Annons:
Etikettvetenskap
Läst 2447 ggr
Marr
2014-10-13 07:26

Utomjordiskt liv-På Titan?

Nasa undersöker ju Saturnus månar. Att man hittat vatten på Titan har vi ju hört innan. Nasa fann ju redan år 2010 syre på Saturnus ena måne Rhea. Samtidigt fann vatten på Titan. Här en artikel från dagens Aftonbladet. Går att läsa på plus som jag inte har.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19639523.ab?teaser=true

(Bilden är en gratisbild från myStockPhoto)

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
Magi-cat
2014-10-13 07:56
#1

Liv finns nog lite varstans. 🙂 Frågan är bara hur det ser ut. 🤔


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Marr
2014-10-13 09:27
#2

Jo allt från encelliga organismer som inte syns, till "saker" vi inte ens kan föreställa oss utseendet på kan jag tänka…kanske lika bra det.😃

Ja nu på 2000 talet verkar möjligheter till utomjordiskt liv vara möjligt lite varstans i universum…😎

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[Hukanson]
2014-10-13 10:00
#3

När vi ska föreställa oss huruvida det finns ellerinte finns liv utanför Jorden - liv på andra planeter - så kan vi möjligtvis tänka att det skulle vara encelliga organismer typ som simmar omkring i vatten… Det är få som verkligen tror på det som skrivs som kanaliseringar och visdomsläror. Om vi trodde på dem som sanningar vore det utom allt tvivel klarlagt att det finns hur mycket liv som helst i universum och tusentals människoliknande raser i levande organismer bara i denna galaxen (och det finns ju ett antal miljoner fler galaxer). Vi har en bit kvar att gå innan vi kan säga vi är mogna för att komma med i Galaktiska Federationen.

Cristine
2014-10-13 11:19
#4

Att de finns på en del planeter kan iaf inte jag förneka

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Marr
2014-10-13 11:23
#5

Jo och i vårt solsysten t.om…

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[Hukanson]
2014-10-13 12:37
#6

Faktiskt vore det kalasplättar om stellarerna ville bygga upp ett synligt center för Federationen på Månen så att vi kunde se det härifrån Jorden och öppna en kommunikationskanal till High Council för samarbetssamtal i fred och frihet. En stad på månen fullt synlig från gaia skulle verkligen bli en meditation 24/7 som skulle betyda allt för vår utveckling!

Annons:
Cristine
2014-10-13 13:17
#7

Något är på gång, RIcardo Gonzales fick ett telepatiskt meddelande från en utomjordisk vän..en nordisk varelse på 02.40 tror jag det var. Han ville att Rikardo inbjöd till att komma på möte  Paula Harris Amerikan/italiensk journalist för att sedan sprida över världen hans budskap. De samt Det vita brödraskapet som bor underjordiskthar kontaktat Ricardo flera gånger för de vill hjälpa oss till en fredlig tillvaro. De hade med sig 160 personer till.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
2014-10-13 13:35
#8

Mont Shasta ligger i Califonien, kan också berätta att det finns blandade raser på skeppen, när han blev inbjuden på de nordiska jättarnas skepp så fanns där små grå av den ras som jag har till Guide. vet ej om Paula talar engelska i videon do jag inte har något ljud på min dator.

https://www.youtube.com/watch?v=Bdw_ikz2hBY

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Huygens
2015-07-21 18:38
#9

Varför finns det inga sjövågor på Titan?

Det sägs finnas dyner på Titan. Dynerna ska mest bestå av snö, is, sand och grus. Dynerna på land bildas av vindarna som sägs blåsa över Titan.

Titan sägs ha högre lufttryck än jorden, hela 1,4 atm. Det är då konstigt att det inte bildas en enda våg på dom sjöar med gas i vätskeform som finns på Titan.

Det sägs att satelliten Cassini har letat efter sjövågor med sin radar ända ner till millimeterstorleken, men det finns inga vågor.

Kort video om avsaknaden av sjövågor på Titan och försök till förklaring.

.

Cassinis radar är så känslig att den borde detektera dom sjövågor som uppstår när det regnar, för regnar gör det på Titans sjöar. Temperaturen är ca -100 grader C på Titan, så regnet består mest av nedkylda gaser i vätskeform.

Upp till toppen
Annons: