Övrigt

Gammal BIBELN som säger Jesus inte korsfästes

2015-03-15 01:09 #0 av: m2studio

BIBELN upptäcks för mer än 1500 år sedan som säger Jesus inte korsfästes

Cristine kan du översätta lite av denna artikel/video?

Kolla på Symbolen som finns tryckt/ritat i booken också.

Tack

Link:

https://www.youtube.com/watch?v=6cnNoZENyVk

Anmäl
2015-03-15 12:16 #1 av: Kneko

(Direktkopierar från andra tråden jag skrev i)

Har hört att det inte ska finnas någon stark källa på det här och att det faktiskt bara är fake. Jag är inte kristen, men den där "gamla bibel"-grejen spreds runt på Tumblr hur länge som helst för något år sedan. Alla trodde verkligen det var sant, men ingen hade en Säker källa förutom en skum hemsida. Inga vetenskapliga artiklar eller något.

Såvida ingen kommer med något konkret bevis så kommer jag fortsätta tro att den där boken är fejk.

Anmäl
2015-03-15 13:06 #2 av: white lady

Vad är ägget och vad är hönan.

Att Jesus med en speciell ört blev drogad av någon och bortförd till en annan stad, där han levde resten av sitt jordeliv är ju inte ett dugg konstigt.

Att han dessutom fick barnbarn är inte heller märkligt.

Men vad som är märkligt är hur religionerna tror de framför Guds enda sanning.... När det bara är en kvist  på Guds  trädet Hjärta Kanske Guds syfte vad att vi ska tänka,känna och leta i våra hjärtan och ingen annan stans.? Utan kryckor.

G   enom

U  rminnes

D  ecennium    

Anmäl
2015-03-15 17:51 #3 av: white lady

Ska tilläggas att detta skedde efter att dom tagit ner han från korset.

Kroppen har dom aldrig hittat. Enbart svepningen låg kvar i gravkammare.

Förstog att en del missförstog. Efter PM med frågor.

Anmäl
2015-03-15 18:33 #4 av: m2studio

Eran åsikter är uppskattat men jag frågat om någon kan översätta texter från video.

Alla kan ha olika åsikter men man inte ska lita på allt man ser och hör samt tvärt om.

Anmäl
2015-03-16 10:45 #5 av: white lady

4    Det handlar inte om att ha olika åsikter för min del utan kunskap.

Vad det gäller om texten i videon påstås den att Jesus skulle sagt att en ny profet skulle komma vid namn mohammed.. Han var en religiös, politisk och militär ledare.

Symbolen i slutet är kunskpens träd. Troligtvis Djävulens.

Hela världen vet att Jesus led på korset. Så var det.

Att påstå något annat är som att förneka förintelsen av Judar.

Anmäl
2015-03-16 11:29 #6 av: vallhund

http://jesus.ifokus.se/discussions/55056794ce12c46d17006f4a-jesus-inte-korsfast?discussions-1

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Anmäl
2015-03-16 22:48 #7 av: m2studio

#5 av: white lady jag köper inte alls vad du tror. Det du skriver att vad du tror och det får du göra men du inte kan bevisa detta heller.

Muslimer har ljugit från flera hundra år sedan om Jesus om kommande Profet Mohammad det är en history fakta men om Jesus måste jag säger det inte finns något stark fakta heller. Bibel är en produkt men vad har hänt för 2015 år sedan är mycket skum. 

Anmäl
2015-03-16 22:53 #8 av: white lady

7 Vad är det du inte köper ?

Anmäl
2015-03-16 22:54 #9 av: m2studio

Muslimer har ljugit från flera hundra år sedan om Jesus om kommande Profet Mohammad det är en history fakta men om Jesus måste jag säger det inte finns något stark fakta heller. Bibel är en produkt men vad har hänt för 2015 år sedan är mycket skum. 

Anmäl
2015-03-16 23:55 #10 av: white lady

Har du själv fått den översatt. Om du inte fått det. Så är du välkommen när du vet vad den handlar om.

Anmäl
2015-03-17 14:17 #11 av: Cristine

<Kommer...har inte haft dator eller tid.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2015-03-17 14:25 #12 av: Cristine

En 1.500 årig bibel upptäcktes i Turkiet till Vatikanens stora oro,därför att denna bibel innehåller  evangeliet de Bernabe, en av Jesus elever, som reste runt med aposteln Pabblo. <Denne lämnar et synsätt på Jesus likt Islam. Med finns det mystiska försvinnande av Oliver, den lika mysteriösa medresenären som inte kunnat lösas.

Boken blev upptäckt år 2000 och har i hemlighet förvaratsmi det Etnoliogiska Muséet i Ankara,.

Boken som är i läder har skrivits med guldskrift på de av tiden svartnade sidorna på Arameo, Jesus eget språk. Experterna har noggrannt undersökt boken och funnit  att den är et orginal. Paus.....

Anmäl
2015-03-17 23:23 #13 av: Cristine

De religiösa aktoriteterna i Teheran insisterar i att texten visar på att Jesus aldrig blev hängd på korset, inte var Guds son, utan en profet och kallades Pablo EL IMPOSTOR.

Boken säger också att jesus flög till himlen i levande tillstånd, och att Judas Iskariote hade hängts på hans plats.

Boken talar också om när Jesus anonserade att Profeten Muhammad senare skule komma och som ......islamismen 700 år efter kristus.

Texten förutsäger den senaste islamiska mesias som kommer, något som ännu inte hänt.

Vatikanen har visa sin oro över den funna boken och bad turkarna att experter från Vatikanen skulle få läsa bibeln i Den katolska kyrkan.

De tror att den katolska kyrkan har gjort i Nicea kociliet .. den evangeliska delen av bibeln och tagit bort några kapitel, kanske det med Bernabes Evangeliet

De tror att det fanns mer evangelier kända som Döda havets Evangelier.

Vilken är sanningen i bibeln?

Hur mycket har man ändrat I den sanna historien för att kunna manipulera folket?

Anmäl
2015-03-17 23:30 #14 av: m2studio

TUSEN TACK Cristine.

Anmäl
2015-03-17 23:36 #15 av: Cristine

Var så god m2studio!Glad

Anmäl
2015-03-18 13:15 #16 av: white lady

12  / 13    

Tusen tack  Christine för översättningen.

Ja mohammad va ju en shyst kille, som förkunnade Kärlek.

Med en nio-åriig fru. våldtäckter,och dödande och lite annat smått och got i guds namnt Djävlas

OK han blev motsatsen till Jehosua.

Anmäl
2015-03-18 17:35 #17 av: Cristine

Så lite så!

Anmäl
2015-03-19 16:39 #18 av: vallhund

#12 + #13

Dina multipla stav o syftningsfel gör texten näst intill oläslig/obegriplig, men det kanske var din avsikt? 

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Anmäl
2015-03-19 18:11 #19 av: m2studio

Till och med jag som inte är Svensk och inte kan Svenska som modersmål har förstått vad Cristine översätt, 

Hur kan det vara svårt för dig?

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.