 78 personer har hittats på katastrofplatsen.

Anmäl
2015-03-30 15:15 #68 av: Huygens

Den andra svarta lådan kan ha blivit pulvriserad är påståendet. Då båda svarta lådorna sitter längst bak i planet, låter det otroligt. Det måste i så fall även betyda att allt annat framför den saknade svarta lådan också blivit pulvriserat.

Jag tror det är en lögn.

Visst är krafterna stora, men inte så stora av 695 km/h. Planet har trots allt en deformationszon på mer än 30 meter fram till lådorna. Dessutom är dom svarta lådorna placerade och utformade så att dom inte ska kunna gå sönder.

Att den ena lådan återfinns så man kan höra andrepiloten andas lugnt, medan andra lådan kan vara pulvriserad, det är ett kännetecken för en falskflagga.

Dessutom brukar inte stål pulvriseras eller förångas. Stål kan böjas, bändas, spricka, men sällan pulvriseras. Betong kan pulvriseras, det såg vi under falskflaggan 911, men stål deformeras.

Anmäl
2015-03-30 15:31 #69 av: Magi-cat

Det verkar konstigt att man omedelbart hittade den ena svarta lådan medan den andra är pulvriserad. Funderar

Den tål rätt mycket...Hoppas man hittar den!

Anmäl
2015-03-31 10:00 #70 av: Cristine

Ännu en konstig   förklaring, ju mer de kommer med ..desto mindre trovärdigt.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20552509.ab

Anmäl
2015-03-31 10:31 #71 av: Gahella

Ja här spekuleras det hejvilt, han har t.om blivit anklagad för att ha konverterat till muslim. Allt för att ännu en gång smutskasta muslimer som de började med i 9/11 i större skala.

Anmäl
2015-03-31 10:44 #72 av: Magi-cat

#71 Jösses, vad lågt! Arg

Anmäl
2015-03-31 10:46 #73 av: Magi-cat

EU har utrett en enpilotsmodell för flygplan. Tekniken är ju så bra att den kan ersätta en pilot...

Något säger mig att idén kommit i ny dager....

http://svenska.yle.fi/artikel/2015/03/31/eu-utreder-enpilotsmodell

Anmäl
2015-03-31 11:40 #74 av: Huygens

Jag tror myndighetslögnerna kring Lubitz kommer staplas på varandra, just för att vi ska glömma att planet 4U 9525 är försvunnet och inte kraschat. Det finns ingen kraschad 4U 9525 på den sk kraschsajten, bara en mindre mängd bråte som ska föreställa en krasch.

Hela kraschen av 4U 9525 är fejkad och har aldrig ägt rum.

Anledningen till att falskflaggan inte kan uppvisa några flygsäten på kraschsajten är att då måste myndigheterna kunna hitta passagerare, som måste sitta fastspända i sätena. Dessutom finns alltid risken att någon utomstående kommer över en bit av ett säte och kan visa att det inte kommer från 4U 9525.

Ju färre delar myndigheterna visar upp av planet, desto lättare är det att undgå avslöjandet att kraschen aldrig inträffat.

.

Hur blind var Lubitz?

Mängden och varianterna på desinformationen är oändlig.

Tydligen var Lubitz blind till 70 % och höll på att förlora resten av synen skriver den ansedda franska tidningen Le Figaro. Lubitz hade bara 30 % syn, hans näthinna var på väg att lossna. Men ingen desinformation utan kontrainformation från myndigheterna

Ja, ni vet. Nu är Lubitz plötsligt inbillningsblind.

.

Lubitz har fått utstå en massa saker i media den sista tiden. Han ska tydligen varit svårt psykotisk i flera år. Enligt vissa tidningar vaknade Lubitz regelmässigt av mardrömmar och skrek av skräck så att hans flickvän väcktes.

För övrigt skrek han även när han var vaken, men då mest i utbrott mot sin stackars flickvän.

Lubitz ska tydligen också tittat på tusentals bilder med bögporr så då måste han ju vara suspekt.

Lubitz har visserligen inte anklagats för att ha slagit sin flickvän, men han ska ha varit taskig mot henne och så ska han ska ha stängt in henne i badrummet, hur det nu gått till.

Dessutom led Lubitz av långt gångna självmordstankar i många år.

Och så drömde han om att flyga ett ännu större flygplan än en Airbus 320 så att han kunde ha ihjäl ännu fler personer.

Myndighetslögner.

.

Dessutom är det Nazisternas fel att ingen på Germanswings fick reda på att Lubitz var knas. Antinazistiska tyska lagar som ska skydda medborgarna som infördes efter att nazisterna förlorat kriget har gett medborgarna för mycket trygghet och privatliv.

Slutsatsen är att vi måste avskaffa dom antinazistiska lagarna.

Listan av myndighetspåhitt kan göras lång.

.

Faktum är att nu ska piloter inte längre tillåtas ha några som helst privata hemligheter. I förlängningen innebär det att ingen medborgare får ha några privata hemligheter. Det kan förstås ordnas med ett mickorchip hos varje medborgare som registrerar den personens alla aktiviteter.

Och så blir myndigheterna av med alla visselblåsare på samma gång.

Vi kan se vart falskflaggan Germanwings leder.

.

Tyldigen gick det väldigt bra och det gick fort att identifiera Lubitz, men dom övriga omkomna är inte identifierade och det kan ta 4 månader innan dom omkomna är identifierade.

Så kan det gå, om man ska tro falskflaggan Germanwings.

.

Fast frågan är också hur många anhöriga som är verkliga och hur många som är crisis actors. I samband med dom sk halshuggningarna utförda av NATO-IS, uppvisade anhöriga till Foley pinsamt dåliga crisis actors egenskaper.

En egenskap är att crisis actors sällan är arga på förövarna. Jag kan inte avgöra om 4U 9525-anhöriga är riktiga eller påhitt, men jag blir lite ställd när dom säger samma sak, att dom inte är arga...

.

Jag ser alla rykten från myndigheterna som ren desinformation för att avlägsna fokus på det saknade planet 4U 9525, som försvunnet någonstans över Medelhavet och troligen ersatts av en liten drönare med en identisk transponder och kanske med en flygplanskropp i plast som liknar en Airbus 320 på avstånd.

På nedlagsplatsen har drönaren antingen kraschat/landat i det redan ditlagda skrotet, eller troligare, helt enkelt stängt av sin transponder och därefter försvunnit.

.

Ifall NATO-IS om några månader utför en terroattack med en Airbus 320 kan vi ana oss till varifrån den kommer.

Anmäl
2015-03-31 12:12 #75 av: Magi-cat

Du går själv väldigt långt i spekulationer på väldigt lite material.Ledsen

Illa nog att tidningarna gör det...

Anmäl
2015-03-31 12:21 #76 av: Huygens

Media har varit flitiga med att förmedla olika påståenden som sägs komma från Lubitz flickvän. Men vi har inte fått reda på särskilt mycket om flickvännen i övrigt.

Hur är det med andra anhöriga till Lubitz. Hans familj, far mor? Jag hittar inte så mycket. Men en faster säger att Lubitz inte led av psykisk ohälsa.

"His aunt Brigitte W, today said she was unaware of Lubitz's health problems only knew him as a normal and happy man.

The 79-year-old told Germany's BILD newspaper: 'I knew nothing of mental health problems and eye problems.

'When we celebrated family celebrations, he was happy. He never spoke of stress at work.
"

.

Det här är lite konstigt.

Jag hade förväntat mej att en kille som Lubitz skulle anförtro sej till någon äldre anhörig, en mormor eller faster. Men i påståendet ovan verkar det som om ingen i familjen kan ha vetat om att Lubitz i flera år var psykotisk och led av självmordstankar.

Känns osannolikt.

.

Artikeln spinner vidare på Lubitz tappade näthinna och att han förlorat 70 % av synen, vilket gör att det är lite imponerande att han alls kunde flyga en Airbus och trycka på alla knappar och reglage.

"It is understood Lubitz complained of blurred vision involving dark spots in front of his eyes, halos and flashes of light, causing him to misjudge distances on occasions.

It was claimed yesterday that Lubitz was concerned he was losing his eyesight, possibly because of a detached retina - with his vision already restricted to 30 per cent.

The condition causes the thin lining at the back of the eye to detach from blood vessels that supply it with oxygen and nutrients - and is often marked by flashes in the eye.
"

.

Hmm....

Lubitz synfältet var alltså begränsat till 30 %.

Det är knappast en psykisk sjukdom, det låter mer som en faktisk fysisk sjukdom. Och om Lubitz bara hade kvar 30 % av synfältet pga mentalsjukdom tycker jag att någon i hans omgivninging borde märkt att han blivit galen och därmed slagit larm.

Helt osannolikt.

.

Likadant, historien om att Lubitz låste in flickvännen i badrummet, är meningen att vi ska göra kopplingen till den sydafrikanska idrottaren Pistorius som sköt sin flickvän Reeva Steenkamp genom badrumsdörren?

Den påstådda flickvännen ska ha sagt följande om Lubitz:

"'During conversations he'd suddenly throw a tantrum and scream at me,' she said. 'I was afraid. He even once locked me in the bathroom for a long time.'"

Det går inte ihop. Varför var flickvännen rädd för Lubitz? Och hur kunde Lubitz ha ekonomiska problem om han känt att han hade råd att köpa två Audi-bilar bara några veckor tidigare?

.

Förutom att vara pyskotisk i många år, regelmässigt vakna skrikande av mardrömmar, vara halvblind, varit själmordsbenägen i många år osv, led Lubitz även av allvarligt utbrändhetssyndrom, en nästan kronisk sjukdom.

"It came as German newspaper Welt am Sonntag said police found evidence at his flat which suggested he was suffering from 'severe burnout syndrome' - a serious psychosomatic illness."

Desinformation.

.

Men flyga en Airbus 320, det kunde Lubitz klara av.

Anmäl
2015-03-31 12:45 #77 av: Magi-cat

I alla fall är spekulationerna i tidningarna obehagliga när hans brott inte är bevisat. Allt blir fel...Han svarade lakoniskt (=fåordigt) i planet. Jaha. Han var inte där för att vara trevlig. 
Hans exflickvän drar sig till minnes episoder. Hur många har alltid gjort allting rätt ? Hur många är skitstövlar men sköter jobbet perfekt?

Hur många har någon gång varit deprimerade men tillfrisknat och sköter ett jobb med fullt ansvar?

Hans rädsla för nedsatt syn anses vara en orsak till vansinneshandlingen. Det kan ju istället vara som ansvarsfull pilot han kollade upp synen noga etc..

Nej, man ska inte förlita sig på tidningsskriverier. Det spelar ingen roll för de omkomna vad orsaken var, men för andrepilotens anhöriga måste spekulationerna vara fruktansvärda.

Ena dagen en pilot med kompetens och ansvar, nästa....

Anmäl
2015-03-31 13:13 #78 av: Cristine

Jag tycker också oerhört synd om de anhöriga och jag tycker det är underlig att hans jobbarkompisar är så tysta.

Anmäl
2015-03-31 13:45 #79 av: Huygens

Det verkar som om i alla fall några kamrater till Lubitz tror att han blir använd som syndabock och att någonting med olyckan/försvinnandet av 4U 9525 är konstigt.

Tyvärr är inte DM en särskilt bra källa i det här sammanhanget, då tidningen ofta döljer dom mest uttalat konstiga detaljerna. Den svarta lådan betraktas som ett tveksamt material, med den flåsande Lubitz som "andades normalt" så att det kunde höras på ljudinspelningen.

DM nämner att den sk flickvännen till Lubitz ifrågasätts. Hon var inte Lubitz flickvän särskilt länge (han hade en annan tjej under 5 år innan) och det kan ha funnits mekaniska eller andra problem med Germanwings flygplan, som bolaget nu försöker dölja.

"One supporter, who claims to be a former classmate, said: 'I believe in the innocence of Andy!'"

Anmäl
2015-03-31 15:22 #80 av: Huygens

En oklar uppgift i media är att Lubitz skulle programmerat autopiloten att sjunka från 38000 fot till 96 fot.

Uppgifterna kommer från sajten flightradar24, en svensk sajt, och uppgifterna härstammar från transponderdata. Vissa engelska tidningar anger 100 fot som lägsta höjd och påstår att det är den lägsta höjd autopiloten kan programmeras till. Tyska tidningar är mer exakta och anger i allmänhet 96 fot som autopilotens programmerade lägstahöjd.

Men höjduppgifterna ifrågasätts och väldigt få källor skriver att autopilotuppgifterna kommer från dom faktiska officiella utredarna. Det ifrågasätts även om det ens är Lubitz som får planet att sjunka. Den andra svarta lådan med flygplansdata saknas ju.

.

Lubitz kunde höras andades lugnt i 8 minuter tills planet kraschade, är det officiella påståendet. Men hur hög är ljudnivån i cockpit och var är mikrofonerna placerade till svarta lådan?

Enligt denna artikel är ljudnivån i cockpit mellan 75-85 dB och det finns en mikrofon mitt i kabinen och mikrofoner i hörlurarna hos piloterna.

Andas lugnt.

Kan du ens höra din egen andning?

Artikeln argumenterar för att det på något sätt går att höra lugn andning på svarta lådans ljudinspelning, men jag undrar om den tyska artikeln inte är ett slags "tyst visselblåsning". En journalist berättar för oss att det är omöjligt att höra någon som andas lugnt i den brusiga och ljudliga miljön i en Airbus-cockpit med 75-85 dB.

Endast bruset hörs.

Anmäl
2015-03-31 16:07 #81 av: Huygens

Förstepiloten var Patrick Sonderheimer, 34 år. Några få sidor anger att han var 34 år och att han började jobba på Lufthansa år 2005. Jag kan inte hitta en enda bild på honom och ytterst lite övrig information.

Det är förbryllande då engelsk media annars gärna gillar att visa foton på folk, speciellt om dom kan anses ha utfört någonting som kan anses vara ett hjältedåd. Förstepiloten sägs ju ha försökt ta sej in i cockpit.

Undra om det är avsiktligt att vi inte får se någon bild på förstepiloten, men vi blir matade med en massa bilder och motstridiga data om andrepiloten Lubitz?

Är det inte underligt att det saknas foto på förstepiloten Sonderheimer?

Anmäl
2015-03-31 16:30 #82 av: Cristine

- Det är för tidigt att döma någon, säger flygexperten Hans Kjäll.

Den tyske andrepiloten Andreas Lubitz har målats ut som ensam ansvarig för flygkraschen i de franska alperna. Men nu höjs röster för att det är för tidigt att utesluta tekniska problem.

.

Anmäl
2015-03-31 16:30 #83 av: Cristine

- Det är för tidigt att döma någon, säger flygexperten Hans Kjäll.

Den tyske andrepiloten Andreas Lubitz har har blivit anklagad som ensam ansvarig för flygkraschen i de franska alperna. Men nu höjs röster för att det är för tidigt att utesluta tekniska problem. Haverikommissionen hade nog inte sagt något alls innan man hittat flight data recordern, säger han

Kjäll tror att svenska åklagare skulle ha varit försiktigare i sina uttalanden än vad de franska om flygkatastrofen i alperna.

Han tycker det börjar likna det fölorade planet nära Malaysia där Kaptenen blev den skyldige

Anmäl
2015-03-31 17:48 #84 av: Magi-cat

Det låter bra att flygexperter gör sig hörda!

Har du någon källa, Cristine? Skulle vara intressant att läsa mer.

Anmäl
2015-03-31 21:29 #85 av: Huygens

Jag har hittat en bild på en möjlig del av en CFM56-5A1-motor. Det är andra bilden här. Eventuellt kan det vara ett turbinhjul till en motorn från en helt annan farkost. Frågan är om det går att hitta en hel motor?

Anmäl
2015-03-31 22:24 #86 av: Cristine

Ja msn

Anmäl
2015-04-01 07:34 #87 av: Magi-cat

Mycket bra:

"En annan tänkbar anledning till kraschen är att syrebrist uppstått i kabinen och att det var därför som Lubitz påbörjade en nedstigning.

- Han skulle kunna ha drabbats av syrebrist och svimmat av, säger Hans Kjäll.

Han anser att scenariot kring hur andrepiloten i princip dömts innan avslutad utredning liknar olyckan med det försvunna Malaysiska planet MH370 där kaptenen tidigt lastades för ansvar. Men utredningen kom sedan att visa att det inte fanns bevis på att piloten gjort någonting avsiktligt."

http://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/film-inifr%C3%A5n-st%C3%B6rtade-planet-hittad/ar-AAafLUc

Helt oansvarigt, tycker jag, att kasta skulden på piloten innan man vet vad som hänt. Om man redan utsett en orsak och syndabock är det fel. Förutom det rent mänskliga med tanke på hans anhöriga, kan det också finnas en risk att man inte tar tillräcklig fasta på andra tänkbara orsaker och utreder dem noga.

Anmäl
2015-04-01 08:17 #88 av: Cristine

Tack Katten, jag hade inte tid at skriva av mer.Blomma

Anmäl
2015-04-01 13:51 #89 av: Huygens

Jag letar fortfarande efter en enda bild av förstepiloten Patrick Sonderheimer, 34 år, men det är som om nätet är rensopat på bilder av honom.

Och var kan 4U 9525 ha försvunnit?

Bristen på info om Sonderheimer är slående. Antingen är det så att förstepiloten Sonderheimer inte finns, han är en påhittad person, eller så vill media gnida in bilden av "mördarpiloten" Lubitz riktigt ordentligt. Ingen info får därför läcka ut om Sonderheimer.

Ingenting i bildväg av Sonderheimer.

Media har ju börjat visa olika bilder från Lubitz barndom, skolgång och försöker genomgripande visa upp en störd person med psykotiska psykopattendenser blandat med självmordstankar och inbillningsblindhet.

Att planet kan ha försvunnit och kanske flugits till Libyen eller annan ort, nämns i stort sett inte, undantagsvis kan man hitta antydningar i läsarkommentarerna.

Bristen på vrakdelar, avsaknaden av flygsäten och omkomna nämns knappast heller.

.

Brittisk media angriper istället dom "djävulska tyska lagarna", som ska skydda enskilda privatpersoner från myndighetsövervakning. Och allt är Nazisternas och Stasis fel. Det är Nazisterna och Stasi som indirekt orsakat den påstådda kraschen av 4U 9525, genom att Tyskland fått för bra lagstiftning mot myndighetsövervakning.

"Draconian legislation was initially brought in after World War Two to prevent a repeat of government spying during the Nazi era and subsequently the Stasi secret police in East Germany."

Jag kan riktigt höra hur det vattnas i munnen på GCHQ och deras ledare inom Illuminati.

.

Ett underligt påstående från tidningarna är att det ska finnas en videoupptagning som visar ögonblicken före kraschen. En person har videofilmat med sin mobilkamera. Av någon anledning är videofilmen bara några sekunder lång och alldeles för skakig för att man ska avgöra om passagerarna är crisis actors eller dom är faktiska resenärena på 4U 9525.

Planet påstås sedan ha kraschat med en hastighet av 695 km/h, vilket slitit mobiltelefonen ur handen på den påstådda passageraren ombord på flygplanet. Mobilen har därefter slungats genom planets mittgång. Mobiltelefonen har till slut kraschat med en hastighet som totalt pulvriserat det mesta av planet i övrigt, troligtvis inklusive den ena svarta lådan som satt skyddad längst bak i 4U 9525s stjärtparti.

Därefter har räddningspersonal hittat den pulvriserade mobiltelefonen och spelat upp videofilmen från dom pulvriserade resterna. Enligt tysk media är äktheten på den påstådda videofilmen "otvivelaktig".

Tro på det och tro på storken.

En falskflagga.

.

Andrepiloten Lubitz informerade sin arbetsgivare redan 2009 om sin depression och psykiska ohälsa, så det verkar inte som om han direkt döljt något. Därmed har Lubitz kunna bli den prefekta syndabocken för säkerhetstjänstens välplanerade falskflagga. Lubitz används som en Oswald.

Och var är Sonderheimer?

Finns han ens?

Anmäl
2015-04-01 18:38 #90 av: Magi-cat

Ryktena runt olyckan:

http://www.huffingtonpost.co.uk/2015/04/01/andreas-lubitz-supporters-share-conspiracy-theories-germanwings-plane-crash_n_6983132.html?1427881651

Det vore bra om de hittade den där felande svarta lådan snart.

Anmäl
2015-04-01 18:42 #91 av: VSK

De visar bilder på vrakdelar på aftonblaskan, men bild 7 tror jag det var ser faktiskt ut som det är gammalt skrot för det är ju ytrost på det. Funderar

Anmäl
2015-04-01 18:47 #92 av: Magi-cat

Här är bilder på vrakdelar, även landningshjul syns.

Fy fasen, man förstår lite vilket föga avundsvärt jobb de har i denna oländiga svårforcerade terräng att plocka delar...

Stort område, 5 acres...

http://www.huffingtonpost.co.uk/2015/04/01/germanwings-crash-video_n_6982846.html?utm_hp_ref=tw

Anmäl
2015-04-01 18:48 #93 av: Magi-cat

5 acres är 2 hektar om jag fick det rätt...

Anmäl
2015-04-01 18:50 #94 av: VSK

kan ju absolut inte vara nåt drömjobb precis, men nån måste ju göra det där oxå. 

Anmäl
2015-04-01 19:13 #95 av: Huygens

Förstepiloten (?) hade en kofot gömd i flygplanet. Undra om det är brukligt.

"The captain asks for the crowbar hidden in the back of the plane."

.

Mer desinformation. Videon som visar hur planet är på väg att krascha förnekas av utredarna.

Det blev väl en alltför osannolik historia att mobilvideon skulle klarat sej medan den ena svarta lådorna är illa tilltygade och den andra lådan är borta.

Hela grundtemat i en falskflagga är desinformation. Det är kärnan i en falskflagga, vi ska aldrig kunna vara säkra på vad som hänt. Och vi kommer troligen se fortsatta ändrade besked, precis som i fallet med MH370. Myndigheterna använder media.

.

Även Aftonbladet har noterat att det kanske inte finns ett kraschat plan på den sk kraschsajten.

"Plandelarna är försvinnande små."

.

Och så lite mer smutskastning av Lubitz. Tydligen hade han en affär med en flygvärdinna vid sidan om sin flickvän.

Anmäl
2015-04-01 19:19 #96 av: Magi-cat

#95 Även Aftonbladet har noterat att det kanske inte finns ett kraschat plan på den sk kraschsajten.

Gör de väl inte? De säger att delarna är försvinnande små. Inte att det finns för lite material. Och att arbetet är gigantiskt.

Anmäl
2015-04-01 19:21 #97 av: Huygens

Jag tolkar det som att någon noterat det, fast inte vågar skriva det i klarhet, utan det får läsas mellan raderna.

Anmäl
2015-04-01 19:30 #98 av: Magi-cat

En fråga: Ger inte en svart låda ifrån sig någon signal så man borde kunna hitta den?

Anmäl
2015-04-01 21:52 #99 av: VSK

Jo, dessa gula lådor har batteri för ett par dagar kanske. Men det gäller ju om innanmätet är intakt.

Anmäl
2015-04-03 13:15 #100 av: Huygens

Myndigheterna bjuder på mer sagor kring försvinnandet av flygplanet 4U 9525.

Tydligen ska mördar-Andreas ha blivit radikaliserad dom allra sista dagarna strax innan försvinnandet av 4U 9525. Psykos-Andreas började leta information om självmordsmetoder på nätet.

Självmords-Andreas ska även dom allra sista dagarna innan planets försvinnande ha letat information kring säkerheten hos flygplansdörrarna till cockpit.

Det sista påståendet från den franske åklagaren är lite konstigt, då Lubitz borde ha all tillgänglig information rörande säkerheten av flygplansdörren åtkomlig via manualer och andra dokument, då han var en pilot som förväntades kunna använda säkerhetsdörren på ett säkert sätt.

Han borde redan ha all info om säkerhetsdörrarna genom sitt arbete, utan att behöva leta via nätet.

Det låter en smula osannlikt att han helt spontant börjar söka på internet om flygplanssäkerhetsdörrarna om han redan hade den informationen tillgänglig i sin yrkesroll.

.

Dessutom visar åklagarmyndigheten upp den andra svarta lådan, den som innehåller information om flygplanets funktioner, inställningar, data och tillstånd. Svarta lådan nr 2, ser verkligen svart ut.

Totalt utbränd.

Dessutom ser det ut som om en lastbil kört över låda nr 2 flera gånger. Jag kan inte förstå hur låda nr 2 kunnat bli så förkolnad, att det ser ut som om stålplåten blivit keramiserad av hettan, då det inte finns några synliga spår av en större brand på den sk kraschsajten.

Javisst, det rök en del från platsen och det syntes en mindre eldsvåda på ett ställe, direkt efter den påstådda kraschen. Men titta på bilderna. Lägg märke till hur oskadade från brand alla utspridda kläder är. Väldigt få kläder ser ut som dom varit i närheten av brand. Dom flesta kläderna ser bara smutsiga eller skrynkliga ut, som om dom dumpats från ett lumplager.

Det svarta på marken är endast väldigt svart jord.

.

En del amerikaner har frågat i kommentarsfältet om Andreas Lubitz gavs någon självmordsmedicin, någon typ av SSRI, då den typen av psykiatrisk medicin ofta ligger bakom självmord.

Vi har exemplet med falskflaggan Columbine High där Eric Harris ordinerats Zoloft av sin läkare innan skolskjutningen och den efterföljande massakern.

.

För säkerhets skull, för att göra självmordsteorin trovärdig, så hade dom tyska läkarna gett Psykopat-Andreas en självmordsmedicin, som var extra lämplig att ge någon man vill ska begå självmord genom att krascha ett flygplan.

Självmordsmedicinen Lorazapam.

Lorazapam är en så kraftig självmordsmedicin att patienter inte ens bör köra bil medan dom tar medicinen.

"It also emerged that the 27-year-old was prescribed an anti-anxiety drug so strong doctors have to warn patients of the increased risk of suicide. People who use Lorazapam are advised not to drive a car, let alone fly a commercial jetliner."

I Storbritannien kan få du körkortet indraget i 12 månader om polisen tar dej med Lorazapram i kroppen. Jag kan bara se det som ännu ett steg i myndighetslögnerna att dölja flygplanets försvinnande. Sen har vi det tidigare motstridiga påståendet att Lubitz slutade ta sina mediciner, så då kunde han ju flyga ett flygplan, eftersom han inte var påverkad av Lorazapram..?

En falskflagga.

Var har 4U 9525 tagit vägen?

.

Vi får återvända till förstepiloten, "hjältepiloten" Patrick Sonderheimer. Varför finns det inga bilder på Sonderheimer på nätet.

Inte ett enda foto.

Däremot publicerade Daily Mail två foton på brodern till flickvännen till Lubitz. Inte det minsta konstigt..

Visa mej ett enda foto på Sonderheimer.

.

Finns det subliminala meddelanden till engelskspråkiga läsare i den första bilden av Lubitz? Han sitter framför Golden Gate-bron, självmordsbron vid San Francisco. Och flera amerikaner gjorde reflektionen att det var "Andreas fel", när dom såg Golden Gate, San Francisco och Lubitz namn.

San Andreas fault.

Andreas Lubitz.

Andreas fault.

Dvs San Andreas-förkastningen. På engelska är fault = förkastning, men även fault = fel, skuld. San Andreas-förkastningen är skyldig tills tusentals människors död genom jordbävningarna som förkastningen orsakat.

.

Hur är det med namnen på piloterna? Frimurarna gillar att leka med numerologi och bokstäver. Lubitz fullständiga namn är Andreas Günter Lubitz, men mellannamnet används sällan i media. Och så den icke-existerande (??) förstepiloten Patrick Sonderheimer...

Ta förstabokstäverna i deras namn:

Andreas
Lubitz
Patrick
Sonderheimer

Vilken engelskspråkig centraleuropeisk bergkedja bildar förstabokstaven i piloternas namn?

.

MH370.

4U 9525.

Försvunna flygplan.

Anmäl
2015-04-03 15:20 #101 av: Magi-cat

andra svarta lådan hittad

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20573964.ab

Anmäl
2015-04-07 08:25 #102 av: Magi-cat

Det var svårt att hitta den svarta lådan. Den låg lite dold under gruset dessutom, i den oländiga terrängen.

Skönt att frågetecknen bli uträtade, hur fruktansvärt det än är.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20584761.ab

Anmäl
2015-04-07 13:16 #103 av: Huygens

Vi vet lite mer vad som hänt nu.

Falskflaggan Germanwings utfördes gemensamt av Frankrike, Spanien, Tyskland och Italien.

Under dom tidiga morgontimmarna dumpade franska militärhelikoptrar med ljuddämpade avgasrör en del bråte från en tidigare skrotad Airbus 320 på den franska alpsluttningen Ravin du Rosé.

Dom franska militärerna avstod från att dumpa några flygsäten på alpsluttningen, troligen för att det senare skulle bli för svårt att förklara varför det saknas omkomna passagerare som borde varit fastspända med säkerhetsbälten i flygsätena.

.

2015-03-24 i Spanien, kliver andrepiloten Andreas Lubitz ombord på planet 4U 9525 tillsammans med en tysk NATO-agent som ser ganska lik ut den påstådda förstepiloten Patrick Sonderheimer. Lubitz är troligen inte bekant med Sonderheimer och har därför liten möjlighet att veta att han sätter sej i cockpit med en dubbelgångare till förstepiloten Sonderheimer.

Hela operationen kring Sonderheimers dubbelgångare bygger på att media senare avstår från att publicera foton på den äkta Sonderheimer. Någon kan ju ha tagit ett foto av dubbelgångaren till Sonderheimer på flygplatsen. En jämförelse mellan olika foton skulle kunna avslöja falskflaggan Germanwings.

.

Planet 4U 9525 starter och flyger ut över Medelhavet i riktning mot den franska sydkusten.

Någonstans under resan inleds själva falskflaggan. En NATO-drönare flyger upp under 4U 9525 så att båda flygfarkosterna delar radarsiluett. Sonderheimers dubbelgångare, NATO-agenten, stänger av 4U 9525s transponder.

Drönaren slår genast på sin identiska transponder och låtsas vara 4U 9525. Drönaren har troligen samma yttre form som en Airbus (dock mindre) och kan låtsas utföra inflygningen mot kraschsajten i dom franska alperna.

.

NATO-agenten (Sonderheimerdubbelgångaren) tar därefter hjälp av några franska militärer som övermannar Andreas Lubitz.

Men trots att Lubitz är liten till växten och troligen alltför oerfaren som pilot, lyckas han kortvarigt slå på nödsändaren och Lubitz skickar ett nödanrop på anropsfrekvensen till dom franska flygmyndigheterna.

Vad som sedan händer med Lubitz, passageraren och flygplanet är höljt i dunkel. Troligen flygs 4U 9525 till Libyen över italienskt luftrum vilket kräver samarbete med NATO-militärer i Italien.

.

Så..?

Lubitz lyckades alltså sända ett nödanrop?

Varför kan vi inte läsa eller höra särskilt mycket om nödanropet i media? Därför att det tystades ner. Men flera nyhetskanaler fick reda på Lubitz nödanrop och under timmarna efter försvinnandet av 4U 9525, rapporterade flera nyhetskanaler att "piloten sände ett nödanrop".

Och det finns kvar på nätet. På tyska kallas det "notruf" och på CNN beskrivs det som ett "emergency. emergency"-anrop. Lyssna här:

Lubitz nödanrop rapporterat av CNN.

Lubitz nödanrop rapporterat av N24.

Lubitz nödanrop rapporterat av France24 (engelsk version). (från 0:19)

Lubitz nödanrop rapporterat av tyska Spiegel-Online. (från 0:43)

Lubitz nödanrop rapporterat av tyska Phoenix. (från 1:22)

.

Åklagarmyndigheterna i Frankrike och Tyskland inser att det var en stor missräkning för hela falskaflaggan Germanwings att Lubitz lyckades skicka nödanropet, trots att han övermannades av mycket större och fler NATO-agenter.

I den efterföljande nyhetsrapporteringen tystas Lubitz nödanrop ner och det nämns inget om Luboitz nödanrop i senare utsändelser. NATO-militärer i Tyskland ser till att Speigel-Online ändrar sin artikel om nödanropet.

Därefter har flygmyndigheten i Frankrike troligen belagts med munkavel och hot om straff ifall flygteknikopersonalen rapporterar om Lubitz nödanrop.

.

Vi vet inte om Lubitz nödanrop var ett faktiskt radioanrop (som CNN påstår) eller om Lubitz använde någon annan metod för att sända sitt nödanrop, men på något sätt lyckades han sända ett nödanrop.

Jag anser att Andreas Lubitz är en hjälte som alls lyckades skicka iväg nödanropet och på så sätt, tidigt avslöja falskflaggan Germanwings.

Det var antagligen väldigt svårt, troligen nästan omöjligt för den lille Lubitz att komma åt flygplanets apparatur för att sända nödanropet, men ändå lyckade Lubitz sända nödanropet trots att han höll på att övermannas av mycket större och starkare NATO-soldater.

Lubitz nödanrop.

Anmäl
2015-04-07 13:25 #104 av: Magi-cat

#103 Varför i hela friden? Varför skulle det vara så som du skissar, med så mycket krångel och intriger och folk som måste hålla tyst för att inte tala om allt som kan gå snett?

Och den andra svarta lådan - är den också planterad menar du?

Anmäl
2015-04-07 13:33 #105 av: Huygens

Varför militären, politikerna, säkerhetstjänsten eller Illuminati vill göra krångliga (?) falskflaggor kan ha många orsaker. Jag har redan nämnt några möjliga orsaker i tidigare inlägg. Som GW Persson säger, motiv för brott är alltid svårt att veta.

Och krångel..?

Jag nämnde Operation Northwoods i #65 som är 10 - 20 gånger så krånglig som falskflaggan Germanwings, och ändå var USAs militär väldigt sugna på att utföra alla dom olika falskflaggorna som ingick i Operation Northwoods.

Och det var på 1960-talet.

.

Båda dom svarta lådorna var planterade som del av falskflaggan Germanwings. Plåten var dessutom tillbankad innan lådorna planterades på alpsluttningen.

Vad är din förklaring till Lubitz nödanrop?

Anmäl
2015-04-07 14:07 #106 av: Magi-cat

Jag kan förstås inte säga mer om nödanropet än vad som redan sagts. Förutom att han trots allt kan ha blivit akut sjuk eller någonting ditåt.

Anmäl
2015-04-07 14:27 #107 av: Huygens

Poängen är följande:

Franske åklagaren säger att efter att Lubitz påstods ställa in planet på att krascha mot franska alperna, gör piloten inget mer.

Inget.

Han bara andas normalt.

Dessutom spelas all radio- och signalkommunikation in med flygcentraler, -torn och flygplatser. Det rör sej om ljud och signalinspelningar som finns utanför flygplanet och inte är beroende av planets svarta lådor. Hur kommer det sej att franske och tyska åklagarna säger att det enda Lubitz gjorde var att "andas normalt"?

Ingen av dom två franska eller tyska åklagarna nämner Andreas Lubitz nödanrop.

Kan du förklara varför åklagarna bara säger att Lubitz kunde höras "andas normalt" på den svarta lådan och ingen inspelning finns av Lubitz nödanrop? Inte ens flygplatserna eller dom franska flygcentrens ljudinspelningar uppges längre innehålla Lubitz nödanrop.

Varför slutar myndigheterna nämna Lubitz nödanrop?

.

Jag tycker att den första tidiga rapporteringen av "pilot notruf", får den senare rapporten att ljuda falskt, påståendet att Lubitz inget sagt eller gjort, och inte kontaktat flygledning eller flygcentraler. Det är precis som rapporteringen av falskflaggan Oklahoma City-bombningen, där media hade ändrat hela sin rapportering av förloppet på eftermiddagen och började ignorera vittnesuppgifter.

Hur ska du kunna övertyga någon ifall du gör samma sak som åklagarna, du låter bli att nämna Lubitz nödanrop.

Kan du förklara varför Lubitz nödanrop inte nämns av åklagarna?

Anmäl
2015-04-07 15:01 #108 av: Huygens

Första bilden på förstepiloten Patrick Sondheimer är släppt.

Bilden ser konstig ut. Jag tycker Sondheimer är väldigt lik Lubitz, som om det är en manipulerad bild av Lubitz eller en äldre bror till Lubitz. Sondheimers ansikte är aningen bredare, men näsan och ögonbrynsbågarna är likartade.

(Jag har stavat Sondheimers namn fel tidigare.)

Dessutom ser Sondheimer lite ledsen ut, som om han har en depression. Lägg märke till att fotona på alla andra personer, visar leende personer, inklusive Lubitz. Det är bara fotot på bordet av Sondheimer som inte ler.

Kan det i något stadium av flaskflaggan Germanwings har varit tanken att porträttera Sondheimer som den galne deprimerade psykossjälvmördaren med 70% synbortfall?

.

Lägg även märke till att fotona på båda piloterna är placerade brevid varandra på minnesbordet. Kanske anar någon att piloterna mördades genom en myndighetsfalskflagga.

.

DM nämner fortfarande att Sondheimer försökte hugga upp dörren med en yxa, trots att tidigare rapporter angett att yxan var inne i cockpit, utanför Sondheimers räckhåll:

"In a desperate attempt to stop the fatal crash, Mr Sondheimer spent up to five minutes attempting to smash his way into the cockpit using an axe."

DM är kända för att ändra sina artiklar, så den texten kanske försvinner och yxan ersätts med en kofot i nästa version av artikeln?

Anmäl
2015-04-08 21:56 #109 av: Huygens

Mer psy-op? Ett videoklipp har släppts på turbulens i ett flygplan som fick landa i Japan.

En tillfällighet att videoklippet kom just nu?

.

Styrdes 4U 9525 via fjärrkontroll? En flygexpert säger att flygplanet kan ha styrts via fjärrkontroll.

Lägg noga märke till att artikeln inte med ett ord nämner att Lubitz skickade ett nödanrop från flygplanet innan det försvann.

Anmäl
2015-04-09 11:35 #110 av: Huygens

Nya myndighetslögner.

Åklagarna tror att Lubitz kort efter avfärd spetsade förstepilotens kaffe med urindrivande medel, så att denne var tvungen att uppsöka toalett. Då gäller det väl bara att hitta Sondheimer och göra en undersökning? Läsarkommentarerna blir mer intressanta, allt fler tvivlar på dom många olika officiella sagorna.

Myndigheterna kommer med en ny historia varje dag tills media tappat intresset.

Att Lubitz sände en nödsignal från flygplanet till dom franska flygcentralerna nämns inte i artikeln.

Anmäl
2015-04-09 20:06 #111 av: Magi-cat

"“There’s one possibility that no one has brought up, and I wonder, could this be a hacking incident?”"

"“Indeed the European Cockpit Association, which represents nearly 40,000 professional pilots, has rightly criticised the premature release of auditory interpretations of the aircraft’s CVR (whose condition remains unverified)."

http://www.huffingtonpost.co.uk/2015/04/09/germanwings-crash-could-engineered-hacker-claims-aviation-expert_n_7031748.html?1428577387

Anmäl
2015-04-09 22:32 #112 av: stina63

Väldigt intressant tråd. Jag är själv väldigt misstänksam om olyckan. Den känns inte rätt alls.

Anmäl
2015-04-12 23:30 #113 av: Huygens

Ett Germanwingsplan har bombhotats. Jag trodde nästan att dom skulle ge Lubitz skulden för det också, men DN nöjer sej med att skriva att det är "oklart" om bombhotet har något samband med 4U 9525.

Anmäl
2015-04-13 13:55 #114 av: Huygens

Ett litet tyskt flygplan har kraschat på tyska motorvägen. Troligen inte relaterat till 4U 9525, men det är lite många plan som kraschar eller glider av landningbanorna just nu. Så jag lägger in länk till artikeln här.

Anmäl
2015-04-17 14:28 #115 av: Huygens

Namnet på förstepiloten/kaptenen är ett mysterium. I förstaläget kallades han Sonderheimer (vilket DN fortfarande gör), Sedan i engelsk press Sondheimer och nu kallas han Sondenheimer på Wikipedia.

Dom olika varianterna på kaptenens namn får nog ses som ännu en indikation på falskflaggan Germanwings, media klargör aldrig riktigt hur vissa inblandade personers namn stavas.

Anmäl
2015-05-05 13:42 #116 av: Huygens

För några dagar sedan i DN.

"Var någonstans fanns själva planet? Det fanns bara småbitar kvar, säger Jean-Sébastien Beaud.

Det fanns inget blod, eller ja, nästan inget blod. Det var som om allt blod bara sugits upp eller torkats bort i kraschen, berättar fransmannen. Jag hittade en liten vit leksakskanin. Den var det faktiskt lite blod på, säger han. ...

Däremot hittade vi nästan med en gång en pilotkavaj utan kropp. I efterhand kändes det besynnerligt, säger José Gegembre.

De första dagarna fick de byta skyddsmasker ett tiotal gånger per dag i takt med att kolfiltret fylldes av bränsleångor."

.

Besynnerligt att pilotkavajen inte brunnit upp eller slitits i tusen bitar när hela planet kraschat in rakt mot cockpit. Jag ser det som ännu en detalj som visar att försvinnandet av flygplanet är iscensatt.

Det är även konstigt att bränslet inte brunnit upp, utan avgav så mycket ångor i flera dagar.

Anmäl
2015-05-06 12:46 #117 av: Huygens

Nu blir den fransk-tyska falskflaggan Germanwings lite överarbetad.

Dom franska myndigheterna påstår att Andreas Lubitz tränade på att krascha som den värste islamistiska självmordsbombaren. Lubitz ska alltså har tränat på att gå ner på ovanligt låga höjd. Exakt hur det kan anses vara träning är oklart.

Det får väl anses ovanligt att personer som vill begå självmord under våldsamma former, tränar i förväg på självmord., även om det inte är helt omöjligt. Vi får se hur krystad historia myndigheterna presenterar om några dagar.

.

Noterbart är att förstepilotens efternamn nu är rättstavat.

Men åter nämner DMs artikel inget om att Andreas Lubitz sände ett nödanrop från flygplanet. Lubitz "notruf" har tystats ner och döljs av media.

Anmäl
2015-06-12 18:25 #118 av: Huygens

Nya påhitt från åklagarna.

Nu har dom hittat "bevis" i Lubitz dator för att Lubitz försökte komma över cyanid på internet, veckan innan kraschen av flygplanet 4U9525.

Artikeln nämner även att det går sådär med begravningarna av offren. Bara 44 av dom 150 offren påstås vara returnerade till Tyskland, så att dom alls ska kunna begravas. Dom övriga 106 omkomna är inte påträffade enligt myndigheterna.

För att göra det hela värre är även dom återlämnade 44 omkomna kanske inte riktigt identifierade. Dom omkomnas namn har nämligen upprepat stavats fel av myndigheterna på dom översända kistorna. Så illa kan det gå med DNA-identifiering.

.

Artiklen nämner inte att Andreas Lubitz sände ett nödanrop till dom franska flygledartornen åtskilliga minuter före flygkraschen.

Där är det locket på.

Anmäl
2015-06-13 05:37 #119 av: Cristine

mer

Anmäl
2015-07-17 13:04 #120 av: Cristine

Nytt från aftonbladet

Anmäl
2015-07-17 14:24 #121 av: mulac

Det är hemskt!

Anmäl
2015-08-20 14:29 #122 av: Huygens

Ett stort antal oidentifierade kvarlevor från offren av 4U9525 begravdes i juli månad i en oidentifierad massgrav. Det är konstigt att det inte gick att identifiera kvarlevorna med DNA-teknik. 500 personer kom till begravningen.

Kraschen av 4U9525 blir troligen rättssak i USA där ett större skadestånd kan betalas ut.

.

Artiklen nämner inte att Andreas Lubitz sände ett nödanrop till dom franska flygledartornen åtskilliga minuter före flygkraschen.

Där är det locket på.

Anmäl
2015-10-31 13:25 #123 av: Huygens

Värt att notera.

Några månader innan 4U9525 kraschade, fick ett annat Lufthansaflygplan, F1829 problem, 2014-11-05. F1829 började plötsligt störtdyka okontrollerat. Lite info om F1829 finns på wikipedia.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.