Länk arkivet

Linda Moulton Howe

2014-10-17 01:28 #0 av: skylight

Kanske denna länk kan vara intressant?????

http://www.earthfiles.com/index.php

Anmäl
2014-10-17 07:15 #1 av: Hukanson

Många intressanta uppgifter samlade på samma sajt, kanske litet mer intressant än Huygens samlingar faktiskt. Konstigt nog kommer många uppgifter från höga militära källor vilket ändå får oss att förstå att de är väldigt involverade i forskning runt detta. När forskare säger att vårt vatten är äldre än Solen börjar man ändå att fundera hur de vet att säga så? Men visst har vi väl alla undrat varifrån vattnet har kommit då ingen har bevisat att vatten kan skapas artificiellt liksom även om det består av en kombination av två grundämnen. I Genesis står det att i bygynnelsen var jorden öde och tom och mörker rådde över vattnet. Men är vattnet verkligen det äldsta?

Oneness can not be divided.

Anmäl
2014-10-17 07:44 #2 av: Marr

En jätteintressant länk med väldigt mycket intressant innehåll. Den var jag tvungen att spara.

Tack Skylight!Glad

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2014-10-17 09:02 #3 av: Cristine

Tack!

Mycket läsning.Glad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2014-10-17 09:51 #4 av: Magi-cat

En länk om att vattnet är äldre än solen. 

http://www.space.com/27256-earth-water-older-than-sun.html?cmpid=514630_20140925_32306396

Väldigt intressant.

"Viljan att hjälpas åt har gett människan en överlevnadsvinst." (P. Strang)

Anmäl
2014-10-17 10:10 #5 av: skylight

Hej! Roligt att ni tyckte om sidan. Det finns ju så mycket på denna sida som jag inte lyckats hitta på nät, å då har  jag minst sagt sökt en hel del.

Som sagt roligt :)

Anmäl
2014-10-17 11:13 #6 av: Hukanson

En annan intressant notis är att de har lyckats göra nåt slags material av typ frysta fotoner. På nåt underligt sätt skapade de en superatom av 100 miljarder atomer som tvingades att agera som en enda atom som sedan intéragerade med fotoner som agerade som partiklar och lade sig som ett skikt ovanpå superatomen ungefär som ett vitt hål kanske och bildade ett material på det sättet. Kanske inga praktiska tillämpningar än men mycket intressant.

Anmäl
2014-10-17 11:29 #7 av: Hukanson

Tack Magi-Cat för vatten länken. Utan tvivel är vatten den mest spännande aspekten av vårt studium av universum dels därför att vi själva är vattenvarelser och därför att vatten verkar vara mycket vanligt förekommande i universum. Vatten kan vara den mörka substans som utgör den osynliga saknade massan i universum. Det är ju i och för sig inget märkvärdigt med vatten. En enkel men stabil förening av två gaser väte och syre. En förening som håller ihop i både hetta och kyla. Men det underliga med vatten är att det är en livsmiljö för levande organismer på ett idealiskt sätt. Livet älskar vatten. Även om livet drar sig tillbaka i ett typ sovande tillstånd är det i harmoni med vattnet. Det finns organismer i det kosmiska vattnet överallt. Det har forskarna kunnat konstatera. Vi vet att det är så. Eftersom vi är vattenvarelser på planeten Jorden kanske vi ändå i första hand är universella vattenvarelser och bara i andra hand Jordiska vattenvarelser. Kanske Vatten är Gud??

Anmäl
2014-10-17 12:22 #8 av: skylight

#6 Jaa, det är kluriga teorier på den sidan som jag personligen har ignorerat för att det för mig är ointressant, kanske för att jag inte förstår dom. En dag sätter jag mej in i ämnet, men det är inget jag kan lova. Däremot (speciella relativitets teorin) är intressant för då kan vi resa lite längreGlad.Tror att besökarna som folk har observerat i olika farkoster  behärskar denna teori som om det inte vore någonting.

Men det är min personliga teori

Anmäl
2014-10-17 14:37 #9 av: Cristine

Jag är allätare och tycker allt är intressant och spännande, det finns det som är svårt att förstå men  internet är guschelov de största och bästa uppslagsbok som existerar och är man enrtägen så finns förklaringarna där.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2014-10-17 15:12 #10 av: skylight

#9 Hej! Du har onekligen rätt i att internet kan man hitta svaren på fotoner och atomer,men det är en rejäl tugga för mig.som jag kanske kommer fram till en dag.

Ju mer kunskap om vetenskap desto större klippa,ha det gott.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.