Frågor inom ämnet söker svar

Gud kanske finns?

2014-11-23 20:05 #0 av: [kajmal"]

vår big bang var en mikroskopisk prick av otrolig energi som exploderade och skapade vårt universium.

så Gud kanske existerar.  en ras av varelser , fanns i ett annat universium. ett utdöende universium, som beslöt sej för att skapa ett ny big bang ett nytt universium i rymdens oändlighet

Anmäl
2014-11-23 22:18 #1 av: VSK

Gud = aliens. Jo de finns.

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2014-11-24 00:31 #2 av: I want to belive

Exakt #1

Det som påstås vara främmande och övermäktigt som vi inte än riktigt har begrepp om till hundra eller inte alls, blir ju "Guda likt " i våra ögon . En dag så kanske vi blir sedda som Gudar/Gud för något annat .

Anmäl
2014-11-24 06:04 #3 av: VSK

najeee så dumma arter kan det väl ändå inte finnas som vill kalla oss förstörande människor för gudar Funderar

Skrattar

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2014-11-24 09:53 #4 av: I want to belive

#3 haha :) jag menade ju givetvis om vi själva skapar något ;)

Anmäl
2014-11-24 11:23 #5 av: VSK

Skrattar

Anmäl
2014-12-03 19:30 #6 av: Eliiza

Hej!
Ett universum som uppnått en viss evolutionsnivå ger upphov till och skapar/föder ett nytt universum.
Den skapande kraften i universumet är inte Gud, utan kraften finns inom universumet självt. Universum är källan till ren evig andlig energi. Universum är liv och det ger liv. Och länken till universums ursprungliga och grundläggande livsgnista finns då således sedan inom varje levande varelse i universum.

Med vänlig hälsning,
Eliiza

Anmäl
2014-12-03 21:17 #7 av: maria-svensson

#2 jag är på samma spår som du är på, vi har varit eller är blivande gudar och vi är här för att gå livets skola, för att få se med egna ögon vad som händer när det inte är balans och vad som händer när makt får ta över. Vi kommer alla att nå samma mål förr eller senare och vi har olika åldrar som själar, en del är unga och en del är gammla och många kommer framöver att ta examen och blir sk skapar gudar och får själva skapa och styra över en planet och bli illuminati men på dina villkor, och du kan skapa ett himmelrike för allt levande, där människor tex får utvecklas i sin egen takt, där ny teknologi inte blir förtryckt, där pengar inte existerar, där man bygger och utvecklar saker för att dom ska hålla så länge som möjligt. Eller du kan skapa ett helvete, där allt är förtryckt och där ett fåtal har makten, precis som det är på denna planeten. Det är min övertygelse

Anmäl
2014-12-03 21:29 #8 av: maria-svensson

#6 vi är också på samma spår ser jag, roligt. :)

Anmäl
2014-12-03 21:34 #9 av: _Fisken

Jag tror allt levande är Gud. Växter, människor, flugor...allt som lever. Sen kan jag kanske inte sätta in universum i detta, men vi är ju klart byggda av stjärnstoft. Att våga sig på att spekulera i vem som monterat ihop oss, DET övergår mitt förstånd.

Anmäl
2014-12-05 18:07 #10 av: Hukanson

Det började i havet. Livet började med encelliga existenser som sedan blev organismer och fiskar och allt möjligt som vattenväxter. Det kan ha blivit ett rikt liv i havet som på sina ställen ändå torkade ut och blottade allt liv som torkade till jord. Jord som gjorde det möjligt för växter som gräs, buskar och träd att börja växa...Men Varifrån Kom De Första Fröerna? Ett mysterium. Ett kosmiskt mysterium. Kanske bara Stellarerna vet svaret och därför kallar de sig våra skapare för våra kroppar härstammar ju från svaret på denna fråga. Vilka är gudarna som skapade träden och djurkropparnas evolution?

Oneness can not be divided.

Anmäl
2014-12-05 21:18 #11 av: I want to belive

#10 tycker fortfarande att filmen mission to mars i stort sätt är den logiska teorien.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.