Vetenskap

Flygplansutsläpp

2014-07-10 17:21 #0 av: Huygens

Vad är det flygplanen släpper ut?

Somliga säger chemtrails, andra säger contrails.

Och idén om chemtrails, är den startad som en bluff av CIA?

.

Jag ger min syn på saken, den kanske är lite tråkig och lutar sej rätt mycket på Wikipedia. Låt oss titta på molnen.

Hur skapas moln?

Vad innebär molnbildning?

Jo, moln skapas genom att det finns bös, dvs små partiklar, smuts i luften som låter vattenmolekyler klumpa ihop sej, kondensationskärnor.

Det krävs alltså partiklar i luften för att snabbt bilda moln ur luftfuktighet.

.

Kan moln bildas utan att det finns smuts och partiklar i luften?

Ja, det kan bildas moln utan smuts, men då krävs det 4 ggr så mycket vatten för att molnen ska bildas. Även underkylt vatten kräver partiklar för att frysa till is, dvs underkylt regn.

Man vet att regn har kunnat kylas ner till -37 grader Celsius utan att frysa till is, pga att det saknats partiklar i luften i det området där vattnet funnits.

Ett flyplan är en stor partikel och om flygplanet flyger in i underkylt regn, bildas is direkt på vingarna. Flygplanets vingar får då en något annan form som inte är helt aerodynamisk och flygplanet kan tappa greppet om luften och krascha.

Smuts spelar roll.

.

Partiklar ger alltså moln.

Hur är det med flygplansutsläppen?

Är det bara contrails, dvs vatten och koldioxid?

Råolja innehåller en del skräp som inte är kolväten. Vissa typer av råolja innehåller 6-8 % svavel. Även ett flygbränsle med lite svavel, kommer att bilda giftiga och försurande svavelföreningar när det förbränns.

Dessutom bildar förbränning av flygbränsle nitrösa gaser och vid ofullständig färbränning om det är är en äldre sliten jetmotor, sprutar det ur en del cancerframkallande och giftiga kolväten, som bensen m m.

Så påståendet om chemtrails är alltså inte sant?

Contrails innehåller vatten, koldioxid, svaveldioxid + svavelföreningar, kolväten och nitrösa gaser.

Trevligt.

.

Det görs en del utsläpp för att åstadkomma s k klimatmodifiering för att rädda jorden och rädda klimatet, men dom flesta chemtrailutsläpp av det slaget görs i USA och kommer sällan från passagerarjetflyg.

På 1970-talet fanns mindre smuts i dom höga luftlagren.

På 1970-talet försvann contrails i luften väldigt snabbt, så vad har hänt med luften idag?

Ja-a, dels har väldigt många flygplan flugit i luften under många årtionden,  så luften innehåller många fler partiklar än på 1970-talet. Partiklar som ramlat av flygen pga värme och spänningskorrosion, t ex aluminiumpartiklar från flygplanskropparna samt målarfärg.

Säkerligen kan en del plastämnen avgetts från flygplanen och en del hälsofarliga värmemodifierade jetturbinoljor som går ut med luften som passerar genom tryckkabinen (och som passagerarna inandats).

.

Så det finns mycket fler partiklar i luften idag än på 1970-talet. Det gör att när ett passagerarplan flyger genom luften så bildas det mycket lättare, bredare och mer varaktiga contrails, pga av att det finns en massa partiklar och kemikalier i luften redan från början.

Så det som ser ut som chemtrails är kanske contrails, men i en luft som idag är mer nedsmutsad och innehåller många fler kemikalier än någonsin tidigare.

Det som kanske började som en CIA-bluff för att lura personer att tro på en konspiration över vädermodifieringar med chemtrails, kan idag ha blivit en verklighet, en uppmärksamhet på att något sker med luften.

Något som flygbolagen inte vill kännas vid.

Vad tror ni händer om det kommer krav på att flygplanen inte får avge smulor av korroderad aluminium eller färg från flygplanskropparna. Inte får avge svavelgaser, nitrösa gifter eller jetturbinoljor i luften?

Utsläppsbegränsningar.

Flygbolagen kommer att få stora problem att leva upp till dessa miljökrav. Så det som kallas chemtrails är kanske allvarliga och miljöfarliga contrails?

Och vem kan idag skilja på contrails och chemtrails om det är så att contrails över lång tid till slut avger stora mängder farliga kemikalier?

Problem.

.

Dessutom orsakar contrails/chemtrails växthuseffekt.

Låt oss se på artificiell molnsådd.

Om vi inte har några contrails alls, kommer temperaturen att stiga. Tydligen steg temperaturen över USA med ca 1 grad Celsius efter 911, då inga plan flög på 3 dagar.

Det finns påståenden att chemtrails släpper ut aluminium-, barium- och silverpartiklar för att påverka vädret. Kanske gör enstaka flygplan sådana utsläpp, men dom flesta metallpartiklar kan finnas i luften redan från början. En del partiklar kan komma från industrin, bilutsläpp och från flygplanskroppar som successivt smulas sönder pga värme och spänningskorrosion när dom flyger på hög höjd.

Jag tror man kan behöva se lite annorlunda på chemtrails än att det bara är "behållare med kemikalier" som gör utsläppen. Det kan vara så att partiklar och kemikalier kommer från många olika källor och gör sej till känna genom långvarigt kvarstannande contrails.

Sen vet vi väldigt lite om dom utsläpp som görs ovanför 13 km höjd och hur dom stora jetströmmarna över jordklotet påverkas.

Det kan röra sej om flera olika typer av miljöpåverkan och utsläpp.

Anmäl
2014-07-10 17:31 #1 av: Magi-cat

Så det som kallas chemtrails är kanske allvarliga och miljöfarliga contrails?

Kan ligga mycket i det där.

Flygtrafiken i sig är inte särskilt miljövänlig.

Och så kallar man alla som undrar för "konspirationsteoretiker" och så tar ingen ställning till själva problemen.

Jag skulle vilja veta vad kondensstrimmorna egentligen innehåller och vad flygtrafiken sprider. Samt exakt under vilka förhållanden de där blaffiga spåren bildas.

Anmäl
2014-07-10 17:39 #2 av: Huygens

Intressanta länkar. ->

Project Cumulus (35 dog i översväminingar 1952) och FNs förbud 1977 mot vädermodifikationer visar att det tidigt var aktivitet på området. Struntar myndigheterna i förbudet på vissa håll?

Även bra länkar från en av chemtrailtrådarna.

Anmäl
2014-07-13 11:39 #3 av: Huygens

Jag hittade följande forum om KristenMeghan och är lite förbryllad. Hon börjar själv skriva i forumet efter ett tag om flygplansutsläpp, den intresserade kanske orkar läsa och sammanfatta? Jag tycker hon verkar en smula ung för att ha upplevt allt hon säger sej varit med om.

Ändå, jag tror återigen att vi måste fundera på om det finns olika typer av utsläpp så att inte allt får en enda beteckning i stil med enbart contrail eller chemtrail.

Det som är lite oroväckande är ju att hon även pratar om flygutsläpp av radioaktiva ämnen i denna video, vilket jag försöker förstå syftet med. Samt att hon hotades med någon variant av Patriot Act där högre befäl hotade placera henne i mentalsjukhus i 120 dagar utan någon rättslig prövning. Hotet kom då hon ansåg att hon enligt lag behövde informera berörd personal om riskerna dom utsattes för.

Anmäl
2014-07-13 19:39 #4 av: Magi-cat

Har pratat med såväl piloter som flygtekniker och de där strimmorna man ser på himlen. Särskilt den senare hävdar uttryckligen att det endast är kondens. Hade ganska bra förklaringar faktiskt.

Anmäl
2014-07-13 23:03 #5 av: Cristine

Det är farligt att prata.

Det syntes visst annat på kartan

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2014-07-14 00:10 #6 av: Huygens

#5 Jag gjorde lite sökningar på Don Harmon. Tydligen har fler amerikanska meteorologer dött under märkliga omständigheter sedan tidigt 1980-tal. Rob Richard, självmord med eget flygplan 1994.

Här är meteorologen John Winter som sköt sej lite i huvudet 2007. Här är en New York meteorlog som verkar få hjärtinfarkt i direktsändning.

Anmäl
2014-07-14 08:23 #7 av: Magi-cat

I #4 ska det stå "om de där strimmorna", inte ochSkrattarPustar

Anmäl
2014-07-14 08:27 #8 av: Marr

Jo Huygens som inte vanliga contrails vore nog...men tyvärr nöjer sig dom inte med det vad det verkar.

Sen kan man ju också undra varför många av de människor som vill belysa problemet råkar dö? Flera som är unga och mitt uppe i sin karriär. Är det inte självmord så är det något annat...

Här en ny färsk länk som tar upp många av frågorna...Tyvärr, ett YT klipp för er som ej gillar det. Men informativt och väcker upp. Sen tycker inte jag att det skrämmer mer än den filmen Al Gore gjorde om... vår egen skuld i den globala uppvärmningen.

http://www.youtube.com/watch?v=U2bqBT7Rrh0

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2014-07-14 13:47 #9 av: Huygens

Lyssna mellan 4:20 - 4:50 i klippet nedan.

Obehagligt om det är sant, här pratar en person från NASA obehindrat om chemtrails och contrails. Det är helt tydligt att personen pratar om dessa utsläpp som två separata saker. Dock handlar det om chemtrails som släpps ut av raketer för att studera den övre atmosfären och inte flygplansutsläpp.

Anmäl
2014-07-14 13:53 #10 av: Magi-cat

#9 Lyssnade på just den grejen. Verkar vara någon forskning om vindarna högt upp i atmosfären.

Anmäl
2014-07-15 13:47 #11 av: Cool-Cat

Folk får sitt blod analyserat och blir varse om de höga halterna av barium,aluminium,.....dags att få veta varifrån detta kommer. Undrar hur nivåerna är hos oss i Sverige. Finns nog ingen anledning till att de skulle vara så mycket lägre än i USA.

http://blueshift.nu/chemtrailbesprutning-forvandlar-manniskoblod-till-alzheimercocktail/

I filmen, en man som utmanar hälso-etablissimanget  i samhället. 

Anmäl
2014-07-15 15:31 #12 av: Marr

Nej det tror inte jag heller Cool-Cat för Norden och Sverige är rejält besprutat. Som denne man  Alan DiCicco i Arizona som under lång tid känt sig trött. Han gick till doktorn och tog ett blodprov.

Det visade sig att samma cocktail av kemikalier som finns i regnvattnet i hans område där han bor, även simmade omkring i hans kropp. Bl.a Barium- på en nivå som låg 150 ggr över gränsvärdet.

I videon förklarar Alan för kommunstyrelsens hälsoutskott att kemikalierna som återfunnits i hans kropp och även hos andra, utgörs av samma ämnen som konstaterats sprids från aerosolbesprutande flygplan.

http://www.youtube.com/watch?v=fCF3aWmFKxQ

Anmäl
2015-02-17 02:24 #13 av: Huygens

Vi vet redan att västmakterna använt vädermodifikationer som vapen i Project Cumulus (#2) och genom att USAs militär förlängde monsunen över Vietnam med 45 dagar på 1960-talet i Operation Popeye.

Nu talar media allt klarare om att CIA kan ha metoder att använda chemtrails som vapen. Jag funderar på om CIA beter sej på det här sättet för att dom vet att en visselblåsare är på väg att avslöja hur USA i massiv skala har manipulerat vädret över hela världen sedan början av 1970-talet? Professor Robock ger ett kryptiskt uttalande.

-

Givetvis görs försök att vända det till motsatsen. DailyMail gör vad dom kan för att förvanska sanningen och lägga skulden på Ryssland:

CIA tror att Ryssland kan kontrollera vädret. Min misstanke är att artikeln vill mörklägga vad USA göra.

Enligt DN är Professor Robock rädd för CIA.

Det är långvarig torka CIA pratar om. Får mej att fundera på om dom långvariga (8-12 år) torrperioderna i Afrika är skapade av CIA? Delar av Östafrika ser ibland ut att vara snustorrt.

.

Och det regnade på fler ställen än Vietnam...

"CIA seeded clouds over Cuba ‘to make it rain and ruin the sugar harvest’."

Anmäl
2015-02-17 13:27 #14 av: Cristine

För 3år sedan tog jag in denna video, på samma sida fanns en till inlagd av en Chemtrailpilot , som  berättade  att deockså  flög ovanför harrpmolnen  ocg besprutade dem..alltså Haarp och chemtrail samarbetar.  han hade också filmat så  man kunde se det. När jag skulle lägga ut den så var det bara en svart ruta med ursäkt.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2015-02-17 15:32 #15 av: Gahella

T.om DN tar upp det nu

CIA försöker hitta nya sätt att manipulera vädret för militära ändamål. Det misstänker en klimatforskare som nu slår larm till sina kolleger. ”Det här är inte är hur jag vill att mina skattepengar ska användas”, säger Alan Robock.

Forskaren Alan Robock vid Rutgers University i New Jersey hävdar att han för tre år sedan blev kontaktad av två män som sade sig arbeta för CIA. Männen ville veta om det gick att upptäcka om fientliga krafter hade börjat manipulera USA:s väder.

– Jag fick ett telefonsamtal från två män som sade att ”vi arbetar som konsulter för CIA och vi skulle vilja veta hur vi skulle märka om något annat land kontrollerade vårt klimat”, sade Alan Robock vid American Association for the Advancement of Sciences årsmöte i San Jose, Kalifornien enligt The Independent.

Annons:

Robock svarade att både satelliter och markbaserad utrustning troligen skulle kunna upptäcka utrustning som placerar partiklar i atmosfären för att reflektera solljuset.

Men i huvudet började varningsklockarna ringa och Robock misstänkte att det egentliga syftet med samtalet var att ta reda på om USA skulle kunna påverka andra länders väder.

– Samtidigt tänkte jag att de sannolikt också var intresserade av om någon annan skulle kunna upptäcka om vi kontrollerade deras klimat.

Längre ner i texten:

Enligt Robock har den amerikanska regeringen tidigare utnyttjat vädret i fientliga syften, bland annat under Vietnamkriget då man framkallade regn för att göra Ho Chi Minhs stigar så leriga att de inte gick att använda för transporter av förnödenheter. CIA ska även ha framkallat regn över Kuba för att förstöra sockerskörden.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/forskare-cia-kan-forsoka-militarisera-vadret/

Anmäl
2015-02-17 20:51 #16 av: Magi-cat

"Enligt Robock har den amerikanska regeringen tidigare utnyttjat vädret i fientliga syften, bland annat under Vietnamkriget då man framkallade regn för att göra Ho Chi Minhs stigar så leriga att de inte gick att använda för transporter av förnödenheter. CIA ska även ha framkallat regn över Kuba för att förstöra sockerskörden."

Jahapp.

Förvånande? Inte.OberördAlls.

Anmäl
2015-02-17 22:20 #17 av: Gahella

Ja, nej inte jag heller. Tyvärr har Usa blivit ett riktigt monster i världen. Men å andra sidan ska någon spela den rollen också,  och de kommer och går dessa imperier....

Men det finns ett fördrag som har undertecknats under slutet av 70-talet att väderkrig skulle förbjudas, men det är ju värre än någonsin!

http://en.wikipedia.org/wiki/Environmental_Modification_Convention

Anmäl
2015-02-18 01:56 #18 av: Huygens

#17 FNs Väderöverenkommelse har en speciell bakgrund.

När USA skulle genomföra sina fejkade Apollomånlandningar filmade i TV-studior i Nevadaöknen, var USA tvunget att lita på Sovjet. Sovjetunionen fick därför mutas med enorma, hysteriska mänder USA-dollar. Sovjetunionen spelade därefter med bluff kring dom fejkade månlandningarna.

Det gick alltså bra att köpa Sovjetunionen bara man använde nog mycket pengar. Det enda som behövdes var att den reptiliankontrollerade FED tryckte mer sedlar.

.

Det uppstod ett problem såklart om man gav Sovjetuionen en massa pengar, för det gjorde Sovjet starkt. Så FED behövde få tillbaka sina dollar.

Det gjordes troligen genom vädermodifikationer (med chemtrails?). Alldeles i slutet av Apolloprogrammet slog USA till. Sovjet fick (1971?) 1972 total och fullständig missväxt i sina bästa odlingsområden i hela landet och 1972 "upptäckte" USA att Sovjet köpt upp en massa vete från amerikanska Illuminatiföretag. USAs ledare mjölkade då av USA-medborgarna en massa pengar i sammmanhanget för att stödja Illuminatikontrollerade multinationella veteföretags export till Sovjet, i det som kom att kallas The Great Grain Robbery - Det Stora Sädesrånet.

Officiellet kallades det inte för Sädesrånet, utan USAs ledare kallade exporten för Den Sovjetiska Veteöverenskommelsen.

.

Så, vi ser att allt hänger ihop, även vädermodifikationer och dom fejkade Apollomånlandningarna som filmades på jorden i en TV-studio.

Troligen anade väl Sovjet till slut oråd eller kunde på något sätt notera att missväxten inte var av naturligt ursprung.

Resultatet blev FN-beslutet om att inte använda vädermodifikationer för krig. Fast det är väldigt svårt att bevisa sådant om tillräckligt avancerad teknik används.

Anmäl
2015-02-18 07:47 #19 av: Magi-cat

#18 Ett av många problem med en sådan orsakskedja blir att faller en  så faller alla. Alltså om det visar sig att månlandningarna skedde - har vi inte heller det andra. Personligen tror jag att månlandningarna ägde rum. Sker inga vädermodifikationer då?

Allt kan vara på något helt annat sätt.

PS: FN:s väderbeslut, hittar det inte. Har du en länk?

Anmäl
2015-02-18 07:55 #20 av: Huygens

#19 se länk i #17

Anmäl
2015-02-18 07:59 #21 av: Magi-cat

#20 Se där, den var för nära. GeneradCool

Anmäl
2015-02-18 08:11 #22 av: Gahella

Intressant Huygens.

Jag minns för några år sedan var det flertal länder som klagade på att Usa sprejade över deras länder, minns inte alla men Kuba var ett av dem.

Anmäl
2015-02-23 19:17 #23 av: Huygens

Åter en artikel om pilot som dör pga giftiga bränsleångor. Enligt DM har personal dött till följd av sjukdomar och skador av flygbränsle som läcker in i cockpiten, sk Aerotoxic Syndrome, känt sedan 1999 och misstänkt ända tillbaks till 1970-talet.

Edit: (från äldre inlägg) Minst två yrkespiloter har dött av kemikalierna som flygplanen tankas med. En lagfirma företräder 25 personer som drabbats av kemikalieskador ombord på flygplan när substanserna sipprat in i tryckkabinen.

Anmäl
2015-02-23 19:26 #24 av: Marr

Aerotoxic syndrome, sedär ja. Det finns ett ord för det...hade ingen aning.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.