Viktigt

Russland/Putin använder 250 människor…..

2015-02-05 14:53 #0 av: m2studio

Russland använder/inhyra 250 människor som skriver skräp på internet.

Link:

http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/morgon/article65643.ab

Anmäl
2015-02-05 14:55 #1 av: m2studio

Hur många av de kommenterar på dina och mina inlägg här på IFOKUS?

Anmäl
2015-02-06 10:14 #2 av: Gahella

Och det är de inte ensamma om, gissa vad USA gör då? Som även tillgång till vår datortrafik här och så har vi FB där de har tvärkoll på oss.

Och att de vill putsa på sitt eget rykte är ju förståeligt med tanke på hur vår media svartmålar Ryssland och som inte får något politiskt utrymme att få uttrycka sin mening utan inblandning av västmedian.

Anmäl
2015-02-06 17:02 #3 av: Joppo

#2 Jag får intrycket av att du tycker att Ryssland är ett hyvens land... Hur kommer det sig? Jag har för mig att jag tidigare läst att ni gillar Ryssland härinne. 

Det framstår rätt skumt att hylla denna semidiktatur och i nästa mening snacka skit om USA. Det finns absolut giltig kritik gällande mycket som USA tar sig för, men Ryssland är ju knappast något föredöme heller. 

Anmäl
2015-02-06 17:20 #4 av: Gahella

#3 Så kan man också tyda det om man har lust....Annars går det att utläsa något helt annat än det....

Anmäl
2015-02-06 17:28 #5 av: Joppo

#4 Jag tycker mest att det är märkligt att du försvarar deras användande av shills och hävdar att västmedian svartmålar dem. På vilket sätt menar du det jättemysiga landet i öst svartmålas?

Anmäl
2015-02-06 17:54 #6 av: Gahella

Har ingen lust att prata med er voffare då det aldrig blir en skysst diskussion.

Men jag gör två undantag ett med denna utomordentliga kommentar på saken av en känd fredsforskare, och att hon sedan är från vänstern kanske vi kan ha överseende med i detta fallet. Och sedan får du tro att USA är över hela världen som fredbevarande styrkor om du vill, för det är ju så snacket går och som tyvärr många går på då vi endast får västorienterad info och resten svartmålas.

I den vanliga svenska mediebilden är det Ryssland under Putin som hotar den europeiska säkerheten. Agneta Norberg, veteran i fredsrörelsen, påminner om en annan bild. Vilka främmande trupper finns i Sverige? Vad vet du om NEAT och Lombens övningsområde?

Namnet Putin har kommit att bli ett samlingsnamn för alla möjliga faror som hotar Sverige, inte bara på Svenska Dagbladets och Dagens Nyheters ledarsidor utan även bland vanligtvis sansade vänstermänniskor, ja, ibland inom svensk fredsrörelse. Jag har vid diskussioner med vänner och bekanta vägrat gå med på att president Putin och Ryssland är den största faran för världsfreden idag. Min hållning har uppfattats som oerhört provocerande. Det blåser femtitalsvindar, och jag är plötsligt 15 år igen då vi alla skulle vara livrädda för ryssen.

Jag ser däremot en annan fara, som aldrig nämns i våra massmedier, nämligen hur USA byggt upp enorma militära fort, för total instängning av den ryska kontinenten. USA har inrättat hundratals anfallsbaser i Östeuropa, och runt hela den euroasiatiska kontinenten. USA/Nato och Sverige genomför nära nog dagligen provokativa flygstridsövningar inte långt från St Petersburg med supersnabba plan som utgår från baserna Amari i Estland, Siauliai i Litauen, Lilvarde i Lettland, Kosziny i Polen och Taszar i Ungern. Flottstridsövningar hålls årligen i Östersjön, Baltop, med havs- och flygstridskrafter, nu senast med deltagande från sexton länder. I norr pågick den sjätte Cold Response-övningen i mars detta år med 16 300 soldater från USA och ett tiotal andra länder i närheten av den ryska gränsen, med aktivt deltagande av Sverige. Något reportage om detta stod inte att finna i de svenska tidningarna.

http://www.clarte.nu/laes-clarte-pa-naetet/2-2014-title/8910-Nato-er-redan-her-89

Och den andra rösten är också från fredsrörelsen:

Hotet påstås komma från Ryssland, på grund av dess ökade militära aktivitet. Detta är en förvrängning av hotbilden. Nato flyttar ständigt fram sina militära baser runt Rysslands gränser. Baser finns på Grönland, i Nordnorge, Estland, Lettland, Litauen, Polen, Tyskland, Kosovo, Grekland, Turkiet, Centralasien, Afghanistan, Sydkorea och på öar i Stilla havet, utöver dem som finns i Kanada, Alaska och givetvis USA i övrigt.

Enbart i Tyskland finns 70 baser! Totalt i världen har Nato/USA 700 baser. Och Ryssland har två baser i världen ( den kursiverade stilen är min kommentar)

http://fredsrorelsen-pa-orust.se/oppet_brev_nato2015.php

Så för mig är det uppenbart vilka som är det största hotet i världen, förutom att de avlyssnar vårt nät

Anmäl
2015-02-06 20:24 #7 av: Cristine

Skönt att få läsa sanningen, tack Gahella! Jag som har turen att kunna läsa på flera språk håller koll utomlands och vet hur förvrängda notiserna här kan  vara. Bildt  har varit den störste spridaren  av falskheter runt Ryssland och Ucraina  bl.a och går i Ua.s ledband.

De försöker på alla sätt det går att svartmåla honom, man behöver inte vara någon Putinälskare för att se vad som pågår och vara rättvis

http://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/expert-avf%C3%A4rdar-putins-autismdiagnos/ar-AA93p7Q?ocid=iehp

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2015-02-09 17:09 #8 av: Gahella

Här är en tysk f.d journalist som berättar att han var en amerikansk hedersmedlem pga av att han skrev pro-amerikanskt och talade för krig, och även att han samtidigt skulle svärta ner Ryssland så mycket han kunde, förutom en massa andra lögner

Udo Ulfkotte är att beteckna som medievärldens Snowden. Han är en prisad journalist och var tidigare redaktör på en av Tysklands största dagstidningar ”Frankfurter Allgemeine Zeitung” där han arbetat i 17 år. Han var rådgivare till den tidigare förbundskanslern Helmut Kohl. Nu avslöjar han att alla större mainstream-medier i väst är köpta och kontrollerade av industriella finansintressen, politik och underrättelsetjänster som tex CIA.

Text: Torbjörn Sassersson | Uppd. kl 10:23, 9 okt 2014

Ulfkottes berättelse och avslöjande är sensationellt och av enormt allmänt intresse, men hur reagerar mainstream media? Som väntat inte alls. Svenska och utländska medier har hittills totalt mörkat denna insider och whistleblower. Enbart RT.com och några få småmedier i bla Tyskland har tagit upp denna glödheta potatis.

Vad var det som fick Udo Ulfkotte att komma ut? Krig. Han befarar att starka amerikanska intressen försöker dra in Mellanöstern, Europa och Ryssland i ett nytt mycket stort krig. Denna upptrappning är ingen spekulation, den pågår just nu i Mellanöstern och det kalla kriget är tillbaka mellan supermakter som på nytt förbereder sig för atomkrig.

The German and American media tries to bring war to the people in Europe, to bring war to Russia. This is a point of no return, and I am going to stand up and say… it is not right what I have done in the past, to manipulate people, to make propaganda against Russia. / Udo Ulfkotte

http://newsvoice.se/2014/10/08/erkand-tysk-journalist-avslojar-hur-vastmedia-styrs-av-underrattelsetjanster-och-finansintressen/

Anmäl
2015-02-09 21:56 #9 av: Gahella

Franska ledare anklagar USA för att försöka sätta Europa i brand igen ....
Le Pen säger Washington försöker starta ''krig i Europa"...

Den mest populära politikern i Frankrike Marine Le Pen har kallat EU "Amerikas lakejer" över EU:s Ukraina politik. Hon anklagade vidare Washington för att försöka starta en "krig i Europa" och expandera Nato mot Rysslands gränser.

Hon fortsatte med att anklaga de europeiska ledarna för att blunda för den ukrainska regeringens "bombning av civila", och tillade att både de i Krim och östra Ukraina vill att landet bör federaliseras. I september, berättade hon för Le Monde att den pågående krisen i Ukraina är "allt EU:s fel," eftersom Bryssel hade "utpressat landet att välja mellan Europa och Ryssland."

Också förre franske premiärministern Francois Fillon sade på söndagen att USA försökte "utlösa ett krig i Europa, vilket skulle sluta i katastrof." Han tillade att när ett krig bryter ut, så skulle USA försöker distansera sig från det.

"Totalt krig orsakat [av] Ukrainska konflikten är helt oacceptabelt. Och egentligen finns det ingen anledning till det ", sade han.

Fillon anklagade USA för att lida av "blindhet" och en alltför förenklad syn på verkligheten, och hela tiden försöka "lösa alla problem med våld." Han sade vidare att Washington alltid försöker tvinga andra att ansluta sig till sin position, en felaktig metod givet att ett land som Ukraina har band till både Europa och Ryssland.

"Västvärlden försöker föreställa oss idag Ryssland som ett hot mot hela världen, samtidigt som man medvetet glömmer att Ryssland är en stor och verkligen ett stort land, för att inte nämna dess atomvapen", sade han. "Att förödmjuka Ryssland är helt enkelt oacceptabelt."

Också på lördagen sade förre franske presidenten Nicolas Sarkozy att Krim inte kan beskyllas för att gå med Ryssland. Han tillade att Europa var en del av "en gemensam civilisation med Ryssland," och sade att konflikter på kontinenten måste undvikas. "Amerikanernas Intressen med ryssarna är inte Europas intressen med Ryssland", sade han och tillade att "vi inte vill återuppliva kalla kriget mellan Europa och Ryssland."

The leader of France’s rightwing Front National (FN), Marine Le Pen, has called Brussels “American lackeys” over the EU's Ukraine policy. She further accused...

Anmäl
2015-02-16 11:27 #10 av: Gahella

USA tar sig allt större rättigheter inget annat land skulle drömma om att göra! Tänk om det var Ryssland istället, vilket jäkla liv det skulle bli, men USA som är världens största krigsimperium är det inga som helst problem med. Snacka om att gå i USAs ledband!

Sveriges regering vill tillåta US-amerikanska myndigheter att utföra gränskontroller på Arlanda flygplats. Ännu en gång går Sverige världspolisen USA:s intressen     

Att låta USA:s gränspolis få genomföra gränskontroller på Arlanda är bra för Sveriges konkurrenskraft, menar regeringen. Men frågan är principiell. Andra länders myndigheter, i detta fall den självutnämnda världspolisen USA, ska inte ha polisiära befogenheter på svenskt territorium.

Införandet av ”US Preclearance” skulle innebära att US-amerikanska myndigheter får genomföra sin inresekontroll (person-, tull-, och säkerhetskontroll) vid avgången i Sverige istället för i USA. Det ska, enligt Näringsdepartementets pressmeddelande, spara tid och pengar för svenska och US-amerikanska företag samt öka handel och utbyte med USA.

Detta går att läsa på  fler ställen än proletären om någon undrar

http://www.proletaren.se/inrikes-politik/usas-granspolis-kan-fa-verka-i-sverige

Anmäl
2015-02-16 13:51 #11 av: Marr

Svenska militären och den amerikanska ska öva tillsammans i norra Finland har det beslutats också...

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2015-02-16 15:04 #12 av: Gahella

#11 Ja Usa liknar alltmer en bläckfisk med sina långa armar runt hela jordklotet. Obehagligt är bara förnamnet.

Det har talats om en längre tid om en förstående dollarkollaps inom finansvärlden och att BRICS-länderna ska ta över (Brasilien, Ryssland, Indien, Kina och Sydafrika. Och även att fler länder vill hoppa av EU, och då kan vi bara spekulera hur det kommer att arta sig.

Anledningen är att fler länder har tappat tilltron till USA och dollarn som tvingat andra länder att använda sig utav genom petrodollarn, och att de förbjuds av handla med egen valuta.

http://www.globalis.se/Organisationer/BRICS

Anmäl
2015-02-16 15:10 #13 av: Gahella

Ryssland har gått ut med en "hotfull" vädjan till sina kolleger här i väst. Vari man kan läsa det hotfulla är mig sannerligen en gåta?!

STATSDUMANS VÄDJAN

till ledamöter i OSSE:s Parlamentariska församling, Europarådets Parlamentariska församling, Europaparlamentet, parlament i europeiska länder

Det nya året 2015 har ställt oss alla inför nya allvarliga utmaningar. Vi bevittnar att den allmäneuropeiska tragedin, följd av terrorattacker mot civila i Paris, Odessa, Donetsk och Lugansk samt upptrappning av den handelsekonomiska sanktionstvekampen, håller på att växa ut sig och redan hotar säkerheten av hela europeiska kontinenten.

Ledamöter i Ryska Federationens Federala Församlings Statsduma uppmanar alla sina kollegor – ledamöter i OSSE:s Parlamentariska församling, Europarådets Parlamentariska församling, Europaparlamentet, parlament i europeiska länder – att förena sina ansträngningar för att stävja krisen som redan inneburit elände och förstörelse Sydöstra Ukraina och nu äventyrar själva möjligheten till ett fredligt liv för över åttahundramiljoner européer.
2015 är ett år av det anmärkningsvärda sjuttioårsjubileet för antihitlerkoalitionens Stora Seger över de tyskfascistiska inkräktarna och dess kumpaner, som avsåg att förinta och erövra hela stater och folk, men tillintetgjordes med den enade folkviljan av Sovjetunionen, Storbritannien, Frankrike, USA och deras allierade.

http://www.dagensarena.se/innehall/har-ar-det-hotfulla-brevet-fran-ryssland/#kommentarer

Anmäl
2015-02-16 15:15 #14 av: Gahella

Jag är som sagt det var ingen ryss-fan och kanske är han en del av illumitis också, det har jag ingen aning om.

Men att det är ett riktigt rackarspel för att göra ryssen till skurk och usa till fredsduvor är det väl ingen som går på längre?

Håller med ett par av kommentarerna här:

Johan på Huset - 13 februari, 2015

Nato har flyttat fram sin positioner i öst-Europa, i tretton stater i Rysslands närhet hotar de numera Ryssland.
Det är som Ryssland skulle omsluta USA med baser i Mexico, Canada, Västindien, Panama, Nicaragua, Guatemala, Cuba.
USA har aggressivt motat kommunism i syd-Amerika.
Ryssland möts med ekonomisk krigföring, i typiskt kapitalistiskt uppförande.
Med ekonomiska strypsnaror ska de tämja den ryska björnen.
Bildt är inte sen att agera underblåsande våld.

Svara

• Janne - 13 februari, 2015

Hej,
    Så är det nog. USA:s utrikespolitik, genom Nato, är de som står för det hotfulla och aggressiva. Det gäller väl att motivera den ofantliga försvarsbudgeten hemmavid genom att bl.a. påtala ryskt hot och rysk aggression?

Liten invändning, dock. Motat kommunism är väl en sanning med viss modifikation? Anti-kommunism är förevändningen men i realiteten har USA motverkat ett antal försök till folkstyre, ”demokrati” och medverkat till avsättning av folkvalda genom support till totalitärt drivna oppositionella, i synnerhet i Latinamerika.

” If the Nuremberg laws were applied, then every post-war American president would have been hanged.” – Noam Chomsky

Anmäl
2015-02-16 15:27 #15 av: Gahella

Anmäl
2015-02-16 15:31 #16 av: Marr

Var tvungen att klicka för att se om det fanns mer...

Upplever man det som hot behöver man nog ta ett piller och gå och sova ordentligt. Då tänker man inte redigt utan är nog lite paranoid. Låter mer som en vädjan. Tycker mer och mer det största hotet kommer från den motsatta sidan.

Sen att ryssarna också tränar så nära oss (det är för 17 ett grannland), det är ju alldeles utmärkt för att många ska gå på det hela och vara såå tacksamma och glada att amerikanarna är här och hjälper till.

Usa har smugit på oss länge tack vare att Ryssland är så nära. Jag undrar jag om alla ubåtar är ryska som är här och hälsar på? Skulle inte tro det, utan en av skrämseltaktikerna för att vi ska gå på deras fula knep...Nörd 

Äsch det verkar som jag postade detta i fel länk??Funderar

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2015-02-16 15:59 #17 av: Gahella

Nej det var så rätt så Marr Glad

Ja mycket fulspel är det, både här och där Ledsen

Anmäl
2015-02-17 13:16 #18 av: [Söderort]

Ryssland hotar Finland med tredje världskriget.

http://hbl.fi/nyheter/2014-06-08/616261/vill-ni-vara-med-och-starta-ett-tredje-varldskrig

Ryssland bryter mot kärnvapenavtalet och bygger nya kärnvapenrobotar och testar dom.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/ryska-atomubatar-provskjuter-missiler/

Ryssland kidnappar en officerare i Estland och ställer denna inför rättegång.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/moskva-visar-upp-bortford-estnisk-agent/

Ryssland kidnappar en flygofficerare i Ukraina.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/ryssland-staller-ukrainsk-pilot-infor-ratta_3733144.svd

Ryssland stöttar proryska soldater med att säga att det är bra att man tvingar tillfångatagna ukrainska soldater äta upp tygmärken, misshandlas och hotas att bli hängda samt får springa gatlopp helt i mot folkrätten som Ryssland har skrivit på.

https://www.youtube.com/watch?v=D-gJ46pVLMo

Ryska atomubåtar ligger och rostar vilket vi i Sverige kan få en ny "Tjernobyl-katastrof” 

http://www.dn.se/nyheter/varlden/smygande-tjernobyl-utanfor-norge/

Anmäl
2015-02-17 14:26 #20 av: Cristine

Militärexpert: Proryska styrkor är militära amatörer

http://omni.se/topic/6b897e27-8556-4869-9b7b-a1398b2d5707/ce8504f8-4185-41a2-b176-37509fbf495e

Anmäl
2015-02-17 14:28 #21 av: Cristine

Varför bär de alla masker?

Anmäl
2015-02-17 14:45 #22 av: Gahella

Ja det är en klassiker, vill man skjuta skulden på någon annan eller vill destabilisera ett område så ser man till att ha en täckmantel, eller false flag som det även kallas för. 9/11 tyder på att det var för att rättfärdiga bekämpningen av terrorister, (läs muslimer) när det själva verket är dessa krafter som är de sanna terroristerna, och efter det är inte världen sig lik någonstans idag

http://www.wanttoknow.info/falseflag

Anmäl
2015-02-17 14:54 #23 av: Cristine

Den tyska tidningen Bild am Sonntag hade sagt i början av maj att 400 legosoldater i det amerikanska företaget "Akademi", mer känd under sitt tidigare namn "Blackwater", slåss som pro-ryska rebeller. 

Anmäl
2015-02-17 15:00 #24 av: Gahella

Japp, såg en dokumentär om det. Det handlade om att Usa har svårt att leja amerikaner till sina krig nu förtiden och skapade då Blackwater som en typ av främlingslegion som de hade i Frankrike.

Och namnet de tog istället "Akademi" skulle det putsa upp bilden av ett smutsigt företag, eller?

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.