Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1042 ggr
Gahella
2014-04-18 11:06

Mördare benådad - med snaran runt halsen

Den dödsdömde mördaren stod med snaran runt halsen.

Då klev offrets mamma fram – och benådade honom.

Minuterna senare övergick den offentliga avrättningen i en förlåtelseceremoni.

Den dödsdömde Balal mördade för sju år sedan 18-årige Abdollah Hosseinzadeh i ett vilt slagsmål i staden Royan i norra Iran.

Nyligen skulle den offentliga avrättningen äga rum. Offrets mamma och pappa skulle själva se till att den dödsdömde dog - genom att knuffa undan pallen under galgen, rapporterar brittiska Guardian.

Drömde om döde sonen

Offrets mamma steg fram och gav Balal en örfil. Sedan ändrade hon sig - och benådade honom.

I nästa stund tog offrets pappa av honom snaran runt halsen.

Nåden kom efter att offrets mamma fått en uppenbarelse i en dröm.

– För tre dagar sedan såg min fru min äldsta son i en dröm. Han berättade att han hade det bra och bad henne att inte utkräva hämnd. Det här lugnade ner min fru och vi bestämde oss för att tänka över allt fram tills avrättningsdagen, säger Abdolghani Hosseinzadeh, enligt Guardian

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18740795.ab

Annons:
[VSK]
2014-04-18 11:16
#1

Jag reagerade oxå på mammans "dröm".

Gahella
2014-04-18 11:18
#2

Hoppas detta kommer sprida sig som en våg över världen SolOch att vi alla kan förlåta var och en på sitt sätt och tillåta låta kärleken läka oss emellan…Brustet hjärta Hjärta

Jag tror att det är först då vi bryter vi det karma som binder oss vid varandra. Att ta konsekvenser vid ett brott är däremot något annat, men det ska gå till på ett civiliserat sätt där terapi och anpassning till samhället ska ingå Regnbåge

[VSK]
2014-04-18 11:19
#3

Jag tror garanterat detta redan nått ut till väldigt många "hörn" på jordklotet redan.

Gahella
2014-04-18 11:31
#4

Det tror jag med VSK GladOch den finaste påsk-nyheten hittills :)

[VSK]
2014-04-18 11:32
#5

👍🙂

Cristine
2014-04-18 14:38
#6

Jag har den på LK.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
[VSK]
2014-04-18 14:43
#7

Bra Cristine 👍

m2studio
2014-04-18 15:35
#8

JAG ÄR FRÅN IRAN.

In Iran propagande är oerhört mycket om Islam och övernaturliga krafter och folk är utsätt för dessa propaganda gömt i vardagar VARJE DAG OCG SEKUNDER.

Självklart offres mamma kan för en dröm för att hon är gömt insatt i hela processen av tingsrätt process, media, islamiska besökande och mm och mm och mm.

Tror inte på dem Fanatiker som Islam-ister och tror inte att det har hänt något övernaturligt. Den här händelse är mycket vanlig scen och scenario i dagen Iran vardag. Eftersom som det finns massa med hängningar på gator och i fängelse varje och varje dag och FOLK SER DET VARJE DAG.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

m2studio
2014-04-18 16:46
#9

(jämt menade jag) gömt i vardagar VARJE DAG OCH SEKUNDER.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Gahella
2014-04-18 18:00
#10

Måste vara fruktansvärt att bo där! Hur överlever man och förblir mänsklig undrar jag då? Hur gör ni?

Jag förstår inte riktigt för jag ser inte detta som en propaganda utan något som hände en enskild människa. Och jag själv har haft *drömmar* som gett mig särskilda upplevelser, så varför skulle inte det kunna hända henne?

Det är väl sådant som behövs så de inte sugs ner i mörkret fullständigt av allt detta fasansfulla som sker där. För om fler av oss på gräsrotsnivå förstår att göra ändring är vi inte heller lika lättmanipulerade av makten

Marr
2014-04-19 06:23
#11

Goda nyheter kan man ju säga, för inte kan jag tänka att det är sunt att man har rätt att döda tillbaka. Då är vi ju där igen med hämdmentalitet, inte bra för själen. Det är ju därför vi har krig.

Sen så tycker jag ju inte för den sakens skull att det är ok att gå omkring och mörda folk. Massmördare och andra perversa & sjuka människor borde man kunna hålla borta från allmänheten på annat sätt.

Tycker inte man har rätt att avliva någon om det inte är för att minska ett lidande som ändå medför död. Eller för att man ska kunna överleva då för mat eftersom vi till största delen är köttätare ännu.

Det måste varit en alldeles speciell upplevelse för denna mor och det Iranska folket. Kanske fler följer denna moders tilltag? Skulle aldrig kunna vara den som sparkar undan pallen. Tack universum för att jag är född där jag är född!

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Farwuq
2014-04-19 13:56
#12

Att utkräva en sådan hämnd och själv vara den som sparkar undan pallen. Det måste vara ibland det värsta man kan göra mot sig själv.

😕

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

m2studio
2014-04-19 14:03
#13

NI alla har rätt. Mycket känslor är iblandat i dessa sammanhang och folket vill INTE ha avrättningar på gator. Efter Iransk revolution Iranier har inte ändrat sig efter Islam utan att blir tvungen liksom 1450 år sedan när muslimer invandrat Iran.

Folk är inte hämnd glada utan det finns som mycket problem som folk inte kan styra rätt systemet längre. Vi Iranier som flydde landet inte kunde leva med regimen och protesterat då blev vi politiks skyldiga och hängning är enda lösning för oss, därför flydde vi från vårt LAND, annans vi hade Hus, bilar, mark, egendom och mm, och var tvungen att LÄMNA ALLT och fly bara.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Annons:
Farwuq
2014-04-19 14:09
#14

Det är mycket tråkigt att människor tvingas lämna sitt land, därför att de inte finner sig i att de mänskliga rättigheterna kränks.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

m2studio
2014-04-19 14:10
#15

Ja, du har 100% rätt.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Farwuq
2014-04-19 14:42
#16

Staten försöker i det flesta länder tysta de som är obekväma. I en del länder med våld, i andra länder med mer sofistikerade metoder där man snarast hånar dem.

Ofta är press och andra media trogna följeslagare till makten.
Man "avrättar" människor - i demokratier - genom att ta deras heder och göra dem till allmänt åtlöje.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

m2studio
2014-04-19 15:07
#17

Ja min vän, 100% rätt. I Iran gäller alla dem nämnda.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Upp till toppen
Annons: