Övrigt

Nostradamus profetior 2015 !

2015-03-19 18:30 #0 av: m2studio

1) Språk skillnader kommer att försvinna - Nostradamus talar om en maskin som kommer att göra världen talar samma språk. Kanske 2015 inte kommer att hända nästa år är bara början på en ny teknik.

2) De döda kommer att stiga igen - "Nära början av millenniet, då det kommer att finnas något utrymme i helvetet, kommer de döda komma fram ur sina gravar" - skrev Nostradamus. Denna förutsägelse är i överensstämmelse med den "apokalypset av John". Men låt oss inse det, det är nästan omöjligt för denna händelse att hända under 2015.

3) Världsekonomin kommer att kollapsa. "De rika kommer att dö flera gånger", säger Nostradamus. Skulle det inte uteslutas! Världsekonomin är på randen till kollaps efter krisen 2008-2009.

4) Vesuvius vulkan kommer utbrott. En stor vulkanen Vesuvius kan hända i slutet av 2015 eller början av 2016.

5) Människor kommer att leva 200 år. Framsteg inom medicinsk teknik kan förlänga människors liv till 200 år, som profete av Nostradamus. Denna sak kommer inte att ske plötsligt 2015, men kan vara början.

6) strålning bränna vår värld. "Kings kommer råna skogar, himlen öppnas fälten kommer att brännas av värme", skriver franska profet. Detta är en varning om att förstörelse av regnskog kommer att leda till ett hål i ozonlagret, utsätta jorden för skadlig ultraviolett strålning.

7) stora jordbävningen i västra USA. År 1906, i San Francisco (Västra USA) höll en förödande jordbävning som förstörde 80% av staden och dödade 3000 människor. Var jordbävningen nämns av Nostradamus, eller kommer man att se ut 2015?

8) Folk lär sig att tala med djur. Nostradamus säger "Pig blir bror mannen." De lär människor att kommunicera telepatiskt med husdjur 2015?

9) Alla avgifter kommer att elimineras i västvärlden. Franska profet skriver: "Människor kommer att vägra att betala skatt till kungen." Kommer att vara stora revolter i väst, vilket kommer att orsaka kaos för att installera? Så mycket som jag skulle vilja att inte betala skatt, jag vet dock att de är skyldiga att undvika att falla in i anarki.

10) Föräldrar behöver licenser. De dagar då någon kunde bli ett barn av det förflutna, säger Nostradamus. 2015 Jag vet inte, men jag tror att överbefolkning kommer att tvinga folk att inte skaffa barn när de vill, men endast om de har tillstånd från myndigheterna.

Link: Romanska språket.

http://www.realitatea.net/cele-10-profetii-socante-ale-lui-nostradamus-despre-2015-radiatiile-vor_1602126.html

Anmäl
2015-03-19 18:48 #1 av: Farwuq

Märkligt.
De vore bra om de hänvisat till vilken vers som det står i, så att man kunde läsa själv.
Det försvinner så mycket i översättningarna.

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

V:  för Astrologi M:  för Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland

Anmäl
2015-03-19 18:57 #2 av: m2studio

Använda LINKEN så kanske du hittar det du söker.

Anmäl
2015-03-19 19:22 #3 av: Farwuq

Jag finner bara den rumänska texten men inte från vilka kapitel och verser texten är tagen.
Funderar

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

Anmäl
2015-03-19 20:06 #4 av: white lady

Här kanske..............

https://translate.google.se/translate?sl=ro&tl=sv&js=y&prev=_t&hl=sv&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.realitatea.net%2Fcele-10-profetii-socante-ale-lui-nostradamus-despre-2015-radiatiile-vor_1602126.html&edit-text=&act=url

Anmäl
2015-03-20 06:35 #5 av: Farwuq

Tydligen finns det en del som rör Rumänien i Centuria V, strof 26.

Här kommer lite annat "kul": http://www.tidenstecken.se/prof0.htm

Anmäl
2015-03-20 17:33 #6 av: m2studio

#5 av: Farwuq

Intressant Link.

Tack

Anmäl