E.T. / Utomjordiska raser

Reptilians - Arkeologiska Fynd m m

2014-11-03 18:07 #0 av: Huygens

Jag skriver här om ämnet arkeologiska fynd av figurer som inte ser helt mänskliga ut. Särskilt sådana statyer som ger intryck av att vara av utomjordiska varelser.

Se även dom mer moderna statyerna i tråden om Oslos reptilianliknande varelser.

(Om denna tråd bättre hör hemma under något annan forumgrupp, t ex Vetenskap, är det bara för moderatorerna att flytta.)

Problemet för mej är att källorna i många fall är lite flyktiga och antingen kommer från bildsajter eller lite tillfälliga sajter. Jag har förskt hitta arkeologisk sajter som skriver om reptilians, men det är inte så många.

.

Historiken som jag förstår det är att mellan 35000 år f Kr till ca 15000 år f Kr var många av dom upphittade små figurerna av typen Venus av Willendorf. T ex finns det Venus av Vinca och flera andra upphittade Venusfigurer 

Här är en alternativ Wikipediasida som anger "Venusfigur"-perioden från 35000 år f Kr - 11000 år f Kr.

Just Vincakulturen är intressant, för man börjar nu tro att Vinca var före Sumererna, och det finns så stora likheter mellan Vinca och Sumér att man tror att den kulturella utvecklingen i Sumér kan härstamma från Vinca.

Vinca låg i fd Jugoslavien.

.

Det som sker härnäst är att dom rundformade, "stora" Venusfigurerna plötsligt börjar ersättas av reptilian- och andra ickemänniskofigurer. Exakt när omvandlingen sker är oklar, men troligen mellan 15000 år f Kr till 5000 år f Kr.

Här är några figurer jag hittat:

Fransk sida om Vinca, mest storögda figurer åt greyhållet.
Vinca, få bilder, bredaxlade. "Hjälmar" (?) med halvcirkelformade ögon.
Forumsida med hjälmbild + halvcirkelögon.

Vinca, storögd mask från 10000 f KR - 5000 f Kr, Kosovo, Pristina.

Terrakotta, Vinca, Kosovo, Pristina, storögd mask igen eller grey.

Sida med reptilians från Sumer, Reptiliankvinna med reptilianbarn på armen, samt bilder från Australien på hjälmvarelser m m. En bra bildsida. Lägg märke till hur höghuvade rymdödlorna är och att dom har breda axlar, smala kroppar.

Mexico, 1000 år f Kr, kvinna med stora "solglasögon" + barn på armen.

.

Hacilar/Hagilar, turkisk bosättning 6000 år f Kr. Venus med runt alienhuvud.
Bättre bild på Venusfigur med runda "glasögon".

Nea Nikomedeia, Grekland, korsning mellan Venusfigur och Reptilian. Lägg märke till hur ögonen kniper ihop som om dom är ljuskänsliga.

Hancocks forum, något bättre bilder på hjälmvarelser/halvcirkelögon och reptilians.

Ubaid, Sumer, Reptilians 5000 f Kr. Klicka på bilden för bättre visning.

Ubaid, Reptilianman med stav över armen.

Flera bilder på Reptilian Annunaki. Klicka och öppna för bättre förstoring. Särskilt denna bild, mor + barn. samt även här bra bilder, Annunaki Ubaid Reptilians.

Liten VARNING, denna sida är bra, men har en irriterande musikspelare, som kan stängas av under texten RADIONOMY. Länken är här, många flygfarkoster, hieroglyfer med helikoptrar.

Underlig Venus-alienmamma som håller litet barn. Cyperns kultur II, 1300 f Kr.

.

Hoppas texten ovan är till hjälp och info kring arkeologiska bevis.

Anmäl
2014-11-04 07:38 #1 av: Marr

Gillade näst sista länken med musiken, vacker musik förresten. Den sparade jag på favoriter. Tack Huygens...Glad

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2014-11-04 21:50 #2 av: Huygens

#1 Tack, kul att du gillade den. Jag vet ej om sidan byter musik lite då och då. Texten är på franska och jag har lite svårt att hitta källorna till bilderna, men jag tycker om hieroglyferna.

.

En lite intressant detalj i sammanhanget. Dom första Sumerkungarna regerade ganska länge 20000 - 40000 år åt gången enligt Wikipedia. Så Bibelns historier om långlivade urfolk kanske har sitt ursprung bland Sumeriska berättelser? Så småningom regerade Sumerkungarna bara ca 1000 år åt gången.

Oavsett om det var tusentals år eller hundratals år, antyder det att sumerfolk kanske anpassade sej till ett ganska statiskt samhälle?

.

Naqada i Egypten gjorde också några figurer 4000 f Kr - 3000 f Kr. Kvinnofiguren på bilden är smalare än dom äldre Venusfigurerna. Lägg märke till Naqadakvinnans oproportionerligt stora blå ögon.

Som solglasögon.

.

På Hancocks forum finns också några figurer med stora runda ögon (dvs ej ovala som på greys). Vet ej hur jag direktlänkar till inlägget, men sök på texten i följande länk:

"These from the Indus Valley"

Lägg även märke till den manlige reptilian, lite längre ner på forumsidan, som håller en liten alien-baby. Det är i allt 5 vuxna (?) reptilians på den bilden, tyvärr av lite sämre bildkvalitet.

.

För den som vill läsa lite mer om Vincakulturen finns följande länk, skriven av Alex Whitaker.

Vinca är kanske den störsa europeiska bosättningen som hittats från noelitisk tid, bondestenåldern, ca 10000 f Kr - 3000 f Kr. Vinca centrum ligger ca en mil norr om Belgrad och täcker en stor del av fd Jugoslavien.

Vincafolket bodde i byar med hus med upp till 2500 personer, ca 5500 år f Kr. Vincafolket började rätt så snart använda koppar och hade sitt eget skriftspråk som var ett slags figurer, 200 "hieroglyfer".

Forskare funderar på att Vincafolket sedan påverkat Sumererna. Ingen vet varför Vinca försvann. Kanske flyttade dom?

Dom spetansiktade alienhuvudena med halvcirkelformade ögon, på Vincafolkets människofigurer, tror forskarna är ett slags "fågelgudar".

kanske

Anmäl
2014-11-05 17:04 #3 av: [kajmal"]

intressanta länkar!

Anmäl
2017-04-09 17:25 #4 av: Huygens

Uråldriga reptilians med människoöverkropp som stiger upp ur marken mot himlen på gammal indisk klippskulptur (5 min). Arjuna's Penance i Mahabalipuram.

Anmäl
2017-04-09 17:48 #5 av: Hukanson

Otroligt vad de kunde göra redan på 700talet med enkla verktyg. En nästan ickehinduisk indisk relief torde vara en buddhistisk relief centrerad om den halvguden Gautama Buddha som då nyss hade avslutat perioden med kung Asokas buddhistiska rike.  Det skulle dröja länge innan Angkor Wat byggdes. Ormen som symbol finns tydligt i hinayanas lotuskultur och den representerar ju både kundalinikraften och visdomens kunskap. Gautama tros ju vara besegraren av allt och alla och även gudarna och naturen står i vördnad för vad han kan göra.

Oneness can not be divided.

Anmäl
2017-06-01 17:41 #6 av: Huygens

Statyer av reptilians i templet Horyu-Ji (wiki) i Nara, Japan och en rad andra platser i världen. (YT/vlad9vt, 2017-01-31, 14 min)

Se även FED - Reptilians och IRS - Reptilians.

Anmäl
2017-07-19 17:31 #7 av: Huygens

Föreläsning av David Icke från 2003 i Brixton Academy, om reptilians och hur dom styr vår värld. (YT/David Icke, 2017-07-17, 36 min)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.