Annons:
Etikettutomjordiskt
Läst 1275 ggr
[0123]
11/15/14, 11:31 PM

Svarta hål kan innehålla flera universums

Som titeln säger är det nåt ni kan tro på??

http://csglobe.com/every-black-hole-contains-another-universe/

Annons:
[Hukanson]
11/16/14, 2:38 AM
#1

Man måste vara litet matematiker typ för att hålla med om det .. Eller våga tro att det okända är sant. Extrema krafter i svarta hål. Krafter som binder ljuspartiklar, atom kärnor som kollapsar och bryts sönder. I dessa miljöer finns inget annat än qvanta verkligheten och om det går att leva där som en ande av något slag så har man nog nytta av studier i kvantfysik. Men jag tror nog att det bara finns ett universum som säkerligen kan upplevas som ett antal olika men ändå vara ett och samma.

[VSK]
11/16/14, 6:16 AM
#2

Men allt är ju relativt å andra sidan. Ingen vet ju vad som finns i de svarta hålen. Eller vita, för att vara korrekt. Som de är på andra sidan.

[0123]
11/16/14, 10:30 AM
#3

#2 VA??? Vita hål?? är det som Svarta hål??

[VSK]
11/16/14, 10:35 AM
#4

Ja fast tvärsom 🙂

[0123]
11/16/14, 10:47 AM
#5

Så Svarta hål suger in en massa kometer planeter o.s.v  och Vita hål blåser ut?

[VSK]
11/16/14, 11:07 AM
#6

Jupp. Det sägs så iaf. Allt är ju bara hypoteser och teorier.

Annons:
H-lena
11/16/14, 8:03 PM
#7

har dom inte sagt att Big Bang är ett exempel på ett vitt hål? Jag har förövrigt trott länge att svarta hål kan vara plats för andra universum, att andra änden på ett svart hål kan vara Big Bang i ett annat universum, så att alla universum som finns är sammankopplade som bubblor i varandra. Men det är ju bara det jag tror!


[0123]
11/16/14, 8:15 PM
#8

#7 Häftigt! så har aldrig jag tänkt :D Men ja fatta inte riktigt (SlowLearner) ^^ Ska de Svarta hålen vara inklämda emellan bubblorna eller ska alla…säg 4 bubblor vara i samma hål?

H-lena
11/17/14, 9:01 AM
#9

#8 Ja visst är det! Jag tänker mig att tex Big Bang är en av de bubblorna. Och i vårt universum finns ju antagligen massa svarta hål och i den andra änden på dem så blåser andra universum upp liksom, så jag tänker mig ett per svart ål! Vad skumt det låter, haha. Så om det var så skulle det verkligen finnas massor med universum! Eller så är de svarta hålen maskhål som leder någon annanstans i vårt universum. Vem vet! Jag gillar bubbelidén bättre! ;)


Magi-cat
11/17/14, 9:55 AM
#10

Janna Levin om svarta-hål-kollisioner och mycket mer…

http://www.jannalevin.com/science.html

lite OT: "There was once a cultural prejudice that the earth was flat and unconnected, so much so that explorers were feared to have fallen off the edge. The assumption that space must be infinite may represent a similar bias. "


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[0123]
11/17/14, 10:00 AM
#11

Vänta här nu…det blir snurrigt i huvet nu 🤔

Så du säger nu att i Vårt universum finns det "antagligen" en massa svarta hål och i andra änden på dom blåser det upp det andra universum..det låter som om dina bubblor blåser upp inuti varandra 😃 går inte det emot din íde om att de är sammankopplade?

H-lena
11/17/14, 3:42 PM
#12

Nja jag tycker inte det går emot varandra! Då är de ju sammankopplade om de sitter ihop liksom! Hehe. Det är så jag tänker mig men har ju ingen aning om det är så. Finns nog ingen som kan säga säkert idag tror jag. :)


Eliiza
11/17/14, 5:53 PM
#13

Hej! Man reser inte från ett universum till ett annat via svarta hål. Men, däremot så behövs enorma energimängder för att i sin tur skapa energitunnlar mellan universa så att man kan resa från ett universum till ett annat, alltså för att kunna resa från vårt universum, DERN, och till vårt tvillinguniversum (jfr tvåäggstvillingar), DAL. Och för att då uppbringa de gigantiska energimängder som krävs för ändamålet så behöver man tappa av denna energi från svarta hål. (Och för att t.ex. kunna resa i tiden så krävs det att man via tekniska medel gör tid och rum till noll, vilket också fordrar enorma mängder energi.) Med vänlig hälsning, Eliiza

Annons:
[Hukanson]
11/17/14, 6:03 PM
#14

Det skulle kunna vara så att det bara finns två universums. Vårt Big Bang Universum kan vara resultatet av ett annat universums död och förintelse. Och ödet för vårt universum är att slutligen kollapsa och dö för att på så sätt föda det andra universum. Men det sker inte genom att pånyttföda vårt utan genom att allt inverteras till den andra sidan genom svarthålsmystiken. Kanske det är så att denna teori förklarar allting på så sätt att det verkligen inte finns något annat än detta TAO av någonting substansiellt som ömsom existerar på ena eller andra sidan av Den Centrala Svarthålsportalen som existerar som den potentiella förenaren av de två separata versionerna av någonting substansiellt kapabelt att forma livsenheter och livsmiljöer. Men detta hindrar inte att ändock vårt universa har sitt eget TAO av en kamp på liv och död. Att en del av vårt universa redan är dömt till att kontrahera medan den andra delen fortsätter expandera. Detta innebär att det finns ett mörkt deluniversa och ett ljust deluniversa så långt vår vetenskap nu kan förstå. Problemet är ju då att Vintergatan tillhör det Mörka deluniversumet. Kanske det är så magnifikt ordnat att Vår Frälsare Jesus har en plan för att rädda mänskilgheten till Ljuset och det Andra Deluniversumet. Allt är möjligt för en Gud Skapare som använder sig av gigantiska rymdskepp och sedan länge kultiverat ett Himmelrike med våra förfäders andar. Mycket på en gång ujjingar men det tål att tänka på.

Eliiza
11/17/14, 6:34 PM
#15

Hej! Det finns otaliga universum, men bara ett som har fötts, blivit till, samtidigt med vårt. När ett universum föds så dör, sas, inte dess moderuniversum. Vi den punkten då ett universum uppnått en viss nivå av evolution så föder/kreerar det en avkomma, dvs. ett nytt universum. Moderuniversumet fortsätter sedan på sin evolutionsstege mot än högre nivåer. (Hur då det allra första universumet kreerades har jag däremot absolut inte den minsta blekaste aning om. ) Med vänlig hälsning, Eliiza

[0123]
11/17/14, 11:35 PM
#16

#12 :P så det finns iaf Svarta hål finns det Vita hål också?

[Hukanson]
11/18/14, 7:31 AM
#17

Jonas, det är det vi spekulerar i här. Om det finns svarta hål som består av kollapsad materia dvs där gravitationen är den enda kraft som existerar, allt annat är kollapsat till sin struktur. Om denna gravitionella singularitet existerar - och vi tror ju att hela vårt universum med all sin massa en gång varit en sådan enda singularitet - då är teorin om Big Bang teorin om Det Vita Hålet dvs motsatsen till ett svart hål. Att även ett svart hål kan kollapsa , öppna sig och explodera ut sitt innehåll . Men det kan kanske vara ett pseudo- vitt hål för det är ju då ett svart hål som gått sönder kanske. Ett äkta vitt hål är ju då ett spridande av innehållet i ett svart hål fast I Ett Annat Universum. Det kanske bara finns två Universum och vårt Universum skulle kunna vara ett vitt hål för ett svart hål i ett annat universum men dömt att i vår tur bli ett svart hål för det universum som vi då egentligen kommer ifrån och som vi ska återvända till som ett vitt hål.

Upp till toppen
Annons: