Utomjordiskt

Komplicerat

2014-06-19 01:06 #0 av: Charlie Brown

Vi har spår av fötter från dinosaurietid... Se Michael Cremo eller Klaus Dona. Vad är då detta? Antingen har vi människor funnits som de vi är idag, eller så har vi att göra med tidsresenärer... Det senare är för svårt för oss att förstå, det kräver (som jag ser det) ett byte av dimension. Annars kommer paradoxerna omedelbart, som tanke t ex, det räcker för att förstöra denna tanke... (jag dödar min förälder och föds aldrig och då kan jag inte göra detta, typ) Lösningen är att om vi reser bakåt i tiden hamnar vi e en snarlik paralell-värld där allt är lika men en atom skiljer sig, typ, kanske fler...Men principen är att då byter man spår och hamnar i en snarlik värld. Man kan då tänka sig att någon plötsligt dyker upp i vår värld, snarlik dennes men nte exakt samma. Teorier förstås Men hur ska vi annars förklara tidresor tillbaka? :)

i

Anmäl
2014-06-19 01:14 #1 av: Charlie Brown

och det har redan skett! Kanske! Såg en doku där man brottades med ett problem. En person med ålderdomliga kläder dök upp. Han talade gammal engelska, var förvirrad och visste inte var ha var. Han var olycklig då han mist sin familj i detta tidsprång. Han hängde sig sedan. Var detta sannt? Vet ej. Det framstår som sant i dokumentären om detta och det är inget tydligt "påhitt" bakom detta. Men det är för svårt för arkeologer/historiker att förklara, så det hamnar i de mörkare rummen som vanligt... Suck.

Anmäl
2014-06-20 14:55 #2 av: Gahella

Tack för allt intressant du lägger in här! Tyvärr har jag så mycket omkring mig just nu så jag hinner bara komma in på små snabbisar. Men så fort det lugnat ner sig ska jag ta mig mer tid till bl.a det här.

På återhörande Glad

Anmäl
2014-06-22 19:24 #3 av: Gahella

Du har ingen länk till det du berättar i #1?

Anmäl
2014-06-22 22:10 #4 av: Eliiza

Hej på er!
Visst är tidsresor möjliga om man har kunskap om hur de genomförs. Vissa av de flygande skepp som kan skådas i skyn kommer faktiskt från vår egen framtid. Människor reser helt enkelt tillbaka hit med dessa skepp, till vår tid, för att bl.a. lära sig om och dokumentera händelser i historien.

Jag är inte så jätteinsatt i ämnet, men, man kan resa tillbaka i tiden för att göra iakttagelser och dokumentera inträffade händelser etc. men man kan inte ändra på något. Har något inträffat så har det, och detta kan man alltså inte göra ogjort. Man kan likna tiden vid en färdiginspelad film; filmens händelseförlopp ligger fast men du har möjlighet att fritt spola och spela upp filmen, fram och tillbaka, för att se just de scener du är nyfiken på.

Med vänlig hälsning,
Eliiza

Anmäl
2014-06-22 22:39 #5 av: Cristine

Ja det stämmer

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2014-06-22 23:11 #6 av: ufojägaren

Eliiza du är medveten om att du säger emot dig själv i ditt inlägg och riskerar att fastna för evigt i en tidsreseparadox?

"Vissa av de flygande skepp som kan skådas i skyn kommer faktiskt från vår egen framtid."

"men man kan inte ändra på något"

Genom att resa tillbaka och visa sig i skyn har de precis ändrat något. De har fått dig att skriva "Vissa av de flygande skepp som kan skådas i skyn kommer faktiskt från vår egen framtid." Vilket du inte skulle ha gjort om de inte rest tillbaka från framtiden.

Anmäl
2014-06-22 23:43 #7 av: [kajmal"]

min egen tidsresa.........

Anmäl
2014-06-23 02:07 #8 av: alicia80

Jag har förstått det som att man kan inte ändra på större händelser så som olyckor, katastrofer osv. Det är en av universums lagar. Men mindre saker korrigerar universum så att allt passar in och anpassar sig.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.