Utomjordiskt

Tips på UFO-dokumentärer mm för "nybörjare"

2014-06-06 08:47 #0 av: Charlie Brown

Den som är lite ny i detta och vill se intressanta dokumentärer om de mest kända och erkända UFO fallen i modern historia, rekommenderar jag att googla och YouTuba (förutom Roswell, area 51),  "Rendlesham forest incident" (om en amerikansk/engelsk militärbas i England som fick UFO besök i slutet av 80-talet några dar/nätter i följd. Detta observerades av flera militärer där. Finns många videor om detta fall som ibland kallas "Englands Roswell". En annan är "The Belgium Wave - ufo". Där sågs av massor av människor och militärer (och som spelades in på radar) en armada av UFOn. Belgiens "ÖB" typ, berättar om detta på flera olika videor. Ytterligare ett av de mest kända fallen som observerats av många är "Phoenix lights" Börja att söka efter dessa! För den som vill h a på svenska finns dokumentären UFO - En Skymt Av Det Okända på YouTube...   Inte den bästa men i alla fall på svenska. En annan bra dokumentär är UFOs OUT OF THE BLUE - HD FEATURE FILM - lite av en klassiker. 

Besök gärna sidan https://www.youtube.com/show/ufotvpresents . Även tv-serien "Ancient Aliens" från History Channel, har många intressanta avsnitt, framförallt de två första säsongerna är bra. En del där är väl spekulativt och överdrivet men mycket är intressant. De tar bl a upp målningar på UFOn som gjorts i historien - allt från grottmålningar som är 30 000 år gamla som föreställer rymdmänniskor - vad det ser ut som, till medeltida oljemålningar på UFOn, tavlor som är äkta och hänger på museer. På 1400-talet var de inte påverkade av film och media :) så när de målat tydliga UFOn är ju det ganska intressant!

Finns massor av videor - av olika kvaliitet på både bild och innehåll. Bara att leta och titta!

För den som är bra på engelska finns radiokanalen "Coast to Coast AM, där Art Bell och George Noory är två bra värdar för programmet som har många bra (långa) program som ligger uppe på YouTube. 

Som några få tips att börja med :)

Anmäl
2014-06-06 08:51 #1 av: VSK

Tack för en bra "nybörjartråd" för de som vill Glad

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2014-06-07 09:29 #2 av: Lollo 97

Måste titta. Låter mycket mycket intressant.

Anmäl
2014-06-07 11:19 #3 av: Eliiza

Hej på er!
Tack för en bra tråd! :-)

Hoppas att det går bra att jag tar mig friheten att fylla på. :-)

En person som sedan många år är återkommande gäst i det ovan nämnda programmet "Coast to Coast AM" är den mycket kunnige och insatte Michael Horn. Han har även gjort flera filmer i ämnet. De finns tillgängliga på DVD och med titlarna:

* The Meier Contacts: The Key To Our Future Survival (Michael Horn) (2004)
* The Silent Revolution Of Truth (Michael Horn) (2007) (En version textad på svenska utkom 2012 och finns tillgänglig att se på Internet.)
* "The Meier Case: It's Real. Now What Do We Do?" (Michael Horn) (2008)
* "As The Time Fulfills" (Michael & Amy Horn) (2012)
* "And Did They Listen?" (Michael Horn) (2013)

Se även dessa, mer än gärna, om ni är intresserade.

Med vänlig hälsning,
Eliiza

Anmäl
2014-06-13 19:42 #4 av: micki7878

Jag fyller också på med ytterligare video, från svt Ur. Såg videon på sajten skepticism, det finns mer videos i högerspalten när ni väl klickat in på länken, bla om ufo och chemtrails.

http://urplay.se/Produkter/181741-Conspiracy-Illuminati

Anmäl
2014-06-14 07:07 #5 av: Marr

Tack vad bra med påfyllningar till en bra tråd!Tummen upp

#4 Har ej sett det sista avsnittet och idag får jag bara "popupblock" när jag ska klicka länkar. Datorn mår inte bra tydligen.Funderar

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2015-08-11 21:35 #6 av: Eliiza

Hej på er! :-)
Tråden är inte så färsk längre, men tänker försöka att fylla på lite ändå.

För inte så länge sedan lades Michael Horns film "As The Time Fulfills" även ut på nätet. Den är ömsom berättad och textad på engelska. Ett speciellt avsnitt i filmen ägnas här åt bekräftelser och bevis.

https://www.youtube.com/watch?v=0ogpandrwS0

Vänliga hälsningar,
Eliiza

Anmäl
2015-08-11 21:53 #7 av: VSK

Vinkar

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.