E.T. / Utomjordiska raser

The greys!

2014-10-15 12:26 #0 av: skylight

Ingenting nytt men ändå intressant,Dom ser riktigt levande och intelligenta ut,går det att fejka på film?

Anmäl
2014-10-15 12:27 #1 av: skylight

Dessutom har dom kläder!

Anmäl
2014-10-15 12:37 #2 av: Cristine

Det finns väldigt många varianter av greys både mindren goda? och goda och dessa du har på bild hälsade på den ryska regeringen  redan  på 40 talet tror jag det var, i fredligt syfte. När de var på väg in till mötet fick en av fotograferna ta 5 foton och och  en filmstump och det är dessa som spridit sig världen över.

Ska titta om jag hittar den ryska artikeln

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2014-10-15 12:54 #3 av: Tjeja

Ja dessa filmer med Skinny Bob etc är dem jag gillar bäst och känns mest trovärdiga, även om allt går att fejka på film!

Och ja... att dem är påklädda tycker jag talar mer för att det är äkta än många andra uppenbara fejk och påhitts bilder och filmklipp. Att man inte tror på en viss bild behöver ju inte betyda att man förkastar hela existensen för det liksom!  ;P

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Anmäl
2014-10-15 14:37 #4 av: Joppo

Allt i dessa filmer är möjligt att skapa digitalt och/eller analogt. Jag skulle säga att vissa klipp är så enkla att en hyfsat duktig student utan branscherfarenhet skulle kunna skapa dem med ett trovärdigt resultat. 

Själva hantverket med att producera dem underlättas väldigt mycket av att filmerna är så pass suddiga och risiga. Man kan "gömma" väldigt mycket under ett lager av oskärpa, grynig film och låg upplösning.

/Joppo (som jobbar med sånt här)

Anmäl
2014-10-15 15:33 #5 av: skylight

Ok joppo!  Men uttrycken i  ögonen säger till mig att det finns liv i dessa???? verkar vara svårt att skapa livs tecken. Men jag jobbar ju inte med sådant.

Anmäl
2014-10-15 15:59 #6 av: Joppo

Att skapa trovärdiga ansiktsuttryck och mänskliga rörelser är bland det svåraste man kan göra inom digitalt filmskapande. Dock har vi utvecklat tekniken så pass långt att det går att skapa väldigt realistiska människor eller andra karaktärer.  Några bra exempel är till exempel Gollum i Sagan om Ringen och "The Curious Case of Benjamin Button". I den sistnämnda har man i flera klipp ersatt Benjamins huvud med en digital 3D-modell.

I fallet med UFO-killen mitt i filmen så tycker jag att han ser digital ut. Det är svårt att förklara, men det är något med hans rörelser som ser ut att vara animerade i ett 3D-program. Det skulle såklart kunna vara någon slags mask också med en mekanism som kontrollerar ögonlocken. 

Men inget går att säga med säkert i och med att klippen är av alltför dålig kvalitet. 

Anmäl
2014-10-15 19:43 #7 av: skylight

Håller med lite om ögonlocken, men rörelserna och blicken tycker jag  är bättre än gollums, men det är jag.

Anmäl
2014-10-15 20:13 #8 av: Cristine

http://www.lr21.com.uy/mundo/1078006-rusia-primer-ministro-confirma-visitas-extraterrestres-en-documentos-secretos

https://translate.google.se/translate?sl=es&tl=sv&js=y&prev=_t&hl=sv&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.lr21.com.uy%2Fmundo%2F1078006-rusia-primer-ministro-confirma-visitas-extraterrestres-en-documentos-secretos&edit-text=

Rysk minister bekräftar   utomjordingar i hemliga dokument

Anmäl
2014-10-15 23:25 #9 av: skylight

OK tack! Men jag förstår inte språket.

Anmäl
2014-10-15 23:40 #10 av: Cristine

#9  Jag hade översatt  på Svenska men det vill visst inte fungera

Anmäl
2014-10-16 18:24 #11 av: VSK

Översättningen funkar i min burk iaf.

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2014-10-16 19:04 #12 av: Hukanson

Vågar referera artikeln som säger att Medvedev sagt att Ryssland oförklarligt förlorat tio satelliter . Han erkänner informationer som skulle få allmänheten att skakas.
Varför hindrar stellarerna rysk rymdforskning? Kanske för att de har en dålig attityd...De är för militäristiska och egenvinningslystna. Inte alla raser är aktiva aktörer i detta drama, vilka utför dessa aktioner...är det Pleiaderna?

Oneness can not be divided.

Anmäl
2014-10-16 19:54 #13 av: skylight

Hej! Jag har översatt den själv men det blev väl sisådär.Förstod iallafall att mediev gått ut med känslig information medans mikrofonerna var på.

Men Tack!

Anmäl
2015-01-12 21:45 #14 av: Huygens

Jag har tittat på ett antal videos på greys.

Det som slår mej med många videoklipp är att greys verkar nattaktiva, men också att dom verkar "nakna". Inga kläder ingen utrustning, inga skor etc. Tror ni att dom alien greys som fångas på nattfilm/video är utstötta aliens?

Att dom knuffats ut från grey-gemenskapen och får klara sej bäst dom kan på jorden, dölja sej bland människor eller gömma sej i skogen? Och dom utstötta kommer bara fram när det är mörkt.

Det måste innebära att utstötta greys kan gömma sej eller göra sej "osynliga" dagtid.

Anmäl
2015-01-13 15:55 #15 av: Tjeja

#14 Tja nått att fundera över kanske..

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Anmäl
2015-02-07 16:52 #16 av: [brinker]

de på den  videon är äkta. Ja de har kläder, har själv sett 3 som har samma klädsel som den i videon har!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.