Frågor inom ämnet söker svar

UFO vs smarta bomber

2014-04-14 11:57 #0 av: VSK

Jag har sett flera som tror på UFO, men att de skulle vara "man made". Alltså ej gjorda av aliens utan av militären, gissningsvis i USA.

Nu vet jag väl inte på rak arm vilket årtioende som observationer blev väldigt vanligt men låt oss säga 1940-talet.

Om mänskligheten kunde bygga UFO redan då (finns faktiskt fotografier på UFO från sen 1800-tal) så undrar jag över dessa sk smarta bomber.

Smarta bomber har ju tagit fel på fiender och sina egna ett antal ggr. Så min fråga är då hur kunde människan bygga UFO för ~70 år sedan, men ej smarta bomber som är smarta 50 år senare?

(nu är ju ingen bomb smart, men ni förstår vad jag menar).

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2014-04-14 12:12 #1 av: Rumblebee

Det har med oidentifierade flygande objekt kan man hitta betydligt langre bak an 1800 talet.. finns ju tavlor fran renässansen som har underliga objekt ditmalade.

http://www.sanandaseagles.com/pages/spacecraft_in_art.html

Anmäl
2014-04-14 12:15 #2 av: VSK

Jo absolut är det så, men jag var tvungen att välja nånting Lipar

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2014-04-15 01:46 #3 av: Humbugg

UFOn eller flygande tefat har byggts men då de fortfarande varken används som militärflyg eller passagerarflyg så har inte konstruktionerna fungerat.

Problemet med smarta bomber är att det är vi människor som både bygger dem och gör dem "smarta", detta betyder att de i regel är dömda att misslyckas till och från då vi människor ofta gör något fel.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.