Annons:
Etikettfrågor
Läst 1947 ggr
Cristine
2/8/15, 11:32 PM

VAD kan det vara?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Dottern tar kameran och går ut på bron, som ni kan se finns inget på bron eller bredvid, kvällen är molnfri och klar.Det kan ni se på nästa foto också…

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
Andorr
2/8/15, 11:34 PM
#1

Snö?

Cristine
2/8/15, 11:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#2

.Här kommer visiter

2 Något på bron bredvid henne ..ser ut som en arm!

3 Vad kommer över taket? <<finns inga moln, inget man ser med blotta ögat

#3  Håller med om att det är snökristaller, borde ljusat bilderna , men nr 2 ser för kantigt och perfekt ut för att vara snöyra. Från andetagen kan det  inte vara då hon stod inne i hallen

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Andorr
2/8/15, 11:39 PM
#3

Hä funk int!

Vaargen
2/8/15, 11:57 PM
#4

ser inget förutom att det ser ut som du tagit bilden med blixt och att det är damm/snö

Inkanyezi
2/9/15, 12:15 AM
#5

Det du ser på bilderna är snö eller små iskristaller i luften. Eftersom det är taget med blixt, har det blivit "orber" på en av bilderna, dvs snö eller små iskristaller som är mycket nära kameran. Den bilden har också en del överstrålning från det ljusa på hörnet av taket, snön.

Det finns inga konstigheter på bilderna, inget utomjordiskt, bara sådant som normalt seglar omkring vid ett lätt luftdrag. Överstrålningen beror möjligen på imma eller smuts på linsen.

Cristine
2/9/15, 12:24 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#6

>Det snöar inte, det är vindstilla..Jag ber henne öppna dörren och ta några foton till, med blotta ögat ser man inget alls mer än en kklar himmel som här, bara parabolen.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
Inkanyezi
2/9/15, 12:31 AM
#7

Ingen har sagt att det snöar. Det kommer ner ett litet antal iskristaller från taket, troligen av ett lätt luftdrag.

En del av "fenomenen" beror på hennes utandningsluft, som innehåller vatten som kondenseras. 

Det är alltså inga konstigheter alls på bilderna, bara helt jordiska saker som har mycket enkel förklaring och avbildningen hänger ihop med kamerans teknik och det mycket korta avståndet mellan blixt och objektiv.

Marr
2/9/15, 6:08 AM
#8

Snyggt där hon "andats ut" en halv kroppsformation. Häftigt!

Tänk att jag fotat som sjutton i snöyra och snörök. Aldrig jag får sådana formationer som halvkroppar. Fuktorber har jag fått en gång när det regnade och det är ju inget konstigt på något sätt.

Sådana där skarpa ljusprickar/orber brukar du ju fota oberoende av väder och årstid…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[VSK]
2/9/15, 6:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Cristine, undras om din kamera är trasig, eller så har bildfilen blivit förstörd vid kopierande av fil. Kolla på höger sida.

Cristine
2/9/15, 8:47 AM
#10

#9 Nej den där kanten kom med då jag förstorade den i Picasa VSK

titta hellre på figuren till höger.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Inkanyezi
2/9/15, 9:38 AM
#11

Jag begriper inte varför du försöker få det som är alldeles naturligt och har enkla förklaringar till att vara någonting märkligt som skulle ha mycket långsökta orsaker. Det som syns till höger är definitivt frågan om andningsimma, och det har inte någon betydelse var hon stod.

Allting på de här bilderna har mycket enkla tekniska förklaringar, och det är ingenting konstigt alls, inget utomjordiskt, inga "visiter", utan helt enkelt vanligt vatten i olika former, som har kommit dit på helt naturlig väg.

När man andas ut i kall luft, kondenseras vattnet i luften man andas ut, för att relativt snart upplösas igen, när luften omkring förmår rymma vattnet då imman späds ut. Moln kan ta alla möjliga märkliga former, och det man andas ut är samma sak som moln. Små vattendroppar eller iskristaller, som så småningom dunstar/sublimerar.

Kameran återger det som är på mycket nära håll betydligt kraftigare belyst än vi uppfattar det när vi tittar på det, eftersom blixten sitter på kameran nära objektivet, och den belyser det som är nära mycket starkt. Därför kan också för ögat osynlig imma komma med på bilden, särskilt när bakgrunden är mörk.

Så dina bilder innehåller inga konstigheter, konstigheterna sitter någon helt annanstans.

[VSK]
2/9/15, 9:58 AM
#12

#10

Okej.

#11

Exakt vad menar du med:  "konstigheterna sitter någon helt annanstans". ?

Marr
2/9/15, 10:00 AM
#13

Ja tänk att det undrar jag med Inkanyezi…🤔

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
[VSK]
2/9/15, 10:07 AM
#14

På den här sajten så får man tycka/tro eller inte tycka/tro UFO, men det är absolut inte okej med personangrepp.

Marr
2/9/15, 10:12 AM
#15

Kanske konstigheter i kameran, men då hade du väl varit snäll och sagt det antar jag, Inkanyezi??

Allt är ju helt normalt säger du men att konstigheterna sitter någon helt annanstans… Det låter inge vidare det hörru…🤓

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Cristine
2/9/15, 10:14 AM
#16

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
2/9/15, 11:32 AM
#17

#11 Du har en dyr kamera med finesser som du kan utantill, jag har en billig från ellos som jag måste lita på för jag kan inget om foton. jag bruka göra dem ljusa i Picassa för att kunna se mer, nu gjorde jag inte det för jag var trött. Jag rättar gärna om någon säger att jag har fel, det är inte första gången. Man behöver inte vara elak mot någon. Jag är bra på olika språk t.ex , inte skulle jag håna dej om du säger fel.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Gahella
2/9/15, 11:39 AM
#18

#11 Håller med de övriga här, du får gärna komma in med din expertis men gör det på ett respektfullt sätt!

[brinker]
2/9/15, 11:58 AM
#19

Jag ser inget.
Ibland när man stirrar för länge på något eller letar intensivt efter något på en bild kan man själv skapa illusionen att något är där.

Naturliga fenomen på dina bilder enligt min åsikt.
Men vissa av dina bilder är spännande att titta på!
Skaffa en kamera som kan filma och ta foton i infraröd ;) då lär det visas saker på foton om du har besök av ID's. 😉

[VSK]
2/9/15, 12:01 PM
#20

#19

Så kan det bil när man stirrar… Man ser inget alls och man blir nästan frustrerad 😃 Stirrar man för länge så kan mönster uppstå precis som du säger ☝️

Annons:
Cristine
2/9/15, 12:22 PM
#21

# 19 Vi har en infraröd kikare som vi brukar använda från fönstret och ser vi något så knäpper jag. Har inte råd med någon bättre kamera heller. Jag har en videokamera  för 8000 som har legat i en låda i 2 år för att jag inte förstår mej på den.

Jag har skickat foton på ufos till experter i ett TV progam i Mexico och fått dem godkända

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Marr
2/9/15, 12:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Sen är det ju den här också Cristine som du tagit hemma hos dig. Vad är det för något då?

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[VSK]
2/9/15, 12:29 PM
#23

Cristine du hade kunnat få låna min videokamera annars. Där kan du både filma och fota i IR med IR-förstärkare 🙂

Inkanyezi
2/9/15, 12:43 PM
#24

Betraktas illvilliga tolkningar som respektfulla på den här sajten?

Marr
2/9/15, 1:11 PM
#25

#24 Åh vad vackert hon sjunger denna tösen.❤️ 

Förklara gärna bättre i så fall om var du menar "konstigheterna sitter". Som sagt det låter inte alls trevligt det uttrycket, men jag själv kanske är både paranoid och överkänslig…annars har jag för egen del absolut inget emot dina fotografkunskaper. Önskar jag hade både kameran och de kunskaper du besitter.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Cristine
2/9/15, 2:38 PM
#26

Fantasi har jag så det räcker till så jag kanske tolkar en del saker för vad de inte är, men hellre det än fantasilös.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Andorr
2/9/15, 2:54 PM
#27

Utan fantasi skulle människan inte kunna tillskansa sig nya kunskaper.

.

Jag gissar att Albert Einstein menade detta när han uttryckte:

"Fantasi är viktigare än kunskap."

Annons:
[brinker]
2/9/15, 3:15 PM
#28

Jag hoppas ingen tog det jag skrev som en "attack".
Jag tror 100% på ET's, UFO's och allt där emellan. Gav bara min åsikt om vad jag trodde det var på bilden.

😇

Marr
2/9/15, 3:39 PM
#29

Det tror jag absolut inte någon gjorde Brinker. Ingen fara alls och var sannerligen ingen attack.🙂

Allting som stod i inlägg #11 var helt ok…förutom sista meningen. Den hade faktiskt kunnat utelämnas och var totalt onödig. Det var det enda vi reagerade på.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Cristine
2/9/15, 3:51 PM
#30

#28 Oh nej Brinker, åsikter var just vad jag ville ha ..tråden heter ju Vad kan det vara?

Det var ju så himla vackert och vindstilla så vem tänkte på vindpustar, det enda hon ville var fota var de tre som ligger däruppe.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
2/9/15, 3:58 PM
#31

#23 VSK Med din kamera skulle jag förstå ännu mindre, jag vet inte ens vad en slutare är.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Vaargen
2/9/15, 4:05 PM
#32

#24 vad har den videon med detta inlägg att göra? 

och varför svarar du inte på vad du exakt menar med "Så dina bilder innehåller inga konstigheter, konstigheterna sitter någon helt annanstans. "?

Cristine
2/9/15, 4:17 PM
#33

#32 Jag kan svara dig  Vaargen, Han menar att konsigheterna sitter i mitt huvud och att det är bara mina fantasier. Videon heter Nella fantasia på Italienska och det betyder I min fantasi.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Gahella
2/9/15, 4:24 PM
#34

Men hade inte kurage nog att stå för det utan lindade in det lite snyggt….

Och kan inte för mitt liv förstå vad vissa av dem gör härinne då de inte tror i närheten av det vi tror på, utan de kommer in och mästrar om än det ena än det andra. OM de gjorde det med respekt vore det en helt annan sak!

Annons:
Cristine
2/9/15, 4:27 PM
#35

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Gahella
2/9/15, 4:40 PM
#36

#35 Det svaret instämmer även jag i…..

Och som sagt du undrade VAD det kunde vara, så du var även öppen för andras svar….

Tycker den här kan vara lite intressant att lyssna på och som passar in i sammanhanget… 🙂

Cristine
2/9/15, 5:03 PM
#37

Wow, toppen Gahella Detta är ett bra svar👍

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Huygens
2/9/15, 5:58 PM
#38

Jag tror Inkanyezi håller respekt, och är lite, ehh… mer direkt utifrån sitt perspektiv. Rak, om man så vill. :)

Dessutom med egen teknikkunskap som förmedlas med jämna mellanrum.

Jag tror att orsaken till att reaktioner och tolkningar är så olika beror på helt olika personliga upplevelser. Om Inkanyezi en vacker dag får se fem små grå aliens i en skogsbacke, varav en grey står och monterar ner en skranglig, smal apparat och dom andra greys tålmodigt väntar till dess arbetet är klart, då…

Då kommer även Inkanyezi att fundera över sina egna tolkningar om snöflingor och linsbrytning. Javisst, en del fotofenomen kan vara sånt, men fram till den dag Inkanyezi har haft en sådan egen oförklarlig upplevelse tror jag det är svårt för Inkanyezi att ens fundera på hur dom olika fotona ska sorteras i snöflingor eller förekomst av varelser.

Allting blir snöflingor, vattendroppar, linssmuts m m. Och kommer så förbli tills något händer som möjliggör en annan upplevelse av verkligheten. Och jag respekterar den synen på verkligheten, för det saknas en egen handfast upplevelse som avviker mot vad myndigheterna matar oss med.

En aspekt av det hela är att Inkanyezi troligen har en övertygelse att vissa saker som vi skriver enbart är strunt. Jag tror Inkanyezi är så respektfull som det går att vara utifrån en sådan ståndpunkt.

Och samtidigt, det är värt att lyssna till Inkanyezi när det gäller t ex fototeknik och vissa saker som kan ligga utanför egen allmänbildning. Lite rak på sak, lite bestämd, ganska konsekvent och på sitt eget sätt respektfull. Direkt, helt enkelt. :)

Cristine
2/9/15, 7:05 PM
#39

Jag håller ju med honom här och har till och med bytt bild

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[VSK]
2/9/15, 8:31 PM
#40

#31

Du behöver inte veta vad bländare eller nåt annat är på en videokamera. Det går alldeles utmärkt att fota med den oxå. 0.5 Lux och är det mörkare så finns ju IR 🙂

Upp till toppen
Annons: