Annons:
Etiketterplanetergalaxersolsystem
Läst 3179 ggr
Amon
2014-04-08 13:58

Det finns ljus på Mars!

Video: Det finns ljus på Mars!

Av Carol Christian, Houston Chronicle - April 7, 2014

http://tinyurl.com/kwywzg5

En NASA-kamera på Mars har fångat vad som verkar vara artificiellt ljus som kommer ut från planetens yta.

Bilden, som strålades miljoner miles från Mars till Jet Propulsion Laboratory i Pasadena, Kalifornien, togs i förra veckan, uppenbarligen av en av två NASA rovers på den röda planeten.

Även om rymdstyrelsen inte har utfärdat något officiellt uttalande ännu om fenomenet, har bloggare och NASA entusiaster börjat tala om det.

Scott C. Waring, som upprätthåller webbplatsen UFO-observationer Daily, postade bilden 6 april.

Waring noterade att ljuset lyser uppåt, som om det kom från grunden, som är mycket platt över bottnen.

"Detta skulle kunna tyda på att det finns intelligent liv under marken och använder ljus som vi gör," skrev Waring på sin hemsida. "Det här är inte en bländning från solen, inte heller är det en artefakt av fotoprocessen."

NASA bilder fångar konstiga ljus som kommer ut från Mars

Mars Ljus 1 Mars Light 2 Mars Ljus 4 fördärvar ljus

Annons:
m2studio
2014-04-08 15:54
#1

Det vara inte långt för Mobilen att kör fram till ljuset! eller

varför gör dem inte? varför för dem är rädda att säga Aliens finns och verkar ville sakta sakta ge oss info.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Farwuq
2014-04-08 15:56
#2

Kanske är det ett kort avstånd, men terrängen kan vara mycket svår och oframkomlig.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Cristine
2014-04-08 21:42
#3

Det ser ut som att det finns skog där

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[VSK]
2014-04-09 06:09
#4

Det är nog längre dit än man kan tro, men det är jäkligt långt till Mars oxå ☝️

Ja det var märkligt att de inte körde dit, för det hade ju jag garanterat gjort om det var jag som bestämde.

Kan ju vara att detektorerna på farkosten inte kände igen ämnena i ljuset 🤔

Marr
2014-04-09 06:50
#5

Mycket intressant Amon!👍

Har tidigare sett sett någon video om detta ljus som verkar ligga under ytan eller på botten, för inte så länge sen. För det är ju hemskt tyst om denna världsensationella nyhet om det de upptäckte på Mars.

Vad var det dom upptäckte då? Varför får vi inte veta B när dom sagt A? Tror det är större än vi någonsin kan ana, därför denna tystnad. Har det gått 2 år nu sen dom kom ut med A? Eller kanske bara 1 år? Men ändå… kom igen nu Nasa!🤔

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

m2studio
2014-04-12 00:51
#6

Bravo Marr,

Alltid försenad med nyheter som har blivit gammal och obrukbart nästan. Dem undersöker allt möjliga scenario och möjligheter och sedan lämnar ut några editerade bilder som säger väl inte mycket heller.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Annons:
CarlMH
2014-04-13 01:13
#7

Ni vet att det är 2 kameror på "mars rover" den ena som visat ljuset har de ju märkt att det är något fel på men den andra visade inget ljus på exakt samma tidpunkt, kanske inte spelar så stor roll för er, men vanliga människor tror inte att varje ljus glimt är tecken på främmande på liv ;-)

[VSK]
2014-04-13 06:23
#8

🙂

Marr
2014-04-13 06:36
#9

En kamera visade ljus den andra inte…och den var det fel på. Ja så kan det vara men faktum är att man har filmat detta ljus tidigare. Undrar var jag såg det någonstans då?

Det jag är mest nyfiken på är varför man inte släpper denna världsensation om Mars, som skulle få oss att häpna och omkullkasta det vi tidigare trott…var det i december 2012 vi skulle delges detta?

Varför håller man inne på det än tro? Är något annat på gång eller?

Finns mer liv än det vi kan se naturligtvis. Bara på jorden finns så mycket liv som man knappt kan se i mikroskop ens. Bara för man inte ser det så betyder det inte att det inte finns.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[VSK]
2014-04-13 06:50
#10

Det är alltid fel på utrustning som fångar onaturliga saker 🤔

m2studio
2014-04-13 18:06
#11

Eller skall man vända om det hela att den kamera som inte tog ljuset hade fel inom sin mekanism kanske.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

[VSK]
2014-04-13 18:07
#12

🙂

Cristine
2014-04-13 18:34
#13

Nu när Nadesch har fått in  infraröda kikare som hon väntat så länge på(från Usa) så är det molnigt varje natt. Vilken otur ..va?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
[VSK]
2014-04-13 19:57
#14

😕

Cristine
2014-04-13 20:09
#15

Jag tror ljuset är riktigt!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Marr
2014-04-14 06:59
#16

Har suttit och letat efter den här gamla videon med ljuset på Mars. Kan tyvärr inte hitta den nu, men en annan gammal där man lagt till färg så man kan se djupet.

Så länge man inget får veta så kan man ju sitta och filosofera över vad som är så hemligt för oss vanligt folk…

https://www.youtube.com/watch?v=2DoZHWi1_oA

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Amon
2014-04-14 22:34
#17

Tack Marr - för att du fann och lade in denna video!🙂

Det finns säkert fler - tror också jag har sett några andra tidigare!👍

m2studio
2014-04-15 00:02
#18

varför Mars boende inte har något emot att människans farkost landar där och söka? skulle inte avslöja deras existens? 

Varför regeringar ville lura oss? om dem vet att Aliens finns där så varför dem slösa så mycket pengar för ingenting? för att lura oss? hur länge skulle detta vara pågår? 

Nej, jag vet inte!!!

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Cristine
2014-04-15 11:00
#19

Kan det vara ljuset de menar?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Upp till toppen
Annons: