Off Topic - Utanför ämnet

Sanningarna

2015-02-19 12:57 #0 av: Cristine

Så som jag själv läst i utländska tidningar, och sett på tv utomlands, nu kan man läsa om det också på svenska sajter/bloggar

Den dolda sanningen om vietnam kriget och andra

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2015-02-19 13:05 #1 av: Cristine

Putin startade inte kriget i Ukraina. EU och USA gjorde detta ...www.mises.se/.../putin-startade-inte-kriget-i-ukraina-eu-och-usa-gjorde-dett...

Anmäl
2015-02-19 16:28 #2 av: Gahella

Ja, det går så länge det går men nu går det inte längre att tysta sanningen även om de gör sitt bästa för det.

Sedan 1991 har USA använt 5 000 miljoner dollar för att påverka Ukraina enligt Victoria Nuland, Assistant Secretary of State, i december 2013. Sensationellt var att Obama i en CNN intervju den andra februari i år bekräftade USA:s inblandning i regeringsombildningen (kuppen) i Ukraina för ett år sedan. Dessutom sa han att Rysslands annektering av Krim inte var något led i en rysk expansionsstrategi utan en reaktion på hur situationen i Ukraina utvecklades.

Varför är Ukraina så viktigt för USA (NATO & EU)? USA som supermakt är direkt beroende av dollardominansen och den hotas av Ryssland och dess allierade. Starka intressen vill krossa Ryssland och vägen dit kunde mycket väl ha gått genom Ukraina. Den vägen är nu åtminstone tillfälligt blockerad av Tysklands och Frankrikes fredsaktion.

Dollarn kommer att försvagas i takt med att den ersätts av andra valutor i världshandeln. Försvagningen kommer att övergå i ett allt snabbare ras, för när nergången väl blir uppenbar så kommer alla att vilja göra sig av med sina dollar innan de blir ännu mindre värda. Vi har sett mycket av sådant panikartat flockbeteende, så det är bara vanlig ekonomisk psykologi.

http://nyadagbladet.se/debatt/obama-och-supermakten-usas-dod/

Anmäl
2015-02-19 16:34 #3 av: Gahella

Mycket snart kommer det STORA dråpslaget mot petrodollarn skriver Brage Norin – fysiker och kinakännare.

Turkiet blir transitland för all rysk naturgas till södra Europa!

Detta är ett dråpslag mot CIA:s strategi att avskära Rysslands naturgas från södra Europa. Nordgasledningen till Tyskland är redan ett faktum. Sydgasledningen kommer redan inom något år (!) att att nå Turkiet. Den amerikanska militära strategin har misslyckats fullständigt.

* Tärningen är kastad. USA/EU:s ekonomiska krigföring mot Ryssland 

har på rekordtid skapat en historisk allians mellan Kina och Ryssland. 

Ryssland stärks enormt – på grund av att EU lät sig dras med i en illa genomtänkt CIA-plan att störta Putin. Tanken var att knäcka rysk ekonomi och att få landet att konkursa. Saudiarabien fattade sitt vansinnesbeslut att öppna oljekranarna på vid gavel och låta oljan flöda fritt. På kort sikt drabbades rysk ekonomi hårt – men resultatet av CIA-planen blev den rakt motsatta. Putin är nu populärare än någonsin i Ryssland och- höroch häpna – i stora delar av världen! Alliansen med Kina betyder på sikt ofattbara ekonomiska fördelar för Ryssland.

Ett handelskrig mot en stor nation som är självförsörjande på precis allt, och som har en vänskaplig granne (Kina) som råkar vara världens ledande ekonomiska makt – är mycket illa genomtänkt. Speciellt om länderna är helt beroende av varandra. CIA:s plan var ett rent hjärnsläpp!

https://parnassen.wordpress.com/2015/02/19/drapslag-mot-cias-strategi-turkiet-blir-transitland-for-all-rysk-gas-till-sodra-europa/ 

Anmäl
2015-02-19 18:22 #4 av: Marr

Jo sanningarna börjar komma i kapp nu och snart får vi se att det kanske inte var som vi trodde...Storebror i väst har hemskt mycket på sitt samvete. Kan inte glömma Adrian Mitchells "I was run over by the truth one day"...så fort Vietnam kommer på tal.

http://www.theguardian.com/culture/2008/dec/22/adrian-mitchell-vietnam

https://www.youtube.com/watch?v=U3bVJAe8xVY&list=PL5EYhyEm_4Nc5eLkV0TgkFealp4BpFL5M

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2015-02-19 18:43 #5 av: Cristine

https://parnassen.wordpress.com/.../usa-planerar-krig-mot-ryssland-varning

för otäcka bilder.

Anmäl
2015-02-19 18:53 #6 av: Marr

Jo jag tänker att man ringar in Ryssland och genom att ranta runt här i våra tullar och tränar med svenskar i Finland, klampar omkring i Ukraina osv...så lyckas dom ju rätt bra med att nästla sig in. Duktiga storebror som hjälper oss så mycket.PustarSabla terrorister bakom det amerikanska breda smajlet...Arg

Jag får tycka vad jag vill, ett tag till!Looser

Anmäl
2015-02-20 10:41 #7 av: Farwuq

Putin har massor av supporters. Jag hoppas detta blir det stora fallet för USA - och en del andra stater.
Dollarn är snart "Thin Air".

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

V:  för Astrologi M:  för Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland

Anmäl
2015-02-20 13:49 #8 av: Gahella

Ju mer aggressiva Usa varit desto mer sympatier för Putin har det blivit, för fler länder inser vilket högt och farligt spel de använder sig utav.

Och hoppas ju samtidigt att man inte sätter en gloria på Putins huvud, en sån som vi bla satte på Obamas huvud, som t.om fick fredspriset innan han knappt blivit vald till president .

Anmäl
2015-02-20 15:03 #9 av: Cristine

Han tycks redan fått en gloria, men jag tror inte han är hälftenså farlig som Obama.

Han har skrivit till olika tidningar i flera länder och påpekat att han inte vill ha något  krig. Vissa har nog valt att inte lägga ut det för de går i >obamas ledband

Anmäl
2015-02-20 16:22 #10 av: Marr

Att Usa rustar upp och befinner sig precis överallt gör ju inte saken bättre. Anser att det är väldigt provocerande mot Ryssland och som en nål i ögat på Putin. Inte bra, inte bra alls! Putin och hans allierade ska man inte heller reta upp, tänker jag.

Vad vet vi egentligen om sovjets allians med Kina? Jag vet inget. Fler länder har blivit uppmärksammade mot Usa och deras agerande... Vad som helst kan ju hända. Har Usa en minsta chans mot bara dom 2?

Amerikanska oligarken ska ge f*n i att hålla på så här tycker jag, men dom är väl desperata inför en kommande ekonomisk krasch och desperationen medför kanske att dom avslöjar sig fullständigt? 

Jag får fortfarande tycka vad jag vill och det tackar jag för!

Anmäl
2015-02-20 16:29 #11 av: Gahella

Marr de har tydligen avtalat om att Kina ska få gas av Ryssland nu och det är ju bra med tanke på deras hemska miljö de har mycket genom kolet, så nu slipper världen det från deras håll i alla fall.

Sedan har ju Kina och Ryssland tillsammans med andra länder skapat en ekonomisk  allians som heter Brics, då de med fler vill bryta petrodollarn som världsvaluta framöver.

Anmäl
2015-02-20 16:37 #12 av: Marr

Brics va det ja! Tack Gahella!Tummen upp

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.