Annons:
Etikettutomjordiskt
Läst 1505 ggr
Huygens
4/21/14, 7:47 PM

Människan en störning?

Fem gånger (eller sju, beroende på vem man citerar) i geologisk tid har mer än 90 % av alla arter utrotats på jorden.

Samtliga tidigare utrotningar har varit resultatet av yttre störningar, antingen genom kometer/asteroider eller innifrån av ett "jättevulkanutbrott" som varade i 100-tals år.

Idag dör arter i en omfattning som kanske aldrig tidigare inträffat, och orsaken är människan.

Kan människan vara en yttre störning som egentligen inte hör jorden till?

Annons:
m2studio
4/21/14, 8:40 PM
#1

Vi är allätare, predatorer som faktiskt måste hålla beståndet nere annans jorden kan ej klara oss mer än c: 6 miljarder.

Att höra till jorden, spelar ingen roll tycker jag, vi kan leva med sämre förhållande också fast en del av oss tänker inte på antal barn som "tillverkar" och förväntar sig att andra ska hjälpa till.

Exempel i mitt gamla hemland Iran, finns många som har flera barn utan att tänka på deras utbildning, hygien, kost, skolan och mest av allt rätt och bra uppfostran.

I Afrika som får hjälp från hela världen folk har lärt sig att om man har barn då kommer hjälp, i Pakistan, Indian, hela Orienten och många andra länder föder barn p.g.a. outbildade samhälle.

När beståndet ökar kraftigt skall man hitta nya resurser och då jorden inte klarar så mycket belastningar. Vi bygg och förstår skogar, lämnar avfall i sjöar och renar luften, på den här sättet tränger vi alla andra djurs livs miljö och då dem försvinner.

Alltid hoppades på att lägga resurser på utbildningar än att ger mat och kläder till ex. Afrika tycker jag iaf.

Tack

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

[kajmal"]
4/22/14, 1:48 AM
#2

forskare har räknat ut att om resurserna fördelas lika, och jorden brukas effektivt, klarar den här planeten av 20 mijarder människor

Huygens
4/22/14, 9:36 AM
#3

Det är tveksamt om 1 miljard människor klarar sej i längden.

Koppar tar slut om 70 år, järn tar slut om 400 år och oljan kanske varar 150 år till. Det kommer ingen snäll gubbe och fyller på med mer malm i gruvorna.

När metallerna rostat och försvunnit ut i mark och hav, är det svårt att få dom tillbaka.

Människan går mot självdestruktion.

Gahella
4/22/14, 9:58 AM
#4

Ja människan är värre än alla naturkatastrofer tillsammans!

Och när vi väl vänder den destruktiva kraften till något riktigt bra istället, då kan säkert så många leva på den som du sa kajmal.

Men så länge vissa aldrig får nog och det gäller vanliga människor också, så kommer det se ut så här ett tag till. Men samtidigt ser jag en helt annan rörelse som verkligen insett det här läget så jag hoppas fler hoppar på det tåget istället än denna förtärande konsumtion

Magi-cat
4/22/14, 11:42 AM
#5

Det är snarare en fördelningsfråga än en mängdfråga. Om alla delar med sig i ett långsiktigt hållbart samhälle, MED naturen - inte MOT den, upphör med rovdrift och krig så…

Det är inte människan som sådan, hon är kapabel till och ämnad för ett solidariskt leverne, utan en liten klick som roffar åt sig. Det måste inte vara på det sättet…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Cristine
4/22/14, 12:05 PM
#6

Jag håller med Magi-cat  att det är en liten klick men ack så mäktig som förstör jorden och därmed levernet för oss alla

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
Gahella
4/22/14, 2:05 PM
#7

Håller med er i stort,  men tycker många vanliga människor är "duktiga" på att roffa åt sig också.

Och det spelar ingen roll att de har läst att vi måste tänka om, de kör på i alla fall. De verkar tycka att "alla andra" kan göra det men inte de själva. För de verkar tycka att "de är värda" att shoppa helt gränslöst.

Jag bor i Sthlm och de gånger jag är i stan är det helt uppenbart med alla shoppingkassar som folk bär på, och de är inte få

Magi-cat
4/22/14, 3:27 PM
#8

Absolut, Gahella. Men det har blivit en mentatlitet, ett normaltillstånd, att vi tror det ska vara så. Ett samhällssystem och sätt att vara där det är bilar och saker, ständigt nya, som spelar roll. Men många börjar tänka om också…


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Marr
4/22/14, 4:56 PM
#9

Ja jag kan förstå din fråga Huygens, för ibland har jag tänkt så jag med när man känt allt svart. Vad har vi här att göra när vi bara förstör!?

Fast jag tänker snarare att vi människor har blivit förstörda någonstans på vägen. Orsakerna kan jag tänka mig vara att vi lyssnar och litar blint på dom som styr vår värld. Varför har man blivit så rädd för att tala från hjärtat? Varför har vi blivit sådana? Varför lyssnar vi till den som bestämmer utan ifrågasätta? Är det för att man kan bli hängd, torterad eller skjuten som man inte talar fritt?

Att vi sen kan vara "offer" för genmanipulering så som vi genmanipulerar själva i vår värld… Kan jag tänka mig också. Det är ju bara det att människan manipulerar hej vilt med allting och tror att det är "svaret" på att få "goda" grödor som är "tjänstvilliga" och böjer sig för önskemålen t.ex.

Det handlar enbart om ekonomi så länge girigbukarna är inblandade… Varför kan inte vi vara genetiskt påverkade då alla tror på liv i universum och även intelligens? De intelligenser som ligger miljontals år före oss… Vårat solsystem är ju ungt i jämförelse. Så pass vet vi!

Vi är här för att lära och att lära oss vara hänsynsfulla mot det som är liv, är ju en bra början. Då kan ju även jorden klara sig. Vi är inte förstörda trots allt. För hela människan kommer fatta det här snart. Vi är inne i spännande tider och väntar mig upplysning & förändring  innan jag "går över" till andra dimensioner.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Magi-cat
4/22/14, 5:04 PM
#10

Bra sagt, Marr!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Cristine
4/22/14, 6:51 PM
#11

👍

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Eliiza
4/24/14, 12:28 PM
#12

Hej på er! Vi är nu över 8,2 miljarder(!) människor på en planet som i verkligheten bara klarar av att bära och nära 529 miljoner och samtidigt upprätthålla en god ekologisk balans. Det vill säga; det skulle alltså behövas minst hela 15,5 jordklot för att föda och nära oss alla. (Siffran 529 miljoner människor baseras på att Jorden som mest kan bära och nära 12 människor per odlingsbar kvadratkilometer.) Med vänlig hälsning, Eliiza

Magi-cat
4/24/14, 2:06 PM
#13

Jag tror det är ett villospår att det är antalet människor på jorden som är felet.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Gahella
4/24/14, 9:18 PM
#14

Javisst är det som du säger Marr, vi går i lära och gör vad vi förstår och begriper på vägen

Det enda jag vill ha fram är att idag vet alla vad som krävs för att inte denna destruktion ska fortsätta men alla verkar inte bry sig, tyvärr

Och en av uppgifterna vi skulle lära oss i den 3D verkligheten var genom bristtänkande, och det har väl alla fått en släng av som lever här på jorden. Och även de som har massor verkar ha samma känsla av brist eftersom de aldrig verkar få nog.

Håller med dig Magi-cat, tror det är en myt. Som jämförelse kan jag se hur mycket jag får på min pyttelilla koloni-lott.Det beror på hur vi planerar och strukturerar, för det går att odla att det kommer nytt hela tiden på samma ställe, och det utan att utarma jorden, tvärtom.

Och något vi människor har så är det fantasi och gränslöst tänkande även när det gäller det uppbyggliga.

Det har även räknats på det där om överbefolkningen, för enligt vissa forskare är vi snart framme vid en pik då stora delar av Indien och Afrika inte föder lika många barn längre då de har byggt upp sina länders infrastuktur, sjukvården, och fler går i skolan, och det går så bra att de t.om börjar gå om vissa länder här i väst.

Cristine
4/24/14, 11:39 PM
#15

.👍❤️

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Eliiza
4/25/14, 11:33 AM
#16

Hej igen! För att besvara TS fråga; jo, människan hör Jorden till. Men om inte rymdresande kommit hit och beblandat sig och influerat tekniskt och kulturellt så hade inte jordemänniskan, på långa vägar, kommit dithän hon är nu, och det på flera plan. Men så mycket mer återstår att lära innan vi kan komma i balans med den levande organismen Jorden och med all dess flora och fauna samt att komma i balans med Universum och finna dess storslagna hemligheter. Den mänskliga livsformen är alltså viktig för hela vårt Universums utveckling och, faktiskt speciellt för dess evolution, men långt ifrån alla människor har insett ens det ringaste av detta essentiella faktum. Med vänlig hälsning, Eliiza

[kajmal"]
4/27/14, 3:36 AM
#17

video

[VSK]
4/27/14, 5:41 AM
#18

Nånting felar ju rejält med väldigt stora delar av mänskligheten.

Det räcker ju att kolla enbart i vårat land vad som har hänt med tänket de sista 8 åren.

Så om nåt ska bort, så är det den "intelligenta" människan.

MatildaSjöberg
4/28/14, 5:54 PM
#19

Min åsikt är att människan är evolutionens största misstag 😇😇😇😇

Eliiza
4/29/14, 6:46 PM
#20

Hej igen! Den mänskliga livsformen är inget misstag från Universums/Skapelsens sida. Tvärtom. Allt är genomtänkt in i minsta detalj. Hela vårt Universums utveckling och evolution bygger nämligen på att den mänskliga andeformen utvecklas, samlar sanningar och evolutionerar genom otaliga serier av materiella liv, detta eftersom den mänskliga andeformen, är sprungen ur, och så är sammanbunden med själva Universumets andliga livsgnista. Men, om vi inte är villiga att lära oss att förstå de andliga sammanhangen och hur delikat och viktig vår planets balans, med alla dess livsformer, är och hur viktigt det är att vi människor balanserar mänskligheten därefter, med maximalt 12 individer per odlingsbar kvadratkilometer, så kan det gå lika total-katastrofalt och förintande illa för oss och vår blågröna stjärna, Jorden, som det nyligen gick för den överbefolkade planeten Akart… Med vänlig hälsning, Eliiza

Annons:
MatildaSjöberg
5/1/14, 12:57 AM
#21

#20 Det är en teori ja :-)

Gahella
5/1/14, 10:08 AM
#22

#21 Jag håller med allt är teorier tills de blir en del av en större verklighet skulle jag vilja uttrycka det. Men visst måste vi inse läget på många sätt.

Och nej jag tror inte heller på några "misstag", allt sker av en orsak som vi oftast måste se verkan av för att kunna förstå på flera plan

Magi-cat
5/1/14, 11:41 AM
#23

"Kanske är det insikten om att vår roll här på jorden är avgörande för att liv även i framtiden ska finnas i ett fientligt kosmos som är meningen med våra liv?"

(Sjöström, "På spaning efter livets ursprung")

Kan man undra. Fast jag tror inte kosmos är fientligt. Snarare osentimentalt.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

MatildaSjöberg
5/1/14, 3:23 PM
#24

😃

kattisol
5/7/14, 11:21 PM
#25

Det är ju bara konstatera att människan är ond och att vägen är utspikad till undergång, men inte än på ett tag.;)

Eliiza
7/6/14, 7:23 PM
#26

Hej Matilda och andra berörda! Ang #21 Nej, det är ingen teori. Detta ryms inom vårt Universums sanna logik, och även verklig vetenskap grundad på gedigen forskning i ämnet visar detta, oavsett om människor har kommit dithän och förstått och insett detta faktum eller inte… Med vänlig hälsning, Eliiza

Upp till toppen
Annons: