Tråden är låst och inga nya kommentarer kan skapas
Viktigt

Framsteg angående chemtrails

2014-07-20 18:48 #0 av: Gahella

Kommun i Kalifornien ska undersöka chemtrails – Meteorolog: ”Vi har vilseletts av militärindustrikomplexet”

Kalifornien kommun chemtrailsKommunen Shasta i norra Kalifornien beslöt enhälligt den 16 juli att frågan om flygplan släpper ut kemikalier, så kallade chemtrails, ska undersökas. Beslutet togs efter ett stormöte där medborgare fick ventilera sina synpunkter.

http://newsvoice.se/2014/07/17/kommun-i-kalifornien-ska-undersoka-chemtrails-meteorolog-vi-har-vilseletts-av-militarindustrikomplexet/

Anmäl
2014-07-20 20:46 #1 av: Marr

Bra med en ordentlig undersökning om vad man släpper ut och varför. Syftet att sänka temperaturen med att skyla solen, flytta regn osv. verkar vara ett misslyckande hitintills. Varför blir det bara värre?

Så länge det inte blir ordentligt undersökt och mänskligheten får dåliga svar, så lär dessa undringar kvarstå. Nu är det här så stort, över hela världen att det går inte stoppa

Att människor ska kallas för konspiratoriker för att de bryr sig om vår jord, våra barn, frisk luft, giftfri mat & vatten. Det är f*n  inte klokt! Det är väl bra att man talar om sådant som vi inte förstår syftet med och vill ha svar på?

Man kan ju inte mörda varenda människa som ställer sig upp och talar ut. Avlider fler på knepiga sätt, så lär "konspirationen" gå igång än värre. Det är många som talar ut nu och fler & fler med yrkeskunnighet inom detta område såsom forskare, läkare, piloter osv. har lessnat. 

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2014-07-20 22:38 #2 av: Cristine

Bra skrivet Marr och jättebra  nyhet Gahella!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2014-07-22 00:40 #3 av: Boxman

"Att människor ska kallas för konspiratoriker för att de bryr sig om vår jord, våra barn, frisk luft, giftfri mat & vatten".

Jag tror inte människor kallas konspirationsteoretiker bara för att de "bryr sig om vår jord, våra barn, friskt luft, giftfri mat & vatten". Det handlar nog snarare om att de förfäktar uppfattningar en mycket omfattande konspiration, för vilken de inte klarar av att presentera någon evidens.

Anmäl
2014-07-22 08:08 #4 av: Marr

#3 Jo så blir det när människor börjar ställa frågor om saker och ting. Saker som ingen bemödar sig ge svar på. Eller så blir man itutad en massa dumheter som får en att gapa av förvåning över hur dumma dom tror vi är?

Är man inte halvt medvetslös utan har lite normal intelligens så är det logiskt att man funderar, frågar & undersöker. Det är då man blir kallad konspiratoriker när ingen vill/kan ge dom svar man söker.

Hade varken internet eller dator när dessa feta strimmor började dyka upp på 90-talets början. Vad vi undrade över detta när vi t.ex. låg och solade med nunan rakt upp i skyn på den tiden. Då var jag 30 år och lite till. 

Vi såg ju att det inte var fråga om några flygplansuppvisningar. Det ena efter det andra planet for liksom framåtebax, sidled härs och tvärs. Eller så hade man 100 plan ute i den allmänna flygtrafiken? Charterplanen Oslo-Jönköping t.ex "lämnade aldrig kvar" sina strimmor. Då pratade vi och undrade såå vad i 17 detta var. Alltså började konspirationen redan där. Konspirera=Att andas om ämnen tillsammans.

Anmäl
2014-07-22 09:52 #5 av: Boxman

Är man inte halvt medvetslös utan har lite normal intelligens så är det logiskt att man funderar, frågar & undersöker. Det är då man blir kallad konspiratoriker när ingen vill/kan ge dom svar man söker.

Nej, som sagt: konspirationsteorietiker blir man kallad när man förfäktar uppfattningar om en omfattande konspiration. Ta bara #30 i den här tråden, till exempel. Cristine menar alltså att det skall finns en hemlig organisation som heter NWO, och som i lönndom försökter ta över världen genom att aktivt minska populationen med hjälp "Mogellon som kryper under huden som levande maskar".

Det handlar alltså inte om att hon "funderar, frågar & undersöker", utan argumenterar just för att vi har med en omfattande konspiration att skaffa.

Anmäl
2014-07-22 10:10 #6 av: Marr

#5 Vad beträffar den tråden så ville du ha ett svar utifrån vad vi personligen tyckte här inne på Uj och svar fick du från Cristine.Glad

Vad 17 vet du om hur mycket Cristine undersökt?Förskräckt

Är du synsk eller medial du med kanske?Funderar

Anmäl
2014-07-22 10:36 #7 av: Boxman

"Vad beträffar den tråden så ville du ha ett svar utifrån vad vi personligen tyckte här inne på Uj och svar fick du från Cristine".

Precis -- och då presenterade hon just en konspirationsteori.

För om man torgför en uppfattning om att det finns en hemlig organisation som i lönndom försöker ta över världen genom att sprida "magellon", så har man väl -- per defintion -- torgfört en konspirationsteori, inte sant?

Anmäl
2014-07-22 11:07 #8 av: Marr

Ja och det har jag redan förklarat vad det beror på, varför människor får frågeställningar om "fenomen" man ej får tillfredställande svar på.

Det är fritt att tänka och uttrycka sig så länge man ej kränker enskild person. Det är det som kallas utveckling och genom den lär man sig saker. Sen att vi inte tycker eller tänker lika om saker, det är också utvecklande. För det ena eller det andra kan på så vis lockas till att undersökas närmare.

Som t.ex. hur det har blivit i den här Haarp och chemtrailfrågan som Gahella presenterar i denna tråd.Tummen upp

Anmäl
2014-07-22 12:26 #9 av: Boxman

Marr,

Du skrev så här i inlägg #1:

Att människor ska kallas för konspiratoriker för att de bryr sig om vår jord, våra barn, frisk luft, giftfri mat & vatten. Det är f*n  inte klokt!

Men anledningen till att människor kallas konspirationsteorier är ju inte för att de bryr sig om vård jord och våra barn, utan för att det de, per definiton, förfäktar är konspirationsteorier, av det slag man hittar i Cristines inlägg #30.

Är vi eniga om det?

Anmäl
2014-07-22 18:08 #10 av: Marr

#8 Vet inte vad du vill vi ska vara eniga om du & jag. Vad en konspiration är eller? En del anser när man tar upp saker som inte är så trevliga när man "andas tillsammans" m.a.o. diskuterar viktiga saker att man är konspiratorisk. Tyvärr verkar chemtrails inte vara en teori enbart. Det är vad jag tänker, även om det är obekvämt. 

Jag tror man är rädd när man anklagar människor för deras åsikter och vill göra konspiration till ett fult ord. Fast det som sker på jorden är skrämmande och sannerligen fult så det räcker. Vi som sitter här i vårt någorlunda trygga land, kanske har svårt att ta till sig eländet?

Jag är arg på hur världen ser ut med de styrandes övergrepp på jord och människor. För egen del så har jag förstått en hel del de sista åren om varför det ser ut som det gör i världen. Så man kan väl säga att jag inte är främmande för dessa (konspirations)teorier, tankar. Antagligen är jag väl konspiratoriker då eftersom jag vill att människor ska "se under ytan" lite. Allt är inte som det ser ut att vara.

Önskar det inte är så här, men tyvärr så ser jag att det ligger sanning bakom i den tråden du talar om. Sen så tänker inte jag diskutera vår sajtvärds åsikter för det har hon gjort själv och det får du nöja dig med.

Det var inte det denna tråd handlade om för övrigt. Utan att vi är många här på Uj t.ex. som gillar att det kanske blir lite framgångar, vad beträffar dessa chemtrails. 

Boxman du får tyvärr nöja dig med detta svar...

Anmäl
2014-07-22 18:48 #11 av: Boxman

"Vet inte vad du vill vi ska vara eniga om du & jag".

Det faktum att det faktiskt är ganska passande att använda ordet "konspirationsteoretiker" för att beskriva någon som menar att vi har med stora, omfattande konspirationer att skaffa.

Anmäl
2014-07-23 00:27 #12 av: Cristine

Var får man alla konspirationstankar?

Jo härifrån...

http://debunkingdenialism.com/2013/08/05/bill-gates-vaccines-and-human-depopulation/

Anmäl
2014-07-23 02:38 #13 av: Boxman

Hur kommer det sig att just den här bloggen ger dig konspirationstankar? Det tycks ju vara en blogg som är djupt kritisk mot olika former av konspirationsteorier.

Anmäl
2014-07-23 16:19 #14 av: millam

#13# Man ska alltså bara godta allt, utan frågor.. Tycka allt är perfekt, bara bra.. Då bör man ju inte ens tänka själv utan bara acceptera allt .. Det är så jag uppfattar det du säger.

Anmäl
2014-07-23 17:03 #15 av: Boxman

"Man ska alltså bara godta allt, utan frågor.. Tycka allt är perfekt, bara bra.. Då bör man ju inte ens tänka själv utan bara acceptera allt .. Det är så jag uppfattar det du säger".

Då har du fullständigt missuppfattat det jag säger.

Anmäl
2014-07-24 03:02 #16 av: mwetterstrand

Jag vill berömma ditt tålamod och dina välformulerade inlägg. Kämpa på! Kramas

Anmäl
2014-07-24 09:34 #17 av: Magi-cat

#16  TS skriver om att en kommun i Kalifornien vill undersöka chemtrails.

Vilket av Boxmans inlägg är det som allra  mest välformulerat tillför något till själva ämnet?

Tålamod är en dygd. Finns det någon anledning att inte ha det? Glad

Anmäl
2014-07-24 10:36 #18 av: Marr

Meteorolog tolkar vädermanipulation. Gammal film från 2008.

https://www.youtube.com/watch?v=WmKm36QlG6Q

Anmäl
2014-07-24 10:53 #19 av: mwetterstrand

Vilket av Boxmans inlägg är det som allra  mest välformulerat tillför något till själva ämnet?

Samtliga inlägg där han försöker förklara definitionen på en konspirationsteoretiker. Eftersom chemtrails är en konspirationsteori så tycker jag att det hör till ämnet.

Tålamod är en dygd. Finns det någon anledning att inte ha det?

Tyvärr hjälper inte ens tålamod vid diskussion i somliga forum på iFokus. I många fall är inställningen bland skribenter så fundamentalistisk att en dialog är meningslös.

Anmäl
2014-07-24 10:54 #20 av: Boxman

Tack! Verkar dock inte vara alltför populärt med kritiska perspektiv på konspirationsteorier här, oavsett hur tålmodig man än är. 

Glad

Anmäl
2014-07-24 11:04 #21 av: mwetterstrand

Scott Stevens blev väl avskedad från WRGB när det uppdagades att han inte avslutat sina studier till meteorolog? 

Anmäl
2014-07-24 11:11 #22 av: Marr

#18 Det var för att han blev vansinnig i sändning när han ej kunde visa vädret pg.a  chemtrailsen...

Hur vida det var med hans utbildning kan jag inte uttala mig om, men han var anställd som meteorolog och fick ju jobba. Då måste man nog ha utbildning.

Anmäl
2014-07-24 11:22 #23 av: Magi-cat

#19 Att (i ännu en tråd!) ständigt upprepa ordet "konspirationsteori" i olika tonarter är en retorisk figur, inget som tillför kunskap eller övertygar någon.

Tyvärr hjälper inte ens tålamod vid diskussion i somliga forum på iFokus. I många fall är inställningen bland skribenter så fundamentalistisk att en dialog

På vilket sätt blir "fundamentalismen" mindre om man upprepar "konspirationsteori" fler gånger och ännu fler gånger?

#20 Tack! Verkar dock inte vara alltför populärt med kritiska perspektiv på konspirationsteorier här, oavsett hur tålmodig man än är. 

Det jag ser är att flera bemödat sig om att svara dig uppriktigt - och tålmodigt. Ser du något annat?

I en annan tråd blev du så upprymd över att någon annan sade emot att du hamnade i helt galen tunna. Är du inte mer noga än så när du läser och bedömer annat heller?

Anmäl
2014-07-24 11:25 #24 av: Magi-cat

Alltså: Vad jag vill ha fram är att "ni" i ett antal trådar polemiserar och upprepar ordet "konspirationsteori" och inte tillför så mycket mer. Om någon har en fundering eller åsikt avfärdas den med att det är en "konspirationsteoretiker" som framför den. Folk svarar, men ni blir inte nöjda med svaren. Det blir i mitt tycke ganska enformigt och för inte diskussionen framåt det minsta.
Det gör också att jag tvivlar på att "ni" vet så särskilt mycket mer om geoengineering och frågeställningarna runt vilka utsläpp det vara må från flygplan.

Red ut frågorna istället för att mest bara "tjata"! Eller - låt det vara med att man inte vet.

Anmäl
2014-07-24 11:47 #25 av: Boxman

"Att (i ännu en tråd!) ständigt upprepa ordet "konspirationsteori" i olika tonarter är en retorisk figur, inget som tillför kunskap eller övertygar någon".

Poängen med mitt resonemang i denna tråd var att visa att ordet "konspirationsteoretiker" faktiskt är ganska passande för att beskriva flera av de människor som skriver här. För om man menar att illuminati i lönndom har mördat en lång rad olika kändisar, så är det väl, per definition, en konspiration man talar om, inte sant?

Det var den enda poäng jag vill försöka få fram. Tyvärr gick den Marr fullständigt förbi.

"Det jag ser är att flera bemödat sig om att svara dig uppriktigt - och tålmodigt. Ser du något annat?"

Absolut. Jag frågade till exempel Huygens vilka belägg han faktiskt hade för att illuminati mördat en lång rad olika kändisar, och fick följande svar:

"Det kan väl inte vara så svårt för dej att gå vidare och kolla upp detaljerna. Det är uppenbart att du kan läsa".

Det är inte riktigt vad jag skulle kalla "ett uppriktigt och tålmodigt" svar på den fråga jag ställde.

"Red ut frågorna istället för att mest bara "tjata"! Eller - låt det vara med att man inte vet".

Visst skall vi reda ut frågorna. Det är ju precis det vi försöker göra. I den här tråden menade till exempel två olika användare att illuminati ligger bakom en ohygglig mängd olika dödsfall. Men när jag frågade efter någon som helst form av  belägg för denna synnerligen kontroversiella ståndpunkt så blir det ju fullständigt tyst. Då blir det ju väldigt svårt att reda ut någonting.

Anmäl
2014-07-24 12:25 #26 av: Magi-cat

#25 Det var den enda poäng jag vill försöka få fram.

Det var så jag menade också. Du bekräftar att du ville ha en poäng, inte föra ett resonemang, en diskussion eller sprida ljus i själva saken. Hoppas du förstår du min "poäng" att det känns ganska intetsägande.

Det är inte riktigt vad jag skulle kalla "ett uppriktigt och tålmodigt" svar på den fråga jag ställde.

Ska vi hålla oss till denna tråd?

Visst skall vi reda ut frågorna. Det är ju precis det vi försöker göra

Du får uppriktiga svar med olika åsiker. Längre kommer du inte om du själv enbart fortsätter att skaffa poäng med att upprepa "konspirationsteorier". Du vet att det inte kommer mer belägg än vad som redan kommit och/eller belägg som gör dig nöjd.
Har du kunskap, visa det.

Jag vill själv finna svar på olika frågor och ställer dem till så många kunniga personer jag kan, som tar dem på allvar och berättar vad de vet utifrån ett kunskapsläge. De klistrar i allmänhet inte "konspirationsteoretiker" i pannan på den som frågar.
Jag begär inte att forumskeptiker ska kunna så mycket om flygtrafik och geoengineering, men säg som det är då, om ni inte vet eller kan! Det här eviga tjatet är bara så meningslöst.

Nu ska jag inte heller tjata i tråden längre. Sorry! Det ska bli intressant att följa hur det går i Kalifornien!

Anmäl
2014-07-24 12:43 #27 av: Boxman

"Du bekräftar att du ville ha en poäng, inte föra ett resonemang, en diskussion eller sprida ljus i själva saken".

Att "sprida ljus" var precis det jag vill göra. Jag vill försöka precisera VARFÖR människor blir kallade konspirationsteoretiker. Eftersom Marr inte riktigt tycktes vara helt på det klara över varför detta skedda, tyckte jag att det kunde vara meningsfullt med ett förtydligande.

"Ska vi hålla oss till denna tråd?"

#20, som du kommenterade syftade på forumet i allmänhet, och inte bara denna tråd.

"Du får uppriktiga svar med olika åsiker."

Nej, som du såg i tråden om illuminati fick jag inga svar alls.

Längre kommer du inte om du själv enbart fortsätter att skaffa poäng med att upprepa "konspirationsteorier".

Jag tror inte att det är någon som försöker skaffa några poäng -- men det man beskriver i tråden i illuminati är väl, per defintion, en konspirationsteori, inte sant?

Eller menar du att det är missvisande att beskriva det som en konspirationsteori?

"Jag vill själv finna svar på olika frågor"

Då sitter vi samma båt. Jag vill också finna svar på olika frågor. När någon påtår att det finns en hemlig organisation som heter illuminati och som i hemlighet ligger bakom en mängd olika kända dödsfall, skulle jag vilja veta vilka belägg man har för detta synnerligen anmärkningsvärda påstående.

Vill inte du också veta det?

Anmäl
2014-07-25 06:29 #28 av: Marr

#27 Tycker du fått bra förklaring varför vissa kallas konspiratoriker, men är du trög så är du. Fast egentligen tror jag inte att du är så trög för du har ju lärt dig skriva. Tänker inte sitta här och tjata med dig och skita ner Gahellas tråd mer nu.

Fattar du inte så kan inte jag hjälpa dig mer, tyvärr...här kommer vi inte längre. Vill du göra en egen tråd om detta så upp till dig men denna tråd ska vara fri från detta tjat nu.

Anmäl
2014-07-25 09:26 #29 av: Boxman

Tycker du fått bra förklaring varför vissa kallas konspiratoriker.

Jag är fullt medveten om varför du, och andra, kallas konspirationsteoretiker. Det är för att ni teoretiserar om stora omfattande konspirationer.

Anmäl
2014-07-25 10:46 #30 av: mwetterstrand

Det var för att han blev vansinnig i sändning när han ej kunde visa vädret pg.a  chemtrailsen...

Gapskrattar

Anmäl
2014-07-25 10:59 #31 av: mwetterstrand

På vilket sätt blir "fundamentalismen" mindre om man upprepar "konspirationsteori" fler gånger och ännu fler gånger?

Jag tror varken jag eller "Boxman" räknar med att minska fundamentalismen i någon större utsträckning. Men i detta fall handlade det väl om att klargöra definitionen av konspirationsteori? Företeelsen chemtrails är per definition en konspirationsteori. Om man okritiskt köper grundlösa teorier om konspiration såsom chemtrails, NWO, illuminati, att månlandningen inte ägt rum, att 11 september var den amerikanska ledningens verk, då är man en konspirationsteoretiker.

Anmäl
2014-07-25 11:10 #32 av: mwetterstrand

Det gör också att jag tvivlar på att "ni" vet så särskilt mycket mer om geoengineering och frågeställningarna runt vilka utsläpp det vara må från flygplan.

Men geoengineering finns ju, det gör inte chemtrails.

http://en.wikipedia.org/wiki/Geoengineering

Anmäl
2014-07-25 11:19 #33 av: Huygens

#18 Jättebra klipp. Den korta videon måste vara en ögonöppnare för vem som helst som inte är hjärntvättad av myndigheterna.

.

För övrig info:

"Mr. Stevens received his Bachelor of Science degree in Meteorology from the University of Oklahoma and his Master of Science degree in Atmospheric Science from Colorado State University. His master's thesis was centered around the transition from warm cloud to rain and its relationship to several meteorological variables, using data from the Atmospheric Radiation Measurement program's station on Nauru Island. Using statistical techniques, Mr. Stevens studied the correlation between these variables and the onset of rain, in the hopes of improving satellite algorithms, which detect rainfall. As an undergraduate, Mr. Stevens also completed an internship with the Oklahoma Climatological Survey, in which he investigated decadal warming trends using the Oklahoma Mesonet, and he presented these findings at the 2006 AMS Annual Meeting in Atlanta, GA.

Mr. Stevens joined CICS-NC as a research associate on March 8, 2010."

.

Letar man runt kring den amerikanska definitionen av meteorlog är det en smula diffust och kraven verkar låga, det är en person som har någon slags utbildning i hur olika vädertyper uppstår och som därefter i något sammanhang försöker förutspå vad vädret blir.

Det hindrar dock inte desinformationsagenter och smutskastare att fira julafton när dom angriper person, istället för att diskutera fakta och sakfrågan.

Anmäl
2014-07-25 11:44 #34 av: mwetterstrand

Jag är frimurare och en del av konspirationen Djävlas.

Anmäl
2014-07-28 18:26 #35 av: Huygens

Minst två yrkespiloter har dött av kemikalierna som flygplanen tankas med. En lagfirma företräder 25 personer som drabbats av kemikalieskador ombord på flygplan när substanserna sipprat in i tryckkabinen..

Anmäl
2014-07-28 19:03 #36 av: mwetterstrand

Menar du att det är kopplat till chemtrails?

Anmäl
2014-07-28 20:40 #37 av: dbIII

#36 Naturligtvis vill h*n påstå att det är beroende på sk chemtrails (lr åtminstone få de redan frälsta att tro det). Annars skulle #35 naturligtvis ha skrivit att 2 piloter dött (enligt stämningen troligen pga) bränsle och oljeläckor i motorerna som kontaminerat luften i planet...

Anmäl
2014-07-29 10:57 #38 av: mwetterstrand

Tack, det var så jag förstod det efter att ha läst artikeln. Därför tyckte jag att inlägget var malplacerat, OT helt enkelt.

Anmäl
2014-08-18 19:53 #39 av: Huygens

Klimatförändringar eller resultat av chemtrails?

Nu måste troligen världens meterologer ändra sina definitioner om vad som är "normalt" väder, pga av att vädret ändrat sej så mycket dom sista 30 åren, kanske pga chemtrails eller möjligen något annat.

Som vädermannen Scott Stevens sa, han kollade radar- och satellitebilder av molnfronter, förutspådde sedan vädret i TV, men kunde upptäcka att när flygplanen flugit igenom området, bröt molnen upp på ett onormalt sätt. Han sa även att det fanns långtgående planer på att omdefiniera vad som var normalt molnbeteende.

Tydligen är WHO på väg att göra en sådan omdefiniering

Det onormala måste bli normalt.

chemtrails

Anmäl
2014-08-18 21:17 #40 av: Cristine

.

Anmäl
2014-08-18 22:21 #41 av: Klass

Om det flyger omkring fler plan nuförtiden än vad det gjort tidigare (vilket förmodligen stämmer) och att det gör att det blir molnigare på grund av att det blir mer kondensstrimmor är väl inte så konstigt, eller? 

Om man är emot detta så klaga på just det då, hitta inte på  andra  konstiga anledningar.

Eller kan det bero på människans utsläpp av koldioxid?

Anmäl
2014-08-19 11:15 #42 av: Joppo

På vilket sätt är detta ämne relaterat till utomjordingar? Jag skulle kunna förstå relevansen om det var flygande tefat som åkte runt och ströslade ut nanovirus och allsköns påstådda elakheter, men nu är det ju vanliga jetplan det handlar om Funderar Menar ni att det sitter små ET-gubbar och styr dessa plan? Eller är piloterna några slags "drones" som styrs av allmänt elaka PSI-utomjordingar som använder sina högt utvecklade psykiska förmågor för att kontrollera dem?

Anmäl
2014-08-19 13:15 #43 av: Gahella

#42 Kära Joppo, är du någon form av kontrollpolis undrar jag då?

OM vi nu vill granska makten på alla de sätt härinne så är det väl inget fel i det, eller?

Och jo flera av oss härinne tror faktiskt att det finns s.k onda Ets  som påverkar på många plan här på jorden. Och ju sämre vi mår desto gladare blir de för då är vi lätthanterliga som aldrig orkar lyfta ett finger för att förändra världen till något bättre och helare än det vi ser hända i världen just nu och som rör sig allt snabbare till NWO.

Anmäl
2014-08-19 14:27 #44 av: Joppo

#43 Kära Gahella, ja, det kan man säga att jag är. Jag extraknäcker åt Illuminati och har uppdraget att hålla koll på er. Jag tjänar lite extrapengar på så sätt förstår du. Jobbet som sådant är väl ok, men cheferna är rätt jobbiga. Sura och sadistiska jäklar hela bunten...

Ni får såklart snicksnacka om vad ni vill, men det är lite märkligt att diskutera iskristaller genererade av flygplansmotorer på ett fora som ska handla om utomjordingar. Det är lite som att jag skulle börja snacka om virkning på ett hundfora eller om mopeder på ett ölfora. 

Men om ni tror att det är onda ET:s som styr(?) operationen så finns det väl en koppling. Förvisso en väldigt märklig sådan, men ni snackar ju om mycket skumt grejs härinne Skrattar

Anmäl
2014-08-19 15:17 #45 av: Gahella

Inte såå märkligt kanske då tidigare sajter lades ner av poliser som du Joppo,  och efter det känner oss lite husvilla om jag säger så...Skämtar 

Men du har åtminstone alltid känts seriös, även om jag kan tycka att du är lite väl begränsad i tanken  i motsatts till vissa av oss som är väldigt gränslösa inom områden både här på jorden och ute i den vida rymden. Men det är helt ok för mig att det är så och hoppas det är helt ok för dig med..? Glad 

Och om de är så sura och jävliga arbetsgivare kanske du skulle byta till någon vänligare och vidsyntare än dessa ödlor du har nu? Skämtar

Anmäl
2014-08-19 15:24 #46 av: mwetterstrand

Inte såå märkligt kanske då tidigare sajter lades ner av poliser som du Joppo.

Miljö iFokus bör väl vara rätt forum?

Anmäl
2014-08-19 15:37 #47 av: Gahella

Vi platsar inte där heller då de tycker vi är så konspiratoriskt lagda, you know Skämtar

Inte lätt att känna sig som ett litet undrande ufo på denna planet kan jag tycka PustarMen känner ingen större oro för historien har reviderats många gånger förr, och det lär den göra många gånger till Glad

Anmäl
2014-08-20 10:04 #48 av: mwetterstrand

Men hade det inte varit bra att få sina tankar och idéer prövade mot människor som inte från början har samma uppfattning? Är inte det syftet med ett diskussionsforum?

Anmäl
2014-08-20 11:14 #49 av: Gahella

Det vet både du och jag hur bra de diskussionerna blir. För det mesta tror vi på det vi lägger in härinne i motsats till vissa av er som inte är i närheten av att tro på det vi tror på i ämnen som tex chemtrails.

Så vad är då oddsen att den diskussionen skulle leda någonstans där båda parter känner sig berikade och mer insiktsfulla än innan? Det är ju bara att kolla hur den här tråden ser ut hittills... Skämtar

Anmäl
2014-08-20 14:08 #50 av: mwetterstrand

Eller så är man inte intresserad av att få sina åsikter prövade för att man inte kan bjuda på sakligt bemötande eller för att man riskerar tvingas tänka över och t.o.m. revidera sin egen ståndpunkt.

I ett diskussionsforum på internet får man räkna med att det blir en del pajkastning. Men jag tycker att sajtvärdarna här gör ett bra jobb med att städa upp, och den här tråden är väl ganska fri från osakligheter?

Anmäl
2014-08-20 17:11 #51 av: Gahella

Då får jag väl säga tack detsamma på det Skämtar

Tycker du verkligen det? Läs igen och se hur ni ser på oss härinne,  Joppes kommentar är den som jag har färskt i minnet. Sedan valde jag att ta det med humor, men tonen är raljerande om jag ska var "petig"....

Och hur vore det med lite självkritik med tanke på att ni s.k skeptiker inte är välkomna på flera sajter än denna? Kan det ha att göra med er egen attityd och att ni själva har svårt att revidera era egna ståndpunkter i ämnen som dessa?

Och pajkasting är inte min stil, och inget jag varken vill utsätta värd eller mig själv som medarbetare för. Kan man inte uttrycka sig med respekt trots olika uppfattningar så lägger jag hellre ner.

Anmäl
2014-08-21 08:11 #52 av: Marr

En annan bra film med ett par år på nacken...

https://www.youtube.com/watch?v=xx-STEA-Vqo

Anmäl
2014-08-21 08:30 #53 av: Cristine

Jag  vet inte om man kan kalla dem diskussioner, jag tycker de låter mer som ensidiga  ifrågasättanden, därför blir man less på att svara och att kopiera våra svar i svart ser bara trist ut när det är lättare  lägga ut nummret på inlägget.

Man har ju i färskt minne vad som skrevs och det ska inte behöva upprepas. 

Vi brukar iaf ha bra minne härinne, tror ingen är senil.

Anmäl
2014-08-21 10:30 #54 av: Gahella

Jag håller med dig Cristine. Och jag upplever det som en typ av översitteri för att ta energi och sätta vederbörande på plats, en mycket oförskämt sätt att tilltala och svara sina medmänniskor på.

Och sedan detta okynnes-anmälande! Så fort man har en avvikande uppfattning än de s.k skeptikerna så blir vi anmälda!? Är det för att vi har en avvikande åsikt?  För otrevliga är det sällan vi är tycker jag själv.

Så med detta klargörande så är det inget jag traktar efter att få delta i, och hoppas att tråden fortsättningsvs får handla om chemtrails och inget annat än det....

Anmäl
2014-08-21 11:13 #55 av: Cristine

Jag lägger ut mina sista kommentarer i denna tråd och det är att Tittar man på första bilden så förstår man att man skulle vara en självmordskandidat om man klev på en av dessa passargerarplan.

Tror ingen regering har råd att ha en massa jetplan i luften varje dag som korsar varandra härs och tvärs..och i vilket syfte?

Anmäl
2014-08-21 11:22 #56 av: Joppo

Om ni fick välja ut ett argument som ni anser är det starkaste för att chemtrails existerar, vilket skulle i så fall det vara? (Det får gärna vara skrivit med era egna och helst inte hänvisa till en skitlång YT-film eller obskyr blogg)

Jag är inte ute efter nån diskussion eftersom ni uppenbarligen inte är intresserade av det, men jag skulle gärna vilja veta lite hur ni tänker och hur hypotesen utvecklats sedan sista gången som jag deltog i en sån här diskussion. 

Tror ni till exempel fortfarande att det är aluminium och barium som mixas med flygbränslet(?) och sedan skickas ut tillsammans med avgaserna? Används det fortfarande kommersiella passagerarplan som laddas med "chemet" på vanliga flygplatser?

Anmäl
2014-08-21 16:35 #57 av: Marr

#56 Ja jag kan enbart svara för mig själv och kanske det är t.o.m. så Joppo?Förskräckt med tanke på din sista mening. Hmmmm???  Annars har jag tidigare tänkt att det är speciella plan som arbetar med geoenergin, world wide over.Funderar

Fast det kan ju faktiskt vara mer utspritt än så...en noga avvägd eliminering???FunderarFy för fa**n! Vem vet? Men det verkar ju dyka upp all mer vetenskap i fråga om detta!

Tänk om du har fel och får stå med lång näsa när chemtrail-utredningarna är klara?  Varför utreda något som inte finns, enligt räddhararna annars? Bra att ta tag i detta och är allt humbug  isåfall & då så...T.o.m. Nasa erkänner weather modifications program eller hur det nu stavas????

Hoppas att det är jag som får stå med lång näsa...för det här är inte roligt att man ska manipulera med vår jord på just detta sätt och allt som följer med där. Det är då jag hellre skulle vilja vara en järv, manet eller vad som helst förutom människa. Så är allt fel så ska jag  med glädje  sprida att en konspiration är dö`!

På gamla dar har jag börjat fundera på dessa otroligt hårda varianter av människosyn. På gamla dar har jag nästan önskat mig vara en...hallonbuske eller vad som helst...men aldrig att jag skulle vilja eller våga anklaga vår hårda natur och de mödor man utkämpar där som naturvarelse.

Däremot,,, det som  en av de värsta rovdjur som fötts på vår jord....så vill jag av hela mitt hjärtas kraft be om ursäkt för vad som åstadkommits på vår vackra helt otroliga jord...av skändningar och vedervärdig eller   krigista eländen och tankar som sprids med en satanisk  dimma över de som kastar upp på allt gott

Läxan när jag går över må vara stor, men inte ska mitt samvete vara förorenat av skändningar emot mina nästa bara för det, mer än vad jag har innan upplysningen till eftertanke? För visst är det bra att tänka själv eller hur Joppo? Utav alla smarta forskare så finns det  andra forskare? Bra eller hur?

Anmäl
2014-08-21 19:43 #58 av: Klass

#57 Marr

Jag uppfattade inte ditt argument som skulle vara svar på #56.

Anmäl
2014-08-21 23:20 #59 av: Eliiza

Hej!
Ang #35
Detta skulle även hända andra personer som utsätts för dess ångor och handskas på ett icke tillräckligt skyddat sätt med drivmedel; såsom bensin, diesel och fotogen; till våra bilar, bussar, lastbilar och andra fortskaffningsmedel och maskiner som drivs med dessa.

(För det är väl ingen här som i sitt stilla sinne har fått för sig att vanlig bensin, diesel och fotogen inte är giftigt?! o_O )

Med vänlig hälsning,
Eliiza

Anmäl
2014-08-22 08:31 #60 av: Gahella

Håller med dig Marr och mitt samvete är också rent därvidlag, och det beror väl på att vi förstår bättre än dessa som styr och ställer på vår jord just nu. SkämtarMen de gör ju bara sitt jobb så fler ska tvingas se och inse sitt eget ansvar även de har för jorden och för vår gemensamma framtid härHjärta

Joppo, förutom att en hel kommun i Kaifonien ska utreda detta, så har vi tagit del av vad vissa FN-tjänstemän uttalat sig om detta så ock piloter, och har även läst och tagit del av vad svenska forskare säger om detta.

OM du nu är intresserad kan du ta del av denna tråd där jag har vinnlagt mig om att länka till sidor som ni kanske inte upplever som konspiratoriska, utan något ni rentav kan ta till er Skämtarhttp://utomjordiskt.ifokus.se/discussions/53b7d4578e0e745357001188-chemtrails

#59 Och Eliza, vd säger du om gifter som GMO, som dödar och steriliserar allt i sin närhet?

Om man ska förstå mer vad som händer i världen ska man inte alltid använda sitt eget förnuft och framför allt inte heller bara lyssna på vad EN människa säger om chemtrails, i detta fallet Billy Meier. Och det gäller i allt kan jag tycka.

Anmäl
2014-08-22 08:52 #61 av: Gahella

Och varför är det så viktigt att vi ska vänja oss vid att moln ser ut så här nu för tiden, så att de tom läggs in i barnfilmer och inom reklamen?

Anmäl
2014-08-22 14:46 #62 av: Eliiza

Hej Gahella!
Jag har aldrig påstått att jag enbart lyssnar på Billy Meier, men han är absolut en människa som verkligen har väldigt mycket värdefullt att säga till mänskligheten. Allt från Billy kommer ju heller inte enkelriktat från honom. Arahat Athersata och Plejarerna lär Billy, och Billy lär Plejarerna.

Och varför säger du att man inte skall använda sitt eget förnuft? o_O Ingen står dig närmare än du själv. Självklart skall man använda sitt eget förnuft och sträva efter att utveckla det. Det är ju det som bl.a. är meningen med människans utveckling, framåtskridande och evolution; att man utvecklar sitt medvetande och förnuft, att man lär sig se vad som är logiskt, sant och riktigt, och på så vis samlar sanningar genom livet och liven.

Det är oerhört viktigt att varje enskild människa inser att han/hon även är en andlig varelse som måste ta sitt eget ansvar och på eget initiativ söka och finna sanningar för att sträva efter att nå sin egen medvetandemässiga utveckling och andliga evolution genom egen efterforskning och eget arbete. Man skall alltså egentligen inte blint tro på någonting utan att göra egna efterforskningar och så utveckla sitt medvetande, sitt förnuft och sin ande. Och allteftersom anden blir visare ju lättare känner människan inom sig vad som är sant och riktigt även gällande andra ting.

Med vänlig hälsning,
Eliiza

Anmäl
2014-08-22 15:01 #63 av: Eliiza

Hej igen!
Jag fick ju även en fråga om GMO.
Först; GMO och gift är inte samma sak, även om det (som så mycket annat) genom missbruk går att kombinera de två.

GMO är vår väg mot utveckling och hälsa och ett sätt för att t.ex. återbörda den näring som en gång fanns i våra grödor innan vi började förstöra och odla sönder vår planet (som faktiskt är en gigantisk levande organism i sig, som alltmer kämpar för sitt liv).

Man kan genmanipulera i riktning med naturen, och åt samma håll som dess eget kretslopp; dvs. så som bl.a. plejarerna gör för att t.ex. hjälpa svältande världar; och man kan genmanipulera mot naturen. Ett förfarande är rätt, och en av vägarna till en hälsosammare och bättre framtid, det andra förfarandet är fel och leder till degeneration och urartning. Gissa vilket som är vilket...

Med vänlig hälsning,
Eliiza

Anmäl
2014-08-22 21:33 #64 av: Gahella

Ärligt talat så upplever jag att den mesta infon hämtar du från Billy som han säger kommer från plejarerna och du får självklart tro på den infon, men det jag tagit del är inte min sanning.

Att lyssna med sitt förnuft  för att försöka begripa en sinnesjuk värld där människor styr med pengar och makt i siktet och fullständigt skiter i mänsklig tragedi om de har något att vinna på, är nog inte det bästa verktyget. Så för att förstå en sjuk värld  måste du helt enkelt tänka i helt andra banor.

Och du får självklart tro på att det går att genmanipulera på det sättet, själv har jag ingen kontakt med detta folk så jag vet inte hur välgrundat det är. Men visst det finns säkert massor av bättre och smartare sätt än det vi visar prov på den här planeten. 

Själv ser jag naturens egna förmåga till återhämtning och generositet om vi bara gav den en chans. Det handlar mer om att vi ska lägga om vårt tänk än den dårskap vi håller på med nu. Och det finns även forskning på som visar att vi snart nått kulmen på överbefolkningen, och det beror på att fler har fått det bättre och mer kunskap i de s.k U-länderna och därigenom inte föder lika många barn längre.

Anmäl
2014-08-22 23:06 #65 av: Cristine

'Jag medger att ordet mobbning inte var det rätta, men jag kände ändå utanförskap.

#63 Håller total med Gahella i hennes utsago

Om GMO

Anmäl
2014-08-23 14:21 #66 av: Eliiza

Skulle jag drista mig till att känna utanförskap gällande allt som jag inte själv kan åstadkomma så skulle jag nog bli fullständigt tokig, på riktigt. :-/ ;-) Men det är jag. ;-)
Nej, jag försöker välja ut vissa för mig intressanta områden., och försöker att inte ta mer i mun än vad jag klarar av att svälja. :-)

Ingen människa är ämnad att kunna allt. Det rekommenderas att man i livet ständigt bör hålla sju intresseområden vid liv i sin vardag. Detta för att få någotsånär bredd i livet och undvika att man blir en okänslig och enkelriktad fackidiot, typ. :-)

Med vänlig hälsning,
Eliiza

Anmäl
2014-08-24 08:40 #67 av: Silfverbielke

Vad säger du om gifter som GMO, som dödar och steriliserar allt i sin närhet?

GMO är inte ett gift, det är en metod.

Anmäl
2014-08-24 08:53 #68 av: Marr

GMO lika med att man behandlar plantan med genmodifiering, som då gör eget "gift" som dödar insekter, ogräs etc...Med den metoden skapar man då möjlighet för plantan att framställa "giftet"... Som sen ändå behöver mer gift och är framtaget för att passa Monsantos Round Up.

Här kan man läsa om Gmo i Sverige och finns många länkar att klicka på där.

http://psrastsw.wordpress.com/

Anmäl
2014-08-24 12:23 #69 av: Joppo

#68 Är du medveten om att GMO kan användas till massor av andra saker än de som du tagit upp? Växten ifråga blir heller inte toxisk bara för att man använt GMO. Det handlar helt enkelt om att man tillför specifikt utvalda gener till en växt, i likhet med klassisk växtförädling. Skillnaden ligger väl primärt i att man gör det med större precision och att man kan plocka gener från annat håll än växtens egna genbank.

Anmäl
2014-08-24 14:01 #70 av: Eliiza

En sak som slår mig ideligen är, att dessa motståndare mot genmodifiering till synes tycker det är helt ok att genom årtionden driva plantor och deras frukter så hårt att de därigenom degenereras och förlorar stora delar av sitt näringsinnehåll; att man skall låta grödorna förbli i detta tillstånd; men att de fullständigt går i taket när det finns forskare som arbetar med att genetiskt regenerera/återställa och förbättra det som andra okunniga människor genom sina onaturligt drivna stressodlingar ställt till med.

Under 11 år, i övergången mellan 1980-1990 talet, så uppvisade forskning att många frukter och grönsaker tappade stora delar av sitt näringsinnehåll pga. hårt driven odling. Vissa frukter tappade t.ex. så mycket som upp till 50 % av sitt C-vitamininnehåll. Både människor och djur livnär sig på dessa och risken blir då allt större för undernäring.

Och, är det inte bättre att genetiskt göra t.ex. en frukt eller en nöt tålig mot vår nordiska kyla så att vi kan odla dessa på hemmaplan ist för att behöva frakta dem hit, många hundratals mil härifrån, med miljöförstörande och långa transporter? Dessutom så har många frukter och grönt en halveringstid på bara några fåtal dagar när det gäller visst näringsinnehåll, så i dessa avseenden så är då närproducerat av högsta vikt.

Att då bilda opinion mot genmodifiering och regenerering/återställning av dessa grödor borde eg. ses som brott mot både mänsklighet, flora och fauna.

(Att genmodifiera en växt så att den står emot våra, av människan, tillverkade ONATURLIGA kemiska substanser som RoundUp är däremot att genmanipulera MOT naturen och kan då räknas som något som inte är acceptabelt.)

Med vänlig hälsning,
Eliiza

Anmäl
2014-08-24 14:41 #71 av: Eliiza

Visst återhämtar naturen sig med tiden. Men det tar lång tid. Inget vi nu odlar kan odlas giftfritt pga. de extra substanser som nu finns i vår atmosfär till följd av industrialisering etc. Ta t.ex. en jordgubbsplanta. Den har pga. detta ämnen och gifter redan i sina gener, så även om plantan odlas giftfritt, och blir kravmärkt, så finns det ändå ämnen i plantan som inte hör hemma där. Om man inte hjälper plantan via en förhållandevis snabb regenererande genmanipulation, i enlighet med naturen, att bli av med dessa ämnen, utan ist. odlar den i en i övrigt avskild tillverkad konstgjord hermetiskt tillsluten och giftfri odlingsmiljö, på alla sätt, så skulle det ta så mycket som drygt 50 generationer(!) efter denna planta innan naturen själv regenererat skadorna.

Att vi människor skall kunna förgifta och förstöra för att sedan lämna åt sitt öde är inte rätt. Vi måste gå in för att göra om, göra rätt och återställa så snart vi kan då vi har kunskaper och möjligheter och använda dessa ansvarsfullt i samklang med naturen.

Med vänlig hälsning,
Eliiza

Anmäl
2014-08-25 08:35 #72 av: Gahella

Och för mig är denna GMO ett jävulens påfund som skapar död och förödelse precis lika mycket som sin skapare Monsanto gjorde med agent orange. Men ni får självklart tro och tycka vad ni vill....

Eliza, det går att ympa, förädla och föryngra naturen på fler sätt än så, och som sagt den genmodifikation du talar om finns ju inte på denna planet ännu.

Och nej det är svårt att leva ett rent och hälsosamt liv i dag då företag styr och inte en medveten folkvilja. Men ju fler som väljer att leva ett medvetet liv desto snabbare förändringar.

Anmäl
2014-08-25 09:54 #73 av: Eliiza

Hej Gahella!
Jag undrar; då du menar att genmodifiering är ett "jävulens påfund", är det då att likställa med att du menar att det som är genetiskt modifierat skall destrueras så att generna inte förs vidare?

Med vänlig hälsning,
Eliiza

Anmäl
2014-08-25 10:04 #74 av: Gahella

Jag har inga problem med utveckling, bara vi gör det medvetet och insiktsfullt.

Den genmodifiering vi idag håller på med utsätter oss alla för faror och tar inga som helst hänsyn till försiktighetsprincipen och det skapas konsekvenser som vi inte vet var de leder till. För mig är det horribelt.

Forskar världen över varnar för detta, och så länge det ser ut så här är jag en stark motståndare ja:

Nyligen gick American Academy of Environmental Medicine ut med en uppmaning där de ber läkare att varna sina patienter för riskerna med genmodifierade livsmedel. Man vill ha ett moratorium för produktion av GMO-mat, oberoende långtidsstudier och märkning av varorna.

Flera djurstudier har visat på hälsorisker med GM-produkter, inklusive infertilitet, problem med immunförsvaret, snabbare åldrande, sämre insulinregulering och förändringar i viktiga organ och inälvor, skriver AAEM.

När en jämförelse gjordes mellan två grupper med råttor där den ena fick äta genmodifierad soja och den andra gavs naturligt odlad soja fann man att de flesta av ungarna som föddes i den första gruppen dog inom tre veckor, jämfört med tio procent i kontrollgruppen. De överlevande råttorna var också mindre, och fick senare problem med att bli dräktiga.

Kosten satte även sina spår på de manliga råttorna och fick deras testiklar att ändra färg från rosa, som är normalt hos råttor, till mörkblå. När prover togs på embryon från möss som matats med GM-soja fann man att det hade uppstått "signifikanta" ändringar i deras DNA.

Resultaten stöds av en österrikisk studie där möss som fått äta genmodifierad majs fick färre och mindre ungar.

Problemen drabbar även boskap. Studier i Haryana i Indien har visat att många bufflar som ätit modifierade bomullsfrön drabbas av komplikationer som onormalt tidiga födslar, dödfödda kalvar och skador på livmodern. Även kor och tjurar ska ha blivit infertila när de ätit samma frön.

Genmodifierad majs och bomull har försetts med inbyggda insektsmedel som dödar de skadedjur som försöker äta av plantorna. Företagen som tillverkar medlet, som kallas Bt och produceras med hjälp av bakterien Bacillus thuringiensis, hävdar att det är ofarligt för andra organismer, och tar stöd av att insektsmedel som länge har används i konventionell odling också innehåller samma gift. Men Bt-giftet som finns i genmodifierade grödor är tusen gånger mer koncentrerat och är giftigare än den Bt-spray som används vid konventionell odling och kan inte tvättas från grönsakerna innan de används. Opposing Views skriver att studier har visat att även sprayen har visat sig skadlig och allergiframkallande. När medlet spreds via flyg över områden i nordvästra USA var det runt 500 människor som rapporterade att de drabbats av allergi- eller influensaliknande symtom, varav somliga behövde uppsöka läkarvård. Nu uppmärksammas samma symtom i Indien på platser där man hanterar bomull som modifierats med Bt-toxinet.

http://www.miljomagasinet.se/artiklar/090708_gmo-risker.html

Anmäl
2014-08-25 11:28 #75 av: Eliiza

Hej Gahella!
Naturligtvis; man kan göra saker på rätt och på fel sätt, som jag sagt tidigare. Dessutom så tar det tid att lära sig, och det är på misstagen vi lär oss, det är så all utveckling i hela Universum sker, även om det tyvärr tar olyckligt lång tid för vissa att lära sig...och att många hinner bli drabbade under resans gång...

Om man återställer t.ex. vitaminhalten i en frukt eller gröda eller gör den mer motståndskraftig mot kyla och frost, så kommer detta inte att ha några negativa effekter på de som förtär frukten eller grödan. Detta eftersom man återställt förhållandet enligt naturens principer.

Det som är avsett för att användas i syfte att göra gott kan även användas för att göra illgärningar. Alla medaljer har, som bekant, en baksida. Inget ont om att ondsinta förehavanden i ämnet kommer till ytan. Absolut inte. De exempel som du hela tiden drar upp är de förehavandesätt där man genmanipulerar i urartning och mot naturen. Inte heller jag förespråkar dessa metoder, utan det jag talar om är att forska och genmanipulera enligt naturens villkor och i harmoni med livet.

Visserligen ligger den jordemänskliga gentekniken i sin linda, men någonstans måste man ju börja. Det tar tid, och man ådrar sig många snubblanden och skrapsår innan man kan gå. Men att påstå att vi inte alls har tekniken att genmanipulera på rätt sätt stämmer inte. All genteknik som utförts och alla genmanipuleringar som gjorts hittills har inte gjorts på felaktigt sätt. Men vi har mycket kvar att lära.

Och, jordemänskligheten är ju själv offer för degenerativ genmanipulation, sedan många tusentals år tillbaka. Skulle vi då inte ha rätten att regenerera och återställa detta om vi hade kunskapen om vilka gener som inte hör hemma i våra kroppar???
Det är delvis tack vare dessa felaktiga gener som vi i vissa avseenden inte ses som riktiga människor, och som är anledningen till att vi inte blir officiellt kontaktade av utomjordiska civilisationer.

(Och apropå soja; det skall man inte äta överhuvudtaget, eller iaf äta av så lite som möjligt. Vi har inte den rätta genetiken för att eg. kunna bryta ner soja på ett oskadligt sätt, iaf inte vi i västvärlden...)

Med vänlig hälsning,
Eliiza

Anmäl
2014-08-25 12:11 #76 av: Gahella

Vi vet mycket bättre än det här, men den destruktiva delen är den som tillåts utveckla sig och så har det varit med både bilar som kan gå på vatten och andra fantastiska uppfinningar som funnit sedan lång tid tillbaka.

Att skapa oerhörd förödelse för att vissa vill ha makt och pengar tycker inte jag är ok någonstans. Det är nog med det nu!

Anmäl
2014-08-25 20:58 #77 av: Eliiza

Ja, Gahella, under ett antal tusen år har faktiskt en och annan kunnig och vis människa, bl.a. Da Vinci, gjort ritningar och visat hur man tom., faktiskt, kan bygga en miljövänlig fusionsmotor, och med den teknik som fanns då, men dessa ritningar har idogt gömts undan av maktgiriga människor. Vi har gång på gång erbjudits miljövänliga ickenedsmutsande alternativ, men de makthungriga som inte vill se längre än deras egna näsa räcker har valt förbränningsmotorn, denna nedsmutsande och ständigt oljekrävande maskin, vilken leder till att vår planet Jorden ständigt urholkas på sin inre dämpning. Allt bara för att i olja finns det pengar att tjäna. Ständigt. Men när man väl byggt en fusionsmotor så behövs inte något sådant bränsle.

Det finns tydligen en planet (belägen i vår Vintergata, om jag minns rätt...) vars invånare lever på den nivån som vi gjorde här på 1960-talet, men med den skillnaden att de helt har undvikit förbrännings- och explosionsmotorteknik och istället driver alla sina maskiner med fusionsteknik. Detta innebär att de lever på en, jämförelsevis, oförstörd planet när det gäller avgasutsläpp, eftersom fusionstekniken inte ger några skadliga eller giftiga restprodukter. :-)

Vi hade, som sagt, chansen vi också...

Med vänlig hälsning,
Eliza

Anmäl
2014-08-25 22:22 #79 av: Klass

Vad hände med diskussioner om chemtrails?

Anmäl
2014-08-26 08:41 #80 av: Eliiza

Jag antar att jag råkade förstöra diskussionen, genom att obetänkligt lägga in sådant i jämförelse som var OT...
Förlåt...

Med vänlig hälsning,
Eliiza

Anmäl
2014-08-26 11:48 #81 av: Gahella

#77 Ja Eliiza, där är vi helt överens. Men fortsätter tror på människas inneboende godhet där vi hellre vill göra gott, lära oss och gå vidare med våra erfarenheter, och mycket av det ser jag omkring mig nu. Det handlar mer om att fler människor måste inse läget och välja ett annat sätt att leva på än att förströ tiden med shopping, riva ur sina kök och väggar i sina lägenheter och även jobba på sitt inre så de blir mer tillfredställda på djupet än denna fokus på saker som dessa.

Att tänka mer långsiktigt och mer på hälsa och miljö-konsekvenser är något som är viktigare än någonsin, för redan nu lever vi långt över jordens begränsningar.

#80 Det är inte ditt fel Eliiza, det var jag som tog upp den jämförelsen i # 60 Glad

Anmäl
2014-08-26 12:39 #82 av: Cristine

Och jag  spädde på!

Anmäl
2014-08-26 16:15 #83 av: Gahella

Heelt ok Cristine Skämtar

Anmäl
2014-09-03 00:12 #84 av: Eliiza

Kram på er! :-)

Anmäl
2014-09-03 13:31 #85 av: Gahella

Kram tillbaka Eliiza Glad

Anmäl
2014-10-15 18:02 #86 av: Klass

*bump*

Har det kommit något resultat från undersökningen som skulle göras?

Anmäl
2014-12-10 13:34 #87 av: Huygens

Brittiska forskare säger att under dom sista 30 åren har vädret alltmer gått mot både extrem hetta och extrem köld.

Anmäl
2014-12-18 15:41 #88 av: Huygens

En ny typ av vågformade, oförklarade moln har tvingat meteorologerna att ge namn till denna nya typ av ej tidigare kända molntyp.

Undulatus Asperatus

Molnen går fram över himlen i ett slags underlig vågform, som om molnen blir styrda med en HAARP-anläggning. Se gif-animeringen i artikeln för molnets vågrörelse.

Anmäl
2014-12-28 09:09 #89 av: Marr

Chemtrailpilot pratar...lyssna och titta på klippet från december i år.

https://www.youtube.com/watch?v=lZaD-H_j3pU

Anmäl
2014-12-29 14:58 #90 av: Gahella

Härligt att ni underhåller denna tråden också....Blomma

Undulatus Asperatus, ja det var ju ett namn det också FörbrylladOch tydligen så är översättningen på det upprörd eller turbulent våg, och upprörande är det verkligen!

Men som sagt det är en ny typ av moln som aldrig setts förut.

Anmäl
2015-01-13 10:33 #91 av: Magi-cat

Intressant artikel om geoengineering, populärt kallat "climate hacking", från I fucking love Science.

Visst kan man hacka klimatet, men ska vi verkligen göra det, frågar man sig.

Den uppenbara lösningen för att minska den globala uppvärmningen är att bränna mindre fossila bränslen.

Genvägen, att hacka klimatet, kan även om det skulle fungera ställa till ännu mer problem.

"Some researchers have gone as far as to brand geoengineering immoral, while the concept has also been described as an Earth experiment, in addition to the experiment already being done with greenhouse emissions.

The only thing we know for certain is that we need a lot more certainty before deciding to hack our climate."

http://www.iflscience.com/environment/climate-hacking-would-be-easy-doesn-t-mean-we-should-do-it

Bra slutsats tycker jag och bra att det diskuteras.

Åt skogen med klimathackande! Det är allas vår jord!

Anmäl
2015-01-13 16:39 #92 av: Gahella

Jag håller med, detta är ett gigantiskt experiment som vi inte har en aning om hur konsekvenserna kommer bli av detta.

Som det ser ut nu så är hela jorden och vi själva utsatta för ett gigantiskt experimenterande i mycket när det gäller vår hälsa. Och har undrat många gånger hur det kommer se ut om c.a 20 med den takten som vi håller nu?

Anmäl
2015-01-30 13:58 #93 av: Huygens

Jag antar att Snowmaggedon som alla på USAs östkust fruktade, snöstormen Juno kom av sej pga att myndigheterna ägnat sej åt lite vädermodofikationer. Det handlade väl om en kostnadsfråga.

Meteorologerna fick be om ursäkt, men någon förklaring kom inte.

New York var i stort sett öde. Frågan är om militärerna tog tillfället i akt att förbereda en psyops?

Anmäl
2015-01-30 15:28 #94 av: Cristine

Haarpanläggningarna fungerade inte...jag var ju med och strålade på både sådana oc h vapendepåer för  ett tag sean, lite överallt.Skrattar

Trevliga nätter har man ibland!

Anmäl
2015-02-16 15:21 #95 av: Huygens

CIA tror att Ryssland kan kontrollera vädret. Min misstanke är att det kan även USA göra.

Det är långvarig torka CIA pratar om. Får mej att fundera på om dom långvariga (8-12 år) torrperioderna i Afrika är skapade av människohand? Delar av Östafrika ser ibland ut att vara snustorrt.

Och det regnade över Vietnam och på andra ställen...

"CIA seeded clouds over Cuba ‘to make it rain and ruin the sugar harvest’."

Anmäl
2015-02-16 16:04 #96 av: Gahella

#95 Att ha tillgång till vädret är ren makt och kan helt ödelägga länder om intressen finns och det gör det ju.

The power structure does not want populations to consider or question the obvious dangers directly related to geoengineering. Internationally recognized geoengineer David Keith was questioned at a major science conference about his “proposal” of spraying 20,000,000 tons of aluminum into the atmosphere, his answer should shock any rational person. Now scientists and media always omit any mention of the fact that spraying the atmosphere with toxic particulates MUST contaminate the entire surface of the planet, there is no other possibility. Not only is climate engineering fueling total biosphere contamination and implosion, every breath we take is now tainted. All are needed in the ongoing fight to completely expose and halt the geoengineering insanity, make your voice Heard.

http://www.zengardner.com/record-media-coverage-climate-engineering/

Anmäl
2015-02-16 16:06 #97 av: Gahella

Varenda dag året om nu för tiden är det järngrått på himlarna och vi har typ 1 soltimme i månaden. Och så få människor undrar varför?!

Anmäl
2015-02-16 17:49 #98 av: Gahella

Och undrar samtidigt över att många medger att chemtrails  finns och, ändå tror människor inte på att det?

http://newsvoice.se/2014/06/27/nasa-tjansteman-medger-att-de-anvander-chemtrails/

Anmäl
2015-02-16 18:02 #99 av: Magi-cat

det var som...Förskräckt

Anmäl
2015-02-16 18:36 #100 av: Klass

Eftersom det verkar finnas väldigt många som mer eller mindre är övertygade om att dessa chemtrails existerar och som dessutom har koll på när det verkligen är chem och inte kondens - varför inte dra ihop en insamling för att bekosta att ta prover efter ett chemtrailutsläpp?
Om ni kan få ihop något sådant och få svart på vitt att det är barium och aluminium o.s.v, så lär ni få all möjlig media och en uppsjö av människor att fatta. 

Anmäl
2015-02-16 18:48 #101 av: Magi-cat

Personligen är jag inte övertygad om vad som är vad eller någonting. Hur ska man kunna avgöra det utan att vara expert? Men att geoengineering förekommer och att militären släpper ut jox är det ju inte ens någon större förnekelse kring efter vad jag förstår. Mer än att omfattningen inte precis är vida känd.

Något rubrikskapande tror jag inte på. I så fall hade det redan skett.

Anmäl
2015-02-16 18:54 #102 av: Marr

Ja se där ja, en till som medger och nu från Nasa... det är väl lika bra att erkänna det hela, när man nu har startat dessa undersökningar #0 i Kalifornien. Andra som gått ut med det tidigare, har ju oförklarligt avlidit...

Anmäl
2015-02-16 18:55 #103 av: Klass

Det kan vara så att att avsaknaden av rubrikskapande betyder att det verkligen inte finns något att skapa rubriker om, det finns gränser även för Aftonbladet.
Tänk efter hur rubrik-kåta t.ex. aftontidningarna kan vara. Om någon hade lagt fram något belägg som varit det minsta substantiellt gällande förekomsten av dessa chemtrails så hade nog inte aftontidningarna varit sena att haka på och slå upp stora rubriker.

Anmäl
2015-02-16 18:58 #104 av: Magi-cat

Inget militärt heller? Ingen geoengineering?

Anmäl
2015-02-16 19:04 #105 av: Gahella

# 100 inte för att du bryr dig men för ordningens skull. Sedan är det upp till samtliga att fundera lite över att solen nästan aldrig lyser på sina håll i världen.

http://mobiltelefoni.tv/2014/04/17/dokumentar-avslojar-militar-upphandling-av-tonvis-med-barium-som-anvands-i-chemtrails/

Anmäl
2015-02-16 19:36 #106 av: Klass

Några snubbar som tror på chemtrails och spekulerar. Okej. 
Jag undrar fortfarande varför ni inte skaffar solida bevis.

Anmäl
2015-02-16 19:54 #107 av: Marr

Ja här är det då åter några herrar & damer som vet vad dom pratar om. Ändå har många människor så svårt att tro på vad som sägs. Det är banne mig ännu mer skrämmande. Hur kan det komma sig egentligen? 

Tror inte folk som tror chemtrails inte existerar, ens  tittar på det som framläggs inom ämnet. Det verkar inte bättre..tycker det är tråkigt att inte fler är mer skeptiska till hur det står till.Ledsen

En film jag tycker man kan ge några minuter åtminstone...

Anmäl
2015-02-16 20:08 #108 av: Klass

Men det framläggs ju ingenting med substans. Det är spekulationer och påståenden.
Ta fram konkreta bevis. Ta prover efter ett flygplan som påstås släppa ut dessa chem. 
Att säga att kondensstrimmor försvinner direkt och att kemstrimmor inte gör det räcker inte - det är fortfarande påståenden. Kom fram med något konkret.

Om det ni påstår stämmer är det verkligen fruktansvärt! Så jag skulle verkligen vilja att ni hittade klockrena bevis. Ta prover! Dokumentera!

Anmäl
2015-02-16 20:47 #109 av: Marr

#107 Bistår du med pengar och all teknik som krävs för att göra detta möjligt så är jag gärna med. '

Det räcker alltså inte med FBI, CIA, NASA anställda, Piloter, militärer och många andra erkänner hur det ligger till?  Många talar efter pension eller visselblåser och helt plötsligt så finns dom inte mer. Så skapas då tillslut forskning i detta. Ska som sagt bli intressant att följa detta.

Påtryckningarna blivit för stora för dom att nu klara av att hålla undan detta...

Du vill ha oss till att göra denna undersökning säger du Klass? Skulle du lita till det då om vi fick skrämmande resultat? Kanske om du betalar för då borde du ju undersöka ämnet lite mer djupgående.

Anmäl
2015-02-16 21:08 #110 av: Klass

Det är inte jag som påstår, det är ni. Ni verkar vara många, så ni borde ha råd med att gå ihop med att komma fram med konkreta bevis. Anlita någon som flyger efter ett s.k. chemtrailplan och tar prover på spåren. Hur svårt kan det vara?

Anmäl
2015-02-16 21:40 #111 av: Gahella

Klass bryr sig inte, klass kommer förneka det mest uppenbara så hen bli blå i ansiktet Skämtar

Och jag bryr mig inte heller vad klass tror och inte tror....Glad

Anmäl
2015-02-16 22:13 #112 av: Klass

Jag bryr mig, faktiskt - oavsett om du anser att jag är blå i ansiktet eller inte. Jag oroar mig, oavsett om du bryr dig eller inte.
Det är bara det att så länge det inte finns konkreta belägg för att normal kondens skulle vara något annat än just detta så har jag svårt att tro något annat än att ni överdriver och hetsar upp er helt i onödan. 

Varför tar ni inte fram konkreta bevis? Kan ni berätta varför? 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.