Frågor inom ämnet söker svar

Hur länge existerar ett medvetande?

2014-11-16 19:43 #0 av: [kajmal"]

hur länge existerar ett medvetande? om man betänker det fortsätter i en andlig kropp. om de andliga aliens som finns inte kanske inte kommer från nån annan dimmension, utan från samma dimmension som vi, och färdats hit genom tid och rum, eller maskål, med sitt medvetande, astralkropp eller nåt, då skulle de inte behöva några skepp utan har funnits här i årtusende.....jag har sett skepp, men de kanske är jorbundna. .......när jag satt vid datorn och läste om ufon för några år sedan, så sa kajal min guid från framtiden,"vi behöver inga skepp! hon sa tidigare" vi färdas med tidsflödet" hon har en andlig kropp här och nu på jorden

Anmäl
2014-11-16 20:36 #1 av: [kajmal"]

de flesta andar som "medium" pratar med är et hundratal år max, var tar de vägen sedan, om de går till ljuset, vad är ljuset?

Anmäl
2014-11-16 21:41 #2 av: Eliiza

Hej!
En ande/andeform som blott är några hundra år gammal förmedlar aldrig några större vitalare och djupare sanningar. En ande/andeform som är såpass ung är att betrakta som en nyande, en nyfödd ande.

Med vänlig hälsning,
Eliiza

Anmäl
2014-11-17 18:38 #3 av: Ghosthunter

Medvetande är ju ens själ och själen är evig.

**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**

"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"

"Världen skulle må bra med lite mer Värmland"

Anmäl
2014-11-18 10:02 #4 av: Marr

Ja just som spöket säger tänker jag. Så länge det finns en själ finns det ett medvetande...

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2014-11-18 15:27 #5 av: Ghosthunter

Ja eller ande. Men om något är evigt, då går det ju heller inte tidsbestämma något....t.ex en ande eller själ eller vad som helst som är evigt. Många talar ju om gamla eller nya själar och det förbryllar migFunderar

**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**

"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"

"Världen skulle må bra med lite mer Värmland"

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.