Framtiden -2012 och efter

Livet blir mycket lättare med en världsregering...

2015-02-25 10:14 #0 av: Gahella

tycker Bill Gates.

Nu är det alltså ingen konspirationsidé längre....

http://theantimedia.org/bill-gates-says-life-would-be-much-easier-with-a-world-government/

Anmäl
2015-02-25 12:12 #1 av: Marr

Ja där ser man...precis vad vi visste.Looser

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2015-02-25 12:26 #2 av: Huygens

Får mej att fundera på om svenska och brittiska regeringarnas självsabotage av vårdapparaterna syftar till att även skapa en världsjukvårdsapparat?

Anmäl
2015-02-25 12:58 #3 av: [brinker]

Jag håller dock med, men så länge det inte är någon form av diktator! Vi är en planet och en ras, dags atg sluta dra landsgränser. Men jag förstår ju att det aldrig kommer bli, deras variant av globalism kommer fortsätta ha landsgränser, en religion , tvinga folk med en massa grejer, sämre sjukvård osv. För de som styr vill bara att det ska unna dem o inte folket, deras variant av globalism är jag emot! Men, en positiv globalism har jag inget emot! :-) man kan ju drömma :-/

Anmäl
2015-02-26 09:56 #4 av: Gahella

Javisst vore det behändigt för makten att helt utan inblandning av någon  form av demokratiska processer bestämma precis hur de vill ha det och bara för oss att följa.

Ja precis Marr, vi har pratat länge om det här som så mycket annat vi sedan länge blivit varnade för och nu står vi här med chip i kroppen och en världspolitik som tagit allt groteskare uttryck.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.