Övrigt

Lufterian

2014-06-23 02:57 #0 av: alicia80

Vad tror ni om lufterianer? Är det möjligt? Finns dem?

Jag gjorde en workshop i februari som heter Awaken the illuminated heart (ATIH) från The School of remembering som Drunvalo Melchizedec är grundare till. Den var helt fantastisk och gick ut på att börja leva genom hjärtat och inte genom hjärnan som det flesta människor på jorden gör. Det var en lite kompliserad meditationsprocess med både maskulina och feminina instruktioner.

Det ultimata sättet att göra denna förvandling på är att göra det i fullkomligt mörker. Helst sju dygn utan mat och dryck i en grotta.
Detta är ju inte möjligt med människans sätt att leva på idag därför kom man på denna workshop i stället med speciella instruktioner.

Vid mörker meditation aktiveras nämligen det sjätte chakrat (pituitury chakra)som sitter vid tallkottkörteln (pineal gland) och då öppnas det inre ljuset.

Vid denna meditation lär man sig att andas genom prana. Prana är en livsenergi som flödar genom kroppen. Om man gör detta behövs varken mat eller dryck.

Igår träffades vi i gruppen eftersom vi kom varandra väldigt nära och det nu gått ett tag sedan vi sågs. Vår lärare bjöd hem oss efter att ha varit bland annat på resande fot. I Thailand deltog hon tillsammans med en grupp på ett retreat där man går in i en grotta i 14 dygn utan mat. Syftet var att lära sig andas genom ljuset från Prana och leva fullständigt genom hjärtat. Kvinnan som ledde detta retreat var lufterian och hade alltså inte ätit eller druckit på över 20 år. Min lärare sa att det nu är dokumenterat att detta är fullt möjligt och att hon träffade fler där som var lufterianer och ändå hade optimal hälsa.

Om detta är möjligt har vi nog långt kvar innan vi kan leva så. Jag har sett dokumentärer om detta innan och för mig känns det så rätt.

Tänk om det inte var meningen att vi skulle äta allt levande från början?

Anmäl
2014-06-23 03:39 #1 av: alicia80

Lite info om vad som händer under en 14 days dark room retreat
http://www.highexistence.com/topic/dark-retreat-14-days-in-darkness/

Anmäl
2014-06-23 03:53 #2 av: alicia80

En av Lilous underbara intervjuer. Denna gång med en lufterian
http://m.youtube.com/watch?v=IXPxm1GQ9is

Anmäl
2014-06-23 06:46 #3 av: Marr

Detta har jag hört för väldigt många år sedan Alicia, men är ej insatt alls i detta. Att vi skulle kunna leva på "ljus" uppfattade jag det då.

Ska läsa länkarna nu, väldigt intressant. Kanske är det så det kommer bli? Fast som du säger verkar vi med denna egoism och kärlekslöshet som fortfarande råder, ligga långt fram i tiden. Denna konsumtion och förstörelse vi ännu ej kommit ur är ju fullständigt ohållbar.

Tack Alicia!Hjärta

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2014-06-23 09:03 #4 av: Gahella

Ja man ska verkligen känna sig kallad för att genomgå något dylikt.

Hade en kompis för många år sedan som under 1 år inte åt någonting och hon sa som du Marr att det var ljus hon levde på, men där ingår även prana.

Anmäl
2014-06-23 09:27 #5 av: [kajmal"]

min guid kamjal som kommer från framtiden, säger att där lever de på luft.

Anmäl
2014-06-23 12:05 #6 av: alicia80

Gahella: Vad hände sen?

Kajmal: jag tror med att det är det om väntar oss. Jag känner det på något sätt

Anmäl
2014-06-23 12:55 #7 av: Gahella

Hon började äta igen Skrattarför hon såg det mer som ett experiment Skämtar

Anmäl
2014-06-23 13:16 #8 av: alicia80

Detta är en underbar intervju som Lilou gör med ett lufterianskt par som även fått barn.

http://m.youtube.com/watch?autoplay=1&v=5p5ewQ9Z-7g

Anmäl
2014-06-23 13:30 #9 av: alicia80

Jag la in samma tråd i övernaturligt men dem va visst inte så mogna för denna informationen där ännu. Men de är ju inte så konstigt. Jag känner med hela mitt hjärta att detta är något jag vill forska vidare i. Och som paret i videon säger på slutet. Att man inte behöver äta är bara en pytte lite del i det hela som kommer på köpet när man lever i denna kärlek, ljus, prana , livsenergi eller vad man vill kalla det.

Anmäl
2014-06-23 15:34 #10 av: Cristine

Jag är ledsen men här kryper den lilla skeptikern fram, kroppen med mage och tarmar är gjord för att äta..tror ingen kan vara utan mat mer än 4-5 dgar

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2014-06-23 16:03 #11 av: ufojägaren

Människan klarar sig faktiskt väldigt länge helt utan föda. Man brukar räkna med att det går att överleva ungefär två månader helt utan föda. Det farliga är egentligen tiamin (vitamin B1) brist. Det man dör av tillslut är alltså vitaminbrist. Får man i sig ett tiamin tillskott kan man överleva betydligt längre. Äter man lite föda som saknar tiamin dör man fortare. Det är alltså nyttigare med total svält än att få i sig lite föda som saknar tiamin.
Rekordet för total fasta med bara vitamintillskott är 382 dygn. Så visst klarar man sig längre än bara 4-5 dagar.

Anmäl
2014-06-23 16:14 #12 av: Gahella

#9 Jag förstår att de är skeptiska Alicia, för det är mycket konstigt inom newage-världen så hälften vore nog Skämtar

Jo Cristine, henne jag pratar om är den allvarligaste och mest seriös människa jag träffat. Hon tog en karamell ibland men det var allt. Hon var med på TV för många år sedan och berättade om det här

Anmäl
2014-06-23 16:28 #13 av: Gahella

Kollade lite och hittade den här gurun som varken ätit eller druckit på 70 år. Inte vet jag, men han kanske kommer från en annan planet än den här Skämtar

Indiska delstaten Gujarat har man låst in Jani under två veckor, förseglat toaletten och studerat honom genom ett glasfönster och med övervakningskameror. Han tycks ha överlevt –enbart på luft.

När Jani i torsdags släpptes ut från sin isolering var läkarna förbluffade.

– Han är frisk och skarpsinnig. Vad som är verkligt förvånande och som vi inte på något sätt kan förklara är att han varken har urinerat eller avgett avföring. Så vitt jag vet saknar det medicinskt motstycke, säger en av läkarna som undersökt gurun.

http://www.aftonbladet.se/halsa/article12306801.ab

Anmäl
2014-06-23 16:36 #14 av: Cristine

Jo jag såg på TV den nya Dalai lama tror jag det var som suttit på samma plats jag minns inte hur länge..utan mat,  jag har ändå svårt att ta det till mej, men det är klart att jag kan ha alldeles fel.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2014-06-24 07:28 #15 av: alicia80

Lufterianerna får all föda kroppen behöver genom en helig livsenergi som kallas prana. Alla kan nå det tillstånd men det krävs en hel del djup upplysning osv. Denna intervju är bra som Lilou gör under med ett Lufterianskt par. Det har fått en son under tiden också.
http://m.youtube.com/watch?autoplay=1&v=5p5ewQ9Z-7g

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.