Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1504 ggr
Cristine
2015-03-05 21:49

Här igen...

efter mycket bråk med AllTele som tog väldigt bra betalt särskilt för en telefon jag inte kunnat använda sedan i våras.

Jag har skrivit avtal med Telia som är säkrast på landet men det tar tre veckor innan jag får det.

På Tele 2 har de varit supervänliga trots att jag från första början talade om att jag skrivit på som kund på Telia och behövde bara ett avtal på en månad på ett litet modem(sticka,49 kr), S jag fick göra avtal och uppsägning nästan på samma gång.

Jag fick kortet dagen efter och modemet har legat på affären sedan i måndags utan att jag visst om det för till råga på allt så åkte den spritt nya mobilen ned i diskhon full med vatten för att jag vände på huvudet och hade hörlurar på.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
[0123]
2015-03-05 21:58
#1

De nya mobilerna idag är väl vattentäta ner till nån meter elr nåt? Beror dock såklart vilken sorts mobil du har ^^

Amon
2015-03-05 22:12
#2

Härligt att du är tillbaks igen Cristine! 🌺🙂

Så mycket problem du har haft med teleoperatör, telefon, data osv. 🥵

Gahella
2015-03-05 23:45
#3

Ja det är underbart att se dig här igen ❤️

Usch vad jobbigt för dig och hoppas nu att din mobil är vattentät, för nu räcker det kan jag tycka

Cristine
2015-03-06 00:27
#4

Det var bara en billig Doro som är till för att ringa på,Den låg i hett diskvatten med Yes en bra stund så jag hade inga förväntningar på att den kunde räddas men jag hängde den över ett element i 2 dagar men den var stendöd. Jag prövade flera avlagda mobiler och fick igång Xperian så nu måste jag skaffa kort till den och sade till dottern att nu provar jag för sista gången på Dorian så be till alla du kan be för det ska jag göra, så vi satte igång och hör och häpna men den gick igång och när jag öppnade den för att titta hur kortet såg ut så syntes det inte alls att den legat flera minuter i hetvatten.Förskräckt

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[VSK]
2015-03-06 07:21
#5

Ett tips är om telefon eller liknande åker i drickat, är att ta bort så mkt som möjligt från telefonen (batterilucka mm) och lägga den i en fryspåse med okokt ris och knyt åt påsen. Vänta ett par dagar. Funkar inte telefonen då, så lär den nog aldrig funka nå mer.

Marr
2015-03-06 07:21
#6

Härligt Cristine att se dig igen!🌺🎈❤️

Håller nu alla tummar att det kommer funka med Telia utan problem när det kommer i gång!👍

Själv har jag haft så mycket att göra i flera veckor att jag knappt deltagit här. Så om jag hade varit utan internet så hade det inte märkts.

Tappade min telefon i en brunn för ett par år sedan…ringde den och då låg den och blinkade på botten. "Brorsan" fick tömma brunnen och klättra ner och hämta den. Tog ur batteriet på en gång och torkade den i flera veckor. Den fungerade, men nu har knappsystemet börjar ärja antagligen. Har fått skaffa en annan.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
Magi-cat
2015-03-06 07:23
#7

Välkommen tillbaka Cristine! ❤️🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Cristine
2015-03-06 09:02
#8

Tack katten, tack alla det är så underbart att se er igen😃Hmmm man får nog använda tredje ögat till det.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Huygens
2015-03-06 09:23
#9

Ja, telebolag kan vara knepiga, tog mej ett bra tag att få en långsam förbindelse lagad. En bekant fick byta modem 4 gånger, för dom envisades med att sända fel typ av modem.

[VSK]
2015-03-06 09:25
#10

Det där med luftburna telefontrådar och ADSL samt långa avstånd har varit ett gissel i många år. Samma sak med 3G/4G och om man bor lite avsides.

Det är väl tur att all trafik inte går via UDP vid internetsurf ☝️

[GunillaF]
2015-03-07 13:02
#11

Säg den lycka som varar för evigt. Det blev bara nån dag, sedan brakade det ihop igen för Cristine. Hennes dator "dog" i morse. Hon ringde mig för en stund sedan och är riktigt irriterad och less på det här nu.

[VSK]
2015-03-07 13:15
#12

😕

Magi-cat
2015-03-07 13:59
#13

Nej vad tråkigt! Hoppas det ordnar sig så enkelt och snabbt som möjligt.

Hälsa henne från oss.🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Marr
2015-03-07 16:16
#14

Kikar in lite på snabben igen för ligger mest till sängs idag, fick flunsautrensning av något slag inatt. Så får jag se det här… Fy så tråkigt för Cristine att detta ska hålla på!😕

Har hennes gamla laptop här Vsk…som jag aldrig rört. Min reparatör ville inte fixa den utan lagade min i stället. Tänk om jag kunde få hem den till dig och du kanske kunde greja med den? Ifall det kunde vara värt det och du orkar titta på den?🤔 

Var ngt fel med musen sa hon. Men sen ska den upp till henne också. Vad kostade det när du skickade laptopen pappa köpte av dig Vsk? Jag har glömt. Det var väl inte så himla dyrt eller? Hon skulle behöva en sådan som reserv. Om hon själv vill ha den tillbaka  alltså…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[VSK]
2015-03-07 17:25
#15

#14

Klart jag gör det jag kan. -bara skicka när du kan.

Cristine
2015-03-08 05:35
#16

Jiiiiiiippiiiiiiiii"..utan mus och utan pekplatta har jag lyckats ta mej ut på nätet..med.bara två 18.)knappar. Trägen vinner..tur att jag är så envis.

Har suttit sedan jag pratad med VSK ( kl 18.00 ) som gav mej tur, för bara byta några ord med honom gjorde att datorn öppnade sig själv, sedan jag suttit sedan igår och gjort allt jag kunnat för att slippa sitta framför en svart ruta.

 Nu såg jag iaf startsidan fast det var ganska frustrerande att vara inne och inte kunna peka på de olika valen.

Datorn  kände inte igen usb-porten som musen använde och då kunde jag ju inte komma in.

11 timma tog det!GapskrattarMen det var det värt!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[VSK]
2015-03-08 06:20
#17

👍

Magi-cat
2015-03-08 07:16
#18

Härligt, Cristine! ❤️ Fint att se dig igen!

Bra att du fick hjälp! 🌺 En bra datatekniker ska ha en magisk förmåga att få datoreländet att öppna sig vid första kontakt. 😃

(Liksom vår bilmekaniker. Han utövar lyckosam handpåläggning på bilskrället ibland. Tror jag i alla fall.)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[VSK]
2015-03-08 07:24
#19

Jag var snabb som tusan att säga till Cristine att jag skickade healing till datorn (då jag inte fatta själv hur och varför den startade efter två dagar så fort jag dök upp i telefonen)

😂

Marr
2015-03-08 07:27
#20

Hurra så bra!👍

Man känner sig helt hjälplös när det händer sådana här saker. Många av oss borde ha en egen Vsk hemma hos sig.😃 Är så glad att det löste sig!🌺

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
[VSK]
2015-03-08 07:29
#21

Marr, jag får börja öva på teleportering ☝️

😃

Jösses va mkt gott kaffe jag kommer få i mig 😎

Marr
2015-03-08 07:30
#22

Hahaha…😃

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[VSK]
2015-03-08 07:37
#23

🙂

Upp till toppen
Annons: