Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 690 ggr
[VSK]
2014-11-27 06:14

Flera vampyrgravar hittade i Polen

Sex gravar från 1600- och 1700-talet, där påstådda vampyrer begravts, har hittats på kyrkogården Drawsko i nordvästra Polen. Kropparna från de människor som pekades ut som annorlunda och väckte misstankar om att kunna vakna upp från det döda, naglades fast i sina gravar med skäror över halsen eller fick tunga stenar lagda på struphuvudet. 

De nya fynden presenteras i den vetenskapliga tidskriften Public Library of Science. Fynden visar enligt forskarna att vem som helst i samhället kunde bli misstänkt.

Länk

Annons:
Huygens
2014-11-27 07:37
[VSK]
2014-11-27 08:08
#2

Jupp

Cristine
2014-11-27 09:23
#3

Fy sjutton så läskigt det skulle vara att leva på den tiden

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Wraith]
2014-11-27 18:12
#4

#3 Det är ganska läskigt att leva i nutid med.

ixtab
2014-11-27 20:16
#5

Måste komma med ett litet inlägg.

Jag såg på Tidsresenärerna en gång (program om utgrävningar i Eng.) Där hittade dom invid en kyrkovägg en kista gjord i bly. Detta är ju ett sätt att hålla nere Vampyrer.. Spännande tycker jag.

Men visst Cristine det måste varit otäckt. Tänk så mycket dom kunde bli rädda för.

🌺

Live long and prosper

Marr
2014-11-28 08:42
#6

Ja och jag som tror på tidigare liv är glad man inte minns…människor i sin okunskap gjorde många tokiga saker som förfölja, bränna häxor, ättestupor och annat elände…Fast dessa vampyrmisstänkta koleraoffer verkar ju åtminstone varit döda innan man naglade fast dom i sina gravar…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
Upp till toppen
Annons: