Annons:
Etiketterufostjärnskepp
Läst 1522 ggr
[VSK]
2015-03-18 06:48

Norrsken och "väderballonger"

Många "kvällsblaskor" visar folks bilder på gårdagens Norrsken. Ett bildreportage på Expressen visar 8 st ljus som befinner sig vad som ser ut som bakom Norrskenet. Direktlänk till bilden (Instagram).

Så vad är det för nåt som lyser och är på rak linje. UFOs, väderballonger eller Kanadagäss med pannlampa? Eller är de det som återstår av svenska försvaret (fotsalva och munsalva) som har övning med lysfacklor?

Annons:
Magi-cat
2015-03-18 07:05
#1

#0 Om man tittar på vägen ser det ut som om bilden är tagen med lång exponeringstid, lysena blir till ett lååångt ljus. Kan det vara något sådant, ett ljus/flygplan som flyttat sig?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[VSK]
2015-03-18 07:10
#2

#1 Nä… 

Bilden är tagen med kort brännvidd vilket gör att den blir mer förlåtande mot rörelseoskärpan. Är slutartiden för lång, så blir även stjärnorna som små streck. Men det har ganska mkt med vilken brännvidd man har som sagt.

Skulle ett flygplan, eller helikopter för den delen ha flugit där, så skulle det blir ett konstant streck, inte punkter. Ja ungefär som på vägen och bilarnas lysen. 

🙂

Magi-cat
2015-03-18 07:11
#3

Ja, det har du förstås rätt i. Återstår Kanadagäss med pannlampa. 😎


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[VSK]
2015-03-18 07:13
#4

#3

Så du utesluter UFOs 😮

Magi-cat
2015-03-18 07:16
#5

#4 UFO:s med pannlampa menar jag så klart, inte Kanadagäss. 😉


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Cristine
2015-03-18 08:03
#6

.😂

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
[VSK]
2015-03-18 09:17
#7

😂

Marr
2015-03-18 15:08
#8

Va bra nu fick jag skärmen tvättad när jag skulle kika väderballonger, kanadasgäss,  ufos med pannlampor. Det var värst vad fint jag ser nu…😃

På Instagrambilden så ser man ett av ufona som brutit sig ur kön. Den ligger lite ovanför till vänster om första ljuspunkten…sen är det en liten prick till, ännu högre upp vid början av trädet…

Vackert är det i alla fall, med som utan "ufos" på rad…😎

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[VSK]
2015-03-18 17:22
#9

😃

Upp till toppen
Annons: