Tråden är låst och inga nya kommentarer kan skapas
Övrigt

Jag personligen tog bort tråden

2015-01-13 17:28 #0 av: Cristine

om chips, jag mår illa bara man förknippar mej med högern och deras

Politik mm..

Cristine

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2015-01-13 17:41 #1 av: Gahella

Synd bara att vi inte bara kunde ta bort den, för det finns massor av seriösa inslag om RFID-chippen.

Men det är vad jag tycker, och sedan är det du Cristine som är ansvarig för sajten så jag respekterar din vilja Blomma

Anmäl
2015-01-13 17:48 #2 av: JonasDuregard

Om du vill ta bort alla trådar som flörtar med den amerikanska extremhögern kan det bli en lång lista. Alla om David Icke, Alex Jones etc. Här startar du själv en tråd med en video som börjar i Fox news och sedan snabbt vandrar högerut till de riktigt bruna typerna.

Eller så kan vi diskutera problemet öppet. Jag förstår att många här har konspirationsteorier som hobby utan att för den sakens skull vara högerextremister. Jag förknippar inte dig med extremhögern mer än att du verkar tro på en del av deras rykten. Men i de fallen där det till exempel är antisemetiska intressen som saluför teorierna, är det inte viktigt att vi som inte är antisemiter påpekar det då? 

Även om du kanske inte vill ta avstånd från själva konspirationsteorin så kan vi kanske vara överens om att fördöma de står bakom den, och givetvis de som ser den som ursäkt för våldshandlingar.

Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism

Anmäl
2015-01-13 18:14 #3 av: Cristine

Godtar ditt inlägg och vill markera att jag är antipolitisk så tillvida att jag inte vet när de är högerextrema eller inte, jag analyserar själva inlägget för det mesta inte personen som skriver det. Visste inte heller vilken sida de personer du nämnde tillhör. Du kan kalla mej obildad om du vill!

Anmäl
2015-01-13 18:30 #4 av: Cristine
  1. #1 Jag förstår dej Gahella och 1 är att vi kan  ha två trådar.

En där vi fortsätter med chipsen och hoppas på att den får vara ifred och en annan där vi diskuterar problemet  öppet som Jonas säger utan att gå över gränsen

Anmäl
2015-01-13 18:36 #5 av: JonasDuregard

#3 "vill markera att jag är antipolitisk så tillvida att jag inte vet när de är högerextrema eller inte"

Hm. Ja det kan vara lite snårigt så klart. Vi får väl hjälpas åt att identifiera de mest suspekta typerna då Glad.

Så lovar jag att anstränga mig för att inte vara för anklagande när jag kritiserar de du (eller andra) hänvisar till.

"jag analyserar själva inlägget för det mesta inte personen som skriver det"

Det är en bra föresats. Just när det gäller politik är det ofta lite svårt att skilja på sak och person eftersom politiska utspel oftast måste ses i ett sammanhang för att fånga deras innebörd.

Anmäl
2015-01-13 18:38 #6 av: Marr

Jag fördömer alla våldshandlingar, övergrepp etc...vare sig de kommer från höger eller vänster!!! Övergrepp eller våldshandlingar mot allt liv och levande fördömer jag på det bestämdaste!!

Att dela in allt i höger & vänster, extremism & terrorism, svart & vitt osv... gör ju att man inte kan diskutera för då ska det bara tjafsas om det och man kommer ingenvart mer än till otrevliga anklagelser över ens person. Bara för att man tar upp saker som verkar helt sjukt, så ska man inte behöva anklagas för vad som helst.

I stora vida världen är det sådant som blir till krig och vi låter oss påverkas av det och börjar med uppdelningar. Se bara vilket himla liv det blev i valet. Må alla fatta och inte gå på denna sabla smygnazism som jag vill kalla det när det slätas över. Då tänker jag att folk sover och tror på allt dom hör, eller är uppblåsta superegoister eller livrädda...

Så har jag sagt mitt om detta!

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2015-01-13 18:39 #7 av: Marr

#5 Det där lät bättre Jonas, Tack!Blomma

Anmäl
2015-01-13 18:43 #8 av: Cristine

Ja, det låter bra Jonas!

Tack för att du försöker förstå!

Anmäl
2015-01-14 00:16 #9 av: Cristine

Vad är antisemitism?

Jag hatar inga judar, jag känner ingen så varför skulle jag hata dem, men jag gillar inte hur regeringen hanterar  Palestiniens rätt till eget land.

Man kan väl inte dra alla över en kam, jag gillar inte heller Obama men de stackars amerikanerna ska väl inte betala för det .

Liksom den lille Nordkoreanen t.ex , det är otroligt synd om hans undersåtar.

Tänk om jag skulle hata alla tyskar för vad Hitler gjorde.  En del av dem gillar jag  inget vidare men det är på grund av att de springer ut (i sydligare länder) kl 6 på morgonen och okuperar alla hotellens vilstolar runt poolen så när resten av gästerna går ner så finns inga platser kvar.

Eller när de armbågar sig fram när restaurangdörrarna öppnas.

Har bott flera år på ett Hotell i Almunëcar Spanien

Anmäl
2015-01-14 09:18 #10 av: Gahella

För ordningens skull :)

Västsemitiska folk

Östsemitiska folk

Källor

Anmäl
2015-01-14 09:51 #11 av: Cristine

Tack  Gahella ..hadeinte den blekaste aning, mycket får man lära sig på gamla daar!

Anmäl
2015-01-14 10:15 #12 av: JonasDuregard

#10 Tack, men jag tror snarare det där skapar oordning än ordning. Jag vet att det är lite lustigt att begreppet antisemitism inte omfattar de andra semitiska folkslagen, men när jag nämnde antisemitism menade jag alltså det här: 
http://sv.wikipedia.org/wiki/Antisemitism

Fast det var bara ett exempel. Och jag menade inte gränsfallen som en del tycker är antisemitism men andra inte, utan de mer uppenbara fallen som förintelseförnekare (David Icke) eller som den här gamla tråden där Koalani skriver att judar är "nefilimernas tjänare" och "präglade av mörkret". 

Och i många konspirationsteorier om hemliga världsregeringar och NWO så är judar klart överrepresenterade bland de som pekas ut som skyldiga, på ett sätt som tydligt speglar klassiska antisemtiska fördomar. 

Anmäl
2015-01-14 10:24 #13 av: Cristine

Det blir jobbigt att sitta och titta igenom en folkgrupp för att se var de är ifrån varje gång man tar in en video.

Så när jag talar om NWO så måste jag tillägga (finns där judar så är jag inte antisemistisk ... det handlar om gruppen i helhet)

Anmäl
2015-01-14 10:29 #14 av: Gahella

Att vissa hänvisar till wikipedia där vem som helst får går in och ändra tycker jag inte är en seriös källa.

Och en sak till vi går på makthavare vilket folkslag det än är, punkt slut!

Anmäl
2015-01-14 10:38 #15 av: JonasDuregard

#14 "Att vissa hänvisar till wikipedia där vem som helst får går in och ändra tycker jag inte är en seriös källa."

Vad menar du med källa? Funderar Nu använde jag det bara som man använder en ordbok: För att visa vad jag menar med ett ord jag använde (antisemit). 

Och det är skrattretande att du tycker WP är en dålig källa med tanke på vad som går förbi obemärkt på den här sidan Glad. Den som säger att WP inte är en seriös källa gör det oftast bara för att de inte förstår hur man använder en sekundärkälla. 

Ett mer sansat påstående är att en WP-artikel inte är en bättre källa än primärkällorna artikeln hänvisar till. 

Anmäl
2015-01-14 10:54 #16 av: Magi-cat

förintelseförnekare (David Icke)

Är David Icke förintelseförnekare? (Har för mig att ha sett det för jättelänge sedan men inte hittat något sedan dess.)

(Förlåt om det blir OT, moderatorer får gärna ta bort. Bara undrade.)

Anmäl
2015-01-14 11:19 #17 av: JonasDuregard

#16 "Är David Icke förintelseförnekare?"

Det kan väl diskuteras (så han kanske inte var bästa exemplet). Han har skrivit formuleringar i sina böcker i stil med att filmen Schindlers List är indoktrinering och att den okritiskt visar "en version av handlingsförloppet". Han verkar aldrig ge ett rakt svar på om han tror att förintelsen ägt rum. Hans tidigare förläggare har sagt att minst en av hans böcker refuserades för att den innehöll för mycket historierevisionistiskt material. 

Oavsett teknikaliteterna runt förintelseförnekandet så hoppas jag att alla här kan vara överens om att han är antisemit, bland annat skriver han i sina böcker att nazistpropagandan "Zion Vises protokoll" är autentiskt Dreglar

"(Förlåt om det blir OT, moderatorer får gärna ta bort. Bara undrade.)"

Snarare är vi väl tillbaks on topic Glad.

Anmäl
2015-01-14 11:27 #18 av: JonasDuregard

Angående Icke, hittade den här där han skriver under rubriken "The Real Death Camps of WWII", och syftar på fångläger i Tyskland inrättade av de allierade. Föga subtilt. 

Anmäl
2015-01-14 13:16 #19 av: Huygens

Angående Icke, hittade den här där han skriver under rubriker av flera slag; det judiska folket har fått lida oerhört under Illuminatis Nazister.

David Ickes sista rubriktext (se meningen ovan), innehåller en länk till The Jewish Press, med en artikel väl värd att läsa.

Anmäl
2015-01-14 14:23 #20 av: Cristine

Se där se där...svart på vitt!

Anmäl
2015-01-14 21:02 #21 av: JonasDuregard

#19 "Angående Icke, hittade den här där han skriver under rubriker av flera slag; det judiska folket har fått lida oerhört under Illuminatis Nazister."

Jag ser inte att det står så i texten du länkar till.

#20 "Se där se där...svart på vitt!"

Vad är det du tycker är svart på vitt? Att Icke är antisemit?

Anmäl
2015-01-15 00:11 #22 av: Cristine

FunderarFattar nada!! Men för mej får han hata vilka han vill det är inte mitt problem.

Anmäl
2015-01-15 06:50 #23 av: Marr

Här pratar han lite David Icke om zionismen och han pratar ju väldigt mycket annars med. För att informera oss och väcka oss. Det gillas inte därför kan jag tänka att även han misskrediteras något enormt. För vad ska dom annars göra? Dom kan ju knappast mörda honom som med så många andra som öppnar näbben. Då vet vi ju varför...

https://www.youtube.com/watch?v=q1l7sdP19bA

Anmäl
2015-01-15 08:18 #24 av: Marr

Så här välkomnas zionisterna, i New York där dom högdraget svarar med värre okvädningsord mot de demonstrerande, går t.o.m. till angrepp rent fysiskt...

https://www.youtube.com/watch?v=mWDcO135qwM

Anmäl
2015-01-15 08:20 #25 av: Marr

Mera från AIPAC...Ledsen

https://www.youtube.com/watch?v=6f7AKqm00YY

Anmäl
2015-01-15 08:25 #26 av: Magi-cat

Man måste skilja på sionism som är en politisk rörelse och judendom.

(edit: fel länk)

Den här skulle det vara:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sionism

Anmäl
2015-01-15 08:28 #27 av: Marr

Ja jag har som Cristine svårt att särskilja det ena från det andra men motsätter mig våld och när man trampar på folk...

Försökte klicka där för att lära mer i denna röra, Magi-cat men sidan leder ingenstans...

Anmäl
2015-01-15 08:37 #28 av: Magi-cat

#27 motsätter mig våld och när man trampar på folk

Absolut!!!!

Jag hade länkat fel, lade till den rätta.

Anmäl
2015-01-15 08:39 #29 av: Marr

Tack Katten, ska läsa!Tummen upp

Anmäl
2015-01-15 09:05 #30 av: Cristine

Jag avskyr när man packar in folk i olika fack för vad de tror på  eller är med i för partier, har levt hela mitt liv med släktingar och vänner utan att veta vad de tillhör

Anmäl
2015-01-15 09:33 #31 av: Magi-cat

Precis. Det blir en härlig harmonisk sallad med allas olika tro, åsikter och livsåskådningar där alla respekterar varandra.
En annan sak när något tvingas på och får hemska konsekvenser för andra människor.

Anmäl
2015-01-15 09:41 #32 av: JonasDuregard

#26 "Man måste skilja på sionism som är en politisk rörelse och judendom."

Ja även om gränsen ibland är flytande. Jag menar det är ju inte som att vilken nynazist som helst kan bli helt ursäktad bara för att de säger att de är mot sionism istället för judar.

#30 "Jag avskyr när man packar in folk i olika fack för vad de tror på  eller är med i för partier"

Det låter ju fint, men om man har den inställningen helt kompromisslöst så hamnar man lätt i situationer där man oavsiktligt stöttar till exempel rasism.  Man måste våga kalla en rasist för rasist, en antisemit för antisemit. Även om det "packar in folk i olika fack". 

"har levt hela mitt liv med släktingar och vänner utan att veta vad de tillhör"

Det är kanske en lite annan sak. Om du vill vara kompis med Icke så är det inget jag lägger mig i, men när folk stöttar hans politiska agenda eller betraktar honom som någon slags guru så tycker jag det är oansvarigt om man inte först tar reda på vad det är för krafter man allierar sig med egentligen.

.

Tragiskt att så många här väljer att försvara eller ursäkta David Icke, och förneka eller relativisera hans judehat. Det visar hur viktig den här tråden är trots alla vackra ord Oberörd. När det kommer till kritan så är visst konspirationsteorierna ändå viktigare än medmänskligheten...

Anmäl
2015-01-15 10:04 #33 av: Cristine

Jag har aldrig tagit in Icke själv men sett någon video andra lagt in och har inte märkt nåågra uttalanden om judar men finns de i illuminati har väl jag också blivit antisemit

Anmäl
2015-01-15 10:21 #34 av: Magi-cat

#32 Ja även om gränsen ibland är flytande

Ja, man kan i strikt mening kan skilja på det. Men i dagligt tal - ska man ens använda ordet eftersom de flesta inte gör någon skillnad? Om man säger något som uppfattas på ett annat sätt, blir det fel. Det borde läras ut mer om historia.

Man måste våga kalla en rasist för rasist, en antisemit för antisemit

Ja, då åsikten gått över till en nivå som får konsekvenser för medmänniskor. (Umgås man med sådana kan man inte undgå att upptäcka det.)

Anmäl
2015-01-15 11:07 #35 av: Magi-cat

#32 När det kommer till kritan så är visst konspirationsteorierna ändå viktigare än medmänskligheten..

Nu var du för rask i vändningarna. Oberörd

Anmäl
2015-01-15 13:48 #36 av: Gahella

Skrev något obegripligt i #14 då jag var på väg till jobbet har ändrat det nu men det ska stå: Och en sak till, vi granskar makthavare vilket folkslag det än är, punkt slut!

Härinne finns inga fans av Icke, vissa saker har flera av oss hållit med honom om och annat inte. Vi har även kritiserat honom i trådar härinne, och med jämna mellanrum så är vi ganska bra på att ifrågasätta både den ena och den andra. Och det är inte lätt att veta vad som är sanning då den mörkas konstant pga att makten vill ha det så.

Ni som vill fortsätta att hålla den här diskussionen får göra det, jag tänker inte försöka bemöta någon som har sin sanning klar för sig och  som inte drar sig  för att vrida till eller missförstå medvetet vad den andre säger, och detta har jag sett prov på under många år nu och det står mig hit upp!. Många av oss vet att voffarna har en egen agenda, och det är att härska och söndra i alla ämnen som handlar om alternativa verkligheter och inom alternativvården.

Och de kan ju jobba så svetten lackar, men människors vilja till något annat än denna fyrkant växer konstant, och det kan de inte stoppa hur mycket de än jobbar på saken. För personligen avskyr jag när viktigpettrar kommer in och skriver på våra näsor härinne hur vi borde tänka och agera, det borde de tänka på själva kan jag tycka.

Anmäl
2015-01-15 14:53 #37 av: Marr

Håller med Gahella till 100% här och bara för det finns saker som ifrågasätts så måste man då "klassas" som en fan av  "vedebörande", för att denne tar upp och pratar om saker å frågeställningar inom olika områden?

Litar vare sig på Icke eller annan mer än på mig själv. Saker och ting presenteras och man har själv eget ansvar för vad man "tar in" och hur man undersöker det.

Tycker egentligen, att vi nästan inte respekterar Cristines förklaring på varför hon tog bort tråden. Eller hur? I alla fall jag hjälper till & tjatar på.

F'låt Cristine!Hjärta

Lås tråden tycker jag, vidare diskussioner kan göras av trådskapare.

Anmäl
2015-01-15 17:20 #38 av: JonasDuregard

#36 Tack så mycket för dina paranoida påhopp, verkligen givande Somnar.

"Härinne finns inga fans av Icke"

Det bestämmer kanske inte du. Ni har haft åtminstone en medlem som haft Icke som avatarbild. Och jag vet inte var du drar gränsen för "fan" men formuleringar som att han "informera oss och väcker oss" tyder på en viss aktning skulle jag påstå. 

Och i den här tråden så skriver du själv följande om David Icke: "jag delar hans uppfattning om denna verklighet, som många fler gör nu också, halleluja:)" (för att komplettera ska sägas att du även säger något om att du oroat dig för att David "hamnat i mörkret"). Resten av tråden visar också tydligt att du har fel om att det inte finns några fans av Icke här. Och det finns många andra trådar.

"Vi har även kritiserat honom i trådar härinne, och med jämna mellanrum så är vi ganska bra på att ifrågasätta både den ena och den andra."

Bra om någon av er har det. Vill du länka till något bra exempel?

Väldigt lite av den sparsamma kritik jag hittar verkar komma från någon du skulle identifiera som en del av något "vi".

Anmäl
2015-01-15 20:01 #39 av: Gahella

#38 Ja du det var gammal skåpmat du grävde fram, man kan hitta mycket om man gräver tillräckligt mycket och långt bak, anno 2009!

Läs igen vad jag skrivit är du snäller....

Det är du som är nyfiken så det är bara att fortsätta söka. Jag vet var jag står idag och behöver inte på något sätt rättfärdiga mig inför dig.

Anmäl
2015-01-15 20:19 #40 av: Gahella

Gick in själv och läste till det du länkade till och av någon anledning kopierade du inte in denna mening också?

Ett tag upplevde jag att David själv hamnat i de mörker han varnat andra för, och kanske han också gjorde det som är lätt att göra när man slagit in på denna vägen som en slags "reningsprocess" kanske?

Va, tänka sig?!

Anmäl
2015-01-15 22:27 #41 av: JonasDuregard

#39, 40 Jag trodde du bestämt dig för att inte bemöta mig, så bra att du ändrat dig nuGlad.

Men du glömde helt svara på mina frågor! Du skulle ju ge ett bra exempel där du eller någon annan som du inkluderar i "vi" kritiserar David Icke.

"Ja du det var gammal skåpmat du grävde fram, man kan hitta mycket om man gräver tillräckligt mycket och långt bak, anno 2009!"

Ja. Men det räcker med att kolla på senaste inlägget, daterat 2014, för att inse att du har fel när du säger att inga här är fans av David Icke.

Huruvida just du fortfarande är ett av dem, eller om du ändrat dig sedan dess, är irrelevant (det var mest lite lustigt att den första hyllningen till Icke jag hittade var skriven av just dig när det var du som påstod att ingen här är fans).

"Gick in själv och läste till det du länkade till och av någon anledning kopierade du inte in denna mening också?"

Inte i sin helhet men jag skrev ju att du sa att du oroat dig för att han "hamnat i mörkret". Missade du det?

Anmäl
2015-01-15 22:42 #42 av: Gahella

Ja, jag missade tydligen det, blir så trött av de här diskussionerna är den enda ursäkten jag harGäspar

Men då så, varför tar du upp det så som ett exempel? För enligt mig som du tog upp som exempel, så har jag ju ifrågasatt honom, och det tidigt!?

Och om det finns EN som gör det,  är väl ingen större fan-club, eller? Och bara så du vet det kommer jag fortsätta att gilla vissa saker han säger och somligt inte. Hoppas du kan sova gott i natt i din iver att få oss att bli rättstänkande

Nej du behöver inte svara, jag bryr mig inte......Somnar

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.