Annons:
Annons:
Marr
2014-06-08 15:16
#1

Mycket bra tips och påminnelse om att vi förmodligen dricker alldeles för lite.Tummen upp

I synnerhet "så här års". Tror att även män behöver tänka på detSkämtar. Såg vattenbristens ansikte på en man en gång…senare fick han värmeslag stackarn.Ledsen

Försöker själv att dricka mycket men ibland känner jag av det ändå, genom "den där huvudvärken". Dricker man inte då, kan man börja må illa istället. En slags förgiftningssymtom kanske? Nä bättre att dricka lite kallt rent gott vatten och gratis är det också, nästan!Tummen upp

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

alicia80
2014-06-08 16:32
#2

Haha så lustigt. Ligger här i sängen där jag är nu på andra sidan jorden som är mitt i natten och kan inte sova. Tänkte just på vatten och att jag nog är törstig och dricker alldeles för lite. Dricker mest bara när jag tränar. Så tack för detta! Jag har nu klunkat i mig ett glas.

Farwuq
2014-06-08 17:53
#3

#0 Jo… Men då måste man ha nära till ett dass.

😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Eliiza
2014-06-08 20:33
#4

Hej på er! En vuxen människa bör inte inta mer än ca 2.5 liter vätska om dagen, och det inkluderar ALL vätska som finns i mat, frukt och grönsaker etc. Vid värme och hetta skall man absolut INTE dricka mängder av vätska. Speciellt inte kylda drycker eller alkoholhaltiga drycker eftersom dessa rubbar det kroppsliga systemet och kroppen svarar då med att svettas ut och tömma ut mer än vad man dricker, och då undermineras kroppen på viktiga och livsnödvändiga vitaminer, salter och mineraler, vilket i sig genererar till huvudvärk och ökad törst, och så är den onda nedåtgående spiralen igång. Alkoholhaltiga drycker som intas vid stark värme kan dessutom leda till snabb akut livsfara! Vid varmt klimat och varma dagar bör man istället dricka varma drycker såsom te och/eller kaffe etc. allt eftersom i små klunkar. (OBS! I detta läge är kaffe och te alltså INTE vätskedrivande eftersom dessa driver ut vätska om kroppen har ett överskott av vätska.) Sköt om er i sommarvärmen. :-) Med vänlig hälsning, Eliiza

Charlie Brown
2014-06-08 22:01
#5

Det finns mycket om klor och fluor i vattnet som inte är goda nyheter. Värt att tänka på… (var ska man då få vatten ifrån) Jag vet inte men just fluormängden skrämmer mig en smula. Den fördummar den inverkar på vår hippocampus… googla! Detta är viktigt! Vi sväljer i oss massor av gifter och vet inte ens om det…  Vår förmåga till andligt tänkande påverkas negativt av fluior. Det finns även i många teer. Vitt te är bäst. Men framförallt är det bra att dricka Chaga - Te på sprängticka! Det innehåller extremt mycket antioxidanter. Man kan hitta detta själv, eller så köper man men det är då dyrt som bara den…

//Charlie

Cristine
2014-06-08 22:03
#6

Här håller jag med Eliiza 1-1½ l ren vätska max rekomenderas i sydliga länder resten av behovet får man vid intag av föda.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
Eliiza
2014-06-08 22:17
#7

Hej! Ang #5. Jättebra inlägg! :-) Absolut att vi få i oss mycket som vi inte vet eller som vi förvillas bort från att veta. Detta viktiga är något som många behöver påminnas eller få info om. Det är därför vi måste ta motmedel, som att fylla på med extra vitaminer och mineraler etc., för att driva ut skräpet ur våra kroppar så gott vi kan. Det där med Chaga kände jag inte till. Nu har jag lärt mig något nytt. :-) Här är en länk med mer info ang fluor: http://doldahotet.se/Fluor.html Med vänlig hälsning, Eliiza

Marr
2014-06-09 08:31
#8

Jag dricker bra säkert 1 & 1/2 liter vatten om dan. Fast ibland hinner jag inte eller glömmer och det känner man. Så här års dricker jag mera så det blir säkert 2 liter eller mer och inte har jag blivit sjukare av det. Fast är man överhettad så ska man ta det försiktigt och inga isbitar i vattnet då.

Klippte gräset igår då fick nära ner en liter vatten efter det. Har glädjen att jag ofta kan dricka vatten ur "egna" brunnar. Det är inte alls kul med flourtillsatserna. Fast min lägenhet har kommunalt vatten.

Har en bit Sprängticka kvar, dricker det som te ibland i perioder. Går att hitta här också. Snart dags att hitta en ny. Har fått lov av bonden som bor granne med far att ta från hans skog.

Lite om sprängtickan:

http://holistic.se/produkter/index.php?kat=rawfood&p=chaga

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Gahella
2014-06-10 00:14
#9

Jag har en vattenvirvlare som är hyfsat bra och så gör jag som Emoto och tänker på något vackert innan jag dricker upp det så molekylerna ska bli vackra och harmoniska

Kan han kan jag, tänker jag..Skämtar

Och så tack för påminnelsen om chagan, hade glömt mitt förråd som vi hittade sist i skogen Glad

Upp till toppen
Annons: