Annons:
Etikettmusik
Läst 2038 ggr
Amon
5/1/14, 10:32 PM

Även elefanter diggar musik..

Fann den här videon på nätet - och tyckte ni också kunde få se. Men han spelar allt lite falskt tycker jag.. 😃

Annons:
Tarotstollan
5/1/14, 10:45 PM
#1

😂

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Nelley
5/1/14, 10:54 PM
#2

Nej herregud vad hemskt, ser ni ärren på elefantens huvud? Dem fick nog piska till den många gången för att den skulle spela piano..😢😡

Tarotstollan
5/1/14, 11:14 PM
#3

Funderade också på det och vad gjorde den där killen som stod bakom elefanten? Såg att han hade någon platta i handen och mot slutet petade han till elefanten med handen.

Mitt skratt ovan var för komentaren att den spelade falskt!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amon
5/1/14, 11:17 PM
#4

Du får tro vad du vill - men jag tror inte att det går att piska elefanter för att få dem till att göra något de inte vill! 

De är otroligt intelligenta - och mycket starka. Om de inte gillar något eller någon - så kan de lätt knuffa omkull en person - eller värre..😕

Nelley
5/1/14, 11:47 PM
#5

Det finns väldigt många artiklar om detta och jag tycker inte riktigt du ska säja så när du uppenbarligen inte har tittat närmare på saken. Tänkte länka men alla artiklar är så långa. Sök bara på "elephant torture painting thailand" eller liknande. Vi har i årtionden(säkert mer men ville inte överdriva) torterat elefanter genom att sätta krokar i deras snablar för att styra vad dom ska göra och många hemska saker. En elefant kan skada en människa visst, men inte långt så mycket som vi skadar dem. Såg du kedjorna runt dess hals? Dem hade säkert hjärntvättat den där elefanten i år och hade den gjort minsta tecken på utfall så hade dem säkert torterat den ännu mer och svält den också. https://www.google.se/search?q=elephant+circus+torture+training&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=2L9iU7SSMoz2yAP5goDABQ&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1366&bih=667 https://www.google.se/search?q=elephant+thailand+painting+torture&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=psBiU7DgJeXmywOhhIGACA&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1366&bih=667#q=elephant+thailand+torture&tbm=isch Allt detta i det enda syftet för att underhålla oss.

Nelley
5/1/14, 11:52 PM
#6

"Om de inte gillar något eller någon - så kan de lätt knuffa omkull en person - eller värre.." 

Vad menar du då att dem ska göra som inte vi gör mot dem fast tio gånger värre? Jag tycker du borde läsa det här: http://en.wikipedia.org/wiki/Anthropocentrism du ser ju uppenbarligen dej själv som en väldigt högt stående varelse.

Annons:
Nelley
5/1/14, 11:54 PM
#7

4# Okej ursäkta nu blev det väldigt riktat mot dej men jag blir bara så arg när jag ser och läser sånt här, så jag blev väl bara lite irriterad. Men läs på iallafall så kommer du säkert ändra åsikt.

alicia80
5/2/14, 6:33 AM
#8

De finns givetvis alla sorter där ute. De som torterar elefanter och de som älskar dem! Vi får hoppas att det var de andra alternativet hos pianisten men vem vet.

Amon
5/2/14, 4:28 PM
#9

Ok - jag kanske är naiv. Vill inte tro att folk misshandlar och torterar djur för att få dem till att göra olika saker. Men du kanske har rätt - har nog inte satt mej in riktigt i allt detta som du tydligen har gjort. I så fall ber jag om ursäkt att jag lade in den här filmen.

Jag är väl en godtrogen person som bara tyckte att det såg roligt ut.

Tycker inte om kedjan runt halsen - och undrar varför snabeln är rosa? Ser ut som om den har skavt av hud där.

Det finns många intressanta naturprogram med elefanter - tycker mycket om dessa djur bla. Och där har man oftast en oerhörd kärlek till och respekt för dessa intelligenta djur!👍

Och eftersom vi inte säkert känner till bakgrunden - så får jag hålla med Alicia och hoppas att det är sådana som verkligen gillar elefanter som gjort den här filmen.👍

Cristine
5/2/14, 5:10 PM
#10

Jag såg e t t pouär t videoklipp på msn en gång med en katt som satt på en mur med räcke och höll i sig i detta med benen dinglandes  utanför och det såg ut  som han satt ock kisade mot solen..

men så såg jag att den var bunden,det var svårt att upptäcka..jag skickade genast ett mil och de tog bort den.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Upp till toppen
Annons: