Off Topic - Utanför ämnet

OT Vad vet du om Bitcoin

2014-10-26 02:04 #0 av: Cristine

Det nya betalsättet...det verkar som att bankerna är oroliga

http://www.coindesk.com/price/

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2014-10-26 10:23 #1 av: Magi-cat

Jag vet i stort sett ingenting! Berätta gärna!

Anmäl
2014-10-26 10:43 #2 av: jobas

http://www.bitcoin.se/ 

Anmäl
2014-10-26 11:09 #3 av: Cristine

Tack Jobas! #1 

Jag kan inte berätta så mycket Katten,

Men  jag har läst att eliten håller på att göra i byxorna för Bitcoin växer så himla snabbt och den behöver inga centralbanker

Vi skulle alla tjäna på det

Anmäl
2014-10-31 08:18 #4 av: VSK

leksakspengar.

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2014-10-31 08:21 #5 av: Magi-cat

#4 Är inte alla pengar det?Vädrar pengarSkämtar

Anmäl
2014-10-31 08:30 #6 av: VSK

he he 

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2014-10-31 10:09 #7 av: Marr

Min väninnna som ärvde ett par miljoner fick det här med bitcoin till sig och började köpa. Hon bad mig kolla upp det hela för hon var övertygad om att detta "bitcoin" kom från en utomjordning. Nää jag är skeptisk sa jag, men vet inte ett skit! Hon förlorade 4000:- på kort tid...

Jag som är hur utspacad som helst kanske vad gäller det utomjordiska, tänker att min Maijavännen kanske inte har så fel med sina tankar. Det är bara det att hur många möjligheter vi till en rättvis sk ekonomipolitik så länge det kapitalistiska & egoistiska får råda. Däri ligger ju det största problemet. Vem är bäst! Vem har rätt! Vem kan döma? Dömer gör vi ju hej vilt vad gäller det vi inte kan förstå...samtidigt som många saker som sker på vår planet som vädermanipulation osv mm....

Detta med Bitcoin har ju kunnat visa sig hur bra som helst för dem som vill lägga över t.ex. kriminella knarkpengar till de electroniska affärerna. Det gör det hela till en misstänksam företeelse, så jag är glad att varenda öre jag äger går till mitt djurfoder.

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2014-10-31 10:35 #8 av: Cristine

Inget är  100% säkert tyvärr medans det finns så många kriminella och skrupulösa.

Anmäl
2014-10-31 10:51 #9 av: Marr

Ja och så länge detta verkar så betyder det att vi ger dom vårt stöd. Ett stöd som ingen som helst kan tänka sig vad dom vill att vi att vi ska stöda dom i....

Ibland kanske vi stöder sådant vi egentligen inte önskar vår värld...Men det brukar försvaras med att det hade vi ingen aaaaning om... Ja just det!

Anmäl
2014-10-31 11:57 #10 av: Cristine

Väl talat!

Anmäl
2014-10-31 14:51 #11 av: Hukanson

I ett utomjordiskt perspektiv kan det mycket väl vara prioriterat att hålla sig informerad om Bitcoin och utvecklingen runt detta. Expansionen är faktiskt enorm och vad det får för konsekvenser tillhör världshistorien.

Det finns en massa sajter som erbjuder "gratis bitcoins" det är litet på skoj för att sprida fenomenet men visst kan man få litet kosing.

Oneness can not be divided.

Anmäl
2014-11-01 00:47 #12 av: Sanyara

Jag var väldigt positiv till Bitcoin i början men har börjat bli tveksam numera. Idéen och tanken är nog bra iof men det verkar numera att ha gått lång med att man spekulerar och försöker göra upphandlingar, maximera vinster mm genom att handla med Bitcoin.

De som vill spekulera och göra vinster genom valutahandel har nu istället gått över till något som heter Litecoin (osäker på namnet) som man investerar i istället för Bitcoin för att Bitcoin anses för dyra om man vill göra vinst.

Jag har lite direktinformation om detta och det känns väl inte som helt bra det som händer tycker jag.

Eller, så är det bra och positivt, att det finns ett alternativ till den 'vanliga' valutahandeln/spekulationerna.

Jag  vet faktiskt inte vad jag ska tro i dagsläget.

Det känns som samma sak fast i virtuell form. (valutaspekulation för att få egen maximal vinst så småningom om t.ex. de 'vanliga' valutorna kollapsar.)

Men jag kanske har fel. (?)

Det kanske finns något syfte och mening i det i ett större perspektiv som leder till något bättre än det vi har idag, i längden.

Något som jag inte förstår just nu.

Men jag vet faktiskt inte vad jag ska tro i dagsläget.

Anmäl
2014-11-03 17:19 #13 av: Hukanson

Finansmarknaden fungerar med matematisk precision. Det är bara så att valutor värderas olika från dag till dag och att även värdet på bitcoins och litecoins och allt vad de heter ändrar värde - nu en lång tid av uppvärdering troligen fortsatt sådan. Mao eftersom la behöver pengar, valutor, så blir det ju naturligt så att man köper och säljer och alla vill ju gärna tjäna en slant på att köpa billig och sälja dyrt.  Underligt att det plötsligt blir fult att sätta detta i system trots att banker gör just detta och då är det fint. Men med bitcoins etc blir det farligt för bankerna för det förändrar spelreglerna för världsmarknaden

Anmäl
2014-11-03 23:11 #14 av: Cristine

Jag tror att i slutänden  kan detta bli bra då det inte längre är bankerna som dominerar marknaden

Anmäl
2014-11-04 18:57 #15 av: Farwuq

Jag är benägen att hålla med.

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

V:  för Astrologi M:  för Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland

Anmäl
2014-11-05 15:14 #16 av: I want to belive

Ååh... vad hände med gamla hederliga värdefulla kontanter....

Anmäl
2014-11-05 16:14 #17 av: Marr

Kontanterna måste bli kvar. Gillar inte förslaget att bara kort ska gälla...

Något sådant som typ Bitcoin är nog vad det blir i framtiden...är sen girigbukarna borta och alla jobbar för allas bästa och jordens välmående så blir det nog bra.

Anmäl
2014-11-05 21:25 #18 av: Hukanson

Så vad tror ni om inopererade chips som håller bokföring på alla bitcoinare och skatterapporterar elektroniskt till myndigheten? Skönt att slippa släpa på en plånbok...bara vifta litet med armen framför scannern och räkningen är betald...

Anmäl
2014-11-05 21:53 #19 av: Magi-cat

Usch...Ledsen

Anmäl
2014-11-05 22:18 #20 av: Cristine

.Förskräckt

Anmäl
2014-11-06 08:01 #21 av: Farwuq

Ledsen

Inga chips här, förutom potatischips förstås.

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

Anmäl
2014-11-06 08:24 #22 av: Marr

Sen är det det här med våra Bank/kreditkort...

https://www.youtube.com/watch?v=XD63gPKOt2g

Anmäl
2014-11-06 11:54 #23 av: Huygens

#22 Det var ju helt sjukt. RFID på bankkort verkar helt galet osäkert. Och med tanke på hur bredbandsbolag och combort hanterar säkerhet kan vi nog förvänta oss att det kan gå rätt knas om det är i Sverige.

Anmäl
2014-11-06 16:12 #24 av: maria-svensson

En liten fråga i sammanhanget.. Vem skapade bitcoin. Kan du skapa en valuta.. Vem har en sådan makt, inte är det folket som är slavar, och inte är det politiker som bara är anställda för att ljuga, så vem är det...

Anmäl
2014-11-06 16:33 #25 av: Marr

Ja det undrar jag med...Vem skapade Bitcoin? Någon som vet? Hur gick det till?

Anmäl
2014-11-06 17:00 #26 av: maria-svensson

Och vad hände med ameron, dom nya pengarna dom redan har tryckt upp, för USA Mexico och canada..

Anmäl
2014-11-06 18:19 #27 av: Farwuq

De vilar nog i ett beredskapslager.

Skämtar

Anmäl
2014-11-06 18:51 #28 av: Cristine

Man måste då ha fantasi

http://beforeitsnews.com/space/2013/11/greyreptilian-face-deciphered-on-the-back-of-the-u-s-dollar-bill-exclusive-2469346.html

Anmäl
2014-11-06 18:55 #29 av: Cristine

http://www.redicecreations.com/article.php?id=18108

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.