Off Topic - Utanför ämnet

manipulation genom tv

2014-08-10 14:24 #0 av: [kajmal"]

http://www.mindmotivations.com/resources/articles/television-mass-manipulation

Anmäl
2014-08-10 14:24 #1 av: [kajmal"]

som tv-tittare behöver man inte vara passiv. tv-vågorna är inte enkelriktade. det går mentalt påverka journalister och politiker genom tv,en som tv-tittare. så arbetar jag !

Anmäl
2014-08-10 14:31 #2 av: Tant Grön

#! Och...vilka påverkar du och hur?Förskräckt

Anmäl
2014-08-10 14:32 #3 av: Hera

Det mesta du ser på tv är inspelat. Få sändningar är live.  Menar du att du tror att du påverkar den du ser på tv genom vågor?

Tillåt mig påstå att du lever i en illusion. 

Sugen på att köpa eller sälja något? Klicka här!      
Relationer * HundarBodyart * Kvinna * Fiske * Viktminskning 
Har du frågor som rör iFokus och dess funktioner? -> Support!

Anmäl
2014-08-10 14:36 #4 av: Tant Grön

Kanske genom telepati

Anmäl
2014-08-10 14:37 #5 av: [kajmal"]

det gäller live sändningar, nyheter

Anmäl
2014-08-10 14:40 #6 av: Tant Grön

Det räcker väl med att ha ett foto av personen. Jag vet en teknik för det, har provat och det fungerar, men tror inte det är rätt att göra så.

Anmäl
2014-08-10 14:42 #7 av: [kajmal"]

går bra med ett fotografi!

Anmäl
2014-08-10 14:44 #8 av: Hera

#6 Och hur vet du att det var DU som gjorde något? 

Saker sker hela tiden.  Sedan kan man råka tänka saker som sker, det innebär inte att man faktiskt påverkat något.

Omni nu har dessa förmågor borde ni ju kunna stoppa krigen. 

Anmäl
2014-08-10 14:50 #9 av: [kajmal"]

du vet inte om det som inte har hänt!

Anmäl
2014-08-10 14:51 #10 av: Tant Grön

Det var en person vi var i samma rum. Fick henne att göra något konstigt, hon sa lite förvirrat: men varför gjorde jag detta? Fick henne att göra det en gång till. Gjorde en sak till jag inte vill berätta.  Det var med ett foto. Ville mest se om det fungerade. Tror inte vi har rätt att påverka andra så. Tror du gör fel mot både dem och dej själv kajmal, även om du vill väl. Men det är min tro,  och jag kan ha fel.

Anmäl
2014-08-10 14:53 #11 av: Hera

#9 Svara på frågan istället för att skriva en självklarhet. 

Varför har du inte stoppat bombningarna? Du kan ju göra det genom att titta på ett foto på dom som bestämmer enligt dig. 

Anmäl
2014-08-10 14:56 #12 av: [kajmal"]

så en självklarhet....underförstått !  du vet inte om de krig som är stoppade!

Anmäl
2014-08-10 15:15 #13 av: Hera

#12 Jag är beredd att tro på din förmåga om kriget tar slut imorgon.  I annat fall är det ren humbug.

Anmäl
2014-08-10 15:17 #14 av: [kajmal"]

du lever i det kollektiva mänskliga medvetandet, och tror på massmedia!

Anmäl
2014-08-10 15:20 #15 av: Hera

#14 Jag tror inte på massmedia. Jag är väldigt källkritisk. Så var god och tro inte att du känner mig. 

Anmäl
2014-08-10 15:30 #16 av: [kajmal"]

du verkar inte veta om det övermedvetna, det kosmiska medvetandet

Anmäl
2014-08-10 16:10 #17 av: Hera

#16 Jag lever i det verkliga medvetandet. Inte i en fantasi.

Anmäl
2014-08-10 17:27 #18 av: Tant Grön

#17 Krig är ett kollektivt vansinne, se vad som händer nu på olika platser i världen. Tror ingen enskild människa kan stoppa det. Om jag skall påverka så föredrar jag att göra det genom t.ex amnesty m.m.  inte genom att föröka manipulera andra.  Dessutom var det, i alla fall det jag gjorde, en effekt som snabbt gick över, och dom var som vanligt igen. 

Anmäl
2014-08-10 17:36 #19 av: Hera

#18 Det finns alltid någon som är drivande.

Men tror vi lämnar det där. Ganska meningslöst att diskutera eftersom bevis saknas.

Anmäl
2014-08-10 18:37 #20 av: [kajmal"]

mänskliga jaget kontra kosmiska jaget

Posted on

6

om ni ser på månen, eller längre bort ni ser på exempelvis lilla karlavagnen,lilla björn ,

plejaderna, då kan ni tänka, om jag vore där exempelvis en av stjärnorna i plejaderna, och kan

man se den stjärnan, och även tänka att man skulle vara där, då händer det nåt som

vetenskapen vet inget om ännu, det prodeceras lite energi av tanken, som alla vet har vi lite

elektricitet i hjärnan, det är därför så kallade spöken , andar kan kontakta vissa människor, nå i

alla fall så har tanken på stjärnan producerat lite energ, om nu vi har en central samlad

tankekraftkälla, som har ganska mycket energi, om den samlas på ett ställe och tänker man på

stjärnan, att om man vore där så är det ju fort gjort. att man tänker att man är där. nå i alla fall

en sammlad tankeenergi kraftkälla är oerhört starkt laddad och kan färdas med en oerhörd

fart, då är nog ljusår rena stenåldern

kanske några svar ett exempel……………. det mänskliga kollekiva massans medvetande jaget

ligger på ett plan, och det kosmiska medvetande jaget ligger på ett annat plan det mänsliga

jaget kan aldrig förstå det kosmiska jaget om det inte blir tränat av varelser från det

kosmiska jaget det är därför som en del uppfiningar kommer ungefär sammtidigt i världen

genom att tankar är en energi och olika tankar kan uppfattas eller komma som en dröm till

personer som håller på med samma saker som föder samma tankegångar, om nu en person

med det kosmiska jaget samtalar med en person som är kvar på det mänskliga jaget, vet den

personen med det kosmiska jaget hur den med det mänskliga jaget och ibland vad den ska

svara det gäller kroppens kordinationer ochså det kosmiska jaget vet bråkdelar före att den

med det mänskliga jaget ska göra någonting exempelvis höja handen detta beror på att det

mänkliga jaget omedvetande tar sats ur det kosmiska jagets lugn, detta för att det mänskliga

jaget härstammar från det kosmiska jaget det kosmiska jaget kan aldrig diskutera med det

mänskliga jaget utan att försöka förklara det kosmiska jaget, och för det mesta är det totalt

meninglöst om en person med dent rent mänskliga jaget inte får hjälp utifrån från………space

vi är som en stor organism, telepatiska men så intimt inbundna vid varandra som art att vi inte

märker det, vi strycker oss under näsan om vi ligger lite över, snusar åt oss om vi ligger lite

under,

Anmäl
2014-08-10 21:08 #21 av: mwetterstrand

Det oförutsägbara är det kloka i existentiell förundran. Friheten har sina rötter i otaliga gränser. Information existerar endast som enastående fenomen och förvandlar gradvis utbyggnad av positivitet. Man måste förstå att sinnet är vägen till ren yttre verklighet och att döden är beroende av utbyggnaden av tillhörighet. Hur förklarar du annars att kunskap ger verkligheten dödliga upplevelser.

Anmäl
2014-08-11 05:25 #22 av: [kajmal"]

verkligheten är den andliga världen, vi börjar leva när vi dör.

Anmäl
2014-08-11 08:25 #23 av: mwetterstrand

Vår fantasi existerar endast i våra subjektiva handlingar.

Anmäl
2014-08-12 21:20 #24 av: ixtab

Visst kan vi manipulera med inspelade saker men det är sublima meddelanden och inget övernaturligt. Sedan tror jag på det bestämdaste att man gemensamt skulle kunna ändra tanke mönster, men att kunna gå in och ändra på te.x. krig. Nej, så kraft fulla är vi inte i våra energier när vi är på detta planet. Och när vi inte är på detta planet är vårat intresse mer av en natur att undersöka och inte manipulera...

Men att tänka positiva tankar är aldrig, aldrig fel och det skapar (vad jag tror) mera förståelse och tålamod. Men det börjar med en själv...

Tant Grön. Var du i samma rum som den du påverkade genom att se på kortet?

Hade jag kunnat påverka någon med tankens kraft hade jag inte dragit mig en sekund för att skapa fred. Sedan kan man ju börja jobba med ett hållbart samhälle...

Anmäl
2014-08-12 23:32 #25 av: Tant Grön

#24 Tror inte heller att vi är så kraftfulla att vi kan stoppa ett krig. Och som jag skrev blev personen jag manipulerade strax sej själv igen, såg lite förvirrad och yrvaken ut och undrade varför hon gjort sådär.

Jag var inte i samma rum som personen jag påverkade genom fotot,  personen befann sej i ett annat land. Detta ångrade jag att jag gjorde.

Kom just på att jag gjort detta en tredje gång. Vill inte berätta närmare om det.  En kompis som var med såg det, och hon tjatade mycket på mej och ville veta hur jag gjorde. Men jag berättade det inte. Detta tycker jag också i efterhand var dumt gjort. Så jag kommer inte att försöka påverka någon mer.  I alla fall inte medvetet.
Fast, när jag är i en affär och någon går framför mej, och jag vill gå till höger, så går personen framför också till höger, som en magnet, fast jag inte vill.  En gång var det en gubbe  som gick framför och jag kom inte förbi, och jag blev lite irriterad och gick runt ett ställ, han framför. När han gått två varv runt stället så kom han väl på att han betedde sej lite konstigt och jag slapp honom.

Anmäl
2014-08-13 05:14 #26 av: ixtab

Tant Grön..
Jag arbetar med andligt och personligt växande och det är en av det första lektionerna, att inte göra mot någon, något som dom inte är med på.  Men om du gör det med nån som är med på det, spelar det ingen roll så länge det inte skadar någon. Det är bra att du är seriös med det och inte lär ut det hur som helst. Man vet ju inte hur det används då...
Jobbar du något med sådant här eller är det bara nått du hittat i dig själv? För om du te.x. arbetar med healing och du frågar om du får manipulera deras mående samtidigt är det ju ett bra redskap..
Är det du som är tant Grön som man kan köpa örter av ??? Glad

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.