Utomjordiskt

Olika sorters utomjordingar?

2014-10-24 15:37 #0 av: Evigheten

Hej!
Jag är väldigt nyfiken på de här med liv på andra planeter och i andra solsystem osv, jag är relativt ny inom ämnet Läst lite om plejaderna/ pleiadians, hört om Sirians, och olika ''typer/raser'', jättenyfiken på detta, vad vet ni om vad de finns för olika utomgjordingar och vad som skiljer dom åt och vart dom har sitt ursprung?  

Lite rörig fråga, men hoppas ni förstår hur jag menar :) 

Anmäl
2014-10-29 20:39 #1 av: IngridSvensson

Jag är också intresserad! :)

Anmäl
2014-10-30 16:02 #2 av: Eliiza

Hej på er!

Utomjordingar kan faktiskt se ut som vi gör här på Jorden. :-) Speciellt om de kommer från planeter med samma eller liknande livsbetingelser som finns här. :-)

Om en planet tillåts sköta sig själv i sin egen evolution, så att den kommer dithän att den ger upphov till liv av mänsklig art, så uppkommer generellt tre mänskliga raser. Betänk då det faktum hur många olika raser det finns på vår Jord och vart deras släktskap då kan härstamma ifrån...

Universum är ju, som vi vet, ofantligt stort och rymmer massor av galaxer vilka innefattar ett ohyggligt stort antal stjärnor. Bland dessa stjärnor, i sin tur, finns det de som kringkretsas av planeter som härbergerar liv, och tom. mänskligt liv.
På de planeter som är jordlika gällande betingelser som syre, vatten, tryck och temperatur etc. kreeras enligt evolutionslagarna människor som liknar oss på Jorden.

Kineser och japaner var de folk som anlände hit senast i vår jordemänskliga historia. Detta var för ca 26000 år sedan, och de kom från planeten NISSAN i Lyra-systemet, men däremellan så har de även mellanlandat på planeten KUDRA i Nisan-systemet...

Det finns alltså människor runt om i Universum; människor som ser ut som du och jag. Även om inte alla människor i vårt Universum ser ut precis just som vi på Jorden så är de ändå mänskliga varelser, dvs människor, människor med mänskliga andeformer. Väldigt många utav de mänskliga varelserna som finns runt om i Universum kan alltså också urskiljas som just människor. Vissa har ex. fyra fingrar på varje hand medan andra har sju, även kan människostorlek och hudfärg variera enormt mycket, men man ser tydligt att de är människor av kött och blod. En större planet genererar i allmänhet större människor. De gigantiska stenhuvudena på Påskön vittnar om att det en gång levt jättar på vår planet, men betingelserna här gjorde dem sjuka så de tvingades resa härifrån.

Vi människor på Jorden måste ju bl.a. andas syre för att kunna leva, men det finns människor vars livsbetingelser är uppbyggda på att andas helt annan luftsammansättning än den hos oss. T.ex. Trilaneras atmosfär innehåller en syra vilket då ha medfört att de har utvecklats så att de kan andas och leva under dessa betingelser. Detta medför, i sin tur, att Trilanerna kan andas vår atmosfär, men att vi inte kan andas deras. Trilanerna är kortare än oss jordbor, har sju fingrar på varje hand, de är hårlösa och har en grönaktig hudton. Vi jordemänniskor kan inte röra vid Trilanerna utan att få frätskador eftersom syran i deras atmosfär även finns på deras hud. Så, för att t.ex. ta i hand och hälsa på dem skulle vi därför behöva använda skyddshandskar. En utav dessa Trilaner lutade sig, vid ett besök, obetänksamt mot en av bilarna på FIGU-SSSC varpå det blev tydliga lackskador.

Det finns alltså de som kan andas samma luft som vi och som lever under liknande (och i vissa fall mycket snarlika) naturliga och planetariska betingelser. Vissa utav våra sk. kosmiska kusiner (våra avlägsna släktingar, DNA-mässigt sett, med vilka vi delar samma ur-fäder, vilka härstammar från Lyra-Vega-regionen) ser fysiskt ut som vi och de har levt i fred i mer än 50000 år. Just därför har de nått enorma andliga och tekniska framgångar jämfört med oss.
Det finns även de människor som lever i helt andra världar, under helt andra betingelser. De finns de som lever sina liv både i vatten och på land och således är amfibier. Asina och hennes folk tillhör en sådan människoras, och de lever i ca 250 år (om jag minns rätt). Likväl kan människor från dessa världar vara lika högt andligt stående som våra kosmiska kusiner eller tom. ännu högre…

Jorden har besökts sedan mer än 22 miljoner år av rymdresande. De ur-människor/ur-raser som en gång uppkom på Jorden finns inte längre kvar. Alla människor på vår planet är bärare av utomjordiskt DNA.

I bl.a. Indien lever en ras, som offentligt inte ännu har upptäckts, som endast skiljer sig på det sättet att de har en blåaktig hud. De lever mitt bland de övriga indierna men syns inte i mängden eftersom de bär samma täckande kläder som många andra människor där...

Inom en snar framtid kommer FIGU-Sverige att lägga ut en text på Svenska som berättar om folket i Plejarerna; om hur de rent allmänt lever och bor etc. Kanske ni finner den intressant?

Med vänlig hälsning,
Eliiza

Anmäl
2014-10-30 17:24 #3 av: Wraith

#2 Skriv att detta är vad DU tror, detta är din ideologi du lever efter. Du har säkert influerats av någon annan/annat som fallit dig i smaken. Men få det inte att låta som om detta är fakta. Det finns inget bevis på något av det du skriver, folk måste kunna ha möjligheten att skilja på vad man tror/fantiserar och vad som verkligen går att bevisa/ta på.

Anmäl
2014-10-30 18:07 #4 av: Huygens

Det verkar som om en hel del varelser inte är synliga för vår vanliga syn, så det är svårt att säga hur dom ser ut.

Anmäl
2014-10-30 18:20 #5 av: alicia80

Tack Eliza!! Intressant.

Anmäl
2014-10-31 06:56 #6 av: Marr

Wraith, vad vet du Eliza har varit med om eller tror på? Fantasier??? Det som får en att kanske tro på saker är sådant vi varit med om. T.ex  jag då.

Har sett så mycket otroliga saker och det långt innan jag vare sig hade föreställningar eller fantasier som ens kunde närma sig det man sett. Internet vad var det före 2011? Jag var långt bortom det... Det är efter alla dessa otroliga himlafenomen som inte har med vare sig solstormar, meteoritfall, väderballonger etc att göra. som jag börjat intressera mig på allvar.

Jag är med här bara för det och när jag börjar använda internet så ser jag såå många likheter med saker jag sett att det snarare bekräftar än mer, det man inte hade en aning om innan.Tummen upp

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2014-10-31 16:20 #7 av: Wraith

#6 Du jag bryr mig inte ett dugg på vad Eliza tror eller har upplevt, men att hävda att det är så som hon skriver det är det jag opponerar mig emot. Ni får tro vad ni vill, så jag förstår inte varför det är ett ämne i denna diskussion? Jag har inte motsatt mig någons tro eller fantasier, utan hur man framställer dem. Tyvärr är folk väääldigt dåliga på att granska saker kritiskt och faller framstupa när de läser någons övertygelse utan att tänka efter, låter det bra så måste det ju vara så! Ser man något man inte kan förklara så är det övernaturligt eller aliens, eller varför inte älvor. 

Sen att en och samma personer hela tiden ser det övernaturliga osv gång på gång säger mig mycket. Och det menar jag på inget sätt som elakt, bara att vissa har väääldigt lätt för att tro på det som ingen kan bevisa för tillfället. Jag är övertygad över om att vi inte är ensam i universum, men har jag bevis? Nej absolut inte, trots det jag sett som jag inte kan förklara. Mitt sätt är att tackla det jag inte kan förklara är att granska det kritiskt, dvs hitta en jordlig förklaring. Men om jag ingen sådan finner så skulle jag ändå inte gå ut och hävda att det var aliens och att det vore ren fakta. Jag kan givetvis spekulera, men aldrig framställa det som sanning förrän jag kan bevisa det.

Anmäl
2014-11-02 23:38 #8 av: I want to belive

#7 jag är en True beliver i det övernaturliga och "utomjordingar" , men jag kan faktiskt hålla med dig på vissa punkter , MAN MÅSTE LÄRA SIG SKILJA PÅ FICTON OCH VERKLIGHET , det är jätte farligt att övermanipulera hjärnan. Är man riktigt troende så behöver man inte ens nämna det om man inte vill dela med sig av sina "upplevelser" dvs , är man troende så finns det en plats i hjärna och hjärta , gäller bara att vara försiktig vad man sysslar med .

Anmäl
2014-11-02 23:49 #9 av: I want to belive

Jag tror där emot att vi kan knappast vara dom enda humanoida varelserna som varit på planeten jorden , så andra raser finns nog , jag har bara blivit "bekant" med reptilianer och Greys .

Anmäl
2014-11-03 08:17 #10 av: Magi-cat

Man kan konstatera att man kan konstatera att en del tycker/tror si och en del så och ingen, absolut ingen, vet exakt hur det är. Man tillsätter så mycket salt som behövs till anrättningen eller tar inte av den alls.

Någonstans i sig själv finns en kärna av vad man tar till sig, tex. att konstatera att man tror att det finns liv på andra platser i universum. Från den kärnan kan man, för sig själv, brodera en större eller mindre bild. Man vet att den är en bild och att man inte ser hela eller att den förändras om och när ljuset faller annorlunda en dag.

"Viljan att hjälpas åt har gett människan en överlevnadsvinst." (P. Strang)

Anmäl
2014-11-03 14:27 #11 av: skylight

Reality is stranger than fiction!!!!

Anmäl
2014-11-03 16:03 #12 av: I want to belive

Ja absolut ! Det gäller bara att kunna skilja på det ;)

Anmäl
2014-11-03 16:14 #13 av: Magi-cat

Reality is fiction, men hanterbar.Glad

"Viljan att hjälpas åt har gett människan en överlevnadsvinst." (P. Strang)

Anmäl
2014-11-03 16:29 #14 av: I want to belive

Fiction är ju lite av vad man skapar själv i hjärnan . Så det fiction är inte o leka med , inte verkligheten heller . Ähh jag släpper det där nu ! :P

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.