Galaktiska Civilisationer/raser

Annunaki

2014-09-25 23:27 #0 av: [Ladymoon]

Har någon här hört talas om Annunaki?

Annunaki lär vara en utomjordisk ras som kommer ifrån planeten Nibiru. Planeten Nibiru tillhör egentligen vårt solsystem men visar sig här endast vart 36.000:e år. Den har en extremt lång omloppsbana. Detta folk ska ha besökt jorden vid de tillfällen som Nibiru var nära, och detta har skett många, många gånger. De slog sig ner i Sumer, ett land som nu ligger i Irak.

Man har hittat lämningar efter dem och deras gudar. Det verkar inte bättre än att de skulle ha varit gudar, i alla fall en del av dem. För dessa gudar och gudinnor har varit och levt här på jorden, i Sumer.

Jag håller på att forska lite i ämnet och förmodligen kommer där en sammanställning. (ska nämligen hålla föredrag om Sumer om en vecka)

Är ni intresserade av mera ?

Anmäl
2014-09-26 00:12 #1 av: VSK

Ja visst Glad

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2014-09-26 00:19 #2 av: [Ladymoon]

Kan det vara på det viset? Skämtar

Anmäl
2014-09-26 05:32 #3 av: Marr

Finns ju en heluppsjö av information om denne Nibiru. Som detta t.ex. http://xfacts.com/xnews/ Skulle vara intressant Ladymoon att höra vad du har att säga om saken. Intressant att du ska hålla föredrag.

Jag vet fortfarande inte om Nibiru är en planet eller komet. Jag själv är alldeles för okunnig om det hela. Fast man har ju tankar...

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2014-09-26 12:18 #4 av: [kajmal"]

https://www.youtube.com/watch?v=PTLTkLtdNC4

https://www.youtube.com/watch?v=wPqzEhCw9ew

mina erfarenheter av annuki

Anmäl
2014-09-26 15:17 #5 av: Magi-cat

Joakim har skrivit mycket om Nibiru:

http://web.comhem.se/abzu/tecken/retro/tecken136.html

Anmäl
2014-09-26 17:39 #6 av: Hukanson

Nibiru kan vara en mycket speciell planet med en mycket speciell bana runt solen. Det kana vara så att mäktiga gudar vistas där och utgör en viktig del av vår planets "himmel". Att veta mer om Nibiru och Annunaki vore mycket bra. Speciellt som det finns observationer av planeten och därmed är forskningen en del av vetenskapen på universitetet.

Oneness can not be divided.

Anmäl
2014-09-26 21:07 #7 av: [Ladymoon]

Men så bra, då vet ni allt.

Annars så hade jag några intressanta kanaliseringar att berätta om. 

Skämtar

Anmäl
2014-09-26 21:28 #8 av: VSK

Berätta mer än gärna Oskyldig

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2014-09-27 08:16 #9 av: Marr

Jag vet inte mycket Ladymoon, jag vill gärna höra mera!Tummen upp Alla har väl inte samma upplevelser och erfarenheter eller kunskaper? Vi är ju alla olika.Blinkar

Anmäl
2014-09-27 09:24 #10 av: Hukanson

He he jag kompletterar gärna vetenskap med intressanta kanaliseringar! Allt är ett och hänger ihop som en helhet. Sumeriska kulturen har så mycket att lära oss ännu. Var inte Ahura Mazda huvudguden?

Anmäl
2014-09-28 00:50 #11 av: [Ladymoon]

OK - Det jag fick reda på var att Anunakki aldrig har slutat komma till jorden. De har till och med byggt en underjordisk anläggning i det som en gång var Sumerien, nuvarande Irak.

Det har ju tidigare talats om att de ska hjälpa oss jordbor om det blir riktigt galet. De ska ju ha skapat oss och då måste de ju också vara rädda om oss.

Mina funderingar är om Anunakki finns här nu i sina anläggningar och att IS på något sätt har fått reda på att de finns någonstans. Och att det är därför som de rensar området, så att det skulle bli lättare att hålla koll. Bara en teori från min sida.

Jag kan aldrig tro att Anunakki inte skulle hjälpa till nu när, som jag ser det, djävulen har släppt ut sin armé.

Jo, den där anläggningen kallar de för Nibiru :-)

Anmäl
2014-09-28 05:16 #12 av: VSK

Men galet har det ju varit bra länge på den här planeten. Hur IS skulle kunna tro de kan ha kontroll och styra över alien övergår mitt förstånd. IS utrotar ju de som inte blir islamister typ. 

Anmäl
2014-09-28 07:18 #13 av: Magi-cat

#11 Det har ju tidigare talats om att de ska hjälpa oss jordbor om det blir riktigt galet

Det vore ju typ dags att sätta igång nu då. Funderar

Men nej, det kommer ingen hjälp "från ovan".

Anmäl
2014-09-28 07:43 #14 av: Marr

Man säger att Annunaki har baser i mellanöstern av vad jag har läst då...Där råder ju inte fred direkt och man kan ju undra om Annunaki då är för fred på jorden och för den lilla människan?Funderar

Jag tror inte dom "räddar" oss i alla fall. Något borde ju ha hänt då och inte eskalerat i detta fruktansvärda som händer i t.ex. Syrien. Kanske är det dom som står för allt elände med den "hemliga" världsregeringen? Ja jag vet verkligen inte och jag spånar mest...Funderar

Anmäl
2014-09-28 21:00 #15 av: [Ladymoon]

Jag medger att detta känns väldigt knepigt eftersom IS och andra liknande avarter sprider sig med enorm hastighet, inte bara i Europa utan även i USA och Australien.

Märkligt är också att Mellanöstern i alla tider har varit inblandat i krig.

Men jag känner starkt att Anunakki är de som ska bistå mänskligheten. Hur som helst är det en mycket skrämmande situation just nu.

Anmäl
2014-09-28 22:04 #16 av: VSK

Jo, visst har man funderat på Mellanöstern och alla dessa krig Funderar

Anmäl
2014-09-30 15:47 #17 av: [[Rosmarmelad]]

http://scoobydoo.wikia.com/wiki/Nibiru

Anmäl
2014-09-30 22:24 #18 av: [Ladymoon]

Här kommer en kanalisering från gudinnan Inanna, via Helen Demetriou

Anmäl
2014-09-30 23:08 #19 av: Cristine

#14 Det är väl för att de är så intolleranta,de har så avigt tankesätt.

Bara det att de tror att Gud bistår dem när de dödar.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2014-10-01 09:18 #20 av: I want to belive

Alltså.. nu vill jag inte låta brutal eller så...

Men att det dör så många nu ang IS och ebola smittan.. alltså.. det står väl till och med i bibeln att jorden rensas på 1/4 av mänskligheten, men hur vet vi ju liksom inte .
Rätta mig jätte gärna om jag har fel , för jag kan ha snurrat ihop det ordentligt ...

Anmäl
2014-10-01 14:45 #21 av: Gahella

IS och Ebola är skapat för att ha ihjäl människor och skapa kaos i respektive länder, och det inom den muslimska och den afrikanska världsdelarna.

Sedan har bibeln reviderats ett antal gånger och det har både lagts till och dragits ifrån för att det ska passa makten bättre.

Anmäl
2014-10-01 14:45 #22 av: I want to belive

Okej !

Anmäl
2014-10-01 15:11 #23 av: [[Rosmarmelad]]

#21 Varför det?

Anmäl
2014-10-01 15:40 #24 av: Gahella

#23 Kan du utveckla frågan?

Anmäl
2014-10-01 18:53 #25 av: Hukanson

Israels Gud är ju enligt Bibeln och historien en Gud som gör processen kort med de ogudaktiga. Om man gör tankesprånget att Gud inte är något påhittat utan en reell verklighet speciellt i sitt eget speciella land mellan Eufrat och Nilen. Så med verklighetens glasögon förstår man att Gud eskalerar våld, strid och krig tills det blir så omöjligt att leva att parterna bara måste omvända sig till fred och frid och lägga av våldet. Men om de inte ber sin Adonai/Allah/God om förlåtelse och söker ljusets väg framåt så kommer snart konflikten att blossa upp igen. Så fungerar verkligheten i den delen av världen nu när judarna är hemma igen.

Anmäl
2014-10-01 21:47 #26 av: [Ladymoon]

Lite om gudarna från sumer

De vanligaste gudarna/gudinnorna

Marduk     skapelseguden                                   

Anu           Himmelsgud     Stad: Uruk

Ki              Jordgudinna, gemål till Anu

Enki           Jordens och vattnets gud        Stad: Eridu

Ninhursag    gemål till Enki

Enlil          Vindens gud                 Stad: Nippur

Ninlil          gemål till Enlil

Nanna         mångud                                Stad: Ur

Ningal         gemål till Nanna

Inanna         himmelsgudinna (som senare blev både himmelns och jordens gudinna)                                                              Stad: Uruk

Utu              solgud                            Stad: Sippar

Ninurta        plogens gud                      Stad:  Lakash

(det ser lite knepigt ut men jag kopierade från mitt dokument i Word)

Anmäl
2014-10-01 21:54 #27 av: [Ladymoon]

Lite om guden Yahve som sedan blev Elohim.

Denna gud var med i skaran men han var så bråkig, egoistisk, avundsjuk och intolerant, så han fick inte vara med att skapa. Som tröst fick han ett folk att se efter, nämligen de som sedermera skulle bli Israels folk.

I Daniels Bok berättar Daniel om sin fångenskap i Babylonien, under en av Nebukadnessar-kungarna. Kungen fick en uppenbarelse om att det bara fanns en gud (Jahve) och att han skulle befria dem från fångenskapen. I och med detta ska kungen ha övergått till den monoteistiska tron.

Så ska det ha gått till när Israels Gud kom "till makten".

Förresten så betyder Israel "den stridande guden". Izra = stridande El = gud.

Anmäl
2014-10-01 21:55 #28 av: VSK

Jösses vad mkt gudar Förskräckt

Anmäl
2014-10-02 16:28 #29 av: Hukanson

27 Shmaa Gizrael Adonai Elohim ... ?
Verkligen tankeväckande med en gudakarta som kan ha referenser till främmande galax skapelser! Om Anu kallades Fadern och Jahve vann människoskapelsen kan man undra vad Svenska Kyrkan egentligen står för.

Anmäl
2014-10-02 22:15 #30 av: [Ladymoon]

# 29

Om man läser Bibeln (GT) så hittar man ju väldigt många exempel på en gud som straffar och kräver. Det är ingen gud som jag kan ta till mitt hjärta och har aldrig gjort. Men det stämmer ju väldigt bra in på Jahve /Elohim.

Och man kan ju inte påstå att han förvaltat sin uppgift speciellt bra med allt elände som följt Israels barn, och som pågår än idag.

Jag har också talat med en imam om guden Jahve, om detta är samma gud som Israels gud, honom de kallar Allah, och så är fallet. Fast där är jag mycket tveksam, men det är en helt annan historia.  Varför skulle muslimerna vilja utrota judarna om de tror på samma gud?

Vad beträffar Svenska Kyrkan så är detta bara en institution som bygger på rikedom och makt. Svenska Kyrkan är så långt ifrån andlighet som man kan komma, men det är också en annan historia.

Skapelseberättelsen finns nertecknad i de sumeriska fynden. Platsen för den första skapelsen heter Eden och ligger mellan Eufrat och Tigris.

Trevligt att du visade intresse för mina inlägg :-)

Anmäl
2014-10-02 22:19 #31 av: [Ladymoon]

Jo, en sak till innan jag drar mig tillbaka;

Det finns många teorier om att Anunaki skulle vara överlevande från Atlantis. Atlantis ska ha legat i Atlanten väster om Portugal.

Samt att Anunaki är födda på jorden.

Anmäl
2014-10-03 05:15 #32 av: Hukanson

Om du inte gillar den Gud människorna hade för 3-4 tusen år sedan kan jag garantera att du inte heller gillar de människor som levde på den tiden. Det var hårda tider! Inte många bekväma bussar eller shoppingcentra då inte. Så vi måste böja våra huvuden i vördnad för Skapelsen av Mänskligheten och bara glädjas åt att vi befinner oss på ett så mycket högre plan nu än då, så högre att vi kan börja förstå vad skapelse och Skaparen egentligen är och var vi kommer ifrån, ursprungligen.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.