Övrigt

Chemtrails

2014-05-03 00:10 #0 av: CarlTorkelsson

Ni som är övertygade om att det sprejas chemtrails i luften. Vad tycker ni om informationen på sidor som tex http://contrailscience.com?

Anmäl
2014-05-03 07:34 #1 av: Marr

Set det som den vanliga ljugpropagandan. Önskar man hade fel, men tyvärr så är det inte så...Ledsen

Ska i alla fall läsa igenom hela länken, men det jag sett hittills är det vanliga dravlet. Tack för länken.Glad

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2014-05-03 09:00 #2 av: Cristine

Väckarklocka..

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2014-05-03 09:45 #3 av: CarlTorkelsson

Så tex de gamla böcker, filmer och foton från 50-talet tills nu. På kondensationsstrimmor. Är de förfalskningar eller hur ser ni på det?

Anmäl
2014-05-03 11:09 #4 av: Marr

Att man börjat med det långt innan 90-talet...fenomenet har allteftersom utvecklats. T.ex. "samarbetet" med Haarps, osv...

Som tur är finns det "undersökande journalistik" ...

Nää tror inte det är förfalskningar.

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2014-05-03 14:07 #5 av: CarlTorkelsson

Hur vet man om det är contrail eller chemtrail som lämnas av flygplanet? Hur ser man skillnad menar jag.

Anmäl
2014-05-03 15:39 #6 av: Gahella

Det har enligt denna sida pågått sedan 1920-talet.

http://www.geoengineeringwatch.org/an-extensive-list-of-patents/

Det sägs att dessa bilder är tagna mellan 1905-1925 men det går inte att verifiera vad jag kan se?

#5 Om du sedan vill veta skillnaden kan du söka här på sidan, om du vill ta del av vår info dvs?

Anmäl
2014-05-03 16:39 #7 av: Klass

Jag förstår inte varför ni likställer geoengineering med chemtrails. Geoengineering är väl en metod för att göra någon slags förändring av vädret, lokalt? Och det där chemtrails verkar vara något som ska sprida ut diverse gifter i luften av oklar anledning, eller för att förgifta oss, typ. Varför klumpar ni ihop dem?

Anmäl
2014-05-03 17:16 #8 av: Cristine

.

Anmäl
2014-05-03 17:21 #9 av: Gahella

#7 Och när du googlar på det kan du även googla på Cloudseeding och på så sätt skaffa dig egen info, så slipper vi :)

Anmäl
2014-05-03 17:23 #10 av: Cristine

..

Anmäl
2014-05-03 18:16 #11 av: Klass

Tack för info. Men jag skulle föredra om någon förklarar med egna ord. Det finns ingenting som för mig visar att det ni påstår om chemtrails stämmer. 

Anmäl
2014-05-03 18:19 #12 av: Gahella

# 11 Dessa s.k diskussioner vet vi hur de blir vid det här laget Skämtar

Som sagt, vill du veta vad vi tycker sedan tidigare är det bara att använda sökmotorn :)

Anmäl
2014-05-03 18:46 #13 av: Cristine

De talar faktiskt Svenska!

Anmäl
2014-05-03 20:08 #14 av: Klass

Det vore inte omöjligt att ta prover direkt från spåren - varför har ingen gjort det? 

Jag tror att ni är onödigt paranoida. Det är olyckligt eftersom er energi skulle göra betydlig nytta inom områden som verkligen är problem. 

Anmäl
2014-05-03 20:44 #15 av: Gahella

Det har visst gjorts prover http://chemtrails-sverige.blogspot.se/2012/08/prov-av-svenskt-regnvatten-visar.html

Anmäl
2014-05-03 20:54 #16 av: Klass

Från marken, ja. Hur vet man att det där kommer från planen?
Ta prover direkt från utsläppen, tack. Det kan inte vara så svårt. 

Anmäl
2014-05-03 21:00 #17 av: Gahella

Tror du spelar mer dum än du är....

Men nu räcker det för mig och gratistjänsterna här, och diskussionen blev som ante mig Skämtar

Hav en god aften

Anmäl
2014-05-03 21:22 #18 av: Klass

Nej det är så här dum jag är.
Varför vill du inte svara på hur man kan veta att det är från planens utsläpp dessa prover kommer från? 

Varför tas det inga prover direkt från planen/spåren?

Anmäl
2014-05-03 22:09 #19 av: Humbugg

#18: Anledningen till att inga prover tas direkt från planen är för att det inte finns något att ta prov på. Däremot skulle chemtrails-anhängare alltid hävda att det är för alla är mer eller mindre köpta av de elaka statsmakterna som bara vill oss illa. Det märkliga är dock att samma personer tror att samma statsmakter har omfattande kontakter med utomjordingar, isåfall kan man fråga sig varför statsmakterna vill oss illa och inte de utomjordiska varelserna? det borde väl vara tvärtom? hehe en solklar paradox:)

Anmäl
2014-05-04 08:36 #20 av: [kajmal"]

hur vet man att detta inte kommer från biltrafiken?

Anmäl
2014-05-04 08:49 #21 av: Gahella

#19 Hur hade du då tänkt att dessa provtagningar ska gå till då detta förnekas att det finns? Hur skulle provet gå till i praktiken tänkte du då?

Och jag vet inte hur du har läst härinne? Men vi är helt medvetna om att de "onda som det goda" finns både på jorden och utanför den.

#20 Bensin vad jag vet innehåller bly och kolväten. Och jag la in en länk där som du kunde läsa detta på:

En grupp svenska aktivister har utfört provtagning på regnvatten i Nordvästra Skåne och analysen var mer än alarmerande. Anmärkningsvärda doser Uran, Aluminium och Arsenik har påträffats i regnvattnet. Nu måste detta tas upp till beslutsfattarposition i samhället och debatteras ute i folkhemmen omedelbart eftersom gränsvärdet är 0!
Detta är inget som normalt hör hemma i nederbörd !

Prover tagna under noga kontrollerade former och analyserat av Swedac 
ackrediterat laboratorium. Mätosäkerhet +/- 20% .ICP

Anmäl
2014-05-04 10:26 #22 av: Cristine

Proof_and_Purpose

Bortsett från att ändra jonosfären i syfte att "info dominans", väder beväpning, och geofysiska krigföring, chemtrails spelar också en roll i biokemisk krigföring analys, studier och eventuellt binära nanoteknik. Enligt tidskriften av vetenskap och teknik etik 

https://wikispooks.com/wiki/Document:Chemtrails_-_Proof_and_Purpose

Biochemical_nanotech

https://wikispooks.com/wiki/Document:Chemtrails_-_Proof_and_Purpose#Biochemical_nanotech

Anmäl
2014-05-04 13:56 #23 av: jobas

Hittar tyvärr inte den sidan jag vill, men på denna sida finns det lite info från den jag letar efter :)

"En grupp svenska aktivister har utfört provtagning på regnvatten i Nordvästra Skåne och analysen var mer än alarmerande. Anmärkningsvärda doser Uran, Aluminium och Arsenik har påträffats i regnvattnet. Nu måste detta tas upp till beslutsfattarposition i samhället och debatteras ute i folkhemmen omedelbart eftersom gränsvärdet är 0!
Detta är inget som normalt hör hemma i nederbörd !"

http://chemtrails-sverige.blogspot.se/2012/08/prov-av-svenskt-regnvatten-visar.html

Anmäl
2014-05-04 14:29 #24 av: Eliiza

Hej!
Ang #14, #16 och #18:

Mycket väl kunniga och ytterst kompetenta forskare och vetenskapsmän i ämnet har gediget undersökt detta ingående. De har nämligen möjlighet att göra detta med hjälp av den utvecklade teknik de besitter, och de har INTE någonstans funnit varken t.ex. barium eller aluminium eller några andra som helst extratillsatta kemikalier i varesig kondensstrimmorna eller i flygplanens bränslen.

(Men, man måste nog veta att denna information finns för att kunna finna den...)

Med vänlig hälsning,
Eliiza

Anmäl
2014-05-04 15:18 #25 av: Humbugg

#21: Det är relativt lätt då vi inte pratar om magi eller övernaturliga krafter. Innan planet flyger iväg går en vetenskapsman och mäter innehållet i "chemtrailtanken". Problemet är dock att plan som lämnar såkallade "chemtrails" ofta saknar extra tankar som kan ge ifrån sig något. Därför måste vetenskapsmannen istället sätta sensorer på planens vingar som på så sätt mäter innehållet i spåren de lämnar. Om inte det går skulle vetenskapsmannen kunna vara med i ett flygplan som ligger kort bakom det "misstänka" planet och samla in ämnet. Eller en bit under då gaserna påstås sjunka till marken.

Själv frågar du mig hur man skulle mäta men sedan påpekar du att man har uppmätt ökade värden av olika ämnen i regnvatten, varför ta omvägen och inte mäta direkt? att få fram ökade värden i regnvattnet har rätt många begränsningar då man har svårt att spåra källan till det som faktiskt orsakat det. Däremot är det ett utmärkt tillfälle att ta omvägen för få fram något "konkret" man sedan skulle kunna förklara på valbara sätt.

Andra lustigheter är att låt oss säga att chemtrails existerar och används, varför flyger planen så högt? för det som de sprider ut stannar och går upp i atmosfären. Det är en vanlig (miss)uppfattning att flygplanens avgaser går neråt, om så var fallet skulle markfordons avgaser alltid stanna vid marken och "växthuseffekten" skulle därför enbart begränsas till marknivå. Men flygplanens avgaser blandar sig med luften och förs vidare med vindar, därför går de aldrig till marken (om planet inte flyger väldigt lågt). Så om chemtrails då skulle ha någon effekt på oss måste de spridas på mycket lägre höjder.

Men vi gör det lite lättare: flygplan som används på åkrar med bekämpningsmedel måste flyga väldigt lågt för att växterna ska få bekämpningsmedlen på sig, varför då inte flyga högt upp och göra det istället? skulle de dessutom flyga högt skulle man kunna sprida ämnet på en mycket större yta och man behöver ju då inte använda det lika ofta plus att man skulle då kunna utrota skadedjur på ett mycket effektivare sätt. Skulle vara en win-win-situation liksom.

En statsmakt är varken god eller ond, att den mörklägger en del saker är en (oroväckande) självklarhet, men att finansiera utsläpp som då skulle påverka oss människor på oklara sätt (mer åt det "onda" hållet) är inte troligt, vad skulle man vinna på det? isåfall skulle det snarare vara bättre att hälla ämnena i vårt dricksvatten och/eller i maten vi äter, det är mycket mer effektivt, både vad det gäller effekt och kostnad. Du påpekar på höjda värden av exempelvis arsenik, vad jag vet så dör vi av arsenikförgiftning och då förlorar den "onda" statsmakten intäktsmöjligheter samtidigt som vi då får svårt att handlar produkter från de "onda" företagen som sponsrar dessa utsläpp, låter inte det lite väl tokigt? man måste vara rädd om sina intäktsmöjligheter för intäkterna skapar inte sig själva.

Vidare kan man fråga sig varför inte utomjordningarna gör något? här har de ett väldigt bra läge att vinna vårt förtroende och få oss på deras sida om de upplyste oss och visade mätresultat på de såkallade chemtrails. Men de samarbetar givetvis med dessa "onda" statsmakter, kanske är till och med dom som kommit på idén att det är bra att bombardera oss med olika ämnen?:O

Gemensamt för konspiratoriker är att man mer än gärna vill att bevisningen ska vara så oklar som möjligt men ändå existera för att på så sätt kunna befästa sin egen tro och ändå värva nya medlemmar.

Det är dock tråkigt att det inte finns någon konspiratorisk organisation som jobbar lika starkt med att försöka upphäva sekretessen på de "ökända" tsunamibanden, antar väl att det är lite väl konkret för att vara sin egna konspiratoriska rörelse:(

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.