Frågor inom ämnet söker svar

Mänsklighetens Ursprung

2014-09-27 08:11 #0 av: Hukanson

Det framstår i kanaliserade budskap som ett huvudsyfte med det som Ljuset gör nu på planeten att få oss att tänka till angående mänsklighetens ursprung . Vad är Mänsklighetens sanna Ursprung? Varifrån kommer vi andligen? Varifrån kommer vi köttsligen? I denna tråden kan vi jämföra våra tankar om detta kanske väldigt viktiga ämne och dela våra känslor konstruktivt.

Oneness can not be divided.

Anmäl
2014-09-27 14:57 #1 av: Hukanson

Stellarer från Plejaderna liknar blonda nordbor så det är inte konstigt att det funnits tankar om att Edens Trädgård funnits i Norden då Plejaderna sägs vara Mänsklighetens Ursprung.
"Det Pledianska folket sägs vara mycket spirituellt bundna och sägs vara släkt med människan på jorden. Det sägs också att de är det enda folkslaget människan här på jorden kan lita på. De sägs ha erbjudit de ledande människorna på jorden hjälp med de utomjordiska raser som kommer till jorden men blev avvisade och har sedan dess dragit sig tillbaka och hållit sig på avstånd. Denna ras sägs vara förfäderna till människan här på jorden."
http://utomjordiskt.ifokus.se/articles/4d713b21b9cb46221d052188-plejaderna-och-civilisationen?discussions-1

Anmäl
2014-09-27 21:12 #2 av: Eliiza

Hej!
För att göra en lång historia kort, så är vi andligen sprungna ur Skapelsen/Universum.

Platsen kallad Edens Lustgård har funnits men den låg inte i Norden. Edens Lustgård var belägen i dagens Irak, i Mesopotamien/ Babylonien/Sumer(ien).

Och, ja, Plejarfolket är våra sk. kosmiska kusiner. Men vi på Jorden har valt en betydligt mer krigisk och miljöförstörande bana där vi förökar oss utan verklig eftertanke.
Plejarfolket har även de skilda färger på huvudhåret. T.ex. så har den omtalade och visa JHRH Semjase blont hår medan hennes syster Pleja har svart.

Med vänlig hälsning,
Eliiza

Anmäl
2014-09-27 21:20 #3 av: Hukanson

Eliiza, tack för ditt inlägg som jag tolkar som Bibeltroende på en Skaparen Gud för alla människobarnen inkarnerade genom Edens Trädgårds Adam och Eva förökelse. Varför skulle inte det vara sanningen om gudomliga krafter har beskyddat Bibeln som just sanning i så många år. Men är det den hela fullständiga sanningen? Kanske det finns ytterligare informationer som skulle kunna ställa allt i en annan dager?

Anmäl
2014-09-28 00:57 #4 av: [Ladymoon]

Kan det vara så att vi har många ursprung? Jag hävdar ju att vi som bor på jorden blev skapade av Anunakki. Och då kan det vara lika möjligt att det finns andra som gjort samma sak, alltså blandat sitt dna med människans.

Sen tror jag att det finns utomjordiska folk här i ganska stor omfattning, sådana som är skape-shifters, och att detta inte alltid har med ödlor att göra. Jag har sett mycket "ljusa" människor, väldigt ofta faktiskt. De finns bland vem som helst, i busskön. på stan, i parken, var som helst. Man/jag ser att detta är en helt annan ras och man blir varm om hjärtat.

Anmäl
2014-09-28 10:37 #5 av: Hukanson

Ladymoon, tack för ditt inlägg som sätter likhetstecken mellan skapelse och ursprung. Jag tror att det är många som vill kalla sig mänsklighetens skapare bara därför att de är bättre än vi och kan vara besserwissrar för vår utveckling, lära oss och tillföra kvaliteter i vår evolution. Men är de våra själars Föräldrar? Är de våra köttsliga boningars upphov?

Anmäl
2014-09-28 16:18 #6 av: H-lena

Jag har aldrig ens tänkt denna tanke tidigare! Var vi kommer ifrån "från början". Intressant ämne verkligen. Min första tanke är ju att vi ursprungligen kommer från Big Bang, men det gör ju allt i det universum som vi lever i. Vad som hände sen.. Ja jag vet verkligen inte! Men följer tråden! Glad

Anmäl
2014-09-28 19:29 #7 av: Marr

Jag önskar att vår ursprungskälla är av godhet från början och att vi är av universum kommen råder ingen som helst tvekan, enligt min tanke.

Att vi sedan fått dna inblandat av mer reptilisk art tror jag säkert. För väldigt länge sedan. Vi har ju en liten primitiv reptilhjärna som en del verkar använda sig väldigt mycket utav.

Annars en väldigt intressant fråga Hukansson. Ja jag tror att det finns ytterligare information kvar som ligger skyddad någonstans. Undrar vad Vatikanen håller undan? Tror det skulle omkullkasta allt vad vi någonsin trott om det kom fram. Tror även att Bibeln är "omskriven" i stora delar...

Ja jag tror väldigt mycket. Det jag vet är att man måste välja och bestämma sig för hur man vill vara som människa. God & medkännande eller Ond & egoistisk. 

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2014-09-28 20:19 #8 av: Eliiza

Hej Hukanson!
Ang #3.
Jo, angående det du sa, "Kanske det finns ytterligare informationer som skulle kunna ställa allt i en annan dager?", så skulle jag absolut vilja påstå att du slog huvudet direkt på spiken.
Mycket utav det som berättas i Bibeln har verkligen hänt, men vissa händelser har flyttats om och de bakomliggande och kringliggande orsakerna till det som inträffat har misstolkats och förklarats vidare på ett vilseledande sätt.
Ett par smakprov: T.ex. så handlade historien om Adam och Eva inte om två människor allena utan om två människoraser, varav den ena rasens människor kallades för Evor. Om jag minns rätt så befruktades dessa Evor av en högre stående människoras och avkommorna (den nyskapade rasen) kallades sedan, i sin tur, för Adam. Detta hände ca 11000.
Och historien om den sk. Noaks ark, den händelsen inträffade faktiskt egentligen långt innan Adam och Eva, nämligen för ca 80000-100000 år sedan. Noak är bara en förkortning, ett smeknamn, på hans riktiga namn, som var Noankadnosser.

Med vänlig hälsning,
Eliiza

Anmäl
2014-09-28 20:51 #9 av: Hukanson

H-lena, Marr, Eliiza tack för inlägg som för in tankarna på vad vi tror. Vi har mycket givet i böcker som för många är en helig tro exakt som det står skrivet medans andrar tar det som utgångspunkt för egna teorier och trosföreställningar mixade med andra uppgifter från andra böcker. Visst kan vi jämföra och diskutera de "heliga" trosuppfattningar vi har här, men jag tror att det är värdefullt att citera och ange källan för det vi framför här så mycket som möjligt. Skilja på vad källan säger och vad vi själva tror. Annars kommer vi kanske att bli respekterade som orakel, kanaliserare eller mediala helt utan anledning. :)
Som det står skrivet i Bibeln blev ju Eva nyskapad av Adams revben och därmed kan man ju förmoda att hon blev "förbättrad" relativt Adam. Eventuellt var hon den första Homo Sapiens. Syndafloder har säkerligen också hänt många gånger i historien. Man kan undra om inte tillkomsten av Medelhavet var en riktig syndaflod. Men det hindrar inte att det faktikt gick till så som det står skrivet i Bibeln. Visst är det härligt att människor inklusive svenskar börjar bli så stadgade och välutbildade att de kan tänka förståndigt över dessa aspekter av förståelse om oss själva. Vi har ju ett gemensamt ursprung även om det faktiskt finns olika färgade människoraser så måste det ju börja någongång. Och som sagt, för de som läser kanaliseringar är kunskapen om människans ursprung och skapelse det viktigaste vi kan ta till oss just nu.

Anmäl
2014-09-28 21:05 #10 av: Eliiza

Hej Marr och övriga!
Nja, även om det finns människor som beter sig groteskt eller verkar använda sin hjärna på primitivt sätt så har människan ingen reptilhjärna. Den mänskliga andeformen, som alltid har sitt huvudsäte i hjärnan, är ämnad att följa just sin utvecklingslinje och leva i mänskliga kroppar. Men dessa mänskliga kroppar kan se väldigt olika ut beroende på de planetariska betingelserna där de är kreerade.

Och, absolut, att det i Vatikanen både finns ett och annat. Ett och annat som inte ens påven där känner till. Böckerna Henoch och Jezihra avlägsnades tidigt från Bibelns texter just för att de innehåller verkligt talande sanningar, sanningar som inte passar med Bibelns i övrigt religiösförvrängda budskap. Dessa originaltexter skulle ställa religionerna på ända och sägs finnas i Vatikanen.

Med vänlig hälsning,
Eliiza

Anmäl
2014-09-28 22:38 #11 av: Hukanson

Ett exempel på glömda sanningar kan vara detta dokument från tiden 100-300 eKr där det citeras ett tal av Jesus där han nämner att han är gift med en kvinna.
http://www.dn.se/nyheter/varlden/forskare-akta-papyrus-vittnar-om-jesus-fru/

Anmäl
2014-09-29 07:11 #12 av: Marr

Det som jag skrev i #7 kan man läsa om i dagens Aftonbladet...

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article19611728.ab

Nämns även på msn i dag...

http://nyheter.se.msn.com/inrikes/molekyl-i-rymden-kan-ge-svar-om-liv

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2014-09-29 08:23 #13 av: Hukanson

Marr, det är precis detta tråden handlar om! Så det är bevisat vetenskapligt att aminosyror finns 27000 ljusår ifrån oss. Men om dessa aminosyror skulle vara förutsättning för vårt liv på Jorden måste de vara vanligt förekommande i hela galaxen och då undrar man ju varför? Och liv är ju inte ett kaos utan ordnad tillvaro med tillfredsställda livsförutsättningar. Spännande! För de som läser kanaliseringar är uppgiften att Mänskligheten härstammar från Sirius en "sanning". Men det bör ju i så fall vara rent andligt, som en föruttillvaro. Var det en 'aminosyra- komet' som orsakade både en skapelse av liv på jorden och en kolonisering av emigrerande sirianer? Varför kolonisera? Det uppstår en mängd frågor naturligtvis när man öppnar tankedörrarna för att sanningen om människan är större än vad vi lär oss i skolan.

Anmäl
2014-09-29 18:24 #14 av: Hukanson

Lägger in ett kanaliserat budskap här för de som behöver introduktion i förståelsen av vår planetära situation. När Jesus skingrade judarna bort från Det Heliga Landet började en separations orienterad materiell tid där "kristna hedningar" fick ta emot den himmelska elden medans judarna fortsatte att vara kapitalistiskt sociala. Nu har judarna kommit tillbaka till sitt land och vi kan gå tillbaka till en mer andligt orienterad tid där de antika gudarna åter blir aktiva (som de egyptiska). Så gudarna ex Horus sägs existera och samverka med stellarer från Pleiaderna som befinner sig i vårt solsystem som ett Ljusets Federations stödverksamhet och hjälper oss med att avvärja katastrofer. Vi ser deras stellarskepp för att vi ska av fri vilja komma att ta emot mer hjälp från dem. Detta är naturligtvis en tillblivelse process i tiden. Men en nödvändig sådan om vi på Jorden ska kunna komma med i Galaktiska Federationen av Ljus.

Anmäl
2014-09-29 18:27 #15 av: Hukanson

Länk ovan http://youtu.be/fCFpdLbX7OQ

Anmäl
2014-09-30 09:51 #16 av: [kajmal"]

de här paret har följt mej över 10 år de ser ut som människor och kommer från andromeda

Anmäl
2014-10-04 11:15 #17 av: Hukanson

Kajmal du bor i en enslig stuga med många ovanliga besökare, trots detta har du inte flippat ut men blivit en respekterad deltagare på många forum och sajter och dessutom författare till en bok och skapare av många videofilmer. Kanske dina Besökare är dina välgörare i Ljuset och har en plan för din utveckling. Eller så vandrar dessa bara förbi ibland. Kanske du skulle fråga dem vad Jorden kan göra för Andromeda. Tur att de ser ut som människor! En av dera böner;
May the Creator, Great Mystery, Wakan Tanka,
bless You all the days of your life.

May your spirit be awake and aware… may it soar
with gladness.

May your mind be sharp, and your body good & whole.

May you have internal strength, and gain knowledge and wisdom
to guide your way.

May you walk tall in truth, honor & respect others.

May your journey on this world be long and prosperous.

May you always touch another’s soul with kindness.

May you give to yourself and others freely with joy and gladness.

May you keep sacred all the Creator has made, Mother Earth,
the plants, the animals, the People... the water, wind and sky.

May you experience great love.

May you be blessed with family and true friends.

May you always evolve, transform and grow.

Tolec of the Andromeda Council

Anmäl
2014-10-05 12:14 #18 av: [kajmal"]

ja de är mina vägledare in i ljuset.  kamjal min guid säger att jag ska vända mej till dem..frågade dem för några veckor sedan, vad kommer att ske med mej i framtiden?   det svarade de inte på,   bara skrattade.

Anmäl
2014-10-05 15:22 #19 av: Evisen

#17 Lite OT... Vem som helst kan ge ut en bok.

Finns Vulkan media där du kan trycka upp din egna bok, och det utan någon bokförläggare osv.

Anmäl
2014-10-05 15:55 #20 av: Hukanson

Jag rekommenderar alla intresserade av ämnet att verkligen läsa texten "Perspektiv På Den Nya Verkligheten" som hittas på länken;
http://www.st-germain.se/perspektiv/
Därifrån saxar jag ett litet avsnitt om Ursprunget:
"De utomjordingar som är här är mestadels vänligt sinnade och tillhör den Galaktiska Federationen. De har en existens inom 5D eller högre. Här ingår framför allt mänskliga utomjordingar från Plejaderna, Sirius A, Arkturier, Herkulier, Andromedarer, Alfa Centurier, Ummiter, Procyoner, Tau Centier, Lyrier och många fler. Lyrierna är speciellt intressanta eftersom de sägs vara den ursprungliga mänskliga rasen som från början utvecklades inom Vega systemet. De andra är då senare utvecklade mänskliga kolonier, vilket vi själva också är. Medlemmar inom den Galaktiska Federationen är mestadels av mänsklig genetik, men inte enbart, och representerar Ljuset."

Det är troligt att det som åsyftas här är att de människor som fått kropp på jorden men ändå dött till kroppen enligt den Separation som inträffade uppstod i universum och bildade kolonier varav Lyrierna var den rena ursprungliga kolonien. Verkligen spännande! Kanske vi alla kommer från kolonierna? som reinkarnerade varelser ivriga på att gottgöra fel och brister och visa vad vi går för typ. Men det svarar inte på frågan vilka vi var och innerst inne är innan vi fick den kroppsliga separationens illusoriska problemmatik.

Anmäl
2014-10-09 07:03 #21 av: Eliiza

Hej Kajmal!

Det sant visa och aktningsfullt vetande Höga Rådet har ju sitt säte just i Andomeda. Blev du besökt av och fick vägledning och svar från mänskliga varelser från detta Höga Råd eller var det från andra?

Med vänlig hälsning,
Eliiza

Anmäl
2014-10-09 08:13 #22 av: [kajmal"]

det paret jag pratar om i klippet, är från andromeda, de är mycket hjälpsamma, och ger råd.  en man , jag såg honom inte men hörde honom stod framför mej och lade nåt på mina ögonfransar, och sa jag var en comant.  rör det inte sa min guid kamjal..............mina ögonfransar kliar ofta när jag ser på vissa stjärnor...............och även när folk och politiker på  tv talar..........obama exempelvis kliar ofta sin ögonfrans när han talar......det är olika vilken ögonfrans högra eller vänstra som kliar, ibland båda ,  vad mannen var ifrån som gav mej detta vet jag ej.  men jag har hört röster som talar om nåt som kallas  galctiska rådet, det kanske är samma?

Anmäl
2014-10-09 19:15 #23 av: Hukanson

Lämnar ett citat från en läsvärd kanalisering av SaLuSa från Sirius, ett budskap från Ljuset om du vill.

"Generellt finner vi att folk har mer öppna sinnen då det gäller frågor som tidigare ansågs alltför svåra att öppet diskutera. Rädslan över att förlöjligas har nästan upphört då den nya Åldern har låst upp dörrar gentemot ting som generellt inte har diskuterats. Så göm inte ert Ljus och känn er tillräckligt djärva för att tala om det och ni finner då kanske att fler människor än ni trodde är intresserade. När allt kommer omkring så är det nu en tid av avslöjanden, då ni under alltför lång tid har hållits i mörker då det gäller sanningen om er varelse och den Mänskliga historian. Såsom vi nämnde i ett av våra tidigare meddelanden så har ni alla ert ursprung utanför Jorden. Detta betyder inte att ni är helt nya på Jorden, då ni redan har haft många liv på Jorden. Kan ni börja att se att Jorden är en Skola för livet, och ger er i själva verket de snabbaste erfarenheterna i vilka ni utvecklas?"

http://www.st-germain.se/salusa-6/

Anmäl
2014-10-10 21:03 #24 av: Hukanson

Vi måste komma ihåg att det finns ett antal kroppar, ja även vi vanliga svenska här och nu har flera kroppar tom kroppar i kroppen. Med det menar jag att jag inte riktigt vet vad jag pratar om men vet ändå att vi har en 3D-kropp som består av ett 3D-mönster i DNA-strukturen. Detta resulturar i våra vackra kroppar som är starka och skickliga men som innehåller två andra kroppar; den mental-emotionella kroppen och den heligandliga kroppen. Dessa tre kroppar skapades som en enhet av någon som var behörig att skapa människan på jorden...dvs Gud Skaparen. Antagligen gjorde han det någonstans på vårt jordglob med de fem olikfärgade raserna i syftet. Gud skapade vita människor, svarta människor, röda människor, gula människor och sannolikt blåaktiga människor. Det var meningen att det skulle finnas olika färgade människor med litet varierade egenskaper och utseenden. Men i grunden har vi samma DNA-mönster-skapare och samma skyldighet att se varandra som bröder och systrar.
Vår planet sägs ju nu komma in i Alcyones fotonbälte för lång tid framåt ca 2000 år och den energi vi då tar upp möjliggör en eskalerad utveckling av i stort sett allting även människans innersta dvs någon behörig Skapare kan ändra vår DNA och ge oss en 4D eller 5D mönsterkropp som vi anar kan bli mycket annorlunda än den kropp vi har idag och då innehålla fler kroppar än de två andra vi har idag. Det sägs att det nya mönstret ska grundas på något kristallint material i stället för den kolbaserade vi har idag. Detta handlar alltså om vår jordiska kropp och de kroppar som den är upphovet till. Den eviga monaden som inkarnerar i denna kropp är ju av betydligt högre dimensionalitet och står Föräldraguden närmast. Föräldraguden är alla monaders ursprungliga FaderModerGud och troligen också föräldragud för stellarer.

Anmäl
2014-10-11 01:28 #25 av: [kajmal"]

min  astralkropp!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.