Vetenskap

Vladimir Komarov - Kosmonaut

2014-08-08 21:48 #0 av: Huygens

The SOYUZ Conspiracy (Elliott Gould)

Det finns en lång men mycket bra dokumentär om Vladimir Komarov, kosmonaut för Sovjet 1967. Dokumentären visar hur galet Sojuzprogrammet startade och hur dåliga ledarna var på att berätta sanningen.

Jag måste säga att dokumentären innehåller ett av dom bästa exempel på Reptilians som kontrollerar ledare på högsta nivå, och hur Komarov accepterade att han var dödsdömd som kosmonaut.

Komarov avslöjade sanningen inför alla kommunistledare, men möttes av total Reptilian tystnad. Lyssna på dokumentären mellan 26:00 - 30:00

Sojuz 1 gick ur omloppsbana och kraschade med Komarov. Sojuz 2A kunde inte sändas upp som räddning.

Dokumentären tar även upp hur Jurij Gagarin reagerade på att hans bästa vän blev dödad av dom tokiga ledarna. Och troligen blev Gagarin till slut mördad för att han blev så utagerande, vilket dokumentären nämner.

Anmäl
2014-08-10 09:08 #1 av: Volito

Efter perestroika kom ut en del hemligheter - det var långa publiceringar i Ogonjok om Gagarin som hade tillbringat resten av sitt liv neddrågad på stängd mentalsjukhus tex.

Anmäl
2014-08-10 10:38 #2 av: Huygens

Ojdå, höll dom Gagarin inspärrad! Jag får leta mer info om det.

Anmäl
2014-08-12 21:41 #3 av: ixtab

tack för denna, jag har letat efter den... :)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.