Kosmiska energier/frekvenser

Sisterhood of the Rose

2014-06-04 01:07 #0 av: Amon

När jag mediterade i går kväll - så fylldes jag av en massa härliga Gudinne - energier! Detta var något nytt för mej - och helt underbart!HjärtaStjärnorOskyldig

Så i kväll så fick jag se den här videon:

Där sägs det bla att just nu aktiveras Gudinne energierna på jorden - och de blir som starkast vid sommarsolståndet. De ger oss också en god hjälp att skapa fred på jorden! Tummen uppRegnbågeHjärta

Anmäl
2014-06-04 17:28 #1 av: Gahella

Intressant Amon. Och det skulle ske även enligt inkas att den 21/12-12 aktiverades/förankrades gudinne/den feminina energin här igen.

Och just idag pratade jag med en kvinnlig shaman som berättade att innan patriarkatet hade vi matrilinjärt samhälle här på jorden, och det innebar att könen vara jämlika och samarbetade tillsammans, men att arvsrätt och rätten till barnen bl.a tillföll kvinnan.

Enligt henne tog patriarkatet över pga av kvinnor har ett andligt centrum i sin livmoder och att detta väckte avund och andra destruktiva känslor hos delar av männen och något som kulminerade.

Och det finns tydligen samhällen i Asien och Afrika som fortfarande har matrinlinjära samhällen när jag googlade.

Hittade den här intressanta uppsatsen om gudinnetroende genom tiderna som vidrör precis det som tas upp i din film här

http://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:395383/FULLTEXT02

Anmäl
2014-06-04 19:29 #2 av: Marr

Vad spännande! I går och förrgår drog jag affirmationskort. Fick gudinnekort 2 dagar i rad. Lite mysigt, för dom korten kommer inte upp varje dag direkt...

Jo de där som "din" kvinnliga schaman förmedlar Gahella...rimmar så väl med mina tankar och säkert med flera...

Gahella jag ser en Peruian när jag ser dig förresten. Sen så är vårt efternamn besläktat. Ibland tror jag vi är systrar på riktigt...men så är det ju inte. Fast kanske? ändå? Tror eller är snarare säker på att vi har fler systrar och bröder än vi någonsin kan ana i detta pågående liv...

Amon du är också en syster och har aldrig träffat så många "släktingar" sen jag fick dator. Tack för ditt inlägg! Är säker på att fler attraheras av detta. Hjärta

Inget vettigt sagt av mig direkt, men vill ändå uttrycka mina känslor i detta... i alla fall.Förlägen

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2014-06-04 20:27 #3 av: Gahella

Gulliga goa dig Marr! Skrattar

Du och ni andra är min älskade Själsfamilj och är så glad att vi fått träffas igenStjärnor  Även om det är genom datorn så känner jag er energi ända hit Kramas

Ja, det stämmer för mig med, känner mig delvis som en peruan och när jag var i Bolivia var det flera som började prata quechua, inkaspråket med mig :)

Anmäl
2014-06-04 20:42 #4 av: Magi-cat

Kan behövas lite gudinneenergi här på jorden...KramasBlomma

"Viljan att hjälpas åt har gett människan en överlevnadsvinst." (P. Strang)

Anmäl
2014-06-04 21:53 #5 av: Gahella

Ja sannerligen Brustet hjärtaRegnbågeHjärtaKramas

(hihi, säger vi med våra smileysar Skrattar)

Anmäl
2014-06-05 09:28 #6 av: Marr

#4 Å där kom du Hjärta en syster till!SkrattarBlommaStjärnorSolKramas

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.