Annons:
Etikettutomjordiskt
Läst 3435 ggr
Marr
2015-02-14 09:11

Ut på yttersta grenen-Shirley Mclaine

Har ni sett filmen eller läst boken? Av en slump fick jag se denna film på teven i början av 80-talet. Sen hittade jag den för ett par år sedan på nätet i ganska dålig kvalitet. Här är det bättre.

Del 1 börjar med att hon blir presenterad för Olof Palme när hon uppträder på Palladium. Hon reser till Sverige och till slut bestämmer hon sig för att resa till Peru och jaga Ufos. Där slutar del 1 och fortsätter i del 2 med Peruresan. Flera timmars film, men den är så bra. Jag upplevde det som jag var där eller har varit där för jag känner igen mig!

https://www.youtube.com/watch?v=gyxhj2fgLAI

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
Marr
2015-02-14 09:17
#1

Här är del 2 då hon landat i Peru där hon möter David som tar med henne på en resa som förändrar hela hennes liv. Denna del är den bästa i hela filmen enligt mig, då det är nu det börjar. Del 2 tar slut vid 1.30.

https://www.youtube.com/watch?v=UF5l73UOYO8

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

m2studio
2015-02-14 11:20
#2

Tack Marr

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Sanyara
2015-02-14 12:50
#3

Tack Marr👍

Jag har böckerna kvar men mins inte om jag såg filmen någon gång.

Så det går ju att ändra på nu🙂

Be the change you wan´t for the world.

Mentis
2015-02-14 13:00
#4

Hon(frimurare) "pökade" med Olof palme, men det visste ni redan??

Mvh Mentis.n.nu

Sanyara
2015-02-14 13:21
#5

#4 Får man säga sådana saker utan att ha konkreta bevis och belägg för det?

Be the change you wan´t for the world.

Marr
2015-02-14 15:15
#6

Tommy Tarzan, då är det väl bäst du låter bli att titta på filmen då…vilka hon har haft i sänghalmen och hurvida frimurare hon nu skulle vara, har inte med filmen att göra. Varför ska du säga sådana saker? Var du själv med i sängen då eller varit med på dessa frimurarmöten? Ett och anat teaparty har det nog varit…

Det intressanta är ju filmen när hon var i Peru…den förändrade hennes liv.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
Tarotstollan
2015-02-14 19:55
#7

En helt underbar film som får en att tänka till både en och två gånger!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Marr
2015-02-14 21:10
#8

Jo varsegoda…synd det inte är text men det går ju ändå.🙂

Jo visst är den underbar Tarotstollan. Visste ej att den fanns då jag såg den, så jag letade upp boken också senare. Det blev ju ännu bättre, för då såg man ju bilderna på platserna framför sig samtidigt.👍

Vissa platser känns som man "redan sett"… då man såg filmen.🤔

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[kajmal"]1
2015-02-15 10:35
#9

såg filmen för länge sedan, mediterade på den. liksom boken   omsluten av ljuset  av betty davis…………….det fick mig att bli andlig med både fysiska och andliga möten med främmande varelser

m2studio
2015-02-15 11:47
#10

Jag ska till Peru under sommaren. 

Mer info och egna bilder kommer i en ny tråd.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Marr
2015-02-15 17:38
#11

Åh M2studio vad roligt, ett minne för livet!👍

Jaa vad roligt om vi får bli delgivna bilder. Är såå nyfiken på vilka platser du ska besöka…🙂

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Gahella
2015-02-16 11:04
#12

Den här boken älskade jag och var även viktigt för mitt eget uppvaknande, och som senare fick mig att åka till Peru 🙂

Så jag önskar dig en underbar resa m2studio, för det hade jag. Blev t.om deppig då jag kom hem för jag kände mig mer hemma i Peru än i Sverige.

Marr
2015-02-16 11:13
#13

Ja Gahella både filmen och boken har varit mycket viktig för mig med. Det var som att komma hem och mina tårar rann när jag läste boken…Jag vill dit och vara där ett tag, innan jag lämnar denna värld.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
Gahella
2015-02-16 11:21
#14

Håller tummarna för att det kommer ske, annars kan du ta dig dit efter du lämnat jordelivet 😉

Jag har en massa ställen som jag planerar att ta mig till då jag gått över till andra sidan 🌈🙂

Marr
2015-02-16 11:27
#15

Hehehe jo Gahella, jag tänkte även skriva det att jag vet precis vart jag ska den dagen jag har gått över.😇

Har också en liten lista på platser. T.ex. öar runt Sumatra där jag även känner stor samhörighet med urbefolkningen. Dom hotas ju av Tsunamin och annat och får flytta allt längre in på öarna.😕

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Upp till toppen
Annons: