Övrigt

Herreje,det var det värsta... :=O

2014-09-12 23:34 #0 av: Cristine

Svårt att fatta, jag blev yr bara av att titta

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2014-09-13 00:02 #1 av: Tarotstollan

Ja, det är då ingenting för mig, tur att jag inte måste åka med där!SkämtarKräks

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2014-09-13 07:42 #2 av: Magi-cat

oooops! FörskräcktInte helt riskfritt det där, som när de stallar planen, knappt någon lyftkraft kvar...Och att piloterna klarar av de där halsbrytande manövrerna, måste ju bli g-krafter av guds nåde....

Not my cup of tea Glad

Nu ska jag ta en extra dos grönt te förresten, det behövs efter det där...

Anmäl
2014-09-13 07:52 #3 av: Magi-cat

En annan flygplansbild, en futuristic sight:

http://sfglobe.com/?id=12870&src=fbfan_12870

Ser helmysko ut och man skulle börja undra om man såg ett sådant...

Anmäl
2014-09-13 19:26 #4 av: Mia-45

ÅHHH  vad häftigt...bara älskar sånt här. Min son ville syssla med sånt men han klarar inte G-kraften..:-(

Anmäl
2014-09-15 20:25 #5 av: _Fisken

Var på Gardemoen (i slutet av 80 tror jag det var) och såg deras flygdag.  Tror det var sex olika länder som hade sina konstflygningsgrupper där.
Värst var Harriern som stillastående neg inför publiken och sen backade bakåt o uppåt. Näst värst var Herculeskärran som tände en sprängladdning så startsträckan måste ha varit under 100meter. Den som lät värst var vår käre Gripen. När den kom långsamt över flygfältet dånade det oerhört.
Totalt 36 jet-kärror av olika slag var där och flög formation över oss.
I bilkön kom en Tornado svepande över oss på låg höjd som för att hälsa. Denna dag var minnesvärd. En riktig höjdare var det.

Anmäl
2014-09-15 20:32 #6 av: Magi-cat

#5 Häftigt! Förstår att det var en höjdardag!

Brr, de där stillastående konsterna är läskiga....

Har också sett flyguppvisningar, bl.a. en med en tysk grupp som var helt otrolig. Tyvärr var det en av dem som kraschade vid ett senare tillfälle.

Och två Spitfire-plan som flög i rote. En av piloterna omkom senare. Men nu blev det sorgligt.

Kul också med de riktigt gamla planen som Tummelisa som bjöd på en uppvisning och så Draken och Lansen, och Tunnan...Man måste beundra dem som kan manövrera de där...

Anmäl
2014-09-15 21:40 #7 av: Cristine

Jag förstår inte att kroppen och hjärnan hänger med!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2014-09-15 21:48 #8 av: _Fisken

Det är nog som att cykla. Man lär sig...

Anmäl
2014-09-15 21:58 #9 av: Magi-cat

Jag förstår inte heller, men säkert att man vänjer sig och har tryckdräkter. Men lite på gränsen är det säkert....

Anmäl
2014-09-15 22:04 #10 av: _Fisken

Ja. Det är jag helt övertygad om. Personerna som flyger är nog "top of the art" men jag tror att DE tycker att det är som att cykla. Sen finns det väl manövrar som gör att de utmanar sig själva - och planet. 

Anmäl
2014-09-16 17:27 #11 av: maria-svensson

Med strålstyrning kan man göra det mesta

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.